Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Een A77 kan briljant klinken.

Zijn destijds (2-spoor high speed uitvoering) heel wat mooie albums mee gemastered.

Een goeie A77 is zeldzaam.

De kwaliteit van de banden is niet beter dan vroeger. Alleen leek niemand vroeger te weten hoe met een recorder om te gaan.

Het Nederlandse bedrijf RMGi maakt overigens nog nieuwe tapes. Hoewel ik ze niet briljant vind, is het toch fijn dat er nog iets gemaaktw ordt.

Ikzelf zou, als ik jou was, blijven bij Basf LH Pro/910/911, Maxell UDXL/XL-I en TDK LX.

Zijn prima tapes :).

Blijf weg van Ampex, dat is plakzooi. Quantegy 407, 456 en 457 (vroeger ampex) zijn nog wel goed.

Pas ook met zo'n zachtkoppige revox op voor de echte pro tapes. Basf/Emtec/Agfa PER525/555/528. Polijst prachtig je koppen weg ;D

Ik heb verder geen verstand van banden maar de elektronicus die de Revox weer op specificatie heeft gebracht was er helemaal kapot van. Hij had zelf in het verleden veel met bandrecorders van doen gehad. Hij beweerde zelfs dat de band beter was dan de machine aankon. Hij moest de zaak aanpassen om de machine op de band in te stellen. Kortom ik houd het maar zo en geniet ervan.

Die Mordante! En de oudejaarstrekking is nog niet geweest! (dure kabels, nieuwe versterker, nieuw rek)

HPMD

Je houd mijn veranderingen aardig bij :D . Dit rack heb ik van een winkel overgenomen, voor een redelijke prijs (nog steeds veel geld). De winkel gaat verhuizen en mijn oude rack heb ik net verkocht. De versterker heb ik heel veel mazzel mee gehad, deze heb ik voor net iets minder dan 1/3 van de nieuwprijs kunnen kopen. Het was een soort demo model.

Je bent vanharte welkom om een keer te komen luisteren.

Bij mij is het afgelopen jaar niet zoveel aan de set veranderd. Heb wel de afgelopen maand met wat kabelgrut van NBS gespeeld en dat beviel zo goed dat het mocht blijven. Voor de rest is vooral de cd- en vinylverzameling flink uitgebreid. B)

Tijd voor een tapedeck Paul :D

Bij mij is het afgelopen jaar niet zoveel aan de set veranderd. Heb wel de afgelopen maand met wat kabelgrut van NBS gespeeld en dat beviel zo goed dat het mocht blijven. Voor de rest is vooral de cd- en vinylverzameling flink uitgebreid. B)

Wat voor NBS kabels heb je gekocht als ik mag vragen? Ik ben bezig met NBS netkabels ik heb nu 1 dragon/fly maar binnenkort ga ik er weer wat meer lenen om te horen of daar wat tussen zit. Wil dan nog 2 dragon/fly, 1 active II en 1 active IV uitproberen. Kijken hoe dat bevalt ik vind de active II en IV wel duur maar wil ze wel uitproberen als je het niet probeert zal je het ook nooit weten.

Ik heb binnenkort (wordt 2 januari geleverd) ook een nieuwe aanwinst:

krl37v_main_image_large.jpg

Pioneer KRL-37V

En ik heb er meteen een nieuw meubel bij besteld, want op m'n huidige meubel gaat ie niet passen. Die is veel te hoog en te smal (is meer een audiomeubel, geen tv-meubel). Dit is 'm geworden:

PiuAV_GB.jpg

Norstone Design Pi

Pioneer KRL-37V

En ik heb er meteen een nieuw meubel bij besteld, want op m'n huidige meubel gaat ie niet passen. Die is veel te hoog en te smal (is meer een audiomeubel, geen tv-meubel). Dit is 'm geworden:

PiuAV_GB.jpg

Norstone Design Pi

Fraai rack Henrie.

Dank je :) En het is niet eens echt duur spul. Ik had eerst een folder van Spectral gekregen. Dat is ook wel mooi spul (nou ja, lang niet alles vind ik mooi, maar er zit mooi spul bij), maar daar betaal je meer voor dan voor de tv en die vond ik eigenlijk wel duur genoeg... Dit rack kost 'maar'

Tijd voor een tapedeck Paul :D

Hoi Carl, ik ben best van de oude stempel maar om, na bijna 30 jaar, weer met een tapedeck te beginnen gaat zelfs mij te ver! :D Begrijp me niet verkeerd, een goed tapedeck klink geweldig. Ik heb zelf een paar jaar een TEAC X-10 gehad, maar ik heb al jaren meer dan genoeg aan mijn cd's en lp's.

teacx101.jpg

Teac-X10

Fraai rack Henrie.

