Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Mijn nieuwe loopwerk is binnen, nu wachten op mijn pre amp en dan weer genieten.

TL51X_schuin_72dpi.jpg

Is dat zo'n snaaraangedrven "draaitafel" ;) 't schijnt dat dat stukken beter klinkt dan een "gewoon" loopwerk! (kijk maar naar Burmester bvb, en CEC dus ;) )

:) mvg RastaPhil

Zo net door de postbode afgegeven:

img_B7694.jpg

Een set 1m Audioquest Jaguar XLR 24V DBS, vers from the USA. Af en toe heb je toch nog iets aan die Amerikanen :D;)

Een RCA 36V versie is nog onderweg vanuit Hong Kong :rolleyes:

Me happy christmas :P:lol:

BTW Paul, die camera hoort eigenlijk in dit topic ;)

En de 36V RCA versie is er nu ook :D

Me happy new year :lol:

Voor audiofrequenties zijn deze zaken van geen enkel belang. Pas bij I-band radar of zo zou je er rekening mee moeten gaan houden.

Audio is laagfrequent. De Schepper heeft in Zijn wijsheid zelfs degenen met jonge, onbeschadigde gouden oortjes een frequentieband van (voelbaar) suprasoon tot maximaal 22 kHz toebedeeld.

Maar de jeugd van tegenwoordig hoort meestal slechts tot ca. 10 kHz als gevolg van gehoorbeschadiging.

Alles wat je meer (m.n. hoger) denkt te horen, is zelfbedrog.

Bovendien: de veronderstelde elektrische faseverschillen zouden theoretisch alleen optreden bij gebruik van een aantal parallelgeschakelde geleiders van diverse materialen en met diverse isolatiemantels.

Bij een enkele geleider, van welk soort ook, spelen alleen de eigen R, C en L een rol. En zolang die bij een simpele blokgolfmeting tot 20 kHz geen verschil tussen ingangssignaal en uitgangssignaal opleveren, is er voor audio niks aan de hand.

Welnu: bij normale koperen geleiders, goedgekeurd door het Simplisties Verbond, treden die verschillen niet op.

Om je met deze futiele dingen bezig te houden is echt onzinnig. Kijk liever eens naar de vreselijk grote fasefouten die veroorzaakt worden door hogere-orde wisselfilters en de uiteenlopende reactietijden van luidsprekerunits in meerwegsystemen: d

Maar de jeugd van tegenwoordig hoort meestal slechts tot ca. 10 kHz als gevolg van gehoorbeschadiging.

Dan wil ik weleens weten hoe oud je bent spido. Ik bedoel je weet -neem ik aan- dat oudere sowieso slechter gaan horen mettertijd? Wie zegt dat jou oren ook niet achteruit zijn gelopen.

En ik denk dat jij dit gegeven wel even no offence uit de mouw shud of van een pseudo techneut zomaar klakkeloos hebt overgenomen. Er wordt namelijk vollop gepromoot omtrent een nieuwe ringtone speciaal voor jongere (een testoon is het meer niet van 17khz) die oudere niet kunnen horen (mijn pa 50er hoorde hem niet mijn ma idem trouwens ik wel)

En verdomd het zal niet waar zijn, hij schijnt nog RAZEND populair tezijn ook. ;)

Mijn nieuwe loopwerk is binnen, nu wachten op mijn pre amp en dan weer genieten.

TL51X_schuin_72dpi.jpg

Is dat zo'n snaaraangedrven "draaitafel" ;) 't schijnt dat dat stukken beter klinkt dan een "gewoon" loopwerk! (kijk maar naar Burmester bvb, en CEC dus ;) )

:) mvg RastaPhil

Geloof jij werkelijk dat een cd, die met een snaar wordt aangeslingerd beter speelt? Die speler draait echt niet beter, of soepler of mooier of smoother dan welk ander loopwerk ook. :)

Het is hooguit slijtage gevoeliger -die snaar moet een keer vervangen worden-

Ik ben meer ervan overtuigd dat zijn dac het dadelijk het voor het zeggen heeft kwalitatief ;)

Gefeliciteerd i.i.g.

En weer een paartje classics rijker (na oud en nieuw)

Mijn loopwerk heb ik niet gekocht omdat dit een snaaraangedreven loopwerk is maar nadat ik deze gehoord heb. En of het nu snaaraangedreven of niet is. Mij gaat het om de muziek die er uitkomt en voor mij was deze de winnaar.

Maar commentaart mag je zeker hebben.

Mijn loopwerk heb ik niet gekocht omdat dit een snaaraangedreven loopwerk is maar nadat ik deze gehoord heb. En of het nu snaaraangedreven of niet is. Mij gaat het om de muziek die er uitkomt en voor mij was deze de winnaar.

Maar commentaart mag je zeker hebben.

Ik heb geen commentaar op je speler ;)

Waar ik op in haakte is dat het gewoon feitelijk is dat een snaar een keer aan vervanging toe is. De heer boven mij mag nog van geluk spreken. Parasound bv heeft ook zo mooi snaargedreven loopwerk, echter wel snaarproblemen zo nu en dan. :(

Om terug tekomen op de posting waar ik op in haakte waarin geclaimd werd dat het beter is dan een normaal loopwerk. Dat bestrijd ik met vol vertrouwen zegmaar...dac is veel belangrijker dan het loopwerk tegenswoordig. Een cdspeler is geheel niet trillingsgevoelig (nagenoeg) hij slaat echt niet over op de maat van de muziek zegmaar. Geld voor elk fatsoenlijk loopwerk wel en toplader,lade whatever maakt niet veel uit voor het geluid na mijn inziens.

Niettemin ik had dus geen sneer op je CEC want dat is gewoon een mooi loopwerk kunnen we kort in zijn ;)

Mede door sommigen onder u:

54s.jpg solidsteel 5.4 zwart

anti-ic_small.jpg Anticable IC

anticable.jpg Anticable luidsprekerkabel

Dan is het bedje voor mijn piccolo voorlopig aardig gespreid. Zodra ik die heb wordt het genieten en inspelen. Na het inspelen waarschijnlijk

wallshelf02.jpg Audio Magic wallshelf

Dan hoop ik een aardige audio zaak tegen te komen waar ik deze kan meenemen en testen m

Een EMU 0404 USB DAC tussen mijn CD-drive en versterker.

De drive zat nog aangesloten op de digitale versterker met 16 bit, 44,1 kHz en is nu dus geupgrade naar 24 bits, 192 kHz.

Het verschil is aanzienlijk !

Digitale versterker...?? Ik loop kennelijk achter. Jij had toch een Sphinx..??

Klopt Hans, die heb ik nog steeds, samen met de Meridian 506.24 en de Omega's.

Bovenstaande geldt voor de 2e set op zolder. Kan ik tijdens internetten ook nog naar mooie muziek luisteren.

Je hebt inderdaad een prachtige CD-speler gekocht. Naar mijn idee moet dat een forse opwaardering zijn sinds de HK en Philipsen.

Voor mij zijn de verschillen wel duidelijk... Voor Gerald niet...

:)

Die droplet zal waarschijnlijk weer een stuk beter klinken. Ik twijfel daar eigenlijk niet aan.

Ik was alleen benieuwd of je de verschillen zo kon beschrijven. Het naar je toekomen met de Ref CD2.2 is erg lastig voor me (zonder auto) en aangezien ik (voorlopig) toch geen upgradeplannen heb, is het misschien wel beter dat ik ze maar niet naast elkaar hoor. Dat zou immers heel gevaarlijk voor mijn portemonnee kunnen zijn. Als ik plannen zou hebben, dan zou ik bijv. de Droplet wel eens willen vergelijken met de Stibbert Tube speler van Bluenote.

Wat niet weet, wat niet deert ......

Jawel, maar ik kreeg de kans m'n CD120 samen met de 2.2 te ruilen tegen deze Droplet...

Consonance, Consonancer Consonanst.... zeg maar... ;)

Goh, geinig.... komt me errug bekend voor :-)

Welke heb je? Met of zonder de voortrap erin? Hopelijk de versie ZONDER.

Jawel, maar ik kreeg de kans m'n CD120 samen met de 2.2 te ruilen tegen deze Droplet...

Consonance, Consonancer Consonanst.... zeg maar... ;)

Goh, geinig.... komt me errug bekend voor :-)

Welke heb je? Met of zonder de voortrap erin? Hopelijk de versie ZONDER.

Dat moet geen ruk uitmaken :huh: Voortrap in een cdspeler zit toch apart (variabel out) die keuze kun dus zelf maken om daar gebruik van temaken. Bovendien zonder pre= gewoon beter, hoe je het went of keert een schakel minder. Aangezien de pre in een cd speler puur een potje is en meer in feite niet op die uitgang :blink:

Leg dat eens uit Arjen, waarom hij dan met voortrap slechter zou presteren :confused:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...