m44 Posted 31 december 2008 Report Share Posted 31 december 2008 wooferts van jbl of stage accompany zou ik willen aanbevelen miracle! Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 31 december 2008 Report Share Posted 31 december 2008 Magico gebruikt een hoogwaardige legering (aircraftgrade alu) , en het hoornsysteem is wel aan alle kanten gestut met kokerprofiel( lijkt me ) ,maar ik heb niet zon ervaring met hoorns moet ik zeggen , het hoog van hun is wel alu meen ik , de grote hoorn.Overigens klonken die V3 s erg goed vond ik op Zanden en TW acoustic raven, koetsu laatst. bij magico zijn bij de mini en de V3 zowel de voor en achterzijde "uit 1 stuk "ondersteund met profiel . Ik wil zelf ook zeker nog een keer met alu gaan werken , maar de prijs van een systeem wordt dan al wel snel duurder , hout is ook goed uiteraard mits het maar niet resoneert , een soort kunsthars (trespa) , kharma(meen ik) , wilson is nog het meest geschikt denk ik persoonlijk voor luidsprekers cq hoorns Hier zie je zo'n Magico hoorn... ...zit zo wel een hoop werk aan natuurlijk. Ik blijf er echter wel bij dat zo'n hoorn van hout gemaakt moet worden. De reden? Geen idee, is een gevoel. Komt denk ook voort uit mijn Cabasse tijd. Een paar honder jaar geleden waren dat nog viool bouwers, de kasten die nu voor de luidsprekers worden gemaakt (buiten die bollen dan), hebben ook een dergelijke afstemming die alleen met hout kan worden bewerkstelligd. Klop aan de onderkant, en het geluid is heel ''laag''. Hoe hoger je op de kast klopt, hoe ''hoger'' het geluid. Of je deze luidsprekers nu mooi vind of niet, klankmatig ''kloppen'' ze wel. Die units die Alan Wolf gebruikt voor zijn Magico ontwerpen zij gedeeltelijk afgeleid van de Podzus Gorlich woofers van weleer. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 december 2008 Report Share Posted 31 december 2008 wooferts van jbl of stage accompany zou ik willen aanbevelen miracle! Dat zijn idd hele mooie woofers om te combineren met deze drivers, maar ook een Fostex FW405N zou mooi kunnen zijn. Eerst maar eens kijken waar aan te komen is hier in Nederland. Ik wil het liefst geen ouwe rommel gaan gebruiken. Reconen heb ik geen heel goede ervaringen mee dus liever nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 januari 2009 Report Share Posted 2 januari 2009 Bij mij is het afgelopen jaar niet zoveel aan de set veranderd. Heb wel de afgelopen maand met wat kabelgrut van NBS gespeeld en dat beviel zo goed dat het mocht blijven. Voor de rest is vooral de cd- en vinylverzameling flink uitgebreid. Wat voor NBS kabels heb je gekocht als ik mag vragen? Ik ben bezig met NBS netkabels ik heb nu 1 dragon/fly maar binnenkort ga ik er weer wat meer lenen om te horen of daar wat tussen zit. Wil dan nog 2 dragon/fly, 1 active II en 1 active IV uitproberen. Kijken hoe dat bevalt ik vind de active II en IV wel duur maar wil ze wel uitproberen als je het niet probeert zal je het ook nooit weten. Ik heb twee gebalanceerde setjes NBS Active IV en Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 januari 2009 Author Report Share Posted 2 januari 2009 Zacht aluminium "klinkt" zelf idd bijna niet, maar je hebt met een hoorn ook nog met reflecties te maken, en ook die klinken anders als ze van hout af komen dan van zacht aluminium. En dat laatste vind ik dus gewoon niet mooi klinken. Op Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 januari 2009 Author Report Share Posted 2 januari 2009 Bij mij is het afgelopen jaar niet zoveel aan de set veranderd. Heb wel de afgelopen maand met wat kabelgrut van NBS gespeeld en dat beviel zo goed dat het mocht blijven. Voor de rest is vooral de cd- en vinylverzameling flink uitgebreid. Wat voor NBS kabels heb je gekocht als ik mag vragen? Ik ben bezig met NBS netkabels ik heb nu 1 dragon/fly maar binnenkort