Sodejuu Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 zonde van't geld echt niet te geloven dat je zo iets koopt toine, dit gaat toch nergens over. Als jij wilt geloven dat ik mijn geld uitgeef aan niks, Erik, dan is dat wat mij betreft echt prima. Misschien, heel misschien, kan dit ook zo'n onderdeel zijn waarmee je eerst eens zelf wat meer moet experimenteren om vervolgens te kunnen stellen dat er wel of niet iets te halen is. Mijn mening is gebaseerd op drie maanden ermee spelen, experimenteren en luisteren. Kom je voor 7 juli trouwens nog een keertje hier luisteren? jaaa! we gaan het even kortsluiten toine, het word een vrijdagavond, mail mij even welke je vrij hebt. Veel succes Toine Ik ken Erik een beetje. Als hij zegt dat er geen verschil cq winst is, dan wil hij het ook niet horen dan hoort ie het ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 zonde van't geld echt niet te geloven dat je zo iets koopt toine, dit gaat toch nergens over. Als jij wilt geloven dat ik mijn geld uitgeef aan niks, Erik, dan is dat wat mij betreft echt prima. Misschien, heel misschien, kan dit ook zo'n onderdeel zijn waarmee je eerst eens zelf wat meer moet experimenteren om vervolgens te kunnen stellen dat er wel of niet iets te halen is. Mijn mening is gebaseerd op drie maanden ermee spelen, experimenteren en luisteren. Kom je voor 7 juli trouwens nog een keertje hier luisteren? jaaa! we gaan het even kortsluiten toine, het word een vrijdagavond, mail mij even welke je vrij hebt. Veel succes Toine Ik ken Erik een beetje. Als hij zegt dat er geen verschil cq winst is, dan wil hij het ook niet horen dan hoort ie het ook niet maar toch heb ik meerdere malen ervaren dat mensen heel veel waarde hechtte aan mijn oordeel over hun set.... (ik ga geen voorbeelden noemen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Erik: Ik hoor dat jouw set geen Bach speelt. Audiofiel: Klopt, bedankt voor het compliment. 'k Vertel het aan iedereen door. Sinterklaas was vroeg dit jaar Musical Fidelity A3.5 cd-speler Dynaudio Stand1 Hmmm, gaatje te weinig, ff wat aan doen..... done. Mooie set dhfreakie (aldus een happy MF-Dyn owner) . Ben je (al) tevreden met het resultaat? Mag ik vragen waarom er een extra gaatje in de bovenplaat is gemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Veel succes Toine Ik ken Erik een beetje. Als hij zegt dat er geen verschil cq winst is, dan wil hij het ook niet horen dan hoort ie het ook niet Maar als Erik daarnaast ook echt muziekliefhebber is (en dat geloof ik zonder meer) komt ie toch van een koude kermis thuis. We gaan namelijk geen verschillen beluisteren tussen dit en dat, want we gaan niks vergelijken... Gewoon luisteren naar muziek, liefst door Erik zelf meegenomen! En niet teveel orgel natuurlijk, daar wordt niemand wijzer van op termijn, maar klassiek is altijd goed.... beste tione, natuurlijk gaan we muziek luisteren, ik neem wat eigen opnames mee, wat commercieele opnames (van de zelfde muziek) en ik zal de orgel/klassiek verhouding van 30/70 handhaven Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Mooie set dhfreakie (aldus een happy MF-Dyn owner) . Ben je (al) tevreden met het resultaat? Mag ik vragen waarom er een extra gaatje in de bovenplaat is gemaakt? Die heb ik gemaakt omdat ik de spikes in een 3 hoek wilde hebben, dat is namelijk veel makkelijker stabiel te maken, met 4 spikes heb je makkelijker verschil en wiebelt het iets, met 3 spikes is dat niet zo. Het resultaat mag er echt zijn idd, plaatsing is beter, meer controle is wat ik zowiezo als verschil met de Sony 55 ES kan aangeven. Een snelle beslissing maar wel een goede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Mooie set dhfreakie (aldus een happy MF-Dyn owner) . Ben je (al) tevreden met het resultaat? Mag ik vragen waarom er een extra gaatje in de bovenplaat is gemaakt? Die heb ik gemaakt omdat ik de spikes in een 3 hoek wilde hebben, dat is namelijk veel makkelijker stabiel te maken, met 4 spikes heb je makkelijker verschil en wiebelt het iets, met 3 spikes is dat niet zo. Het resultaat mag er echt zijn idd, plaatsing is beter, meer controle is wat ik zowiezo als verschil met de Sony 55 ES kan aangeven. Een snelle beslissing maar wel een goede. Goed bedacht. Gebruik zelf drie losse (omhulde) Soundcare spikes in dezelfde situatie. Beide merken profiteren overigens duidelijk van inspelen dus het resultaat zal zeker verbeteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Die scherpte hoort daar gewoon te zitten en de cd-spelert laat hem genadeloos horen. Jammer, pindakaas. Toch merkwaardig dat je vol blijft houden dat scherpte in de klank gerelateerd is aan een ruim frequentiebereik aan de bovenzijde. Scherpte zit in het middengebied en daar komt het gebeuren boven 10kHz dus niet aan te pas. Zodoende ligt het niet aan het frequentiebereik van een cd-speler dat ie zo belabberd kan klinken. Waar zou het dan aan liggen? Ik snap niet goed waar je dat allemaal vandaan haalt. Ik heb ook scherpe opnamen eens bekeken en dat kan inderdaad in het middengebied zijn, maar de slis-s kan toch echt boven de 10 kHz zitten. Het wordt helemaal leuk als het gebied rond 17 kHz tot 20 kHz een paar dB'tjes wordt opgekrikt tov media die dat niet doen. Dan ssssschieten de ss-ers je rond de oren als was het een waar feest. Vooral in de ruimtelijke informatie is dat goed te horen en ook voor mensen die al wat ouder zijn. Die horen misschien niet zo goed meer op die frequenties, helemaal stokdoof zijn ze zeker niet voor die frequenties. Het wordt bovendien ook bepaald door de opnameakoestiek. Het "blazen" in de microfoon van een zangeres is een ruiserig signaal en dat kan door de akoestiek terugkomen in de opname. Ik heb een opname van de 8ste van Mahler (Kent) waarbij de koor-essen en tsjj klanken heel mooi versmelten met de ruimte. Dat zit rond de 12 kHz. Ooit bij een dealer geweest en die opname afgespeeld en die ging gelijk klagen over scherpte in het hoog. Ik heb mijn mond maar gehouden verder. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 beste tione, natuurlijk gaan we muziek luisteren, ik neem wat eigen opnames mee, wat commercieele opnames (van de zelfde muziek) en ik zal de orgel/klassiek verhouding van 30/70 handhaven Mooi zo, dan zal ik nog wat stemmenmateriaal verzorgen, want dat mis ik toch wel altijd in jouw repertoire... p.s.: heb je mijn antwoordmailtje op je voorstel ontvangen? ik kan namelijk niet via deze site post beantwoorden... ja, ik heb je mail, en tsja, stemmen heb ik niet veel nou ben ik ook niet zo'n fan van al die hese-pruttel-spetter-speeksel-smekkel-close-mike-opnames die je deze tijd zoal hoort. geef mij maar een op afstand opgenomen tenor of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Dat "scherpe randje" was misschien een beetje onbeholpen uitgedrukt, ik zou ook kunnen zeggen dat het 'hard" klinkt.. (Zo, kunnen ze weer verder discussieren ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanC Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Leesssvoer over ssscherpe essssen en bijbehorende frequenties: http://arts.ucsc.edu/faculty/Gustafson/FIL...20E%20R%20S.doc http://www.audiopro.de/live/bss_3440_DEU_AP.html http://www.dc.umich.edu/dmc/emusic/Docs/Wo...ves/DeEsser.pdf http://www.symetrixaudio.com/repository/528EmanF00.pdf Gegroet JanC Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Toevallig heb ik van die de-essers en laat ik nu net niet alleen daarover gesproken hebben. In een van mijn vorige posts heb ik ook al gezegd dat het middengedeelte meedoet. Maar goed, nogmaals bij deze dan. Dan terug naar de de-esser en als ik de instellingen bekijk kom ik voor de mannelijke de-es: ca. 3,4 - 4 kHz en voor de vrouwelijke variant: ca. 5 - 8 kHz En dan hebben we het natuurlijk over de centerfrequenties. Je kunt dan nog kiezen tussen laagdoorlaat (dat heeft dus zeker effect op de frequenties boven de 10 kHz) en bandstop de-essing. En ook daar zal voor de vrouwelijke stem iets gebeuren op de wat hogere frequenties want dat filter heeft natuurlijk een eindige kwaliteitsfactor. Als ik tijd en vooral zin heb zal ik eens zoeken naar wat ik precies bedoel. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 nou ben ik ook niet zo'n fan van al die hese-pruttel-spetter-speeksel-smekkel-close-mike-opnames die je deze tijd zoal hoort. geef mij maar een op afstand opgenomen tenor of zo. Eva Cassidy? Die kan het ook hoor. Jonge jonge Erik, wat mis je toch een hoop mooie muziek op die manier... " beste Toine, ik ben begonnen met Bach, eerst met zijn orgelwerken, toen de cantates toen de brandenburgsche concerten toen de vioolconcerten affijn ik heb nu zo'n beetje alles van bach in mijn hoofd daarnaast draaide ik ook veel H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 ik ben begonnen met Bach, Erik, Monteverdi overgeslagen ...?????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 Ik hoorde onlangs een "slechte" uitvoering van Brahms pianoconcerten (Koningin Elisabeth wedstrijd) Het deed me sterk denken aan een pop-hits medley (ongeveer 40 pop hitjes door de mangel) met zeer veel ABBA invloeden (ja ja ik weet het 't is eigenlijk andersom ) Dus Eric je bent er niet zo ver af; Beethoven bvb is ook zo'n artiest waarvan je veel invloeden terugvindt in populaire deuntjes vraag maar aan de Beatles mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 Een AVM V4 preamp met AB. Klankmatig een z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 Een AVM V4 preamp met AB. Klankmatig een z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees1973 Posted 16 juni 2007 Report Share Posted 16 juni 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 juni 2007 Report Share Posted 17 juni 2007 Nice! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 juni 2007 Report Share Posted 21 juni 2007 Misschien geen audio, maar klinkt wel als muziek in de oren. Heb hem 2de hands gekocht, kleur brons. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 juni 2007 Report Share Posted 21 juni 2007 Misschien geen audio, maar klinkt wel als muziek in de oren.Heb hem 2de hands gekocht, kleur brons. Die hoort eigenlijk HEAR, maar evengoed gefeliciteerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 Het was tijd voor een nieuw element, dus een tijdje terug weer naar Hanzehifi getogen. En gisteren weer opgehaald, met het nieuwe element, eerst maar weer een Denon DL160 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 Hear aan deze kant ook een Denon DL 160 element en er zat ook gelijk een platenspeler aan vast: Een JVC QL Y5F. Zo blij als een klein kind... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Da's een mooie direkt-drive draaitafel. Toen maakte JVC nog hele mooie spulletjes. Gefeliciteerd ermee en luisterplezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Mooi ding, Jacco! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Mooi ding, Jacco! Yeah, that baby rocks! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts