Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Blijft grappig dat dit soort dingen die ooit een smak geld kostten, nu weg gegeven worden.

Ik zie hier in het lokale krantje ook nog zoiets staan:

TK: 3 taperecorders

1 Sony C377, 1 TC280, 1 AkaiGX 2100 autoreverse, 1 pick up JVC Quarts en 49 banden. alles heeft 10 jaar stil gestaan. In 1 koop

Nieuwe aanwinst:

p1488_1.jpg

Yamaha PianoCraft Micro 330

Ik ga 'm in mijn slaapkamer gebruiken. Daar heb ik nu alleen een wekkerradio staan, maar die ging iriteren. Niet eens zo zeer vanwege de klank, al is die ook heel slecht natuurlijk, maar vooral omdat het ding (uiteraard) geen kabelaansluiting heeft. Dus kun je alleen een rottig draadje als antenne gebruiken en dan kun je dus geen Kink FM ontvangen. Daardoor ben ik de afgelopen weken 's morgens wakker geworden met die ellendige Giel Beelen op de radio. Daar wordt je echt niet vrolijk van... Het helpt je wel je bed uit te komen, want je wilt het niet langer aanhoren, maar ik stap toch liever met wat betere muziek uit m'n bed...

Ik heb 'm nu even in de woonkamer aangesloten. Klinkt nog helemaal niet verkeerd, voor zulke kleine speakertjes (bxhxd = 123x192x296), en er komt verrassend veel laag uit dat 10cm woofertje. Beetje opgepompt laag wel, dat is duidelijk te horen. Maar ach, ik heb ze maar gekocht om Giel Beelen niet meer te hoeven aanhoren, en dat gaat prima lukken :D

Ps. DJ's op Veronica, 538 en Q-Music zijn minstens zo irritant, dus dat was ook geen oplossing ;) Kink FM heeft vooral muziek. Geen DJ's die 'leuke' spelletjes doen, of het nodig vinden om 's morgens vroeg een bekende Nederlander uit z'n bed te bellen, enkel omdat ie jarig is. Geen fratsen dus, en gemiddeld ook nog eens veel betere muziek...

Ik kon de LUA 6060C zo goed inruilen op een set Jadis JCA30 monoblokken dat ik dat niet kon laten.

imgp0760gg6.jpg

imgp0759qz1.jpg

Ze zijn gebouwd in 2001, bij de Nederlandse importeur in 2003 weg gegaan en in 2007 van nieuwe EI KT90 buizen voorzien.

Deze week doe ik het nog even met een Alps potmeter als voorversterker/zwakker, maar vanaf volgend weekend word de boel aan elkaar geknoopt met deze voorversterker:

ls1smcm0.jpg

Audio Reseach LS-1

Sodejuu, ik las op audiogon allemaal over mensen die overgingen op tape ?

Daar was ik niet bij :rolleyes: Ik heb me een beetje aan laten steken door een ex-collega en heb toen een lijstje gemaakt van decks die ik eventueel zou willen hebben (Akai GX-636/GX646, Pioneer RT909, Technics RS777). In eerste instantie was daar geen Teac bij, maar toen ik er een gehoord had, was 't dat helemaal. Toen wilde in dus een X-2000 hebben (of een X-1000). De X-10 was een toegift waar ik niet op gerekend had, maar niet kon laten staan. De deal was t

Dat voor totaal E16,- (Cd+ Tuner). Niet echt een koopje

Wel gainig, die stonden allebei ook precies bij de kringloop in Sittard :).

Was wel iets duurder (tuner 7,50 en CD speler 15 euro).

Vond het niet de moeite waard, maar kvind het wel een mooi gedesigned speulertje.

Mooie spullen allemaal!

Ik kon het gisteren niet laten: bij wat grof vuil stond een cd-speler in de regen. Een Kenwood DP 3030, ik kan er verder weinig over vinden.

Zo'n ding staat natuurlijk niet voor niets langs de straat, maar al was het maar voor de kast alleen.

Thuis ding op de prik gezet, hij ging aan. CD erin, "disc out" Ging wel draaien maar stopte dan weer. Toch op play drukken, cd gaat draaien, een hoop panisch gepiep van de laser, die kon het duidelijk niet vinden :rolleyes: Eigenwijs door blijven gaan, eerst even op kamertemperatuur laten komen. Beetje vogelen, bleek dat ie de allerlaatste nummers van de cd w

das al een hele stap voorwaarts na zo'n ouderwetse draaitafel.

nu nog een mooie torrenbak en je bent klaar :lol:

NerdRecordKid.jpg

das al een hele stap voorwaarts na zo'n ouderwetse draaitafel.

nu nog een mooie torrenbak en je bent klaar :lol:

NerdRecordKid.jpg

En een torrenbak is niet ouderwets?