ga ik er weer wat meer lenen om te horen of daar wat tussen zit. Wil dan nog 2 dragon/fly, 1 active II en 1 active IV uitproberen. Kijken hoe dat bevalt ik vind de active II en IV wel duur maar wil ze wel uitproberen als je het niet probeert zal je het ook nooit weten. Ik heb twee gebalanceerde setjes NBS Active IV en Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 2 januari 2009 Report Share Posted 2 januari 2009 Bij mij is het afgelopen jaar niet zoveel aan de set veranderd. Heb wel de afgelopen maand met wat kabelgrut van NBS gespeeld en dat beviel zo goed dat het mocht blijven. Voor de rest is vooral de cd- en vinylverzameling flink uitgebreid. Wat voor NBS kabels heb je gekocht als ik mag vragen? Ik ben bezig met NBS netkabels ik heb nu 1 dragon/fly maar binnenkort ga ik er weer wat meer lenen om te horen of daar wat tussen zit. Wil dan nog 2 dragon/fly, 1 active II en 1 active IV uitproberen. Kijken hoe dat bevalt ik vind de active II en IV wel duur maar wil ze wel uitproberen als je het niet probeert zal je het ook nooit weten. Ik heb twee gebalanceerde setjes NBS Active IV en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 3 januari 2009 Report Share Posted 3 januari 2009 Op de een of andere manier blijft NBS toch altijd weer verbazen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 januari 2009 Report Share Posted 3 januari 2009 Op de een of andere manier blijft NBS toch altijd weer verbazen. Mij verbaast het altijd weer hoe mensen zich over NBS kunnen verbazen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 januari 2009 Report Share Posted 3 januari 2009 Soms heb ik het idee dat netkabels minimaal net zo'n groot effect hebben als speaker kabel. Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 januari 2009 Members Report Share Posted 3 januari 2009 Op de een of andere manier blijft NBS toch altijd weer verbazen. Mij verbaast het altijd weer hoe mensen zich over NBS kunnen verbazen... Heb ik ook gedaan nadat ik op het ''Groene'' forum dit over deze NBS Dragonfly las... [...]dus dan toch maar eens openschroeven die handel.Voorheen had ik dit nog niet eerder gedaan, mede daar er om de RCA plug een stevige doorzichtige krimpkous zat, die er dus nu maar aan moest, op zoek naar kabelbreuk, of los contact. En wat las ik op de overblijvende kabel na het afstropen van de afschermkous? Een typeaanduiding, te weten "E111271 18 AWG type FPLR shielding". Dit gegoogled, en wat blijkt:het betreft een solid dual core koperdraad , vooral gebruikt voor....brand en alarminstallaties, die per 300m ca 50 euro kost!!! [...] ... wie het hele verhaal wil lezen, be my guest... http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=15781.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 4 januari 2009 Report Share Posted 4 januari 2009 Mijn Luxmanneke is binnen! Foto die een vriend van me maakte toen hij (via de webcam) keek hoe ik 'm aansloot: M'n Luxman en ik ;D. Anyway, nu heb ik dus een X-505SQ in de kast staan, tot mijn grote tevredenheid. NAD is er keihard uitgespeeld. Binnenkort (naja, Maart...) komt er nog een Luxman L-410 bij. De vraag is dus, welke gaat de strijd der titanen winnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 4 januari 2009 Report Share Posted 4 januari 2009 Ah, ik heb Belden alarm kabel in mijn audio set in gebruik, voldoet uitstekend. NBS zal vast ook wel goed zijn. Net B&W DM5jes gescoord, dat blijf ik verbazingwekkend goede speakers vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 januari 2009 Report Share Posted 4 januari 2009 Ah, ik heb Belden alarm kabel in mijn audio set in gebruik, voldoet uitstekend. :huh: Toch niet als netkabels hoop ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 januari 2009 Report Share Posted 4 januari 2009 Op de een of andere manier blijft NBS toch altijd weer