Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik heb trouwens wel een vervanger aangekocht , die ik over een dikke mnd krijg , een nagra PLP die is stiller dan de ARC (accuvoeding ) , tenminste daar ga ik van uit en ook muziekaal , grote stage en neutraal , maar ik doe de arc niet weg , ik krijg er niet veel voor en ik kan er erg van genieten, soms vraag ik me af waarom ik die nagra eigenlijk heb gekocht , maar ik zie het wel eerst maar eens luisteren en vergelijken :D

IK bedoel de ARC combo met de jasmine phono uiteraard

Ik heb trouwens wel een vervanger aangekocht , die ik over een dikke mnd krijg , een nagra PLP die is stiller dan de ARC (accuvoeding ) , tenminste daar ga ik van uit en ook muziekaal , grote stage en neutraal , maar ik doe de arc niet weg , ik krijg er niet veel voor en ik kan er erg van genieten, soms vraag ik me af waarom ik die nagra eigenlijk heb gekocht , maar ik zie het wel eerst maar eens luisteren en vergelijken :D

IK bedoel de ARC combo met de jasmine phono uiteraard

Nagra?

Postcodeloterij gewonnen ofzo? :unsure::D benieuwd naar je bevindingen...

Greetz,

Lestat

Nee ZZP er :D hard werken zuinig leven en niet beleggen!!! :confused::unsure::rolleyes:

Zeer Zuinig Persoon... :rolleyes:

Of Zelfstandige Zonder Personeel. :P

[is niet serieus mode aan]

Is toch ongeveer het zelfde?

Geld verdienen als water

iemand in dienst nemen is te duur

Tijd om het verdiende geld uit te geven hebben ze niet

Ik zie wel overeenkomsten :D:lol:

[is niet serieus mode uit]

Guest tubejack

Vanaf mijn 13, had ik een partime baantje bij Wastora eens een groot warenhuis hier in Zaandam.

In die tijd was het merk Sony nog helemaal niet zo bekent in Nederland en ik herriner me dat op een

gegeven ogenblik de firma Brandsteder die dat merk importeerde flink aan de weg timmerde via Wastora

die halverwege de 70e jaren enorm populair was. Want dat soort grote elektronica zaken waren en nog

niet en samen met AZ een ijzersterke zaak, zelfs vanuit Friesland kwamen ze voor de aanbiedingen die in

de AZ krant stonden.

Ik was een jochie van een jaar of 14 ...15 toen dit topmodel gemaakt werd. Sony maakte toen een catalogus in

de vorm van een klein handzaam boekje. Toen al verslond ik alles wat er in dat soort folders stond en las ze van

voor naar achter en leerde zo alle typenummers en specificaties.

Zo ook van de ST-5130 (1973) dat was een supertuner die toen de dag iets van 1600 gulden! moest kosten.

Schier onbetaalbaar dus, ik verdiende iets van 20...30 gulden in de week, maar ik droomde dat ik ooit zo'n

tuner zal kunnen kopen. En las die hele folder stuk.....

Gister kwam hij op mijn pad zomaar... Vandaag staat hij na ruim 35 jaar! gewoon de Top 2000 te spelen :)

Niet zo mooi meer, lampjes stuk, hij piept en kraakt een beetje .... net als ik 35 jaar verder :D

Maar de ontvangst is werkelijke fenominabel goed! en de rest komt ook wel weer goed.

ST-5130.jpg

Mooie link ST-5130

Groet,

Jack

Vanaf mijn 13, had ik een partime baantje bij Wastora eens een groot warenhuis hier in Zaandam.

In die tijd was het merk Sony nog helemaal niet zo bekent in Nederland en ik herriner me dat op een

gegeven ogenblik de firma Brandsteder die dat merk importeerde flink aan de weg timmerde via Wastora

die halverwege de 70e jaren enorm populair was. Want dat soort grote elektronica zaken waren en nog

niet en samen met AZ een ijzersterke zaak, zelfs vanuit Friesland kwamen ze voor de aanbiedingen die in

de AZ krant stonden.

