Geerdie Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 @gruiter: Mooi hoor! Zitten er in de Blueote ook buisjes? Had de Consonance slechts 1 buisje. De Bluenote heeft er 2. Jij nog gefeliciteerd met jouw aanwinst Dankje. Merkwaardig dat er dan zoveel verschil tussen zit dat die een overstap rechtvaardigd. Die Bluenote, zit die een beetje op het nivo van de Droplet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 @gruiter: Mooi hoor! Zitten er in de Blueote ook buisjes? Had de Consonance slechts 1 buisje. De Bluenote heeft er 2. Jij nog gefeliciteerd met jouw aanwinst Dankje. Merkwaardig dat er dan zoveel verschil tussen zit dat die een overstap rechtvaardigd. Die Bluenote, zit die een beetje op het nivo van de Droplet? Hoe het zit met de prestaties tov een Droplet kan ik je niet zeggen, maar als de verschillen tov de Consonance niet overtuigend waren dan zou ik er niet aan zijn begonnen. Ik hoor het duidelijk zonder dat ik er veel moeite voor hoef te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 Zal ik m'n nieuwe aanwinst ook maar laten zien (alhoewel 'ie nog wel even netjes betaald moet gaan worden): Ben ik net bij je geweest, en dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 daar komt ie dan. een set chario syntar 200 in walnoot. zacht groots en open klinkend, Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 gefeliciteerd gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 ik kom eerst even eten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Het Gerald, Toch overstag gegaan :-) Dikke proficiat hoor... je set oogt heel mooi nu + je maakt mij wel heel nieuwsgierig door de CD bijna op het nivo van de draaitafel te plaatsen. Zelf vond ik de Consonance zeker niet verkeerd, met wat je nu ervaart kan ik mij heel goed inbeelden welke fijne belevingsstap je voorwaarts hebt gezet. Geniet maar met volle teugen van je nieuwe aanwinst Hoe klinkt Eels en dan vooral Blinking Lights Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Het Gerald, Toch overstag gegaan :-) Dikke proficiat hoor... je set oogt heel mooi nu + je maakt mij wel heel nieuwsgierig door de CD bijna op het nivo van de draaitafel te plaatsen. Zelf vond ik de Consonance zeker niet verkeerd, met wat je nu ervaart kan ik mij heel goed inbeelden welke fijne belevingsstap je voorwaarts hebt gezet. Geniet maar met volle teugen van je nieuwe aanwinst Hoe klinkt Eels en dan vooral Blinking Lights Gr Stef Ha die Stef, Draaitafel en CD zijn niet met elkaar te vergelijken als je het over "beleving" en "emotie" hebt, maar klankmatig komt de Koala Tube toch een eindje in de richting. De Consonance klonk zeker niet verkeerd, maar het is allemaal wat "vlakker" en "minder spannend". Voor mij is de Koala Tube een hele verbetering, maar iemand anders zou wellicht de Consonance prefereren. Kwestie van smaak dus en ook de match met de overige componenten. Eels klinkt ook fantastisch! Wanneer kom je weer eens langs? Groeten, Gerald ik kom eerst even eten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 @ Gerald Mail eens je plannin voor juni en de zomer door, wanneer je der echt niet bent door vakantie enz Het kriebelt enorm om langs te komen :-) Beetje lomp van mij om enkel Gerald te feliciteren en veel plezier te wensen met de nieuwe aanwinst. Aan alle anderen die nieuwe componenten hebben aangekocht of ingebouwd in de set Veel veel plezier en zeer aangename belevingen Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Na de nodige experimenten met betaalbare en onbetaalbare netsnoeren is de keus gevallen op een tweetal Heavens Gate Audio power cords; de Silver Signatures. Eentje voor de eindtrap en de andere voor de cd-speler. Aanvankelijk geloofde ik niet dat netsnoeren iets hoorbaars kunnen wijzigen aan de uiteindelijke sonische presentatie van een set, maar datgene wat ik hoorde in de afgelopen maanden heeft me niettemin van mijn geloof af doen vallen. De Heavens Gate snoeren waren niet alleen heel goed in vergelijking met die onbetaalbare snoeren, ze waren ook erg betaalbaar na enig zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Zo ga je voor een nieuw element naar Hanzehifi, en