Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Mooie spullekes, Sander.

Zie ik daar een CDP-XB920?

Nope, een XA30ES en daarboven een zwarte XA50ES.

Knor: En hebben de Carvers inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden?

Nee, nog niet. Markt is slapjes..........

Langspeelplaat: Prachtig ik hou eigenlijk zo van analoge tuner's. Verkoop je ook jack ?

Forumlid Mumsoft heeft er nog eentje gratis weg te geven.........snel zijn!

Niets is beneden mijn stand.

Ik draai net zo makkelijk met een 100 euro spelertje (wel wat gekieteld) als met een Krell, Wadia of weetikwat.

Die Sony-tjes zijn simpel, robuust en makkelijk te modificeren, that's all.

Supervliezen.

Exact het goede laag voor mijn ruimte. :wub:

2lc5h10.jpg

Met dank aan M44 die ze voor me heeft opgehaald!

was het leukste dat ik voor iemand heb kunnen doen deze week ;)

.....En mij voor heel wat jaren een gelukkig mens gemaakt! :wub:

Nu is er wel de noodzaak om een UcD zodanig op te peppen dat die de WK kan evenaren in beleving.

Het speelt wel heel mooi, maar simpelweg te zacht. Deze dingen willen toch echt wel wat spanning zien (stroom is niet zo'n heel groot probleem, vrij constant 4 ohm).

.....En mij voor heel wat jaren een gelukkig mens gemaakt! :wub:

Nu is er wel de noodzaak om een UcD zodanig op te peppen dat die de WK kan evenaren in beleving.

Het speelt wel heel mooi, maar simpelweg te zacht. Deze dingen willen toch echt wel wat spanning zien (stroom is niet zo'n heel groot probleem, vrij constant 4 ohm).

Beste KT88,

Fijn dat je zo tevreden bent met je nieuwe speakers!

Wat UcD betreft: je weet wellicht dat binnenkort bij TentLabs (Guido Tent) een complete ge

Van de pogingen van Tent (en John vd Sluis!) ben ik op de hoogte.

Het uitfilteren van die hoge frequentie-componenten doet de UcD zelf al, da's 1 van de redenen dat die modules zo goed zijn.

Ze voldoen zonder verdere maatregelen al aan alle EMC normen. Die Bruno weet goed waar hij mee bezig is!

Die buisdriver-experimenten heb ik inderdaad zelf ook al gedaan, en het leidt tot een beslist goede versterker waar je de buis feitelijk ook weg kan laten.....

Aangezien ik er een eigen draai aan wil geven doe ik het weer net effe anders, simpelweg een kathodyne fasedraaier ervoor die tegelijk ook de impedantieverschillen tussen de plus- en min ingang van de UcD comparator compenseert.

Iets dergelijks heb ik al eens voor iemand anders gebouwd tot volle tevredenheid, en ikzelf heb met een proefopstelling ook al eens een tijdje zo gespeeld met een losse unit voor een "standaard" UcD eindtrap.

Dat wil ik nog verder verfijnen totdat er een karakter uitkomt wat vergelijkbaar is met mijn huidige buizenversterker, en dan alles in 1 kastje en geintegreerd met ingangskeuze en volume/balans.

Ik streef dus niet echt naar "hifi" maar naar "myfi".

Vandaag een vd Hul digitale naaldweger aangeschaft (was de goedkoopste die ik kon vinden ) en een 2e hands vd Hul "the condor" in prima staat( ik ken de eigenaar ) 1,5 jaar oud , als element erbij om te vergelijken met de zyx en omdat ik het leuk vind om zulke handgemaakte produkten van een gepassioneerde hollandse ontwerper in huis te hebben , ik post tzt wel de verschillen tussen de beide elementen zoals ik die hoor

gr :angry: hj :D

http://www.vandenhul.com/userfiles/docs/Th...ov-Dec_2004.pdf

In bestelling: een laatste(?) upgrade in het stereo deel van mijn set-up:

Een setje nieuwe Dynaudio Confidence C4 speakers :lol:

http://www.dynaudio.com/eng/systems/lines/...fidence_c_4.php

Groeten, Jan

Afgelopen weekend zijn ze gearriveerd (ze staan nu in te spelen) :lol:

setup1.jpg

Groeten, Jan

Hoi Jan,

en hoe klinkt dat nou...?? Kan die sub nou weg..??

Blijven deze in je huiskamer of gaan die naar je nieuwe luisterhok.