Ik was een jochie van een jaar of 14 ...15 toen dit topmodel gemaakt werd. Sony maakte toen een catalogus in

de vorm van een klein handzaam boekje. Toen al verslond ik alles wat er in dat soort folders stond en las ze van

voor naar achter en leerde zo alle typenummers en specificaties.

Zo ook van de ST-5130 (1973) dat was een supertuner die toen de dag iets van 1600 gulden! moest kosten.

Schier onbetaalbaar dus, ik verdiende iets van 20...30 gulden in de week, maar ik droomde dat ik ooit zo'n

tuner zal kunnen kopen. En las die hele folder stuk.....

Gister kwam hij op mijn pad zomaar... Vandaag staat hij na ruim 35 jaar! gewoon de Top 2000 te spelen :)

Niet zo mooi meer, lampjes stuk, hij piept en kraakt een beetje .... net als ik 35 jaar verder :D

Maar de ontvangst is werkelijke fenominabel goed! en de rest komt ook wel weer goed.

Mooie link ST-5130

Groet,

Jack

Dat zijn mooie verhalen, grats met je aankoop. :D

Mooi verhaal bij een mooie tuner Jack.

Hier heb ik net een stel Fostex houten hoorns, met 1" drivers naar binnen gesleept.

381281fostexh320esl6.jpg

381282fostexh3202uw1.jpg

Binnekort komt daar een setje 15" woofertjes bij. Gaan we eens horen wat dat hier doet.

Ik heb deze hoorns met slechts een condensator en weerstand erachter vanavond ism een set 15" breedbanders en een stel heel oude buizenversterkers (merk weet ik even niet meer) gehoord, en dat klonk toch echt al heel goed. Ik verwacht met een 15" woofer in een echt goede kast dat het nog wel wat mooier kan.

Mooi spul Miracle,

Mooi vakwerk zo als de horens gemaakt zijn.

Ik hoop voor je dat dit goed gaat uitpakken.

Ga je de bas kasten zelf bouwen?

Ben ook wel benieuwd hoe dat zo gaat klinken.

@ Jack bekend verhaal van die Sony.

Ik heb op die leeftijd ook alles verslonden wat er aan reclame materiaal binnen kwam.

Veel plezier meet je nieuwe vondst Ik hoop dat die op het zelfde niveau gaat komen als de rest van je tunners maar dat zal wel goed gaan komen denk ik zo.

Groetjes George

Mooi spul Miracle,

Mooi vakwerk zo als de horens gemaakt zijn.

Ik hoop voor je dat dit goed gaat uitpakken.

Ga je de bas kasten zelf bouwen?

Ben ook wel benieuwd hoe dat zo gaat klinken.

Groetjes George

Dit is idd een stuk vakwerk zoals deze hoorns gemaakt zijn, maar daar kosten ze dan ook wel naar. Nieuw iets van

Zeker mooie hoorns Miracle. Maar die gaan nu ook weer niet zo laag dat ze aansluiten op 15" woofers. Hoe ga je dat oplossen?

;)

Deze hoorns kunnen ingezet worden va. 800Hz. Da's idd niet aan te sluiten op een 15" subwoofer, maar wel op een gewone 15"woofer.

Bijvoorbeeld de Visaton Bgs40. Deze kan ingezet worden tot 4000Hz., is 98Db met een Fs van 38Hz. Hoeft alleen de hoorn maar 6Db verzwakt te worden.(die is 104Db) En zo zijn er nog wel een aantal woofers die verder doorlopen dan wat nodig is..

Mooi spul die hoorns , volgens magico kun je er het beste mee maken in ieder geval

http://www.magico.net/?d=03_Products/05_Ultimate

Alleen zo jammer dat ze aluminium voor de midbass hoorn gebruiken, wat toch al behoorlijk "klinkt", hoe stijf het dan ook is, en kunststof, wat nog veel meer "klinkt", voor de mid en hoog units.