Nee man, een UCD! :D

nah...dat gaat me te ver :cool2:

Die tuner is niet helemaal 100% meer (ziet een kleine piep in die je alleen dichtbij de speakers hoort). Alleen de CD-speler werkt prima (na reinigen lens). Prima simpel spelertje met een headfone aansluiting (met volume regelaar) dan is wel weer er handig...

Je hebt er nu helemaal niets meer aan, maar toch.

Als je een simpel CD spelertje zoekt dat goed, maar niet briljant hoeft te klinken, neem dan gewoon een ouwe flips.

604 of 614 ofzo.

Als je een 630 treft, koop er dan een 650 mee. Zet je de 1541A uit de 630 in de 650 en de 1541 uit de 650 in de 630, worden ze allebei (!) beter van geluid en de 650 komt dan al heel aardig aardig in de high end categorie. Heb nu zelf een 650 met 1541A (en dus een 630 met 1541 ;D) en die 650 is de reden dat mijn MDS-JB720QS er nu uit gaat ;)

Als je een 630 treft, koop er dan een 650 mee. Zet je de 1541A uit de 630 in de 650 en de 1541 uit de 650 in de 630, worden ze allebei (!) beter van geluid en de 650 komt dan al heel aardig aardig in de high end categorie. Heb nu zelf een 650 met 1541A (en dus een 630 met 1541 ;D) en die 650 is de reden dat mijn MDS-JB720QS er nu uit gaat ;)

:huh: O, dus een 630 heeft een 1541A?

Laat ik hier nou net een 650 hebben staan..

:huh: O, dus een 630 heeft een 1541A?

Laat ik hier nou net een 650 hebben staan..

Serieus, zoek er een 630 bij ;D.

Je weet

Ik heb op zich geen behoefte aan een andere cd-speler, ik heb een geweldig loopwerk en een uitstekende dac. Ik heb ondertussen wel aardig wat Philips spelers verzameld, maar meer voor de gein, om wat mee te knutselen. Ik heb geen van die spelers ooit op de hoofdset beluisterd via de analoge uitgang, verwacht daar ook te weinig van. Ik wil nog wel eens zo'n CDM op een zware basis bouwen en dan een mooie buizenuitgangstrap achter die TDA hangen. Kijken hoe dat het dan doet..

heb sinds zondag een prachtige nieuw platenspeler. Een thorens TD-320 (met afslag) prachtig exemplaar. Ik moet toegeven hij was behoorlijk aan de prijs (E300,-). Alleen hij is volledig gereviseerd (nieuwe kabels / snaar / helemaal opnieuw opgebouwd) en zondag morgen is alles perfect op mijn grado afgesteld ! (duurde 1 uur). Wat een pracht ding van 12 kg... prachtig plateau van 3,2 KG antislip koppeling enz...... Wow echt een over ontwikkelde platenspeler !

dsc0002ah2.jpg

dsc0003ot1.jpg

dsc0004ku1.jpg

Er komt trouwens nog een ander gewicht op omdat dit een Mark I gewicht is (word woensdag voor elkaar gebracht) De naaltdruk is nu met een naaltweger afgesteld dus het speelt nu al wel op je juiste manier. Ook komt er dan een strakker snaartje omheen (hij wil der nog wel eens af floepen..)

Maakt dat eigenlijk niets uit voor de draaisnelheid (of is deze electronich geregeld)

heb sinds zondag een prachtige nieuw platenspeler. Een thorens TD-320 (met afslag) prachtig exemplaar. Ik moet toegeven hij was behoorlijk aan de prijs (E300,-). Alleen hij is volledig gereviseerd (nieuwe kabels / snaar / helemaal opnieuw opgebouwd) en zondag morgen is alles perfect op mijn grado afgesteld ! (duurde 1 uur). Wat een pracht ding van 12 kg... prachtig plateau van 3,2 KG antislip koppeling enz...... Wow echt een over ontwikkelde platenspeler !

Er komt trouwens nog een ander gewicht op omdat dit een Mark I gewicht is (word woensdag voor elkaar gebracht) De naaltdruk is nu met een naaltweger afgesteld dus het speelt nu al wel op je juiste manier. Ook komt er dan een strakker snaartje omheen (hij wil der nog wel eens af floepen..)

Maakt dat eigenlijk niets uit voor de draaisnelheid (of is deze electronich geregeld)

Ha, PlaatsGenoot!

Da's een puike speler, man! Ik denk dat je daar vele uurtjes plezier mee gaat hebben. heb je hem particulier gekocht of uit een winkel?

Greetz,

Lestat

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...