RastaPhil Posted 19 november 2008 Report Share Posted 19 november 2008 Allez we zullen dit topic maar eens van onder het stof halen. Ik heb vanmiddag dit gescoord: SUGDEN A21aphono series 2, compleet in doos m Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 19 november 2008 Report Share Posted 19 november 2008 Is volgens mij een goede koop geweest. Hoor veel goede dingen over Sugden. Heb ze zelf nooit gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 november 2008 Report Share Posted 19 november 2008 *zever zever* Mooimooimooi Phil! Vertel straks over je ervaringen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 25 november 2008 Report Share Posted 25 november 2008 Allez dan, een reactie Ik heb die Sugden A21a/phono Series Two een week op proef, maar ik heb er nog maar twee avonden naar kunnen luisteren. Mijn eerste indrukken en dit in vergelijking met de Sumo Nine+/Athena combinatie: Sugden: een zeer breed geluidsveld met een zeer duidelijke plaatsing van de instrumenten in die ruimte, de midrange is heel gedetailleerd maar het lijkt of het low_mid te geprononceerd is, alsof mijn speakerkasten meeresoneren zo rond 500 Hz, een houtige "rozy" klank. Volgens de specs is de Sugden recht binnen de 0.02dB tussen 20 en 20.000Hz dus heeft mijn Sumo een dipje? De set is getuned rond de Sumo, ik ga geen andere speakers zoeken omdat de amp niet matched. Het hoog is minder duidelijk dan de Sumo. De achtergrondmuziek komt meer naar voren, minder diep klankbeeld dus, wat me stoort is dat het achterliggende geluidsbeeld wel naar voor komt, maar minder afgewerkt, minder duidelijk is (beetje doffer) dan bij de Sumo. Het lijkt dat er meer diepte in de Sumo zit, meer "zwart", je kan dieper in de muziek kijken (luisteren) met de Sumo, misschien ligt dat aan de magere 88 dB signal/noise ratio van de Sugden Wat me ook opvalt is dat in dat bredere mooie geluidsveld (stel een virtuele breeddte van 12 meter = zo ongeveer een meter per kant meer in vgl met de Sumo) DE INSTRUMENTEN EN DE ZANG (die vooraan staat) BREDER AFGEBEELD worden dan met de Sumo. Ik bedoel dus de stem en de instrumenten AFZONDERLIJK in het klankbeeld. Het blijkt dat nou net dat "puntige" van de Sumo, het presenteren van een klank in een realistische ruimte (een zangstem lijkt met de Sumo uit een ruimte komen met een realistische afmeting van een cm of 15) h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 november 2008 Report Share Posted 25 november 2008 Jammer maar helaas. Gelukkig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 november 2008 Report Share Posted 26 november 2008 Die Sumo versterkers zijn zo gek nog niet. Heb zelf een Athena II voor met Polaris eind gehad, en vond het geweldige versterkers. Alleen die blaaskaak erin vond ik ook irritant, zelfs nadat hij vervangen was door een extreem stil computergevalletje vond ik het vooral 's avonds laat erg vervelend dat geblaas. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 28 november 2008 Report Share Posted 28 november 2008 Ik heb gisteravond de "blaaskaak" er nog eens tussen gehangen en ja het klankbeeld is smaller maar lijkt dieper , de achtergrondinstrumenten zijn duidelijker waarneembaar (ietsie pietsie meer details/prescence) en er lijkt meer "zwart" tussen de instrumenten alhoewel de Sugden ze duidelijker plaatst in de breedte. Visueel zou ik stellen dat de Sugden een soort "melkwegstelsel" projecteerd waar je van de zijkant op kijkt, de Sumo is gewoon deep space nine (daarom Nine + , ) inktzwarte ruimte met fonkelende sterren tot in de oneindigheid . En ja ik vnd nog steeds dat de Sumo meer speelvreugde heeft, ik vond de indruk van de Sugden vrij tam. Maar nu ik de Sumo er terug heb tussen zitten (de muziek blijft toch wel meer boeien) denk ik bij mezelf: die spielfeude van de Sumo is misschien gewoon wat goed gekozen distortion die lekker aanvoelt . Anyway ik heb nog tot zondag om een keuze te maken, in ieder geval is dat eigenlijk t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Ik heb vandaag de MCML05 gekocht zodat ik m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Gefeliciteerd Jack. Heb je hem met die lelijke vd.Veen kast eromheen gekocht of enkel de onderdelen, die je dan in een kast bouwt die wel om aan te gluren is? Die Alpine is ook een mooi ding. Mvg, Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Wat voor voorversterker gebruik je nu (nog), Jack? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 (edited) Gefeliciteerd Jack. Heb je hem met die lelijke vd.Veen kast eromheen gekocht of enkel de onderdelen, die je dan in een kast bouwt die wel om aan te gluren is? Die Alpine is ook een mooi ding. Mvg, Miracle. Beste Miracle, Ik ben als man niet geheel ongevoelig voor "uiterlijke schoonheden" maar laat ik het zo zeggen die preamp is Edited 29 november 2008 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 ...........die preamp is Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Ga jij nieuwe speakers voor jezelf bouwen? Vervanging voor de Dali, of is dit een ander project? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 Ga jij nieuwe speakers voor jezelf bouwen? Vervanging voor de Dali, of is dit een ander project? Dat gaat wss een vervanger voor de Dali's worden. Ik heb nu meerdere ontwerpen met Thiel&Partners/accuton units gehoord, oa. Marten's, die het nog mooier doen dan wat de Dali's presteren. Helaas volledig ontworpen en gebouwd te kostbaar voor mij dus ga ik maar weer eens zelf aan de slag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 29 november 2008 Report Share Posted 29 november 2008 en dan met een rustig hoog en mid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Ga jij nieuwe speakers voor jezelf bouwen? Vervanging voor de Dali, of is dit een ander project? Dat gaat wss een vervanger voor de Dali's worden. Ik heb nu meerdere ontwerpen met Thiel&Partners/accuton units gehoord, oa. Marten's, die het nog mooier doen dan wat de Dali's presteren. Helaas volledig ontworpen en gebouwd te kostbaar voor mij dus ga ik maar weer eens zelf aan de slag. Klinkt als een leuk project. Kan je er iets meer over vertellen? Ik heb Thiels nog nooit gehoord zelf kan daar dus weinig over zeggen. Enig idee waneer je er aan gaat beginnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Ga jij nieuwe speakers voor jezelf bouwen? Vervanging voor de Dali, of is dit een ander project? Dat gaat wss een vervanger voor de Dali's worden. Ik heb nu meerdere ontwerpen met Thiel&Partners/accuton units gehoord, oa. Marten's, die het nog mooier doen dan wat de Dali's presteren. Helaas volledig ontworpen en gebouwd te kostbaar voor mij dus ga ik maar weer eens zelf aan de slag. Klinkt als een leuk project. Kan je er iets meer over vertellen? Ik heb Thiels nog nooit gehoord zelf kan daar dus weinig over zeggen. Enig idee waneer je er aan gaat beginnen? Een tijd geleden heb ik hier thuis een set Marten Miles 3 speakers mogen beluisteren (2x7" + 1") en dat klonk nog meer realisties dan wat de Dali's doen. Stemmen zijn nog echter, een drumsolo is nog strakker en het hoog is nog transparanter. @Joopie: Nee, dat mid en hoog is niet rustiger. Alleen strakker en transparanter. Die dingen kosten rond de €10.000,- en dat vind ik toch net even te veel van het goede. Voor minder geld kan ik dat ook bouwen, met nog mooiere units. Marten gebruikt de goedkoopste ceramische units van T&P, ik wil de duurste gaan gebruiken (scheelt maar iets van €35,- per unit). Wetende hoe de Martens gefilterd zijn, en hoe de kast in elkaar steekt, ook welke materialen gebruikt zijn, en wat ik er nog beter aan zou willen in mijn ruimte en met mijn apparatuur ben ik de laatste tijd wat met simulators en berekeningen aan de gang gegaan. Op papier (theorie) is me dat nu gelukt. Aankomende tijd wil ik nog wat meer ontwerpen met T&P units gaan beluisteren, wo. een 3 weg systeem met 8" woofer, 5" mid en 1" tweet en een 3-weg/4 units (Marten Bird), waarvan ik van de laatste verwacht dat dat wat te veel word voor mijn ruimte, maar zo'n 3-weg/3 units zou nog wel eens heel goed uit kunnen pakken. Ook daar heb ik berekeningen mee gemaakt, en op papier (theorie) komt dat op sommige punten zelfs beter uit dan een 2,5 weg/3 units zoals de Miles 3 is. Zodra ik de andere speakers gehoord heb ga ik beslissen wat ik werkelijk ga bouwen, en dat zal wss eind December starten. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Heel mooi, Audiofreak! Ik wil zelf ook nog steeds Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 november 2008 Author Report Share Posted 30 november 2008 Die dingen kosten rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 en dan met een rustig hoog en mid. MyFi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Ik vind de meeste speakers met die units (b.v. Karma, Avalon, Ketelaar) nogal dun in het laag midden klinken. Het lijkt wel of deze units moeilijk combineren met basspeakers. De speakers die jij opnoemt vind ik idd ook nogal dun in het laag midden klinken. De speakers die ik bedoel hebben geen bassspeakers van een ander merk, maar alles T&P, en dat klinkt echt niet nogal dun in het laag midden, maar juist heel mooi neutraal. De combinatie Thiel met bijvoorbeeld Eton vind ik persoonlijk niet mooi, maar ik vind ieder ontwerp wat ik tot nu toe gehoord heb met Eton woofers niet mooi klinken. Dit zijn de speakers die ik gehoord heb: 2x C Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 En over welke prijsklasse praten we dan? Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 november 2008 Author Report Share Posted 30 november 2008 Stonden die ook niet op de VAD..??? Daar stonden n.l. ook speakers met de Thiel units als basspeaker gebruikt. Dat klonk inderdaad w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 En over welke prijsklasse praten we dan? Henk. €10.000,-. Voor zover ik kan rekenen kom ik inclusief kasten en alle aansluit, kabel en filtermateriaal op zo'n €3500,-. Exclusief werkuren natuurlijk. @Hans: Dat zijn geen Marten's geweest. Wat wel weet ik niet, ik heb ze niet gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 30 november 2008 Report Share Posted 30 november 2008 Ik vind de meeste speakers met die units (b.v. Karma, Avalon, Ketelaar) nogal dun in het laag midden klinken. Het lijkt wel of deze units moeilijk combineren met basspeakers. De speakers die jij opnoemt vind ik idd ook nogal dun in het laag midden klinken. De speakers die ik bedoel hebben geen bassspeakers van een ander merk, maar alles T&P, en dat klinkt echt niet nogal dun in het laag midden, maar juist heel mooi neutraal. De combinatie Thiel met bijvoorbeeld Eton vind ik persoonlijk niet mooi, maar ik vind ieder ontwerp wat ik tot nu toe gehoord heb met Eton woofers niet mooi klinken. Dit zijn de speakers die ik gehoord heb: 2x C Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts