Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

beste hansko,

Gefeliciteerd met je JA element. :D

Mijn eigen ervaring is dat het element echt 150 uur moet inspelen. De eerste 50 uur zijn het meest waarneembaar, daarna wordt het al subtieler en van de laatste 50 uur merk je weinig en gaat het om de kleine puntjes op de i, zeg maar. In het begin kan je ook last hebben van een kanaalongelijkheid. Heeft te maken met dat de Boron-cantilever zich moet zetten.Maar dit verdwijnt ook vanzelf weer. S- en T-klanken kunnen scherp zijn in het begin, maar ook dat verdwijnt. Het zijn gewoon inspeelverschijnselen.

Nog een kleine tip : Gebruik geen naaldreinigers, maar gewoon een make-up borstel met hele zachte haren en maak daar de naald mee schoon door van achter naar voren te halen.

Jan Allaerts raad het zelfs af om reinigingspul te gebruiken bij zijn elementen.

Veel luisterplezier ermee.

met groet,

:cool2:

Beste Audiofreak,

Bedankt voor de tips en je ervaringen met de JA. Ik had JA ook zelf gemaild betreffende het reinigen van de naald.

Hij adviseerde gedestileerd water met 10% alcohol voor normale reiniging en 1 x per maand met pure aceton.

Voor het reinigen een penseeltje te gebruiken van eekhoorntjeshaar. Heb het maar aangeschaft. Jan zal het wel weten.

:):) Nog geen 4 maanden gelden besteld en Henk mailde gisteren dat ik langs kan komen in Sneek om de Jan Allaerts Boron MK2 te laten monteren in de Morch UP4 precision arm (blauwe versie) De Fat Bob en ik kijken er naar uit. Vrijdag 1 februari zal de operatie plaats vinden.

Afgelopen woensdag met Hans Van Liempd in Sneek geweest en gelukkig had Henk ook nog (net) tijd (tussen het praten door :D ) om de JA MC Boron MK2 te monteren. Meettechnisch was alles na veel gepruts optimaal en vanavond voor het eerst een paar uurtjes geluisterd. Moet volgens Henk 150 uur inspelen, maar al de eerste paar uurtjes is het verschil met de Zyx behoorlijk groot. Meer detail te horen, evenwichtiger en toch meer dynamiek en een heerlijke natuurlijke klank. Alleen de s bij damesstem is nog wat scherp, maar neem aan dat dit nog wat soepeler gaat klinken.

Henk en Aleida bedankt voor de gastvrijheid (heerlijke broodjes) en Hans voor het gezelschap die dag.

Hoi Hans,

Gefeliciteerd met de JA! Ik ben met jou heel benieuwd waar het naar gaat klinken ;) Ga maar snel die 100-150 uur volmaken, dan kan ik weer eens komen luisteren :D:D:D En dan neem ik een paar "moeilijke" LP's mee ;)

Groeten,

Ren

Vorige week een phonotrap, de Rossignol, van Tube Elysium besteld. Ik heb hem eerst een weekje thuis mogen uitproberen en het was gelijk liefde op het eerste gezicht. Eindelijk een phono die matcht met de Allaerts MC1B.

Het is uiteraard een buizentrap en hij maakt gebruik van twee Menno v/d Veen MC step ups. Gescheiden voeding, twee AZ1 buizen gelijkrichters en 4 6sl7 naar keuze. Mijn model betaat bovendien uit twee gescheiden delen: een voor de voeding en een voor het versterkers gedeelte.

Het apparaat klonk hemels. Wat een druk in het midden, fantastische klank van de instrumenten, een beeld zo groot als de St Pieter en erg muzikaal.

Ik heb hem ook nog bij een vriend op Burmester versterkers en Tannoy GRF uitgeprobeerd en zijn draaitafel had nog nooit zo geklonken. We hebben doodstil en verbaasd op de bank gezeten; zo kan het dus ook.

Einde zoektocht!

Jos

Vorige week een phonotrap, de Rossignol, van Tube Elysium besteld. Ik heb hem eerst een weekje thuis mogen uitproberen en het was gelijk liefde op het eerste gezicht. Eindelijk een phono die matcht met de Allaerts MC1B.

Het is uiteraard een buizentrap en hij maakt gebruik van twee Menno v/d Veen MC step ups. Gescheiden voeding, twee AZ1 buizen gelijkrichters en 4 6sl7 naar keuze. Mijn model betaat bovendien uit twee gescheiden delen: een voor de voeding en een voor het versterkers gedeelte.

Het apparaat klonk hemels. Wat een druk in het midden, fantastische klank van de instrumenten, een beeld zo groot als de St Pieter en erg muzikaal.

Ik heb hem ook nog bij een vriend op Burmester versterkers en Tannoy GRF uitgeprobeerd en zijn draaitafel had nog nooit zo geklonken. We hebben doodstil en verbaasd op de bank gezeten; zo kan het dus ook.

Einde zoektocht!

Jos

Hadden we toch langs moeten komen afgelopen woensdag. Die jongens van Tube Elysium kunnen er wat van.

Gefeliciteerd en veel plezier. Hoop dat je er nog jaren plezier van hebt en wat moet je nu zonder zoektocht <_<

Sinds een paar weken ben ik de trotse bezitter van 20-en nog wat kilo aluminium. Trots staat mijn Fat Bob te glimmen op mijn audiorekje. Met een TR 2.6 armpje en mijn oude Lyra Dorian er in, beter dan perfect afgesteld in Sneek.

Elke dag als ik hem zie, elke ochtend (of nacht) als ik wakker word, als ik op weg ben naar huis, en ik besef dat ie daar staat, ben ik helemaal gelukkig en blij dat ik hem heb. :) Het geluid is waanzinnig. Velen hebben hem v

• 3 weeks later...

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(marc b @ 28 Feb 2008, 22:57:05) <{POST_SNAPBACK}></div><div class='quotemain'><!--quotec-->

57.jpg

Wat is het van wie? Wel fraai.

Volgens mij is dit een Basis draaitafel ...

Ha die Stef,

Helemaal korrect, met een gemodf. Rega arm.

MvG,

Haudio

B)-->

QUOTE(marc b @ 29 Feb 2008, 11:02:10) <{POST_SNAPBACK}>

Inderdaad een Basis 2001.

Haudio kent hem blijkbaar.Wat is er aan de arm gemodificeerd?

Marc

Haudio zal het je perfect kunnen vertellen maar ik waag een gokje :)

de armbekabeling zal verbeterd zijn, zeer waarschijnlijk een ander counterweight

Of er iets veranderd is waardoor de VTA precies kan ingesteld worden, zal Haudio je moeten vertellen! :)

@Haudio

Fijn die vette Ha die Stef te lezen :rolleyes::)

Gr

stef

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...