Dank je :) En het is niet eens echt duur spul. Ik had eerst een folder van Spectral gekregen. Dat is ook wel mooi spul (nou ja, lang niet alles vind ik mooi, maar er zit mooi spul bij), maar daar betaal je meer voor dan voor de tv en die vond ik eigenlijk wel duur genoeg... Dit rack kost 'maar'

Fraai rack Henrie.

Vorige week deze armbekabeling van vd Hul gekocht.

Ik heb deze nu wel al in de arm zitten maar het is nog niet naar mijn zin.

Ik heb de draad getwist en heb het idee dat de hoge tonen nu te veel getemd worden.

Nu alles er weer voorzichtig uit halen en uit elkaar draaien en dan weer recht strijken.

Armbedrading inderdaad niet twisten, dat verhoogt de onderlinge capaciteit van de aders en dat kan voor sommige (MM) elementen een hoogafval tot gevolg hebben.

Sterkte met de klus, ik vind armbedrading trekken ongeveer net zo'n fijn klusje als het snaartje van de schaalaandrijving bij oude buizenradio's vervangen. :rolleyes:

Zo dat is dan weer gelukt en het resultaat is dat het in ieder geval niet slechter klinkt als voor de hele operatie.

De afval in het hoog is weg en het speelt weer naar behoren.

De soldeer methode die ik nu heb gebruikt is de draad eerst vertinnen en daarna aan de connector vast solderen.

Ik heb ook nog geprobeerd om de kabel eerst in de vlam te houden en dan vertinnen maar dan moet de kabel echt rood gloeiend worden voor dat deze echt schoon werd.

daarna was de kabel redelijk bros geworden en leek mij dus ook niet echt de juiste methoden.

Wat de gehoormatige verschillen zijn vind ik nog even moeilijk te zeggen, het element moet nog goed worden afgesteld al denk ik wel dat deze nu aal aardig in de richting staat.

Eigenlijk moet ik maar eens opzoek gaan naar een simpele 2 kanaals scoop.

Of bestaat er ook software om een dergelijke functie met je Pc te doen via de geluidskaart ?

Groetjes George

• Members

Pioneer KRL-37V

---

Norstone Design Pi

hek68agvtck70v7nsrji_thumb.jpg

de rogers Ls 3/4C

de 5 hoekige kast van de bbc studio. spendor laag/mid driver en audax 34mm soft dome hoog.

waar ik op hoopte maakt ie waar. de mooie mid van de rogers monitoren maar dan met een "bite" in laag en hoog loopt ie duidelijk verder door dan de rogers monitoren die ik eerder heb beluisterd.

absoluut geen vergelijk met de jbl century, die is veel meer aanwezig en upfront. scherper in het hoog ietwat strakker in het laag.

echter de ervaring die ik nu heb doet me denken aan het bezoek bij audiolife. het midden laat net zoveel info horen als de lensen(kleine breedbanders) maar gaat dan verder door in hoog en laag.

mooi hoor. vooral stemmen (waar ze voor gemaakt zijn) zijn voortreffelijk.

wel zijn het onvergeeflijke speakers qua opname. opname slecht , klinkt slecht

ze klinken echt heerlijk. echt zo'n vintage geluidje.

coalchamber staat hier te brallen en dat gaat helemaal goed.

klinkt allemaal lekker.

neiging tot airgitaren, knikken met je hoofd, tappen met je voeten je weet wel

vol geluid, gedetailleerd, echt super dit.

de jbls staan netjes op zolder.

Hoe meer hifi hoe beter :rolleyes: ik heb onderhand drie eindtrappen en vandaag die Hawk A 18 maar eens uit de kast gehaald ,zelfbouw 2 maal 20 watt klasse A , sinds ik analoog draai stond ie aan de kant 1 , 5 jaar lang , maar het heeft wel wat hoor die klasse het is net of ik naar een nieuw produktluister in deze analoge samenstelling als ik ooit nog eens van eindtrap wissel is het denk ik zon zware klasse A transistor ,Gryphon Antileon of zoiets of plinius SA

jbl's zijn ongeschikt voor mayonaise :ph34r:

maarrrrr. als dat er los van stond hebben deze monitoren een bepaalde charme die ik zeer waardeer. lijkt niet op jbl ,wel net zo lekker.

middengebied is beter bij de rogers., laag en top hoog beter bij de jbl's.

jbl's zijn meer hifi sound. de rogers echt een vintage sound. wat korrelig hier en daar , soms neigend tot rommelig maar "overall" een echt lekker geluid met bizar veel informatie in het stemmengebied. terwijl dat toch niet een gebied is wat harder lijkt te gaan.

meer open

de jbl's kon ik verkopen maar dat ging me aan het hart. wie weet welk nut ze nog krijgen.

de TI250 is vrijwel exact dezelfde speaker idd.

ook gemaakt door greg timbers. hij wilde een zuil model maken van de century gold. die bleek echter niet klankmatig te onderscheiden van de TI250.

dus greg heeft nu het enige paar vloerstaande century gold :lol:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...