Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Een nieuw dun en "hard" vloerkleed wat een groot deel van de vloer bedekt. Ik was de dikke berber behoorlijk beu (vooral kwa akoestiek).

Er is nu veel in de akoestiek veranderd. Het kleed zal nog wel moeten inspelen.... ;) M.a.w. ik moet er nog aan wennen.

Het laag is nu iets minder gedempt, maar daar staat tegenover dat het midden en hoog veel beter overkomen. Hierdoor lijkt het stereobeeld aanzienlijk dieper.

:)

Plaatje klopt niet, maar als je niets hebt om het formaat aan te vergelijken zie je 't toch niet:

ar6.jpg

Een set Acoustic Research AR2x. Een vriend van me had deze van de kringloop geplukt. Bijzonder knap geluid voor z'n formaat en

Wat voor iets?

De AR's zijn inmiddels binnen en ik vind ze absoluut fantastisch!

Heb ontdekt dat ze zelfs goed klinken als je ze op tilt, misschien zijn ze zelfs op te hangen zonder dat ze slecht gaan klinken.

Ik weet, het is vloeken in de kerk, maar ik heb hier z

Nooit gehoord, Crown.

Is het geluid te omschrijven? Zo ja, hoe? Vergelijkbaar met?

In Nederland mocht niet onder de merk naam Crown verkocht worden dus staat het beter bekend als Amcron. Crown is een versterker fabrikant met een rijke historie. De meeste versterkers die zij maken zijn gemaakt voor professionele omgevingen (live muziek versterking, theater geluid, bioscopen, opname studios etc.). Ik ben al langere tijd dol op versterkers van dit merk. Van de oude versterkers (zoals de D-150a die ik al heb) tot de nieuwe I-Tech series. Ik ken de meeste versterkers van Crown wel en ben gecharmeerd van hun klank. Puur en zuiver geluid, gecontroleerd, stabiel, dynamisch en niet kapot te krijgen! Ooit hoop ik nog eens met een Crown Studio Reference op mijn grote Audiolab's (of Dunlavy's) te spelen.. B)

Ik koch verleden jaar bijna een 2 jaar oude Crown Studio Reference I voor $2400 op Audiogon, maar haakte af vanwege de tranportkosten vanuit LA (ruim $400). Ook antwoordde de verkoper even niet meer op mij emails en had hij geen originele doos (dus was ik bang voor transport schade).

Later bleek de koper wel weer te antwoorden en wilde zelfs bij Crown een doos regelen (dat schijnen ze te doen),. Ik had toen al een nieuwe K2 gekocht op ebay.

De verkoper had er meerdere staan en prefereerde de SRs boven zijn MLs

http://www.stereotimes.com/amp031302.shtml

Nooit gehoord, Crown.

In Nederland mocht niet onder de merk naam Crown verkocht worden dus staat het beter bekend als Amcron. Crown is een versterker fabrikant met een rijke historie. De meeste versterkers die zij maken zijn gemaakt voor professionele omgevingen (live muziek versterking, theater geluid, bioscopen, opname studios etc.). Ik ben al langere tijd dol op versterkers van dit merk. Van de oude versterkers (zoals de D-150a die ik al heb) tot de nieuwe I-Tech series. Ik ken de meeste versterkers van Crown wel en ben gecharmeerd van hun klank. Puur en zuiver geluid, gecontroleerd, stabiel, dynamisch en niet kapot te krijgen! Ooit hoop ik nog eens met een Crown Studio Reference op mijn grote Audiolab's (of Dunlavy's) te spelen.. B)

Dat Crown van de PA was wist ik. En dat 't geen troep was/is ook ;-).

Het feit dat je van Audiolab (mooiste NL luidsprekermerk, overigens) houdt zegt wel wat.

Waarschijnlijk houd je een beetje van een "In the face" geluid, of niet?

Ik ben echt zo'n engelse zemelaar, dus waarschijnlijk is crown niet mijn pakkie an.

Of zit ik er helemaal naast?

De vader van mijn ex-vriendin had overigens een set middelgrote (60/70cm) audiolabs aan een set Quad 303/33 hangen. Dat was wel erg mooi!

