Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Inderdaad, mooi ding. Ook eens wat anders dan de eeuwige Akai, Teac of Revoxen..

@Cees 1973: erg flauw van mij, maar gelukkig kon je erom lachen. Wat voor draaitafel is dat btw? Een Pro-ject Perspective toevallig?

Nog even een toevoeging aan mijn buizeninspeelverhaal: tot nu toe heb ik alleen aandachtig naar platen geluisterd. Het zijn prima buizen. Maar nu ik ook wat cd's gedraaid heb.. <_< Het 'digitale randje' is een stuk duidelijker te horen :huh:

[...]

Maar nu ik ook wat cd's gedraaid heb.. <_< Het 'digitale randje' is een stuk duidelijker te horen :huh:

Dat is dan goed: dat hoort er namelijk in te zitten. Een cd is kaarsrecht tot ca 20 kHz, vandaar. Dat is voor de meeste mensen schrikken als ze dat horen maar er is niets om je zorgen te maken.

Groet,

Jacco

Maar nu ik ook wat cd's gedraaid heb.. <_< Het 'digitale randje' is een stuk duidelijker te horen :huh:

Dat is dan goed: dat hoort er namelijk in te zitten. Een cd is kaarsrecht tot ca 20 kHz, vandaar. Dat is voor de meeste mensen schrikken als ze dat horen maar er is niets om je zorgen te maken.

Geen zorgen hoor Bart, het klinkt weliswaar niet, maar het hoort wel zo!... :blink:

Dat heet nu eenmaal "de realiteit" :D

Maar jammer dat het dan toch niet de buis is die je zoekt, denk ik zo?

Hoeft ook niet: de cd doet dat wel. En dat kan onaangenaam zijn dat geef ik toe.

Groet,

Jacco

Vooral als je gehoor het af laat weten :P

Hoeft ook niet: de cd doet dat wel. En dat kan onaangenaam zijn dat geef ik toe.

Groet,

Jacco

Vooral als je gehoor het af laat weten :P

Dat begrijp ik niet goed. Verklaar u nader!

Groet,

Jacco

Gelukkig niet, anders kan ik het net zo goed terug brengen..... dan kan ik het geld wel ergens anders aan uitgeven ;)

Het enigste nadeel aan de cd speler is dattie zo langzaam leest ten opzichte van de Sony, maar ja die is daar dan ook koning, keizer, admiraal in.

Gelukkig niet zo traag als menig allesvreter.

Enne, ik geloof niet dat mijn gehoor nog tot 20.000 Hz gaat :rolleyes:

:huh:

[...]

de ecc88 word niet in de radar instalatie van de mig gebruikt dat is de 6S45P

dat is een heel andere buis

de jjE88cc vind ik bijna het slechtste klinken van alle 88cc buizen

het slechts klinkt een Sovtek.

De 6922 van Sovtek presteert zo in een mu-follower:

SweepMuFollowerMinLinksAmplitude.png

En de vervorming is bij deze meting 0,04 % in 3800 Ohm en dan levert de trap zo'n 2 Veff. Met de eindversterker daarachter goed voor 10 W.

Is ie te recht of zo? ;)

Groet,

Jacco

(hele verhaal op daar dus)

Dit zegt helemaal niets jacco

daarbij een mu follower <_<

Getalletjes en theorie dat is waar jij van uit gaat, voor een start is dit ook goed

maar in de praktijk werkt het vaak anders.

VOLGENS JOU NATUURLIJK NIET

(dit stukje ga je nu quoten en er nee bijzetten )

Dat komt omdat je nog nooit de handen uit de mouwen gestoken hebt

bouw eens iet wat je op papier zet

en ga eens muziek luisteren

Die scherpte hoort daar gewoon te zitten en de cd-spelert laat hem genadeloos horen. Jammer, pindakaas.

Groet,

Jacco

soms inderdaad wel, maar eerlijk gezegd meestal niet.

Veel van deze scherpte ontstaat door de toepassing van zaken als slechte - mindere kwaliteit dus - opamps en/of mute transistoren in de uitgang van een cd speler, deze scherpte wijkt zeer sterk af van hetgeen sommige instrumenten laten horen, hetwelk je wel wilt horen omdat het er wel degelijk bijhoort.

Kwaliteit is nooit te bereiken met inferieure componenten.

:)

Ook smaakt alle pindakaas niet hetzelfde..............

Dit zegt helemaal niets jacco

daarbij een mu follower <_<

Wat is daar mis mee? Vervormt ie niet genoeg? Zoals je ziet is ie mooi recht, zou goed in een cd-speler passen...Voor de duidelijkheid: ik heb geen trek in kromme triodeschakelingen. Dat doe je bij een transistor ook niet trouwens.

Getalletjes en theorie dat is waar jij van uit gaat, voor een start is dit ook goed

maar in de praktijk werkt het vaak anders.

VOLGENS JOU NATUURLIJK NIET

(dit stukje ga je nu quoten en er nee bijzetten )

Nee. (is het goed zo of had de "nee" ergens anders gemoeten? ;) )

Dat komt omdat je nog nooit de handen uit de mouwen gestoken hebt

bouw eens iet wat je op papier zet

en ga eens muziek luisteren

Nog nooit de handen uit de mouwen gestoken? Je verwart me met iemand anders denk ik.

Groet,

Jacco

Die scherpte hoort daar gewoon te zitten en de cd-spelert laat hem genadeloos horen. Jammer, pindakaas.

Groet,

Jacco

soms inderdaad wel, maar eerlijk gezegd meestal niet.

Veel van deze scherpte ontstaat door de toepassing van zaken als slechte - mindere kwaliteit dus - opamps en/of mute transistoren in de uitgang van een cd speler, deze scherpte wijkt zeer sterk af van hetgeen sommige instrumenten laten horen, hetwelk je wel wilt horen omdat het er wel degelijk bijhoort.

Kwaliteit is nooit te bereiken met inferieure componenten.

:)

Ook smaakt alle pindakaas niet hetzelfde..............

Helaas moet ik de eerste cd-speler nog tegenkomen die dat allemaal zo slecht doet. De invloed van mute-torren heb ik nooit geloofd en een opamp van 3 euro is reeds goed genoeg. Blijft over zaken als voeding en slechte filtering van HF zooi dat uit de DAC komt. En dat is voor een habbekrats en een ei ook op te lossen. Maar goed, misschien spreek ik te veel uit ervaring: ik heb vaak genoeg de handen uit de mouw gestoken en moeten constateren dat ik water naar de zee aan het dragen ben geweest.

Groet,

Jacco

zonde van't geld <_<

echt niet te geloven dat je zo iets koopt toine,

dit gaat toch nergens over. :)

Als jij wilt geloven dat ik mijn geld uitgeef aan niks, Erik, dan is dat wat mij betreft echt prima.

Misschien, heel misschien, kan dit ook zo'n onderdeel zijn waarmee je eerst eens zelf wat meer moet experimenteren om vervolgens te kunnen stellen dat er wel of niet iets te halen is. Mijn mening is gebaseerd op drie maanden ermee spelen, experimenteren en luisteren.

Kom je voor 7 juli trouwens nog een keertje hier luisteren?

jaaa! :)

we gaan het even kortsluiten toine,

het word een vrijdagavond,

mail mij even welke je vrij hebt.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...