Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Hallo, dank je vind het zelf ook een mooi ding. Het is inderdaad de Audio Analogue Maestro. Krijg er inderdaad de houten krat bij. Ja, een steekwagentje is wel een aanrader met 52kg netto gewicht.

Wordt wel een beetje ongeduldig. Groet,

Andre

Beste Andre

52 kilo,hebben ze het fraim en de kast met kwik gevuld om dat voor elkaar te krijgen?

Als er 2 ringkern trafo`s van 10 kg per stuk inzitten ben je nog niet halverwege,waar zit dit gewicht?

Mvg Mark

52 kilo,hebben ze het fraim en de kast met kwik gevuld om dat voor elkaar te krijgen?

Als er 2 ringkern trafo`s van 10 kg per stuk inzitten ben je nog niet halverwege,waar zit dit gewicht?

Vermoedelijk zitten er dan trafo's in van meer dan 10kg per stuk... :D

In die van mij zit maar 1 trafo en dan haalt ie de 42kg zonder verpakking.

Er zijn nog die twee metalen koelblokken waar God weet hoeveel transistoren op geplakt zitten, die op zijn beurt weer aan de koelvinnen zitten aan weerskanten. En dan nog een behuizing om al dat zware metaal bij mekaar te houden natuurlijk, zodat het

Die 52 kilo staat op de folder. En ik heb 'm al eens thuis gehad, en denk dat ie het wel haalt. Die frontplaat is massief. De knop ook trouwens. En ja het is aluminium, maar dat kan ook zwaar worden. Ben 9 jaar metaal bewerker geweest voordat ik de verpleging in ging. Je moet weten dat staalplaat per viekante meter 1mm dik 8kilo weegt.

Er zal in zo'n bak zeker 1m2 zittenen misschien wel dikker. Koel elementen, bij de luxman M-03 zijn ze al 1.5kg perstuk en een stuk kleiner dan bij de Audio Analogue. Al met al haalt het dat zeker, en zeker met die afmetingen B44.5 cm H19.5 cm D47.5 cm.

Ik zal voor je op de kist kijken als ie er is.

Ik hoop 'm dus zaterdag te gaan halen.....

Andre

Ach, ik kan mijn auto tot aan de voordeur rijden, hoef 'm dan gelukkig de oprit niet op te dragen. En laten we eerlijk zijn, als ik 'm ga halen dat hele stuk dan kan mijn vrouw 'm toch wel even naar binnen dragen..... :D:D:D:D .

Moet mijn audio rek wel een beetje gaan aanpassen. Al staan er nu 2 luxmannen M03 in van 23kg per stuk + de voortrap +/- 8kg en de sony en die weegt ook 25kg! de verdeling van het gewicht wordt wat ongunstiger. Nu staat het in de breedte. Ik zie wel.

Ben ook wel een beetje benieuwd wat het ding verbruikt, het is een klasse A versterker tot 55w per kanaal. Dat wordt goed opletten dat ik 'm ook uit zet als ik weg ga!

WAAAH, ik kan niet wachten, heb nu echt last van die kinderlijke spanning/ongeduld als je weet dat je wat nieuws krijgt.

Enne, Lestat en anderen ook, als je eens wil luisteren. Kom gerust naar het zuiden. Dit is serieus, lijkt me zeker eens leuk.

Groet,

Andre

Ben ook wel een beetje benieuwd wat het ding verbruikt, het is een klasse A versterker tot 55w per kanaal. Dat wordt goed opletten dat ik 'm ook uit zet als ik weg ga!

Mijn ouwe KSA-50 verbruikte, als ie eenmaal stabiel en warm was, 290Watt "idle", Andre. Ik zou dus maar rekenen op tenminste hetzelfde (een keer of zes het uitgangsvermogen): 300-350Watt. Niettemin loont het vast de moeite.

Ben wel benieuwd wat je ervan gaat vinden! :)

Volgens mij issie als pre te gerbuiken maar niet als eind. Ach en met die twee mono blokken er aan zal je nooit zonder reserve zitten. Misschien wel in je stroom rekening dan want drie van die gebruikers.... verwaming kan wel lager!

Laten we maar eerst met deze ene gaan spelen :) .

Andre

Guest Kraus vonBentinck

Hele goede keus Geerdie.

Dat een goede voorversterker veel doet konden we toch ook horen bij de voorversterkervergelijking bij Sodejuu? Weet je nog met die passieve voortrap?

Zee was volgens mij ook al enthousiast over de AVM V1 bij jou en deze is beslist nog een stapje mooier.

Dank jullie wel. :)

Dat een goede voorversterker veel doet konden we toch ook horen bij de voorversterkervergelijking bij Sodejuu?

Zeker.

Daar doe je een luisterindruk op met een set die je niet kent, maar verschil hoor je.

Toch verbaasd het me dat een nieuwe component in je eigen set

die je door en door kent toch een flinke impact heeft.

Ach, misschien is het de nieuwigheid en vind ik het over een tijdje niets bijzonders meer. ;)

Zee was volgens mij ook al enthousiast over de AVM V1 bij jou en deze is beslist nog een stapje mooier.

En een flink stuk jonger...en zwaarder...

@Sodejuu: wat zit er in vredesnaam in die AVM? Dat ding weegt behoorlijk veel zwaarder als de andere pre's die ik in huis heb gehad.

Hoi allemaal,

Hij staat in de kast, de Audio Analogue Maestro. Het was even slepen maar dan heb je ook wat. MOet zeggen dat hij met de kist lastiger te rillen is dan zonder. Ik heb nl geen geduld dus heb 'm alleen uit de auto gehaald vervolgens uit z'n kist en op het rek gezet. Zweten joh :)

Heb helaas nog niet echt kunnen lusiteren, Was om 14:00u thuis en moest om 17:00u werken. Wat ik hoor tot nu toe is meer helderheid, controle en rust. Kreeg vrij snel het idee dat deze versterker minder vermoeiend of beter niet vermoeiend werkt.

Ik ga het jullie zeker nog laten horen. Komende dagen zal ik meer tijd hebben. Groet,

Andre

Zal ik m'n nieuwe aanwinst ook maar laten zien (alhoewel 'ie nog wel even netjes betaald moet gaan worden):

Blue%20Note%20Koala.jpg

Bluenote Koala Tube (in het echt is 'ie veel mooier)

De Koala heeft de afgelopen weken al wat uurtjes gespeeld en ik vind het een overtuigende verbetering t.o.v. de Consonance die zeker ook niet verkeerd klonk. Ik denk dat het meer een kwestie van smaak is.

Het grootste verschil met de Consonance is dat de Koala veel luchtiger en opener klinkt. Enerzijds ook weer levendiger dan de Consonance, maar anderzijds een stukje verfijnder. De Consonance kon hier nog wel eens wat ruw uit de hoek komen waardoor het ietwat stresseriger kon zijn. Pop, Jazz, Klassiek klinkt allemaal even mooi nu. Ook als de muziek wat drukker wordt, dan heeft de Koala het allemaal nog prima onder controle.

Puntje van kritiek vind ik de bediening: de knopjes op de speler dienen om vooruit te "spoelen" en niet om naar een volgend nummer te skippen, dus hier heb je de afstandsbediening voor nodig.

Dus nu bestaat m'n hele set uit Bluenote!

Gefeliciteerd, Andre.

Wat ik hoor tot nu toe is meer helderheid, controle en rust. Kreeg vrij snel het idee dat deze versterker minder vermoeiend of beter niet vermoeiend werkt.

Dat schijnt een eigenschap te zijn van de betere electronica... :D

@gruiter: Mooi hoor! Zitten er in de Blueote ook buisjes?

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...