Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

zitten van die slisssssss tweeters in.

Hoi, Joop!

Dat zijn geen sliss-tweeters, maar hele eerlijke tweeters! (speel zelf al meer dan een jaar met deze tweeter)...

Als je ze ooit hebt horen slissien dan lag het toch echt aan de gebruikte bron of versterking...

Greetz,

Lestat

Het is toch wat Onno, ik heb net een Revox A77 gekregen die nu in de rivisie is. Hebben we wat om uit te wisselen.

Groet,

Carl

Mijn A77 heb ik al zo'n 15 jaar niet meer gebruikt. Nu kreeg ik gisteren een mailtje of ik een opname uit 1977 kon terughalen en op CD branden...

Ik ben benieuwd of ie nog werkt en of er nog iets op die tape staat.

Gelukkig is mijn A 77 2 spoor, zodat de kans al weer wat groter is (wat de band betreft).

:)

Duidelijk 2 reacties van mensen die deze speakers nog nooit gezien hebben. Laat staan gehoord.

Als je geen enkel idee hebt van wat iets is geef er dan aub geen commentaar op. ;)

Dat zeg jij, dat ik deze luidsprekers nog nooit gezien of gehoord heb :confused:

Duidelijk 2 reacties van mensen die deze speakers nog nooit gezien hebben. Laat staan gehoord.

Als je geen enkel idee hebt van wat iets is geef er dan aub geen commentaar op. ;)

Dat zeg jij, dat ik deze luidsprekers nog nooit gezien of gehoord heb :confused:

Tja, een (voorbarige) conclusie is snel getrokken he... ;)

Hoi, Joop!

Dat zijn geen sliss-tweeters, maar hele eerlijke tweeters! (speel zelf al meer dan een jaar met deze tweeter)...

Als je ze ooit hebt horen slissien dan lag het toch echt aan de gebruikte bron of versterking...

Greetz,

Lestat

schelle tonen zijn niet eerlijk. :(

Zaterdag de voeding van mijn Squeezebox geupgrade met de externe voeding van Channel Islands. Ik moet zeggen dat ik weinig verbetering verwacht had, maar het resultaat viel me erg mee. Het geluid is duidelijk voller en warmer geworden, met meer en betere bas. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de SB al op een externe DAC had aangesloten, de DAC in mijn Accuphase DP78 SACD-speler.

De combinatie van andere externe DAC en andere externe voeding geeft dus een enorme verbetering aan het geluid dat de SB voortbrengt. De externe voeding is niet goedkoop (

Het is toch wat Onno, ik heb net een Revox A77 gekregen die nu in de rivisie is. Hebben we wat om uit te wisselen.

Groet,

Carl

Mijn A77 heb ik al zo'n 15 jaar niet meer gebruikt. Nu kreeg ik gisteren een mailtje of ik een opname uit 1977 kon terughalen en op CD branden...

Ik ben benieuwd of ie nog werkt en of er nog iets op die tape staat.

Gelukkig is mijn A 77 2 spoor, zodat de kans al weer wat groter is (wat de band betreft).

:)

@ Carl,

Revox A77 is ook mooi.

Mijn Akai gaat ook binnenkort in de revisie, elco vervanging en wat torren en alle soldeerpunten nalopen e.d. Mij valt het geluid ook helemaal niet tegen. De opnames die ik tot nu toe heb gemaakt met de JA element als bron klinkt gewoon erg goed.

Ken je dit forum : link forum analoog (moet je je wel regristreren voordat je alle topics te zien krijgt). Een heel leuk forum, waar men vele vragen kan en wil beantwoorden door echte kenners. Ik heb er al veel van opgestoken weer en de oude kenis naar boven gehaald in mezelf.

@ Hans,

Die band zal het nog wel doen. Eerst heen en weer spoelen voordat je gaat afluisteren i.v.m. bandplak.

Als je je banden stofvrij hebt opgeborgen, zal het ook niet zo vervuild zijn. Controleer even tijdens het snelspoelen met de band tussen je vingers en zie of het afgeeft op je vingers (bruin spoortje). Als dat zo is, dan zijn je banden gewoon vuil. Een te vuile band kan ervoor zorgen dat er 1 kanaal uitvalt of minder hoort. Heb ik ook gehad met mijn ruim 40 jaar oude banden.

Als je Revox al zo'n 15 jaar heeft stil gestaan, dan is idd de vraag of deze nog wel wilt gaan doen. Het kan zijn door de stof dat het wat is vastgekoekt of elco's die droog staan, na zo'n lange tijd van niet gebruiken.

Mijn Akai komt uit Rotterdam bij een echte Akai verzamelaar vandaan. Deze verzamelaar had een aparte kamer vol staan met nu nog 35 stuks verschillende typen Akai. Geweldig om te zien.

Bij mij begon hij gelijk te stinken zo was aangekondigd. Er wordt een en ander vervangen en ik koop een paar nieuwe banden om hem uit te proberen. Waar ik hem nu precies voor ga gebruiken weet ik niet want radio is tegenwoordig ook digitaal begreep ik. Maar goed ik hem gekregen en kon hem niet in de Kliko doen.

Hoi, Joop!

Greetz,

Lestat

schelle tonen zijn niet eerlijk. :(

Dat ligt eraan of die schelle tonen worden geproduceerd omdat dat op de cd (of lp, dvd, whatever) staat, of omdat de tweeter van nature schel klinkt...

Hai Onno,

Ik begrijp dat EWS de enige nog bestaande band RWG het goedkoopst levert. Ik heb er net een besteld voor 22 euro exclusief maar alleen waren de verzendkosten exceptioneel. Die oude banden moet je overigens mee oppassen want die zijn vaak niet meer in goede staat.

De Revox komt bij mij naast het rekje te staan zodat je alleen maar dit werkelijk fantastische industriele design kan zien in plaats van de voeding van de platenspeler e.d. Misschien kan ik nog wel eens een zeldzame plaat van deze of gene lenen om op te nemen. Jammer dat er geen analoge radio meer is - althans dat vermoed ik.

Overigens kijk eens op http://www.darklab-magnetics.de/Tapes/dark...0onlineshop.htm duur maar leuk.

Overigens een leuk idee voor een nieuwe bijeenkomst in Amersfoort - een fantastische platenspeler die wordt opgenomen door een mooie bandrecorder.

De slechte platen draai ik alleen op de Thorens 160/Denon 160.

• Members
[...]

Dit zijn de speakers die ik gehoord heb:

287.jpg

[...]

In die prijsklasse heb ik nog niks mooiers gehoord, maar buiten mijn budget op dit moment dus wil ik iets vergelijkbaars zelf gaan bouwen.

Een half jaar geleden heb ik toevallig de monitor versie van deze speaker een week in huis gehad. Klonk inderdaad heel erg goed. In het begin... Misschien erg persoonlijk, maar ik werd er na verloop van tijd erg moe van. Waar het nu aan lag weet ik niet, laag was idd best mooi, midden niets mis mee, hoog in orde, en toch, na een goed uur steeds de neiging tot uitzetten. Misschien een eigenschap van die ceramische units?

De afwerking van de kasten is trouwens van een erg hoog niveau (net als de prijs trouwens,

• Members
Wat zijn dat nu voor een speakers?

Beste Carl,

het zijn Marten luidsprekers, komen uit Zweden.

Importeur voor Nederland is HVP Audio (http://www.hvpaudio.com/).

Erg mooi, erg prijzig, en helaas niet helemaal mijn ''cup of tea''. Ik kan me echter voorstellen dat ze voor voldoende anderen wel als referentie in aanmerking kunnen komen..

[...]

Dit zijn de speakers die ik gehoord heb:

http://www.emotionalaudio.nl/Products/287.jpg

[...]

In die prijsklasse heb ik nog niks mooiers gehoord, maar buiten mijn budget op dit moment dus wil ik iets vergelijkbaars zelf gaan bouwen.

Een half jaar geleden heb ik toevallig de monitor versie van deze speaker een week in huis gehad. Klonk inderdaad heel erg goed. In het begin... Misschien erg persoonlijk, maar ik werd er na verloop van tijd erg moe van. Waar het nu aan lag weet ik niet, laag was idd best mooi, midden niets mis mee, hoog in orde, en toch, na een goed uur steeds de neiging tot uitzetten. Misschien een eigenschap van die ceramische units?

De afwerking van de kasten is trouwens van een erg hoog niveau (net als de prijs trouwens,

Erg mooi, erg prijzig, en helaas niet helemaal mijn ''cup of tea''. Ik kan me echter voorstellen dat ze voor voldoende anderen wel als referentie in aanmerking kunnen komen..

@Arden:

Klinken ze dan "koud", zoals bijvoorbeeld Avalon en Kharma koud klinken volgens mij?

Avalon en Kharma luidsprekers dienen ook als referentie voor best veel mensen, terwijl ik altijd bij mezelf denk als ik ze hoor dat het niet compleet is wat ik hoor. Kil en overdreven uitgebleekt.

@Arden:

Klinken ze dan "koud", zoals bijvoorbeeld Avalon en Kharma koud klinken volgens mij?

Avalon en Kharma luidsprekers dienen ook als referentie voor best veel mensen, terwijl ik altijd bij mezelf denk als ik ze hoor dat het niet compleet is wat ik hoor. Kil en overdreven uitgebleekt.

Ligt dat kille ook niet voor een deel aan de verterker die wordt gebruikt en de ruimte waar het staat. Volgens mij kunnen Kharma en Avalon best goed klinken mist ze in een voldoende gedempte ruimte staan. Ik denk (gok en speculeer) dat veel van die speakers in erg modern ingerichte kamers staan. Zou Kharma graag een keer in een goede ruimte willen horen. maar hoe vaak kan je naar dat soort speakers luisteren. Zelf ken ik niemand die ze heeft of niemand die ze verkoopt. Dat gaat ook op voor de Marten luidsprekers denk ik.

• Members

@Arden:

Niet ''koud'' of ''kil'', dat niet. Ze zijn snel idd, laag was goed, ok, ik mis er wat in (ben 38cm's gewend), ze zijn mij gewoon te vermoeiend. Dit is misschien een afwijking mijnerzijds, anderen hier vonden ze wel heel mooi, maar die hebben er niet langer als een minuut of 15 naar geluisterd. Bij Avalon's heb ik dat probleem dan weer niet, maar als kanttekening moet ik daarbij opmerken dat ik de nieuwere types nooit meer heb beluisterd...

O, en btw, de Martens heb ik ook nog met buizen geprobeerd, maar dat gaf geen verbetering naar mijn smaak...

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...