Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Het Netzteil Fein is slechts geschikt voor 1 motor. Ik neem het waarschijnlijk zelf weer in gebruik omdat ik mogelijk terug ga naar 1 motor. Een voeding voor 3 motoren

:):) Nog geen 4 maanden gelden besteld en Henk mailde gisteren dat ik langs kan komen in Sneek om de Jan Allaerts Boron MK2 te laten monteren in de Morch UP4 precision arm (blauwe versie) De Fat Bob en ik kijken er naar uit. Vrijdag 1 februari zal de operatie plaats vinden.

Kwijl kwijl.... ;)

Nog steeds verkouden Hans? :D

Nee hoor... maar dit is toch het kwijltopic.

:)

Nieuwste aanwinst:

MC Systems M3. Matzwarte uitvoering. Briljante speakers!

Foto's even geleend van MC

Mooi spul... Paul Demo heeft ook zo'n setje.. errug mooi... gefeliciteerd ermee.

Dank je.

Ik weet dat Paul ze ook heeft, was een paar maanden geleden bij hem op bezoek. Daar was de laatste keer van diverse keren, in diverse sets, dat ik een paar MC M3's gehoord had en toen besloot ik om zelf aktief naar een set M3's te gaan zoeken. Was namelijk al heel lang verliefd op het geluid. Ondertussen eens een set M5's gehoord (feitelijk een monitor-versie van de M3) maar die konden mij niet bekoren.

Nieuwste aanwinst:

19.jpg61.jpg

MC Systems M3. Matzwarte uitvoering. Briljante speakers!

Foto's even geleend van MC

Mooi spul... Paul Demo heeft ook zo'n setje.. errug mooi... gefeliciteerd ermee.

Sterker nog, ook in China staat al zo'n setje klaar om aangesloten te worden.

Guest Rev. Fatman
Het Netzteil Fein is slechts geschikt voor 1 motor. Ik neem het waarschijnlijk zelf weer in gebruik omdat ik mogelijk terug ga naar 1 motor. Een voeding voor 3 motoren

imgp0338wk6.jpg

imgp0339jj2.jpgimgp0340uu0.jpg

Jean Marie Reynaud - Cantate

Ze moeten, na 27 jaar, wat opgeknapt worden maar zijn nog in redelijke staat.

Aankomende week ga ik ze volledig uit elkaar trekken, de filters van moderner materiaal voorzien, fatsoenlijke speakeraansluitingen erin zetten en de oude bedrading vervangen.

De kasten ga ik opschuren en dan in de blanke lak spuiten zodat ze er weer als nieuw uit zien.

De stoffen frontjes heb ik er ook bij. Die hebben echter bezoek gehad van waarschijnlijk een familie ratten want die zien er echt aangevreten uit. Ook die gaan dus opnieuw bekleed worden.

Op dit moment staan ze tijdelijk in de woonkamer erbij. Wil een beetje vergelijken met de Dali's, maar ze gaan hoogstwaarschijnlijk in de slaapkamer komen.

Wat ik er tot nu toe van gehoord heb valt het me zeker niet tegen. Ze klinken zoals ik me kon herinneren. Heel mooi helder in het midden en hoog met een redelijk stevige bass. Niet overdreven maar juist net heel mooi. Ook de plaatsing van instrumenten en stemmen is fenomenaal.

Voor

imgp0338wk6.jpg

Aankomende week ga ik ze volledig uit elkaar trekken, de filters van moderner materiaal voorzien, fatsoenlijke speakeraansluitingen erin zetten en de oude bedrading vervangen.

De kasten ga ik opschuren en dan in de blanke lak spuiten zodat ze er weer als nieuw uit zien.

De stoffen frontjes heb ik er ook bij. Die hebben echter bezoek gehad van waarschijnlijk een familie ratten want die zien er echt aangevreten uit. Ook die gaan dus opnieuw bekleed worden.

Op dit moment staan ze tijdelijk in de woonkamer erbij. Wil een beetje vergelijken met de Dali's, maar ze gaan hoogstwaarschijnlijk in de slaapkamer komen.