:)

Hoi Hans,

Ze klonken vanuit de kist al minstens even goed als de Dynaudio Contour 3.3's, maar ik weet dat ze nog wel beter kunnen.

De C1's klonken direct vanaf het begin al meteen los, maar ik ga ze de komende tijd pesten met een burn-in CD.

Wat direct opvalt is toch de enorme staging, snelheid en detail wat deze speakers laten horen.

Qua laag gaan ze een stuk dieper als de 3.3's. Ik weet echter nog niet of ik straks 2.0 of 2.1 ga spelen.

Afgelopen zondag kort een vergelijk gedaan en dan merk je toch dat bi-ampen (dus alles onder de 80Hz naar de sub) nog wel iets doet met de ruimtelijke afbeelding in het midden en hoog van de C4's. Eigenlijk onbegrijpelijk dat de eindversterkers niet alles volledig aan kunnen sturen.

Ik heb de C4's nu op dezelfde plek neergezet als waar oorspronkelijk de Contours stonden, dus ik heb nog niet gespeeld met plaatsing en toe-in.

Verder staan de plateaus nu direct op de grond, terwijl er wel spikes onder kunnen.

Wil eigenlijk eerst zeker zijn dat ze redelijk op hun potentieel zijn alvorens verder te gaan.

(o.a. opnieuw afregelen van de Velodyne / plaatsing / toe-in / spikes)

Alles wat je op de foto ziet gaat straks naar de aparte luisterruimte (waarschijnlijk muv de 3.3's).

Die blijven achter in de woonkamer (moet daar dus nog wel nieuwe apparatuur bij kopen, maar alles op zijn tijd natuurlijk).

Groeten, Jan

Speakers hebben altijd at tijd nodig om volledig los te komen.

Ik begrijp alleen je opmerking over de eindversterking niet.

Die kunnen toch niet meer doen dan alle frequenties even hard versterken.??

De subs laten alleen meer laag horen. Deze speakers gaan zeker tot onder de 40Hz.

Wanneer je de subs onder de 80 al laat beginnen krijg je een bult van 3 dB tussen de 40 en 80 Hz.

Lijkt me geen goed plan.

Speakers hebben altijd at tijd nodig om volledig los te komen.

Ik begrijp alleen je opmerking over de eindversterking niet.

Die kunnen toch niet meer doen dan alle frequenties even hard versterken.??

De subs laten alleen meer laag horen. Deze speakers gaan zeker tot onder de 40Hz.

Wanneer je de subs onder de 80 al laat beginnen krijg je een bult van 3 dB tussen de 40 en 80 Hz.

Lijkt me geen goed plan.

Hoi Hans,

Door de combinatie van de processor en de (actieve) Velodyne heb ik een prima manier om de frequentie karakteristiek tussen 15 en 200 Hz van de complete set-up helemaal vlak te trekken. De Velodyne beschikt namelijk over een parametrisch filter waardoor het mogelijk is om o.a. voor kamerakoestiek te compenseren. Daar waar de C4's af gaan vallen kan de sub nog even doorgaan. Door de processor nu in te stellen op b.v. 80 Hz zal onder deze frequentie de Velodyne dat deel van het frequentiebereik op zich nemen en daarboven moeten de eindtrappen het werk doen (dus een soort van bi-amping). Door de last te verdelen tussen sub en eindtrappen is in het verleden al eerder gebleken (toen speelde ik nog stereo met de Parasound A51) dat niet alleen het laag hier baat bij heeft.

Ik moet dadelijk nog een keer kritisch gaan luisteren, maar door de sub in te zetten voor laag kreeg ik een (iets) betere ruimtelijke afbeelding. Van de andere kant het laag van de C4's is al wel heel mooi afgestemd om de rest van het frequentie bereik (en eerlijk gezegd als ik de sub niet zou hebben, dan zou ik hem voor het laag ook niet missen).

Zal dus nog even moeten wachten met echt experimenten. Vooralsnog ben ik volop bezig achter in de tuin met voorbereidingen :D

Groeten, Jan

In bestelling: een laatste(?) upgrade in het stereo deel van mijn set-up:

Een setje nieuwe Dynaudio Confidence C4 speakers :lol:

http://www.dynaudio.com/eng/systems/lines/...fidence_c_4.php

Groeten, Jan

Afgelopen weekend zijn ze gearriveerd (ze staan nu in te spelen) :lol:

setup1.jpg

Groeten, Jan

Heb dynaudio's altijd al erg gemogen (ook de klank). Prachtige kolossale luidsprekers ik denk dat je er extreem veel plezier van gaat krijgen (ook al heb ik ze zelf niet gehoord). Er is natuurlijk altijd nog heel wat te verbeteren dus daar ben je nog een tijd mee bezig (akoestiek/spike's / bekabeling / enz)

Ik kan alleen nog maar dromen dat ik op een dag zulke speakers kan kopen.......... :mad2: Gelukkig voor mij kan je met minder ook net zo van muziek genieten :rolleyes:

gefeliciteerd met je aankoop

Roderik

Ja mooie neutrale speakers jan .

Ik heb trouwens de XCM versie met 0,6 MV output de reden voor de aanschaf wordt mede bepaald doordat deze cartridge een bijzonder mooie grote ruimtelijke afbeelding ten gehore kan brengen met livegevoel en een "you are there "gevoel ,als we alle reviews tenminste mogen geloven :D .

http://www.vandenhul.com/userfiles/docs/Th...ce_Apr_2005.pdf

Gr :angry: hj :D

PS. roderick hard werken en centjes verdienen :D , maar met deze kanttekening dat duurder echt niet" altijd "beter is ,maar vaak wel , hier vallen mijns inziens trouwens niet de dure CD spelers onder die vind ik bijna allemaal zwaar overpriced.

Heb dynaudio's altijd al erg gemogen (ook de klank). Prachtige kolossale luidsprekers ik denk dat je er extreem veel plezier van gaat krijgen (ook al heb ik ze zelf niet gehoord). Er is natuurlijk altijd nog heel wat te verbeteren dus daar ben je nog een tijd mee bezig (akoestiek/spike's / bekabeling / enz)

Ik kan alleen nog maar dromen dat ik op een dag zulke speakers kan kopen.......... :mad2: Gelukkig voor mij kan je met minder ook net zo van muziek genieten :rolleyes:

gefeliciteerd met je aankoop

Roderik

dacht ik ook altijd beste roderik.

wie had mij toen wijs kunnen maken dat ik een aantal dure speakers zou verkopen om uiteindelijk met een stel monitoren van rond de 450 (2e hands)euro de meest muzikale ervaring te krijgen.

zit em niet in de centen , het gaat om welke speaker bij jou past.

als je pech hebt , dan is dat een hele dure. ;)

desondanks

gefeliciteerd Jean. ziet er indrukwekkend uit

...

Hoi Hans,

Door de combinatie van de processor en de (actieve) Velodyne heb ik een prima manier om de frequentie karakteristiek tussen 15 en 200 Hz van de complete set-up helemaal vlak te trekken. De Velodyne beschikt namelijk over een parametrisch filter waardoor het mogelijk is om o.a. voor kamerakoestiek te compenseren. Daar waar de C4's af gaan vallen kan de sub nog even doorgaan. Door de processor nu in te stellen op b.v. 80 Hz zal onder deze frequentie de Velodyne dat deel van het frequentiebereik op zich nemen en daarboven moeten de eindtrappen het werk doen (dus een soort van bi-amping). Door de last te verdelen tussen sub en eindtrappen is in het verleden al eerder gebleken (toen speelde ik nog stereo met de Parasound A51) dat niet alleen het laag hier baat bij heeft.

Ik moet dadelijk nog een keer kritisch gaan luisteren, maar door de sub in te zetten voor laag kreeg ik een (iets) betere ruimtelijke afbeelding. Van de andere kant het laag van de C4's is al wel heel mooi afgestemd om de rest van het frequentie bereik (en eerlijk gezegd als ik de sub niet zou hebben, dan zou ik hem voor het laag ook niet missen).

Zal dus nog even moeten wachten met echt experimenten. Vooralsnog ben ik volop bezig achter in de tuin met voorbereidingen :D

Groeten, Jan

Er zijn denk ik niet veel speakers die het laag onder 60 hz van een Velodyne DD kunnen evenaren. Als ik alles nog eens over mocht doen (en onbeperkt budget had), dan zou ik kiezen voor 2 Velodyne DD15 (of DD18 als de ruimte het toelaat) met 2 zeer goede monitors die vanaf 100 mee gaan doen. Onder de 100 hz maak je dan gebruik van de DSP van de Velodyne ter compensatie van de ergste roommodes.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...