verbazen. Mij verbaast het altijd weer hoe mensen zich over NBS kunnen verbazen... Heb ik ook gedaan nadat ik op het ''Groene'' forum dit over deze NBS Dragonfly las... [...]dus dan toch maar eens openschroeven die handel.Voorheen had ik dit nog niet eerder gedaan, mede daar er om de RCA plug een stevige doorzichtige krimpkous zat, die er dus nu maar aan moest, op zoek naar kabelbreuk, of los contact. En wat las ik op de overblijvende kabel na het afstropen van de afschermkous? Een typeaanduiding, te weten "E111271 18 AWG type FPLR shielding". Dit gegoogled, en wat blijkt:het betreft een solid dual core koperdraad , vooral gebruikt voor....brand en alarminstallaties, die per 300m ca 50 euro kost!!! [...] ... wie het hele verhaal wil lezen, be my guest... http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=15781.0 Ik ken het hele verhaal niet, maar het zou mij ten sterkste verbazen als daar ook foto's bij staan waarmee dit ......verhaal bekrachtigd zou kunnen worden. Er zijn meerdere van dit soort verhalen bekend op het net, over meerdere merken, waarvan ik er pas 1 met foto's erbij heb gezien. Helaas bewezen die foto's alleen dat het om een heel andere kabel ging dan wat er beweerd werd. Dit soort ......verhalen geloof ik dus geen moer van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 4 januari 2009 Report Share Posted 4 januari 2009 Dit soort ......verhalen geloof ik dus geen moer van. Maar andere fabels gaan er dan blijkbaar weer in als zoete koek. Een mening wordt zo tamelijk ongeloofwaardig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 4 januari 2009 Report Share Posted 4 januari 2009 Dit soort ......verhalen geloof ik dus geen moer van. Maar andere fabels gaan er dan blijkbaar weer in als zoete koek. Een mening wordt zo tamelijk ongeloofwaardig. Begin eens te bedenken hoeveel kabelfabrieken er zijn - wereldwijd - en leg dit eens naast het aantal merken " audiofiele " kabels. Persoonlijk heb ik eens gesproken met een productmanager van een kabelaar uit Eupen, een bijzonder verlichtend gesprek mag je dat wel noemen. Maar goed, in elk geval ligt het bewijs, van de kracht van marketing, in het geloof van velen in de wonderlijke beweringen van leveranciers van dit soort producten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 januari 2009 Author Report Share Posted 4 januari 2009 Op de een of andere manier blijft NBS toch altijd weer verbazen. Mij verbaast het altijd weer hoe mensen zich over NBS kunnen verbazen... Heb ik ook gedaan nadat ik op het ''Groene'' forum dit over deze NBS Dragonfly las... [...]dus dan toch maar eens openschroeven die handel.Voorheen had ik dit nog niet eerder gedaan, mede daar er om de RCA plug een stevige doorzichtige krimpkous zat, die er dus nu maar aan moest, op zoek naar kabelbreuk, of los contact. En wat las ik op de overblijvende kabel na het afstropen van de afschermkous? Een typeaanduiding, te weten "E111271 18 AWG type FPLR shielding". Dit gegoogled, en wat blijkt:het betreft een solid dual core koperdraad , vooral gebruikt voor....brand en alarminstallaties, die per 300m ca 50 euro kost!!! [...] ... wie het hele verhaal wil lezen, be my guest... http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=15781.0 Ik ken het hele verhaal niet, maar het zou mij ten sterkste verbazen als daar ook foto's bij staan waarmee dit ......verhaal bekrachtigd zou kunnen worden. Er zijn meerdere van dit soort verhalen bekend op het net, over meerdere merken, waarvan ik er pas 1 met foto's erbij heb gezien. Helaas bewezen die foto's alleen dat het om een heel andere kabel ging dan wat er beweerd werd. Dit soort ......verhalen geloof ik dus geen moer van. De bewuste inzender (Cabledoc ) heeft 10 inzendingen op z'n naam staan en deze staan allemaal in dat ene topic.. Ik denk dat hij die kabel in Turkije op het strand heeft gekocht.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 januari 2009 Report Share Posted 4 januari 2009 De bewuste inzender (Cabledoc ) heeft 10 inzendingen op z'n naam staan en deze staan allemaal in dat ene topic..Ik denk dat hij die kabel in Turkije op het strand heeft gekocht.. Zoewarte markt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 januari 2009 Report Share Posted 4 januari 2009 De bewuste inzender (Cabledoc ) heeft 10 inzendingen op z'n naam staan en deze staan allemaal in dat ene topic..Ik denk dat hij die kabel in Turkije op het strand heeft gekocht.. Zoewarte markt Misschien is het ook aardig als je even ingaat op de reacties van 1ennalloor en Jitze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 januari 2009 Report Share Posted 4 januari 2009 Of misschien wel op de illegale Monster kabelmarkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 januari 2009 Author Report Share Posted 4 januari 2009 De bewuste inzender (Cabledoc ) heeft 10 inzendingen op z'n naam staan en deze staan allemaal in dat ene topic..Ik denk dat hij die kabel in Turkije op het strand heeft gekocht.. Zoewarte markt Misschien is het ook aardig als je even ingaat op de reacties van 1ennalloor en Jitze... Kom op zeg... denk je werkelijk dat kabel zonder opdruk inkopen zoveel duurder is...?? Geen fabrikant zal dit toch toelaten. Dat er veel onzinkabels verkocht worden klopt, maar om nu alle kabelfabrikanten dan maar op een hoop te schuiven gaat toch wel ver. Er wordt veel onderzoek gedaan om effecten door kabels duidelijk te krijgen. En wanneer je niet in kabelverschillen geloofd mag dat. Ik hoor n.l. wel d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 januari 2009 Report Share Posted 4 januari 2009 Er wordt veel onderzoek gedaan om effecten door kabels duidelijk te krijgen. Je bedoeld waarschijnlijk: Er wordt veel beweerd om effecten door kabels duidelijk te krijgen. Berucht was het verhaal van v.d.H. destijds dat door zijn kabels de geesten van muzikanten konden reizen. Het eerste echte onderzoek moet ik nog zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Er wordt veel onderzoek gedaan om effecten door kabels duidelijk te krijgen. Je bedoeld waarschijnlijk: Er wordt veel beweerd om effecten door kabels duidelijk te krijgen. Berucht was het verhaal van v.d.H. destijds dat door zijn kabels de geesten van muzikanten konden reizen. Het eerste echte onderzoek moet ik nog zien. Hetwelk eigenlijk geldt voor elke claim die men vanuit deze branche ten tonele voert, heel goed vergelijkbaar met de gezondheidsclaims die fabrikanten van genots- en levensmiddelen leveren, overigens ook de farmaceutische industrie weet zich hieraan aardig schuldig te maken. In de laatste gevallen wordt er zelfs zeer bewust met de gezondheid van de afnemers gespeeld, in toch regelmatig voorkomende situaties zelfs met levens. Alles om maar een paar centen te verdienen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Kom op zeg... denk je werkelijk dat kabel zonder opdruk inkopen zoveel duurder is...??Geen fabrikant zal dit toch toelaten. Het is maar de vraag of een professionele kabelfabrikant zit te wachten op een partij als NBS die slechts een paar honderd meter van die kabel zonder opdruk wil bestellen. Grote kans dat ze niet de moeite willen nemen om voor zulke kleine hoeveelheden een aparte productiebatch te draaien. Daarnaast zal de inkoopprijs voor NBS hoger zijn als er speciaal voor hun een batch zonder opdruk wordt vervaardigd. En NBS redeneert vast dat in het geval iemand er 'achter komt' dat ze gewoon kabels xyz met een mooi jasje erom heen gebruiken, er in de naieve audiocommunity vanzelf wel weer een mooi verhaal ontstaat dat dit onzin is en dat NBS hun kabels speciaal instraalt bla bla bla..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts