hansko Posted 6 juli 2008 Report Share Posted 6 juli 2008 Lekker armpje: veel luisterplezier toegewenst! N.B. Was je JA-element al een Mk2 of is hij (zij?) dat geworden? 't was al een mk2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 Mooie arm hansko. Zeker in combinatie met een JA. Deze Apogee's heb ik afgelopen weekend aangeschaft. Moet nog wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 mooie dingen hoor. succes en veel plezier met je project Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 Lekker armpje: veel luisterplezier toegewenst! N.B. Was je JA-element al een Mk2 of is hij (zij?) dat geworden? 't was al een mk2 C'est domage... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 8 juli 2008 Report Share Posted 8 juli 2008 Mijn nieuwste aanwinst op audio gebied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 juli 2008 Report Share Posted 8 juli 2008 Mijn nieuwste aanwinst op audio gebied. Beschrijf eens kort de aangenaamste en/of opvallendste verschillen met je P25? Dikke proficiat !!! Mooi Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 9 juli 2008 Report Share Posted 9 juli 2008 Een kort beschrijving, vind dat altijd moeilijk maar wel makkelijker dan een lang beschrijving. Het eerste wat mij opviel was rust de P25 in combinatie met de Lyra Dorian was best fraai maar onrustig ten opzichte van de VPI. Alles klinkt alsof het wat makkelijker, alsof het vanzelf sprekender gaat zonder dat het laidback back of sompig/wollig gaat klinken. Zelf heb ik het vermoeden dat Lyra/VPI een goede combinatie is. De Scout zorgt voor een ruisloos solide fundament de Dorian brengt de muziek tot leven. Ik denk dat de Scout/Dorian combo voorloopig niet weggaat mits er geen oververwachte veranderingen in mijn leven zullen plaats vinden. Wel moet er nog een redelijk interlink tussen de Scout en mijn Basic phono pre komen. Er zit nu een dropveter tussen van de aller laagste kwaliteit, roestig en slecht in elkaar gebakken. Ik heb al een link op het oog die 2de hands op deze site staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 9 juli 2008 Report Share Posted 9 juli 2008 Gefeliciteerd Mordante, mooie aankoop! Ik had het idee dat je je spullen in Leiden kocht (gezien je set), klopt dit? Of heb je de Dorian en de speler in Sneek gehaald? Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 9 juli 2008 Report Share Posted 9 juli 2008 Gefeliciteerd Mordante, mooie aankoop! Ik had het idee dat je je spullen in Leiden kocht (gezien je set), klopt dit? Of heb je de Dorian en de speler in Sneek gehaald? Groet, azh De CEC komt uit Leiden ja het rack ook en de basic. De scout komt bij W&W vandaan en de de wadia particulier 2de hands, de Rotel bij Zwaard. CAC in Leiden vind ik een erg fijne zaak alleen ze hebben daar weinig 2de hands wat ik jammer vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 9 juli 2008 Report Share Posted 9 juli 2008 De p25 van Mordante staat nu bij mij en speelt heerlijk met een dl103. Nu al erg fraai en dan moet het element nog ingespeeld worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juli 2008 Report Share Posted 9 juli 2008 Ik zit eigenlijk op een Revox A 88 te wachten die een of andere dude mij op een wijnproeferij beloofd hebt. Ik zal er een mooie fles wijn voor moeten geven. Ik moet nog eens even denken wat ik ermee ga doen. In ieder geval iemand zoeken die hem een beurt kan geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wollie Posted 17 juli 2008 Report Share Posted 17 juli 2008 Een denon dcd 1460 voor maar 30 euro Wollie is een heel gelukkig mens nu. Ik dacht dat mijn gemodificeerde philips 615 wel een aardige speler was, maar dit is zo veel beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 juli 2008 Report Share Posted 17 juli 2008 Een denon dcd 1460 voor maar 30 euro Wollie is een heel gelukkig mens nu. Ik dacht dat mijn gemodificeerde philips 615 wel een aardige speler was, maar dit is zo veel beter Kraakte die Philips op beide uitgangen dan? Sorry he Link to comment Share on other sites More sharing options...
wollie Posted 18 juli 2008 Report Share Posted 18 juli 2008 Een denon dcd 1460 voor maar 30 euro Wollie is een heel gelukkig mens nu. Ik dacht dat mijn gemodificeerde philips 615 wel een aardige speler was, maar dit is zo veel beter Kraakte die Philips op beide uitgangen dan? Sorry he Nee, maar ik kan al wel horen aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 Mijn meest recente audio aanwinst: Een bas, drum & sax triootje ( in willekeurige volgorde ) 2 maal 180 gr. pikzwart vinyl. Luister en bepaal zelf hoe audioofiel dit album is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 Mijn meest recente audio aanwinst: Een bas, drum & sax triootje ( in willekeurige volgorde ) 2 maal 180 gr. pikzwart vinyl. Luister en bepaal zelf hoe audioofiel dit album is! dat klinkt best wel lekker. die gaan we zelf ook eens zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 Deze zal je wat gemakkelijker vinden, is ook een Bas, Sax & Drum album en is zomogelijk nog mooier! Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 thanx de dark keys was idd lastig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 hoi mudante De scout komt me bekend voor Heeftie een rond tegengewicht? Leuk om te zien dat hij goed terechtkomt. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 helemaal recent is het niet meer maar ik wist zo snel niet waar ik de foto's wel zou moeten spammen. Heb namelijk een camera gekocht en dus meteen wat foto's van mijn "nieuwe" VPI gemaakt. De vorige foto's waren gemaakt met een wat verouderde digi camera. Deze zijn hopelijk wat scherper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 helemaal recent is het niet meer maar ik wist zo snel niet waar ik de foto's wel zou moeten spammen. Heb namelijk een camera gekocht en dus meteen wat foto's van mijn "nieuwe" VPI gemaakt. De vorige foto's waren gemaakt met een wat verouderde digi camera. Deze zijn hopelijk wat scherper. Als ik het een beetje begrijp is dit de speler die ik al eerder gehoord heb Leuk hoe dingen weer goed terechtkomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 Nu ik deze foto eens bekijk vraag ik me af hoe het element afgesteld is. Is dat met de originele mal van VPI gedaan, of met een ander systeem?Ik vermoed nl. dat de naald vrij ver naar voor zit. Met zowel de originele mal van VPI als met andere afstelmallen kom ik op een Scout met verschillende elementen veel verder naar achter uit dan hoe dit eruit ziet. Kan gezichtsbedrog zijn, of de hoek van fotograferen, maar het lijkt erop of die naald behoorlijk voorbij de headshell zit, en dat heb ik nog niet eerder gezien met een JMW9 arm. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 augustus 2008 Author Report Share Posted 8 augustus 2008 Teac SX Dit ding stond bij "de Stemvork" in de winkel... nu niet meer. We hebben er tijdens onze vakantie heel veel plezier van gehad. Dat klinkt toch wel heel wat beter dan de draagbare radio die we eerst hadden. Met twee 12 cm breedbanders ingebouwd kan dat ook moeilijk anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 14 augustus 2008 Report Share Posted 14 augustus 2008 Nu ik deze foto eens bekijk vraag ik me af hoe het element afgesteld is. Is dat met de originele mal van VPI gedaan, of met een ander systeem?Ik vermoed nl. dat de naald vrij ver naar voor zit. Met zowel de originele mal van VPI als met andere afstelmallen kom ik op een Scout met verschillende elementen veel verder naar achter uit dan hoe dit eruit ziet. Kan gezichtsbedrog zijn, of de hoek van fotograferen, maar het lijkt erop of die naald behoorlijk voorbij de headshell zit, en dat heb ik nog niet eerder gezien met een JMW9 arm. Mvg. Miracle. Ha die Miracle, Je hebt een beetje (bijna) gelijk, want wij hebben ook een Lyra Dorian in een VPI Scout gezet en hij zit er inderdaad niet goed in maar het scheelt niet heel veel, wij dachten ook dat het helemaal verkeerd zat maar het is maar een beetje. Ook lijkt het of de Lyra Dorian er een beetje achterover inzit, dus dat de arm aan de achterkant wat te laag zit, maar misschien lijkt dat zo vanwege het plaatje. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts