spido Posted 14 oktober 2007 Report Share Posted 14 oktober 2007 (...) Okay... je begint te vlechten... maar vraagt nou niemand zich daarbij af of hij niet een draadje te v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 oktober 2007 Author Report Share Posted 14 oktober 2007 Okay... je begint te vlechten... maar vraagt nou niemand zich daarbij af of hij niet een draadje te v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 oktober 2007 Report Share Posted 14 oktober 2007 Ik heb gevlochten met 4, 6, 8, 16, 24, 32. 36 en 40 draadjes. Alles voor luidsprekerkabels. De 16 draadjes gebruik ik nu voor het hoog en de 36 voor het laag. Interlinks met 6, 8, 16 en 20 draadjes. 6 bleek heel geschikt voor draaitafels 8 als interlink. Meer draadjes maakte bij de verschillende toepassingen het geluid "slomer". Alles wat IK schrijf is vanuit MIJN belevingswereld. Het zijn dus geen wetenschappelijke feiten. Gelukkig maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 oktober 2007 Report Share Posted 14 oktober 2007 Heerlijk naar de radio luisteren, nu het zo gauw donker wordt Nu alleen nog 'n keer goede radio-zenders/programma's (ging om deze Naim NAT02) Beetje of-topic, Ik snap het niet, waarom? altijd dat negatieve gedoe en gezeur dat er helemaal niks op de FM te beleven is Natuurlijk er is een hoop troep, en nog erger, als je gedwongen wordt om er naar te luisteren. Dat zou wettelijk verboden moeten worden! Maar daar kan het medium op zich, niks aan doen. CD is toch ook niet K^& omdat je buurvrouw de hele dag keihad Sjonnie muziek draaidt On-topic, mocht je wel een voor jouw interessante zender vinden en hij zend ook uit in de ether op een frequentie die je kunt ontvangen, dan is een eigen FM-antenne een zo niet de grootste AUDIO aanwinsten op dit vlak. Zenders met technisch een z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 Hoi, tja Spido, daar zeg je wat waar ik tijdens het vlechten vaak aan gedacht heb. Maar aangezien ik niet zo danig onderlegd ben dat ik daar iets weten schappelijks over kan zeggen. Eg ik dit. Ik ben gewoon op m'n gevoel af gegaan en op hoeveel kabeltjes in de pluggen pasten Het zijn er 36. ben gaan vlechten met 3 x 2 dat maakt 6. Daarop nog eens 3 x 6. Wilde eigenlijk vervolgens nog 3 x 18 doen maar dat paste niet in de pluggen..... Ze zijn dus idd zelf gemaakt. Elke vlecht duurde een half uur. Reken maar uit. Behalve de 3 x 6 vlecht. die ging in 10 minuten. Geluid, dat is het belangrijkste. Tot nu toe, meer harmonie, meer detail over het hele beeld. Ik dacht eerst dat er meer laag uit kwam om het zo te zeggen maar uiteindelijk kwam ik er achter dat het laag ook meer detail had. Daarnaast lijkt er wel wat meer kracht in het laag te zitten zonder dat het boemerig wordt of iets anders negatiefs. Net of de kabel meer doorlaat..... Ga van de week weer eens vergelijken met de oude kabel. Oja kosten: twee kabels +/- 22€ Nou ben ik aan het denken om de LS kabels ook hiervan te maken en op dezelfde manier. Maar dat vlechten wordt dan een hel. Heeft iemand een tip om kabels van een meter of 10 met goed fatsoen te vlechten zonder dat ik mij er zelf mee opknoop Andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 oktober 2007 Author Report Share Posted 15 oktober 2007 Hoi, tja Spido, daar zeg je wat waar ik tijdens het vlechten vaak aan gedacht heb. Maar aangezien ik niet zo danig onderlegd ben dat ik daar iets weten schappelijks over kan zeggen. Eg ik dit.Ik ben gewoon op m'n gevoel af gegaan en op hoeveel kabeltjes in de pluggen pasten Het zijn er 36. ben gaan vlechten met 3 x 2 dat maakt 6. Daarop nog eens 3 x 6. Wilde eigenlijk vervolgens nog 3 x 18 doen maar dat paste niet in de pluggen..... Ze zijn dus idd zelf gemaakt. Elke vlecht duurde een half uur. Reken maar uit. Behalve de 3 x 6 vlecht. die ging in 10 minuten. Geluid, dat is het belangrijkste. Tot nu toe, meer harmonie, meer detail over het hele beeld. Ik dacht eerst dat er meer laag uit kwam om het zo te zeggen maar uiteindelijk kwam ik er achter dat het laag ook meer detail had. Daarnaast lijkt er wel wat meer kracht in het laag te zitten zonder dat het boemerig wordt of iets anders negatiefs. Net of de kabel meer doorlaat..... Ga van de week weer eens vergelijken met de oude kabel. Oja kosten: twee kabels +/- 22 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 Dat is wel een idee Hans. Was er maar een machientje voor. Dat bespaart tijd. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 Heb vanochtend een paar speakerkabels uit China binnen gekregen en na de opruimingen her en der via internet ziet het er nu zo uit: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Vanmiddag alle onderdelen binnengekregen om van mijn Behringer UC een SE Tuned te maken ala Sound Evolution. Nu nog netjes solderen en geen foutjes maken. Ik kan nergens een vergelijk tussen standard en tuned vinden op het forum, is hij wel eens vergeleken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 oktober 2007 Author Report Share Posted 16 oktober 2007 Heb vanochtend een paar speakerkabels uit China binnen gekregen en na de opruimingen her en der via internet ziet het er nu zo uit: Dat ziet er weer netjes uit Paul... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 @Paul, Zijn dat zelfbouw buizen mono blokken of zeg ik nu heel rare dingen? Ziet er inderdaad netjes uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Nee dit zijn Amerikaanse buizenversterkers van Atma Sphere, het model is al bijna ongewijzigd 20 jaar in produktie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Ziet er erg imposant uit!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Dat is wel een idee Hans. Was er maar een machientje voor. Dat bespaart tijd. Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 Ik moet ineens denken aan 'Creatief met kurk'.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 Ziet er erg imposant uit!! Ik kan je verzekeren dat ik dat zelf ook nog elke dag vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 Ziet er erg imposant uit!! Ik kan je verzekeren dat ik dat zelf ook nog elke dag vind. Die verwarming kan volgens mij wel weg met al die buisjes. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 Ziet er erg imposant uit!! Ik kan je verzekeren dat ik dat zelf ook nog elke dag vind. Die verwarming kan volgens mij wel weg met al die buisjes. Groeten... ..en dat schemerlampje er boven ook, die buisjes geven al licht genoeg! Ik heb de grotere broers, Atma Sphere MA2-MK2 mono's meerdere malen mogen beluisteren, dat klinkt fenomenaal! Uiteraard waren de overige componenten in die set ook niet mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 Ziet er erg imposant uit!! Ik kan je verzekeren dat ik dat zelf ook nog elke dag vind. Die verwarming kan volgens mij wel weg met al die buisjes. Groeten... ..en dat schemerlampje er boven ook, die buisjes geven al licht genoeg! Ik heb de grotere broers, Atma Sphere MA2-MK2 mono's meerdere malen mogen beluisteren, dat klinkt fenomenaal! Uiteraard waren de overige componenten in die set ook niet mis. De MA2 mono's zijn inderdaad nog vele malen aantrekkelijker, maar dat prijskaartje is dat ook. Ben het punt voorbij dat ik al mijn geld in de installatie steek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 23 oktober 2007 Report Share Posted 23 oktober 2007 De MA2 mono's zijn inderdaad nog vele malen aantrekkelijker, maar dat prijskaartje is dat ook. Ben het punt voorbij dat ik al mijn geld in de installatie steek. Volgens mij hoef jij je klankmatig nergens zorgen over te maken met deze setup Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 24 oktober 2007 Report Share Posted 24 oktober 2007 De MA2 mono's zijn inderdaad nog vele malen aantrekkelijker, maar dat prijskaartje is dat ook. Ben het punt voorbij dat ik al mijn geld in de installatie steek. Volgens mij hoef jij je klankmatig nergens zorgen over te maken met deze setup Nee hoor, een en al genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 25 oktober 2007 Report Share Posted 25 oktober 2007 Hoi Spido, Daar heb ik werkelijk ook aan gedacht "punniken" maar dat ging me echt te ver. Ga binnen kort denk ik eens beginnen met de grote vlecht...... Wordt veel werk maar de interlink klinkt lekker. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 oktober 2007 Report Share Posted 27 oktober 2007 Een oud tekendoosproject nieuw leven ingeblazen: Om mijn Sitecom USB DAC signaal wat op te krikken. Daar komt namelijk 0,94 V uit en dat steekt zo af tegen de normale 2 V van een cd-speler. Momenteel is ie in gebruik om verschillen in koppel-C's te onderzoeken. Nog een blik op het inwendige: Versterking 2x, THD = 2 % (Vin = 1 V). Bandbreedte: te groot om momenteel door mij gemeten te kunnen worden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 oktober 2007 Report Share Posted 27 oktober 2007 Precies zo'n tekendoos moet ik ook nog ergens hebben liggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 27 oktober 2007 Report Share Posted 27 oktober 2007 leuk is het een 6n1p? waar haal je de voeding vandaan? en welke schakeling heb je gebruikt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts