Geerdie Posted 19 december 2006 Report Share Posted 19 december 2006 Ja Hans, gefeli . Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 19 december 2006 Report Share Posted 19 december 2006 Ha die Hans, Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 december 2006 Report Share Posted 19 december 2006 Als een cd speler anders gaat klinken met die vibrapods: of andere flauwekul, dan wordt het tijd om eens een bezoekje aan de huisarts te brengen. Cd spelers zijn namelijk ongevoelig voor trillingen van buitenaf. En als ze dat zijn, dan zijn ze zonder meer rijp voor de kliko. Groet, Jacco S00000000000000084?? O nee, het is Jacco.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 december 2006 Author Report Share Posted 19 december 2006 Ha die Hans, Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst Gerald Dank je (jullie)... M'n eerste buis in m'n set... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 december 2006 Author Report Share Posted 19 december 2006 M'n eerste buis in m'n set... Als er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Als een cd speler anders gaat klinken met die vibrapods: of andere flauwekul, dan wordt het tijd om eens een bezoekje aan de huisarts te brengen. Cd spelers zijn namelijk ongevoelig voor trillingen van buitenaf. En als ze dat zijn, dan zijn ze zonder meer rijp voor de kliko. Groet, Jacco Ik las de datasheet van de LT1763 (in het zelfbouw topic) http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf.../LT1763CS8.html en wat schetst mijn verbazing op pagina 13: Een afbeelding (figure 6) met daarin weergegeven de invloed van tikken op de keramische condensator. Duidelijk zichtbaar is te zien dat de condensator dus WEL gevoelig is voor trillingen van buitenaf. Misschien leuk om eens te meten Jacco? Groeten Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 [...] Een afbeelding (figure 6) met daarin weergegeven de invloed van tikken op de keramische condensator. Duidelijk zichtbaar is te zien dat de condensator dus WEL gevoelig is voor trillingen van buitenaf. Misschien leuk om eens te meten Jacco? Groeten Paul Zeker, maar ik zou die keramische C dus niet willen gebruiken in mijn cd speler. Er zou eens iemand langs kunnen komen en die schroeft het ding open en gaat op mijn C's tikken... Ik heb ooit op mijn cd speler zitten rammen met mijn vuist en aan de uitgang gemeten of er een verschil te meten was: nothing, niets, nada , njente pasta. Daar zaten kennelijk niet van die keramische C's in... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Als een cd speler anders gaat klinken met die vibrapods of andere flauwekul, dan wordt het tijd om eens een bezoekje aan de huisarts te brengen. Cd spelers zijn namelijk ongevoelig voor trillingen van buitenaf. En als ze dat zijn, dan zijn ze zonder meer rijp voor de kliko. Groet, Jacco Ik las de datasheet van de LT1763 (in het zelfbouw topic)http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf.../LT1763CS8.html en wat schetst mijn verbazing op pagina 13: Een afbeelding (figure 6) met daarin weergegeven de invloed van tikken op de keramische condensator. Duidelijk zichtbaar is te zien dat de condensator dus WEL gevoelig is voor trillingen van buitenaf.Misschien leuk om eens te meten Jacco? Groeten Paul Beste Jacco, is jouw cd-speler vacuum verpakt en zweeft die? Alleen zo is je machine gevrijwaard van trillingen die van buitenaf op het machien inwerken, immers. De trillingen die jouw machien zelf produceren worden gewoon ontkend. Schijnbaar. Het aftasten van een CD is toch net zo analoog als het aftasten van een LP!?!? Goed, de laser doet dat zonder de disk aan te raken. Maar het trillen van de cd is hiervoor net zo schadelijk als dat van een LP!?!? En dat de onderdelen intern zelf ook aan trillingen onderhevig zijn (ceramische of niet-ceramische condensatoren bijvoorbeeld) of zelfs zelf trillingen genereren... daar kun je toch ook niet omheen??? Met vriendelijke groet, Erjee Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Als een cd speler anders gaat klinken met die vibrapods of andere flauwekul, dan wordt het tijd om eens een bezoekje aan de huisarts te brengen. Cd spelers zijn namelijk ongevoelig voor trillingen van buitenaf. En als ze dat zijn, dan zijn ze zonder meer rijp voor de kliko. Groet, Jacco Ik las de datasheet van de LT1763 (in het zelfbouw topic)http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf.../LT1763CS8.html en wat schetst mijn verbazing op pagina 13: Een afbeelding (figure 6) met daarin weergegeven de invloed van tikken op de keramische condensator. Duidelijk zichtbaar is te zien dat de condensator dus WEL gevoelig is voor trillingen van buitenaf.Misschien leuk om eens te meten Jacco? Groeten Paul Beste Jacco, is jouw cd-speler vacuum verpakt en zweeft die? Alleen zo is je machine gevrijwaard van trillingen die van buitenaf op het machien inwerken, immers. De trillingen die jouw machien zelf produceren worden gewoon ontkend. Schijnbaar. Het aftasten van een CD is toch net zo analoog als het aftasten van een LP!?!? Goed, de laser doet dat zonder de disk aan te raken. Maar het trillen van de cd is hiervoor net zo schadelijk als dat van een LP!?!? En dat de onderdelen intern zelf ook aan trillingen onderhevig zijn (ceramische of niet-ceramische condensatoren bijvoorbeeld) of zelfs zelf trillingen genereren... daar kun je toch ook niet omheen??? Met vriendelijke groet, Erjee Er is een verschil tussen berekenbaar en hoorbaar. Bovendien is alles analoog of digitaal, net zo je wilt. Alleen bij een cd speler zit de informatie niet in dat proces, maar zit een aantal lagen dieper. Dat is ook het geniale van de cd overigens. Zodoende koppel je tot op zekere hoogte de informatie los van de mechanische eigenschappen. Bij lp niet, die zijn ononderscheidbaar geworden. Als je een deugdelijke cd speler hebt, zal dat trillen dus niets uitmaken. Zelfs het rammen wat ik gedaan heb, mag geen invloed hebben en dat doet het dan ook niet. Als je nog harder gaat beuken op dat ding, dan slaat ie over en gaat ie zeker geen minder diepe bassen of scherper hoog geven. Want dat is allemaal onzin. Mooie uitvinding die cd. Alleen is ie onbegrijpbaar geworden voor trillingvrezend Nederland (en ver daarbuiten). Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Naar mijn bescheiden mening zie je (alleen al) het uitlezen van de cd door de laser TE zwart/wit. Tussen "alleen spelen" en het extreme "er op beuken, tot ie overslaat" zit nog een heel breed grijsgebied; het gebied waar de optiek meer of minder moet werken en focussen om het spoor letterlijk bijster te blijven. Al dat gefocus zorgt ervoor dat het foutcorrigerende vermogen van de speler meer moet... rechtbreien. Mee eens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Naar mijn bescheiden mening zie je (alleen al) het uitlezen van de cd door de laser TE zwart/wit. Tussen "alleen spelen" en het extreme "er op beuken, tot ie overslaat" zit nog een heel breed grijsgebied; het gebied waar de optiek meer of minder moet werken en focussen om het spoor letterlijk bijster te blijven. Al dat gefocus zorgt ervoor dat het foutcorrigerende vermogen van de speler meer moet... rechtbreien. Mee eens? Nop. Picture this: Ik heb twee cd spelers en die spelen allebei apart op hetzelfde stopcontact. Volgens een zekere Erjee is het dan heel goed mogelijk dat de foutcorrigerende elektronica uit de ene cd speler het geluid van de andere beinvloedt. Mee eens? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 [...] Een afbeelding (figure 6) met daarin weergegeven de invloed van tikken op de keramische condensator. Duidelijk zichtbaar is te zien dat de condensator dus WEL gevoelig is voor trillingen van buitenaf. Misschien leuk om eens te meten Jacco? Groeten Paul Zeker, maar ik zou die keramische C dus niet willen gebruiken in mijn cd speler. Er zou eens iemand langs kunnen komen en die schroeft het ding open en gaat op mijn C's tikken... Ik heb ooit op mijn cd speler zitten rammen met mijn vuist en aan de uitgang gemeten of er een verschil te meten was: nothing, niets, nada , njente pasta. Daar zaten kennelijk niet van die keramische C's in... Groet, Jacco Maar kristallen hebben er ook last van toch? En die zitten bij mijn weten in elke digitale (stand-alone) speler. Ander voorbeeld: de meeste apparatuur gaat beter klinken in een goed audio-rek, zelfs apparatuur zonder bewegende onderdelen zoals eindversterkers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 [...] Een afbeelding (figure 6) met daarin weergegeven de invloed van tikken op de keramische condensator. Duidelijk zichtbaar is te zien dat de condensator dus WEL gevoelig is voor trillingen van