Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

b2_2.JPG

Empire EDR.9

Het ultime Spido element! Hoe presteert het tov. bv. een mooi Goldring element?

'k an me voorstellen dat Spido zoiets wel waardeert, 't is oud, vintage en het heeft inmiddels een beetje cult-status bereikt. En het is gewoon een heel erg goed element, echter de waarde die er op Audiogon aan gehecht wordt vindt ik een beetje overtrokken. Bovendien heeft de daar gecreerde hype de markt verziekt.

Een direct vergelijk met m'n 1042 is op het moment niet mogelijk, geen van de 4 draaierts draait op het moment :( en een echt optimale arm heb ik er ook nog niet voor denk ik.

Guest Rev. Fatman

b2_2.JPG

Empire EDR.9

Het ultime Spido element! Hoe presteert het tov. bv. een mooi Goldring element?

'k an me voorstellen dat Spido zoiets wel waardeert, 't is oud, vintage en het heeft inmiddels een beetje cult-status bereikt. En het is gewoon een heel erg goed element, echter de waarde die er op Audiogon aan gehecht wordt vindt ik een beetje overtrokken. Bovendien heeft de daar gecreerde hype de markt verziekt.

Een direct vergelijk met m'n 1042 is op het moment niet mogelijk, geen van de 4 draaierts draait op het moment :( en een echt optimale arm heb ik er ook nog niet voor denk ik.

Nou ja, wat in het vat zit verzuurd niet. ;) Houd het van je te goed. :)

Het is als een virus..

Oorspronkelijk besmet geraakt bij CAC in Leiden, maar na veel zoeken het geluid, de kunde en gastvrijheid gevonden in Sneek. Daar zelf toen een zwarte piccolo met b5, Dorian en Phono I gekocht / gekregen (afstudeercadeau). Daarbij waren "helaas" ook mijn ouders betrokken en besmet geraakt.

Nu, na een heerlijke middag, ondanks zware omstandigheden in Sneek, tamelijk onverwachts met een droom thuisgekomen: Mijn vader is op dit moment aan het genieten van de Transrotor Fat Bob S met de Transrotor 2.6(?) arm en Lyra Dorian die daar al stond te lonken, versterkt door de Bluenote Phono I. Wat een ongeloofelijk geluid: de macht en emotie van rustige klassieke passages heb ik nog nooit zo instens weergegeven gehoord, de tonale balans, de dynamiek, de transparantie, alles klopt en komt binnen.

Het was heel gezellig, mijn eigen platenspeler is ook weer helemaal ingesteld, en Ping was inderdaad genieten! Heerlijke koffie ook ;)

Henk, Aleida en Martin, Hartelijk dank namens mijn vader, moeder en namens mijzelf voor deze middag en kwaliteit.

ziet er erg mooi uit, nu nog die rare platen onder de speakers weg.

Die rare platen (geelmarmeren tegels van 3 cm dik) blijven daar lekker liggen. Als ik die weghaal ben ik een heel stuk van de breedte en diepte van de soundstage kwijt en gaat de bass wat wazig worden.

Dat een klokupgrade zin kan hebben weet ik al wel en dat dat bij sommige spelers minder zin heeft dan bij anderen wist ik ook.

Ik heb alleen heel slechte ervaringen met die spullen die in een tent in elkaar geflansd worden.

Persoonlijk vind ik de Clock 4 van het Engelse Trichord toch een heel wat beter product dan wat Guido leverd. Ik vond de spelers die ik tot nu toe met een klok van Guido erin gehoord heb net zo plat klinken als zijn zelfbouwpakketspeler. Alle spelers met een tentklok die ik tot nu toe gehoord heb vond ik op z'n Hollands gezegt vern..kt.

Wat zijn de verbeteringen bij deze speler met een tentklok ? Als ik er een andere klok in zet word dat zeker geen tent maar een Trichord. Daar heb ik een hoop meer vertrouwen in maar ik zou wel willen weten WAT er dan zou verbeteren. Ik vind het zo al een erg goede speler, zeker voor wat de nieuwprijs was.

Mvg. Miracle.

Dat een klokupgrade zin kan hebben weet ik al wel en dat dat bij sommige spelers minder zin heeft dan bij anderen wist ik ook.

Ik heb alleen heel slechte ervaringen met die spullen die in een tent in elkaar geflansd worden.

Persoonlijk vind ik de Clock 4 van het Engelse Trichord toch een heel wat beter product dan wat Guido leverd. Ik vond de spelers die ik tot nu toe met een klok van Guido erin gehoord heb net zo plat klinken als zijn zelfbouwpakketspeler. Alle spelers met een tentklok die ik tot nu toe gehoord heb vond ik op z'n Hollands gezegt vern..kt.

Wat zijn de verbeteringen bij deze speler met een tentklok ? Als ik er een andere klok in zet word dat zeker geen tent maar een Trichord. Daar heb ik een hoop meer vertrouwen in maar ik zou wel willen weten WAT er dan zou verbeteren. Ik vind het zo al een erg goede speler, zeker voor wat de nieuwprijs was.

Mvg. Miracle.

Aan een klok kun je weinig verprutsen... die loopt of die loopt niet. En de nauwkeurigheid hangt van het gekozen kristal af.

:)

Aan een klok kun je weinig verprutsen... die loopt of die loopt niet. En de nauwkeurigheid hangt van het gekozen kristal af.

Ook de aansturing van dat kristal kan nog een hoop verzieken Hans. Ik heb in het verleden zenders op basis van kristallen gebouwd en weet aardig wat van kristallen af. Een heel goed kristal kan je heel goed verzieken door slechte elektronica/circuits eromheen maar een slecht kristal zal je idd nooit goed krijgen met betere elektronica/circuits.

Als ik de opbouw van een tent en Trichord vergelijk zit daar nogal wat kwaliteitsverschil in. De gebruikte kristallen zijn vaak gewoon de zelfde maar toch heb ik in meerdere spelers grote verschillen gehoord tussen beide klokken. Altijd in het voordeel van de Trichord's.

Daarbij is mijn vertrouwen in de troep van Guido tot het nulpunt gedaald toen ik zijn bouwpakketspeler hoorde en vergeleek met een goedkope Philips alleseter. De Philips deed werkelijk niets onder voor dat veel te dure ding van Guido. Ze klonken beiden zo plat als een tentzijl. :D

Mvg. Miracle.

Daarbij is mijn vertrouwen in de troep van Guido tot het nulpunt gedaald toen ik zijn bouwpakketspeler hoorde en vergeleek met een goedkope Philips alleseter. De Philips deed werkelijk niets onder voor dat veel te dure ding van Guido. Ze klonken beiden zo plat als een tentzijl. :D

Mvg. Miracle.

Er zijn wel meer mensen die geen verschillen tussen spelers horen... daar hoef je je helemaal niet voor te schamen. ;)

Maar om de spullen van Guido nou allemaal af te doen als troep... daar denken veel mensen toch anders over. Ik heb toch wel heel positieve dingen van Tent modificaties gehoord.

Ook de aansturing van dat kristal kan nog een hoop verzieken Hans. Ik heb in het verleden zenders op basis van kristallen gebouwd en weet aardig wat van kristallen af. Een heel goed kristal kan je heel goed verzieken door slechte elektronica/circuits eromheen maar een slecht kristal zal je idd nooit goed krijgen met betere elektronica/circuits.

Als ik de opbouw van een tent en Trichord vergelijk zit daar nogal wat kwaliteitsverschil in. De gebruikte kristallen zijn vaak gewoon de zelfde maar toch heb ik in meerdere spelers grote verschillen gehoord tussen beide klokken. Altijd in het voordeel van de Trichord's.

Mvg. Miracle.

hoi Miracle

gewoon gelijk geven ;)

Mvg. Miracle.

Er zijn wel meer mensen die geen verschillen tussen spelers horen... daar hoef je je helemaal niet voor te schamen. ;)

Maar om de spullen van Guido nou allemaal af te doen als troep... daar denken veel mensen toch anders over. Ik heb toch wel heel positieve dingen van Tent modificaties gehoord.

Ik hoor wel degelijk verschillen tussen CD-spelers. Ik heb de AVM echt niet gekocht omdat hij er beter uitziet dan een Marantz CD7300/Wadia 12 combinatie. ;)

Ik doe de spullen van Guido niet af als troep maar IK vind het persoonlijk v

Tja, wat is duur. Een tenklok is idd niet goedkoop. Of eigenlijk toch wel. Er zit voor tamelijk weinig aan onderdelen op. Alleen de VCXO is tamelijk prijzig. Maar bekijk dan de andere mogelijkheden eens. Een Trichord klok of LC Audio klok is minstens 2 keer zo duur. Bovendien gebruiken ze eenzelfde principe, met vergelijkbare onderdelen. Relatief gezien zijn de klokken van Guido dan helemaal niet verkeerd.

Daarbij heb ik bij mijn opmerking nergens gesuggereerd dat je een tentklok moet nemen. Ik heb enkel beweerd dat een klokmod wonderen doet bij de AVM. Nu is het wel zo dat in mijn AVM CD1+

Hier wat foto's van de AVM Evolution CD 2 in zijn nakie. Die had ik al gemaakt omdat ik hem geopend had om te zien of het loopwerk niet vervuild of versleten was.

imgp0302rr0.jpg

imgp0301ws8.jpg

imgp0300gb2.jpg

imgp0299hg1.jpg

imgp0298uu8.jpg

Heb je ook een idee wat voor loopwerk dit zou kunnen zijn, ik herken het niet iig maar heb een beetje het idee dat het een Sanyo is :confused:

Mvg. Miracle.

Noem mij maar scheel :blink: , maar ik kan met de beste wil van de wereld geen enkel kristal vinden op deze foto's :( (ook niet met Photoshop naar 2000p getransformeerd). De foto's Ze zijn helaas ook niet echt geweldig.

Waar je de kristallen zou verwachten zie ik ze niet of het blinkt er op eoa manier te veel.

Loopwerk lijkt idd op iets van Sanyo, maar kan net zo goed iets van Flips zijn

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...