Ik heb letterlijk nog nooit een hoorn van kunststof of aluminium

Magico gebruikt een hoogwaardige legering (aircraftgrade alu) , en het hoornsysteem is wel aan alle kanten gestut met kokerprofiel( lijkt me ) ,maar ik heb niet zon ervaring met hoorns moet ik zeggen , het hoog van hun is wel alu meen ik , de grote hoorn.

Overigens klonken die V3 s erg goed vond ik op Zanden en TW acoustic raven, koetsu laatst.

bij magico zijn bij de mini en de V3 zowel de voor en achterzijde "uit 1 stuk "ondersteund met profiel .

Ik wil zelf ook zeker nog een keer met alu gaan werken , maar de prijs van een systeem wordt dan al wel snel duurder , hout is ook goed uiteraard mits het maar niet resoneert , een soort kunsthars (trespa) , kharma(meen ik) , wilson is nog het meest geschikt denk ik persoonlijk voor luidsprekers cq hoorns

Ziet er inderdaad mooi uit, verwacht er alleen niet teveel van, ik heb zijn grotere broer gehad, nogal een saaie donkerbruine gekleurde versterker.

Ik had hier een L-505V staan en dat is de best klinkende versterker (in combinatie met mijn speakers) die ik tot nu toe gehad heb. Smaken verschillen, denk ik dus.

• Members
Magico gebruikt een hoogwaardige legering (aircraftgrade alu) , en het hoornsysteem is wel aan alle kanten gestut met kokerprofiel( lijkt me ) ,maar ik heb niet zon ervaring met hoorns moet ik zeggen , het hoog van hun is wel alu meen ik , de grote hoorn.

Overigens klonken die V3 s erg goed vond ik op Zanden en TW acoustic raven, koetsu laatst.

bij magico zijn bij de mini en de V3 zowel de voor en achterzijde "uit 1 stuk "ondersteund met profiel .

Ik wil zelf ook zeker nog een keer met alu gaan werken , maar de prijs van een systeem wordt dan al wel snel duurder , hout is ook goed uiteraard mits het maar niet resoneert , een soort kunsthars (trespa) , kharma(meen ik) , wilson is nog het meest geschikt denk ik persoonlijk voor luidsprekers cq hoorns

Hier zie je zo'n Magico hoorn...

DSC_0030.jpg

...zit zo wel een hoop werk aan natuurlijk. Ik blijf er echter wel bij dat zo'n hoorn van hout gemaakt moet worden. De reden? Geen idee, is een gevoel.

Komt denk ook voort uit mijn Cabasse tijd. Een paar honder jaar geleden waren dat nog viool bouwers, de kasten die nu voor de luidsprekers worden gemaakt (buiten die bollen dan), hebben ook een dergelijke afstemming die alleen met hout kan worden bewerkstelligd. Klop aan de onderkant, en het geluid is heel ''laag''. Hoe hoger je op de kast klopt, hoe ''hoger'' het geluid. Of je deze luidsprekers nu mooi vind of niet, klankmatig ''kloppen'' ze wel.

Die units die Alan Wolf gebruikt voor zijn Magico ontwerpen zij gedeeltelijk afgeleid van de Podzus Gorlich woofers van weleer. D

Alleen zo jammer dat ze aluminium voor de midbass hoorn gebruiken, wat toch al behoorlijk "klinkt", hoe stijf het dan ook is, ...

Toch is zacht aluminium een van de minst "klinkende" materialen. Probeer daar maar eens een klok van te maken.

:)

Alleen zo jammer dat ze aluminium voor de midbass hoorn gebruiken, wat toch al behoorlijk "klinkt", hoe stijf het dan ook is, ...

Toch is zacht aluminium een van de minst "klinkende" materialen. Probeer daar maar eens een klok van te maken.

:)

Zacht aluminium "klinkt" zelf idd bijna niet, maar je hebt met een hoorn ook nog met reflecties te maken, en ook die klinken anders als ze van hout af komen dan van zacht aluminium. En dat laatste vind ik dus gewoon niet mooi klinken.

Op

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...