buitenaf. Misschien leuk om eens te meten Jacco? Groeten Paul Zeker, maar ik zou die keramische C dus niet willen gebruiken in mijn cd speler. Er zou eens iemand langs kunnen komen en die schroeft het ding open en gaat op mijn C's tikken... Ik heb ooit op mijn cd speler zitten rammen met mijn vuist en aan de uitgang gemeten of er een verschil te meten was: nothing, niets, nada , njente pasta. Daar zaten kennelijk niet van die keramische C's in... Groet, Jacco Maar kristallen hebben er ook last van toch? En die zitten bij mijn weten in elke digitale (stand-alone) speler. Zal best, mijn konijnen ook. Dat bedoel ik met het verschil tussen berekenbaar en hoorbaar. Als je stilstaat bij de fractie die een kristal van zijn frequentie afgaat (FM modulatie), dan moet je constateren dat het absolute verschil tussen cd spelers onderling groter is als we het hebben over frequentieprecisie. Dat laatste kan een 0.5 Hz zijn bij een toon van 9 kHz. Groet, Jacco [...]Ander voorbeeld: de meeste apparatuur gaat beter klinken in een goed audio-rek, zelfs apparatuur zonder bewegende onderdelen zoals eindversterkers. Dat kan, maar dat heeft niets te maken met de trilling van de haartjes in de gehoorgang. Dat heeft met perceptie te maken en misschien nog met veel meer waarvan we het bestaan nog niet weten... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Een gebed zonder einde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Een gebed zonder einde. Is dat wat je vandaag hebt ontdekt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 [...] Een afbeelding (figure 6) met daarin weergegeven de invloed van tikken op de keramische condensator. Duidelijk zichtbaar is te zien dat de condensator dus WEL gevoelig is voor trillingen van buitenaf. Misschien leuk om eens te meten Jacco? Groeten Paul Zeker, maar ik zou die keramische C dus niet willen gebruiken in mijn cd speler. Er zou eens iemand langs kunnen komen en die schroeft het ding open en gaat op mijn C's tikken... Ik heb ooit op mijn cd speler zitten rammen met mijn vuist en aan de uitgang gemeten of er een verschil te meten was: nothing, niets, nada , njente pasta. Daar zaten kennelijk niet van die keramische C's in... Groet, Jacco zet de volgende keer de apparaten eens aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 Een gebed zonder einde. Is dat wat je vandaag hebt ontdekt? Deze ezel stoot zich nu eenmaal vaker aan dezelfde stenen, hear... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 december 2006 Report Share Posted 20 december 2006 [...] Groet, Jacco zet de volgende keer de apparaten eens aan? Oh, zou dat het zijn... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 Dit keer eens geen hifi maar een Nikon D80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 december 2006 Report Share Posted 21 december 2006 Michell Gyro Deck met Rega RB300arm en Van den Hull MC10, laatste wordt overig gewijzigd. Hoe doe je dat? Iets "overig" wijzigen, bedoel ik... 't Beste kun je dat tweede elletje van "Van den Hull laten verwijderen: dat is kennelijk door Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 december 2006 Report Share Posted 22 december 2006 Spido, Van hetgeen je dan overhoudt, kun je net zo goed ook "Van den Hul" weglaten. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 december 2006 Report Share Posted 22 december 2006 Dit keer eens geen hifi maar een Nikon D80 Jammer dat je niet even op de Nikon D90 hebt gewacht! Die is natuurlijk nog v Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 22 december 2006 Report Share Posted 22 december 2006 Dit keer eens geen hifi maar een Nikon D80 Jammer dat je niet even op de Nikon D90 hebt gewacht! Die is natuurlijk nog v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 december 2006 Report Share Posted 22 december 2006 Zo net door de postbode afgegeven: Een set 1m Audioquest Jaguar XLR 24V DBS, vers from the USA. Af en toe heb je toch nog iets aan die Amerikanen Een RCA 36V versie is nog onderweg vanuit Hong Kong Me happy christmas BTW Paul, die camera hoort eigenlijk in dit topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 december 2006 Report Share Posted 22 december 2006 Sodejuu, Zit daar kerstverlichting in die slangen? Ik zie daar tenminste een soort van batterijhouder. Happy X-mas. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts