Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Niets is beneden mijn stand.

Ik draai net zo makkelijk met een 100 euro spelertje (wel wat gekieteld) als met een Krell, Wadia of weetikwat.

Die Sony-tjes zijn simpel, robuust en makkelijk te modificeren, that's all.

Heb zelf een tijdje naar een 920 en 720 geluisterd. Maar die zijn keihard aarsch geschopt door een Philips 650 met A-dac ;D

ik heb hier ook nog en 650 staan. idd leuk ding, doet klankmatig niet onder voor de luxe 304mk2

Die Sony-tjes zijn simpel, robuust en makkelijk te modificeren, that's all.

Heb zelf een tijdje naar een 920 en 720 geluisterd. Maar die zijn keihard aarsch geschopt door een Philips 650 met A-dac ;D

De TDA1541A is er in verschillende smaakjes, waarbij de precisie van de lasergetrimde DAC laddernetwerkjes het grootste verschil vormt.

Het DEM principe van de 1541 zou dat wat uit moeten middelen, maar kennelijk is daar toch verschil in.

Overigens prefereer ikzelf de S1 boven de S2, omdat die laatste in grote getale in het Verre Oosten zijn gemaakt en kuren gaan vertonen na verloop van tijd.

Van de S1 weet ik zeker dat ze hier in Europa zijn gemaakt (als ze ze niet hebben omgestempeld, ook dat komt voor).

Verder kun je moeilijk als argument geven dat omdat er een "A" DAC inzit, die speler beter zou moeten zijn.

Daar is heel wat meer voor nodig.

Natuurlijk, maar normaal zit er geen A-dac in die speler.

We hebben hem erin gezet omdat we (proefondervindelijk) hebben ontdekt dat hij daarmee ineens achterlijk goed klinkt.

De 650 is sowieso een leuk klinkend spelertje, maar Marc (Miller, je kent 'm) had een gare Rotel speler met A-dac en wilde het eens proberen. Uitkomt was verbazingwekkend. Meer rust en ruimte, zachter hoog en meer detail in 't midden.

Ikzelf heb mijn A-dac uit een CD 630 gehaald. In de CD 630 is de non-A Dac uit de 650 gekomen en het gekke is dat nu de 630 daar ook beter van is gaan klinken. Daaruit blijkt dat de DAC lang niet alles is. Een A DAC is zelfs niet per definitie bete dan een Non-A DAC Maar in een CD 650 doet het een hoop goeds :).

Heb al een hoop CD spelers mogen beluisteren, maar de enige enigzins betaalbare speler (zeg minder dan 250 euro) die nu nog echt mijn CD 650 eruit speelt is de Onkyo DX-7500. Die mag je hier zo neerzetten. Is ook de enige speler die in de buurt komt van mijn (zeer betaalbare) Dual 704 met Shure V15 :)

Nou, dit wordt mijn 18e A77 (die krengen begeven het altijd en ik koop ze altijd voor te weinig. Deze kost me twee tientjes... Die MD ook.).

Nummer 11 heeft me mijn enige breuk opgeleverd.

Stond op de grond, op z'n zij, met het handvat uitgeklapt. Ik liep op mijn blote voeten (zoals altijd) en KRAK zei m'n teen, klapte opzij tegen het handvat. Auw auw auw. Naja... Door met opruimen... Handvat ingeklapt, langs gelopen en KRAK zei m'n teen. Stond het handvat weer uitgeklapt.

Heb 'n maand moeizaam gelopen en mijn teen is scheef teruggegroeid, dus neem aan dat hij gebroken is geweest.

Ben altijd erg bezorgd om anderen, maar zelf ben ik zo van 'jaja, nevermind, niet zeuren, gaat wel over, waar was ik mee bezig? ohja, bandje opnemen'. Ik vind het vreselijk als mijn bezigheden gestoord worden, een gebroken teen stoort mij dus niet genoeg ;D

Trouwens, ontopic.

Niet echt geplande aanwinsten, liep er zo tegenaan:

en

Voor spotprijsjes :) .

Da's dus de nieuwe ouwe meuk. :lol:

Marc :ph34r:

Meuk wil ik 't niet noemen. Zo'n revoxje is echt bizar goed als het wil werken.

En die MiniDisc is niet oud. En ook niet meuk, toch een vrij dikke. Net geen QS :)

Nou, dit wordt mijn 18e A77 (...)

Beste s_k,

Heb je de handleiding van de A77 al eens gelezen?

Jouw gebruikspraktijk maakt de A77 zeldzaam, en dus duur.

(Bij zorgvuldig gebruik kunnen A77's een mensenleeftijd mee, wordt gezegd...)

Een Aiwa AD-F800 cassettedeck via MP:

d816_1.JPG

(niet mijn foto)

(3 kops, dual capstan blablabla)

Ondanks mijn vragen "doet ie het nog goed, zijn de snaren nog okee?" "Hij doet het alsof ie uit de doos komt!" zijn de snaren dus prut, gebroken ook ondertussen <_<

We gooien er wel even nieuwe om en dan zien we wel weer verder.. :rolleyes: Ik heb er toch een drol voor betaald, dus niet ze*ken..

Zo van middag mijn Nagra PLP opgehaald bij rhapsody een 2 e handsje weliswaar maar toch .

Bij rhapsody heb ik uitvoerig geluisterd naar een installatie met de nagra PLP gebruikt als phonotrap de nieuwe van pass labs als voortrap(met gescheiden voeding) en met Pass XA 60,5 nieuwe monoblokken en avalon ascendent speakers ,klonk goed , ook op de eigen platen, element was de koetsu black en VPI hrx

De nagra staat inmiddels thuis te spelen , wel via de jasmine phonotrap trouwens ,de nagra phonotrap heb ik een half uurtje geprobeerd maar ik vond er niet genoeg kracht in zitten , de koetsu heeft meen ik ook een hogere uitgangsspanning als de ZYX , ook speel ik via de hawk A 18 en die heeft minder gain als bijv de ML of graaf en zal ook wel minder gain hebben als de Pass labs ,volgende week krijg ik de vd hul condor met een uitgangsspanning van 0,55 mv en dan zal ik de nagra met phono weer proberen , eerste conclusie de audio research is zeker niet slecht , ik heb er ook 5 jaar mee gespeeld en ben er een beetje aan gewend , de nagra klinkt geloof ik iets schoner en heeft minder ruis , maar dat zijn allemaal voorlopige conclusies tzt post ik wel mijn bevindingen en hopelijk wat fotos , de geheugenkaart van mijn foto toestel past niet in mijn nieuwe laptop :blink:

Ps O ja en mijn nieuwe model speaker is top neem dat maar van mij aan <_< en makkelijk aanstuurbaar

gr :angry: hj :D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...