je reserveert "en passant" een cd speler....... Dus voor over een maand of 2 zal de Sony het veld gaan ruimen voor een Musical Fidelity A3.5 CD speler. moraal van't verhaal; blijf nooit hangen in de winkel, beter nog, doe het per post/email Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Na de nodige experimenten met betaalbare en onbetaalbare netsnoeren is de keus gevallen op een tweetal Heavens Gate Audio power cords; de Silver Signatures.Eentje voor de eindtrap en de andere voor de cd-speler. Aanvankelijk geloofde ik niet dat netsnoeren iets hoorbaars kunnen wijzigen aan de uiteindelijke sonische presentatie van een set, maar datgene wat ik hoorde in de afgelopen maanden heeft me niettemin van mijn geloof af doen vallen. De Heavens Gate snoeren waren niet alleen heel goed in vergelijking met die onbetaalbare snoeren, ze waren ook erg betaalbaar na enig zoeken. Zit er nog wel eens over na te denken om andere powercable te proberen. Dit ziet er fraai uit, waar heb je ze gekocht? Volgens mij is zin ze namelijk niet zo erg goedkoop 1500euro volgens de website Ik heb vandaag mijn AES/EBu binnen van pure note, deze, Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Na de nodige experimenten met betaalbare en onbetaalbare netsnoeren is de keus gevallen op een tweetal Heavens Gate Audio power cords; de Silver Signatures.Eentje voor de eindtrap en de andere voor de cd-speler. Aanvankelijk geloofde ik niet dat netsnoeren iets hoorbaars kunnen wijzigen aan de uiteindelijke sonische presentatie van een set, maar datgene wat ik hoorde in de afgelopen maanden heeft me niettemin van mijn geloof af doen vallen. De Heavens Gate snoeren waren niet alleen heel goed in vergelijking met die onbetaalbare snoeren, ze waren ook erg betaalbaar na enig zoeken. Goede tip, en welke zijn er ondermeer afgevallen ,waar heb je mee vergeleken?En waaardoor verbeterde de set , Rust ? detaillering ? En is het een grote stap of een klein stapje, ik heb op dit moment gewoon een computer snoertje.(standaard bij ML en WADIA een beetje raar vind ik dat ,komt een beetje over of ze er niks in zien) Heb je overigens nog een goede interlink en luidsprekerkabeltip? Dit is toch wel een tip zonder commerciele belangen hoop ik . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Zit er nog wel eens over na te denken om andere powercable te proberen. Dit ziet er fraai uit, waar heb je ze gekocht? Volgens mij is zin ze namelijk niet zo erg goedkoop 1500euro volgens de website Ach, het voordeel van 'connecties'... Samen voor minder dan 400, is dat ook goed? Goede tip, en welke zijn er ondermeer afgevallen ,waar heb je mee vergeleken?En waaardoor verbeterde de set , Rust ? detaillering ? En is het een grote stap of een klein stapje, ik heb op dit moment gewoon een computer snoertje.(standaard bij ML en WADIA een beetje raar vind ik dat ,komt een beetje over of ze er niks in zien) Het was geen tip, maar een mededeling in een topic dat een vraag als titel heeft... Als je wilt weten wat power cords eventueel voor jouw set kunnen doen, probeer het dan gewoon. Natuurlijk verbeteren de belangrijke parameters, anders zou ik niks veranderen. Het feit dat ik er een paar maanden over doe om zoiets uit te vogelen moet een andere liefhebber toch genoeg zeggen over de zorgvuldigheid waarmee je zoiets doet. Heb je overigens nog een goede interlink en luidsprekerkabeltip?Dit is toch wel een tip zonder commerciele belangen hoop ik . Tips over kabels werken niet, want het gaat om de match. Wat bij de een werkt hoeft bij de ander niet goed uit te pakken. Sommigen zweren bij MIT, anderen brengen er alles mee om zeep wat ze in 20 jaar hebben opgebouwd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Zit er nog wel eens over na te denken om andere powercable te proberen. Dit ziet er fraai uit, waar heb je ze gekocht? Volgens mij is zin ze namelijk niet zo erg goedkoop 1500euro volgens de website Ach, het voordeel van 'connecties'... Samen voor minder dan 400, is dat ook goed? Goede tip, en welke zijn er ondermeer afgevallen ,waar heb je mee vergeleken?En waaardoor verbeterde de set , Rust ? detaillering ? En is het een grote stap of een klein stapje, ik heb op dit moment gewoon een computer snoertje.(standaard bij ML en WADIA een beetje raar vind ik dat ,komt een beetje over of ze er niks in zien) Het was geen tip, maar een mededeling in een topic dat een vraag als titel heeft... Als je wilt weten wat power cords eventueel voor jouw set kunnen doen, probeer het dan gewoon. Natuurlijk verbeteren de belangrijke parameters, anders zou ik niks veranderen. Het feit dat ik er een paar maanden over doe om zoiets uit te vogelen moet een andere liefhebber toch genoeg zeggen over de zorgvuldigheid waarmee je zoiets doet. Heb je overigens nog een goede interlink en luidsprekerkabeltip?Dit is toch wel een tip zonder commerciele belangen hoop ik . Tips over kabels werken niet, want het gaat om de match. Wat bij de een werkt hoeft bij de ander niet goed uit te pakken. Sommigen zweren bij MIT, anderen brengen er alles mee om zeep wat ze in 20 jaar hebben opgebouwd... Minder dan 400, dat is nog te doen ja. Doe mij ook zulke connecties. Maar heb jij ook netsnoeren van de rond de 200max geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Heavens Gate vind ik dubieus. Ik zeg niet dat het slecht is maar de prijzen kloppen niet. Je ziet ze nieuw voor torenhoge bedragen. Kijk je wat verder dan zie je ze nieuw in winkels of via sites voor een fractie van de vraagprijs. Ook worden ze vaak als demo model aangeboden voor een fractie. Iets klopt er niet met Heavens Gate... Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 jongens laat je niet afleiden door de mooie kleuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Ik vind €200 voor een netsnoer eigenlijk verdomd duur, maar dat zal wel aan mij liggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Ik bedoel het volgende Henrie. Als je de prijzen van bijvoorbeeld een Heavens Gate luidsprekerkabel ziet is dat, pak hem beet, 3000 euro. Kijk je verder dan kun je die ook voor 1100 of 1200 krijgen. Dan klopt er iets niet volgens mij. Heavens Gate Audio / Heavens Gate Ultra Silence Lautsprecherkabel 2 x 3 m (Neuger Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Ik vind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Ik bedoel het volgende Henrie. Als je de prijzen van bijvoorbeeld een Heavens Gate luidsprekerkabel ziet is dat, pak hem beet, 3000 euro. Kijk je verder dan kun je die ook voor 1100 of 1200 krijgen. Dan klopt er iets niet volgens mij. Dat weet ik niet, maar daar ging het mij ook niet om. Het was meer in het algemeen bedoeld, los van Heaven's Gate... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Minder dan 400, dat is nog te doen ja. Doe mij ook zulke connecties. Maar heb jij ook netsnoeren van de rond de 200max geprobeerd? Ja, dat heb ik. Een Audioquest snoer, een Belden snoer, een zelfbouw snoer van Frank Goossens (zeer goed overigens!), plus natuurlijk de standaard netsnoeren met en zonder afscherming. Het idee van die connecties moet ook niet te gek worden hoor. Ik heb aan Ron Ploeger van Callas een goede vriend overgehouden en hij heeft de meest exotische spulletjes liggen. Op verzoek nam ie een netsnoeren-pretpakket mee. Ik wil niet weten wat het kost, maar ga zonder iets over prijzen te weten aan het uitproberen. Zo is het gegaan... Ik had graag nog een derde HG gehad, maar die heeft ie niet meer. Binnenkort komt er een netaansluiting achterop de vv waardoor ik ook daar een los snoer op kan zetten. Ik denk dat ik het snoer van Frank G eraan zal hangen -- dat deed het ook zeer goed op de cd-speler (en veel minder op de eindversterker). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Ik vind Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Heavens Gate vind ik dubieus. Ik zeg niet dat het slecht is maar de prijzen kloppen niet. Je ziet ze nieuw voor torenhoge bedragen. Kijk je wat verder dan zie je ze nieuw in winkels of via sites voor een fractie van de vraagprijs. Ook worden ze vaak als demo model aangeboden voor een fractie. Iets klopt er niet met Heavens Gate...Hubertinus Klopt. Volgens Ron (Callas) heeft de maker van HG zichzelf de das omgedaan door zowel via offici Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts