Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Grappig hoeveel die tweeter lijkt op n Morel Supreme (of omgedraaid natuurlijk)

supreme110_l.jpg

voorzover het klopt komen er aantal van de Morel engineers ook bij Dynaudio vandaan,

dus dat het dan op elkaar lijkt maakt het wel duidelijker idd.

Onlangs de nieuwe Xavian XN125 Evo's thuis mogen beluisteren, samen met de Naim N-Sats.

and the winner is... the N-Sats B)

n-sat_bottomshot.JPG

(eindelijk een speaker die geheel aan m'n wensen voldoet en totaal geen probleem heeft met

m'n akoestiek en kon 't demo-model uit de winkel overnemen, tegen een aantrekkelijke prijs.)

Ze zien er mooi uit, kunnen ze zich klankmatig meten met de charisma's?

Oefff...da's moeilijk te zeggen Rein. Heb ze nooit vergeleken en 't zijn ook 2 verschillende soort speakers, die een andere opstelling vereisen, en in een verschillende prijsklasse.

(de Charisma's zijn ruim 2x zo duur)

Hoe lang gaan deze het volhouden? ;)

Zonder twijfel langer dan z'n voorgangers, Henrie :cool2:

(zeker zolang ik in m'n huidige flat blijf wonen)

maar goed,...ik snap de twijfel/we-zullen-zien blik :D

Hoe lang gaan deze het volhouden? ;)

Zonder twijfel langer dan z'n voorgangers, Henrie :cool2:

(zeker zolang ik in m'n huidige flat blijf wonen)

maar goed,...ik snap de twijfel/we-zullen-zien blik :D

We zullen zien inderdaad... ;)

Ja, heeft Alco niet gewoon last van een 'laag' allergie?

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het (eventueel met behulp van een room equalizer) niet mogelijk is goed laag in Alco's luisterruimte weer te geven. Ik zeg bewust 'goed' want ideaal zal het in geen enkele 'gewone' woonkamer zijn.

Leuk Alco.

Het is me opgevallen dat jouw "front-end" topzwaar is vergeleken met je speakers.

Mij maakt het niet uit hoor, maar krijg je daar wel 's opmerkingen over?

Mwaa, echt topzwaar zou ik 't nog niet willen noemen Geerdie, maar...in vergelijking met de gemiddelde budget-verdeling onder de meeste HiFI-liefhebbers heb je denk ik wel gelijk.

Onder Naim-liefhebbers is 't heel gebruikelijk, en daar krijg ik er dan ook nooit opmerkingen over.

Je bent volgens mij de eerste die ik er over hoor, om eerlijk te zijn. :)

Nou, niet in 't algemeen hoor, maar ben wel allergies voor 't laag wat ik in mijn kamer 9 van de 10x te horen krijg, met bass-reflex speakers.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het (eventueel met behulp van een room equalizer) niet mogelijk is goed laag in Alco's luisterruimte weer te geven. Ik zeg bewust 'goed' want ideaal zal het in geen enkele 'gewone' woonkamer zijn.

Nou, het is ook grotendeels smaakgebonden. De ene persoon prefereert meer laag dan een ander, en/of stoort zich minder aan een slecht/rommelig laag.

Dat is me reeds vaker opgevallen als ik bij anderen of op shows ging luisteren.

M.a.w. 'goed' of 'ideaal' is vrij subjectief denk ik.

Ik vind 't laag in mijn woonkamer nu prima, dus...'t kon/kan wel :)

maar... ik ben er van overtuigt dat mensen die een diep laag willen die je ook kunt voelen, 't niks zullen vinden.

Mvg,

Alco

Nou, niet in 't algemeen hoor, maar ben wel allergies voor 't laag wat ik in mijn kamer 9 van de 10x te horen krijg, met bass-reflex speakers.

Nou, het is ook grotendeels smaakgebonden. De ene persoon prefereert meer laag dan een ander, en/of stoort zich minder aan een slecht/rommelig laag.

Dat is me reeds vaker opgevallen als ik bij anderen of op shows ging luisteren.

M.a.w. 'goed' of 'ideaal' is vrij subjectief denk ik.

Ik vind 't laag in mijn woonkamer nu prima, dus...'t kon/kan wel :)

maar... ik ben er van overtuigt dat mensen die een diep laag willen die je ook kunt voelen, 't niks zullen vinden.

Mvg,

Alco

Toen je die Diapason-speakers nog had, miste ik het laag vooral eigenlijk. Het diepere laag was gewoon niet aanwezig. Als het gaat bonken, heb je daar natuurlijk ook niks aan, dus misschien dan maar beter geen laag, maar volgens mij vind jij het wel snel bonken ;)

Als het gaat bonken, heb je daar natuurlijk ook niks aan, dus misschien dan maar beter geen laag, maar volgens mij vind jij het wel snel bonken

Ik denk dat "geen laag" nogal verschillend word vertaald.

Door 't dempen van de baspoort van die Diapason's hoorde je inderdaad vrij weinig laag meer.

Behalve als er muziek speelt waar veel/meer laag in zit, dan hoor je/ik 't wel degelijk, maar dan is 't weer erg irritant en ongecontroleerd/dreunend.

Zonder demping was 't absoluut niet om aan te horen.

Ik vind 't niet snel bonkend, maar ik hoef niet van die maagstoten.

Het moet echter wel strak zijn, zodat ik basloopjes nog goed kan volgen.

Kwaliteit van 't laag vind ik persoonlijk belangrijker dan de hoeveelheid/diepte.

Mogen we meemaken dat Alco gaat verhuizen?

Wie weet...ooit, maar de behoefte om te gaan verhuizen is nu een stuk minder :rolleyes:B)

Maar ik denk niet dat ik 't record van m'n ouders zal halen/breken.... die gaan volgende week,

voor 't eerst na 43(!) jaar verhuizen. :)

aha een Trancendent otl van als ik het goed heb 2 watt :)

zo heeft mijn versterker ook meer dan een jaar op een plankje gestaan

toen hij helemaal top was heb ik er mooie kersenhouten behuizingen voor gemaakt

het is geen 2a3

de ingangsbuis is een 12a4 interstage gekoppeld aan een 45 die weer interstage gekoppeld is aan de eindbuis een px25

alle trafo's zijn amorfe

en er zit geen enkele condensator in het signaal

hier is een foto van de achterkant

29xc4gi.jpg

De bedrading is geheel zilver in katoen

en is door getrokken door het hele systeem.

De speakerkabels als ook de interne bedrading in de luidsprekers de spreekspoelen van de speakers zijn ook van zilver.

Alleen deze draadjes aan de ugt is al ongeveer 4 uur werk de verschillende zilver aders zijn individueel ook met katoen omwikkeld en daarna samen nog eens bijelkaar omwikkeld met katoen

2i0tboy.jpg

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...