Wat ik er tot nu toe van gehoord heb valt het me zeker niet tegen. Ze klinken zoals ik me kon herinneren. Heel mooi helder in het midden en hoog met een redelijk stevige bass. Niet overdreven maar juist net heel mooi. Ook de plaatsing van instrumenten en stemmen is fenomenaal.

Voor

imgp0338wk6.jpg

Voor

@Henk93, Dat vond ik vroeger ook. Daarom heb ik ze nu gekocht en de klank valt me zeker niet tegen. :)

@Geerdie, Ik wil idd alles tegelijk gaan doen. Kan me voorstellen dat je de prijs voor goede condensatoren niet in verhouding vind met de prijs die ik voor deze speakers heb betaald maar ze zijn het zeker waard.

Dit waren in 1980 de op 1 na duurste set speakers van JMR. Beetje de tegenhanger van de B&W 801.

Wat ik er nu voor betaald heb is een belachelijke prijs. Heb ze pas nog op e-bay.fr weg zien gaan voor

Miracle,

Als je de JMR cantate weer lekker gemodificeerd heb, wil ik ze graag een keer komen beluisteren.

Als het zo ver is, hoor ik het wel van je :confused:

Henk.

Ik houd je op de hoogte Henk. Kom ik ook een keer bij jou luisteren.

Mvg. Miracle.

• 3 weeks later...
:):) Nog geen 4 maanden gelden besteld en Henk mailde gisteren dat ik langs kan komen in Sneek om de Jan Allaerts Boron MK2 te laten monteren in de Morch UP4 precision arm (blauwe versie) De Fat Bob en ik kijken er naar uit. Vrijdag 1 februari zal de operatie plaats vinden.

Afgelopen woensdag met Hans Van Liempd in Sneek geweest en gelukkig had Henk ook nog (net) tijd (tussen het praten door :D ) om de JA MC Boron MK2 te monteren. Meettechnisch was alles na veel gepruts optimaal en vanavond voor het eerst een paar uurtjes geluisterd. Moet volgens Henk 150 uur inspelen, maar al de eerste paar uurtjes is het verschil met de Zyx behoorlijk groot. Meer detail te horen, evenwichtiger en toch meer dynamiek en een heerlijke natuurlijke klank. Alleen de s bij damesstem is nog wat scherp, maar neem aan dat dit nog wat soepeler gaat klinken.

Henk en Aleida bedankt voor de gastvrijheid (heerlijke broodjes) en Hans voor het gezelschap die dag.

Gefeliciteerd met je mooie Allaerts aanwinst.

Blijkbaar geen tijd gehad om naar Beetgum te rijden of even te bellen?

Jos

Je naam is wel een paar keer genoemd... maar we gingen om 17:00 uur of zo pas weer weg bij Henk. In het enthousiasme is Hans vergeten even te bellen (denk ik).

Ik had ook graag even bij je geluisterd.

:(

Gefeliciteerd met je mooie Allaerts aanwinst.

Blijkbaar geen tijd gehad om naar Beetgum te rijden of even te bellen?

Jos

Je naam is wel een paar keer genoemd... maar we gingen om 17:00 uur of zo pas weer weg bij Henk. In het enthousiasme is Hans vergeten even te bellen (denk ik).

Ik had ook graag even bij je geluisterd.

:(

Ik heb Jos al mijn welgemeende excuses gemaild.

beste hansko,

Gefeliciteerd met je JA element. :D

Mijn eigen ervaring is dat het element echt 150 uur moet inspelen. De eerste 50 uur zijn het meest waarneembaar, daarna wordt het al subtieler en van de laatste 50 uur merk je weinig en gaat het om de kleine puntjes op de i, zeg maar. In het begin kan je ook last hebben van een kanaalongelijkheid. Heeft te maken met dat de Boron-cantilever zich moet zetten.Maar dit verdwijnt ook vanzelf weer. S- en T-klanken kunnen scherp zijn in het begin, maar ook dat verdwijnt. Het zijn gewoon inspeelverschijnselen.

Nog een kleine tip : Gebruik geen naaldreinigers, maar gewoon een make-up borstel met hele zachte haren en maak daar de naald mee schoon door van achter naar voren te halen.

Jan Allaerts raad het zelfs af om reinigingspul te gebruiken bij zijn elementen.

Veel luisterplezier ermee.

met groet,

:cool2:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...