Ik koch verleden jaar bijna een 2 jaar oude Crown Studio Reference I voor $2400 op Audiogon,

http://www.stereotimes.com/amp031302.shtml

2x de prijs van mijn hele set.

Verdeurie zeg :D

Plaatje klopt niet, maar als je niets hebt om het formaat aan te vergelijken zie je 't toch niet:

ar6.jpg

Een set Acoustic Research AR2x. Een vriend van me had deze van de kringloop geplukt. Bijzonder knap geluid voor z'n formaat en

obsydp.jpg

Niet het hele apparaat, maar een nieuwe voeding erin... Ik ben nu de enige bezitter van een hele set Array's met de vernieuwde voeding (PH-2,A-3, M2(3)). Zeker in de eindversterkers is dat bijzonder omdat deze voorlopig nog niet in productie komen (veel te veel werk en dus te duur).

Waar het Hear forum al niet goed voor is... (met dank aan Jerry)...

Veel plezier ermee Hans

Wat is er dan veranderd cq verbeterd aan de voedingen van die versterkers?

Precies weet ik het niet, maar er zitten plotseling verschillende ledjes op de voedingsprinten.

Het is een soort van super shuntvoeding (of iets dergelijks).

Bij de eindversterkers is dat veel lastiger omdat daar dan 4 of 5 van die regelingen in moeten.

De exacte term is een "low noise shuntvoeding".

Nooit gehoord, Crown.

Dat Crown van de PA was wist ik. En dat 't geen troep was/is ook ;-).

Het feit dat je van Audiolab (mooiste NL luidsprekermerk, overigens) houdt zegt wel wat.

Waarschijnlijk houd je een beetje van een "In the face" geluid, of niet?

Ik ben echt zo'n engelse zemelaar, dus waarschijnlijk is crown niet mijn pakkie an.

Of zit ik er helemaal naast?

De vader van mijn ex-vriendin had overigens een set middelgrote (60/70cm) audiolabs aan een set Quad 303/33 hangen. Dat was wel erg mooi!

Ik houd van een geluid dat open, zuiver, verfijnd en eerlijk is. Mijn Audiolab's vind ik niet echt 'in the face' maar wel analytisch en open klinken en dat over het gehele spectrum. Ik heb ze wel eens direct vergeleken met luidsprekersystemen die ik directer (harder) vond klinken. Het geluid van de meeste Crown versterkers is eerlijk en heeft geen 'smooth' geluid zoals er bij een aantal engelse hifi fabrikanten wel eens het geval mag zijn. Crown maakt gewoon goede versterkers en geen Voodoo Hifi geouwehoer (met het uiteindelijk dure prijskaartje).. Puur en zuiver geluid, gecontroleerd, stabiel, dynamisch en niet kapot te krijgen! In mijn opinie, precies dat wat ik van een versterker verwacht. B)

Werd laatst gebeld dat ik een Bocama Lafayette gratis kon afhalen:

Lafayette_LA224B_voor_800.jpg

Een push-pull buizenversterker met EL 84. Had tien jaar in de kast gestaan, maar hij deed het perfekt! En ik ben een beetje van mijn single-ended geloof gevallen. Er zit nog wel een hoop troep in, we gaan daar maar eens een heel mooi bakkie van maken B)

Ik heb nog zo'n zelfde staan, maar dan niet meer in de blakende staat zoals deze op de foto. Ik wil er ook nog eens aan gaan beginnen. Ik wil 'm helemaal opnieuw opbouwen op een nieuw chassis en alle overtollige troep, zoals de toonregeling, eraf laten, zodat ik enkel keuzeschakelaar en volumeregeling over houd.

Mocht je het schema van deze versterker willen hebben, laat het dan ff weten ;)

:) Zeer vriendelijk Sodejuu, maar ik had het schema al eerder dan de versterker ;) De foto is ook niet van mezelf btw.

Ik heb effe h

Ik houd van een geluid dat open, zuiver, verfijnd en eerlijk is. Mijn Audiolab's vind ik niet echt 'in the face' maar wel analytisch en open klinken en dat over het gehele spectrum. Ik heb ze wel eens direct vergeleken met luidsprekersystemen die ik directer (harder) vond klinken. Het geluid van de meeste Crown versterkers is eerlijk en heeft geen 'smooth' geluid zoals er bij een aantal engelse hifi fabrikanten wel eens het geval mag zijn. Crown maakt gewoon goede versterkers en geen Voodoo Hifi geouwehoer (met het uiteindelijk dure prijskaartje).. Puur en zuiver geluid, gecontroleerd, stabiel, dynamisch en niet kapot te krijgen! In mijn opinie, precies dat wat ik van een versterker verwacht. B)

Ja preices, dan had ik het goed ingeschat ;).

Waarschijnlijk vind ik het prima klinken, maar het zal mijn geluid niet zijn.

Ik ben van de Smooth Engelse kant :D.

Mensen zonder audio-ervaring die hier binnen lopen zeggen altijd 'waar zijn de hoge tonen?'.

Ze zijn er wel, ze schreeuwen alleen niet zo hard :D.

Maar dat 't een amp is zonder Voodoo, vind ik zeker een pluspunt. Voodoo is leuk, maar je moet er geen geld in hoeven steken :D

Thnx PD. Hij staat waterpas.... afhankelijk van de stand van de arm <_< . Door het gewicht van de arm (en het element) en de slappe vering verloopt de afstelling een beetje naarmate de arm over de plaat beweegt. Ik heb dus maar voor het compromis gekozen dat het zaakje waterpas staat als de arm op het midden van de plaat staat. Je moet toch wat...

Het afstellen van arm en tafel is niet moeilijk, alleen enorm tijdrovend. Als je bijvoorbeeld de VTA afstelt en daarna de borgschroefjes aandraait verloopt de instelling daardoor :mad2: . Het kost even wat tijd voor je dat doorhebt, en daarna nog meer tijd voor je dat verloop mee kunt nemen in je instelling. Maar goed, dan heb je ook wat, want het klinkt geweldig. Hoewel ik denk dat er met een betere phono-pre misschien nog wel iets meer van te maken valt, maar de centjes zijn even op. En bovendien weet ik niet hoeveel uren er nog in het Kiseki element zitten en of ik dat wel wil laten re-tippen. Voorlopig eerst genieten!

Hallo Satch,

Ik heb een tijd geleden ook deze platenspeler (met andere arm) eens afgeregeld en kan mij inderdaad de slappe vering nog herinneren. Het was een hele klus om het geheel enigzins goed afgeregeld te krijgen. Ach, zolang het goed klinkt.. :D Succes met genieten!

mvg, PD

Werd laatst gebeld dat ik een Bocama Lafayette gratis kon afhalen:

Lafayette_LA224B_voor_800.jpg

Een push-pull buizenversterker met EL 84. Had tien jaar in de kast gestaan, maar hij deed het perfekt! En ik ben een beetje van mijn single-ended geloof gevallen. Er zit nog wel een hoop troep in, we gaan daar maar eens een heel mooi bakkie van maken B)

Ik heb nog zo'n zelfde staan, maar dan niet meer in de blakende staat zoals deze op de foto. Ik wil er ook nog eens aan gaan beginnen. Ik wil 'm helemaal opnieuw opbouwen op een nieuw chassis en alle overtollige troep, zoals de toonregeling, eraf laten, zodat ik enkel keuzeschakelaar en volumeregeling over houd.

Mocht je het schema van deze versterker willen hebben, laat het dan ff weten ;)

:) Zeer vriendelijk Sodejuu, maar ik had het schema al eerder dan de versterker ;) De foto is ook niet van mezelf btw.

Ik heb effe h

Guest Kraus vonBentinck

Nou ziet het er toch naar uit dat een zeer, zeer lange (misschien door het tempo?) reis tot een einde is gebracht, Hubertinus.

Aardig zou zijn om iets te weten over de ampele overwegingen die aan het jagen van de kogel door de kerk zijn vooraf gegaan. Er heeft immers nogal wat de revue gepasseerd!

En de Heed is m

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...