andromedaaudiodesign Posted 9 februari 2009 Report Share Posted 9 februari 2009 Waar gaat het nu over over audio of de beeld grootte , okay volgende keer pas ik de resolutie wel aan, wat vind men van de vorm vd speaker? dat vind ik veel interessanter , ik heb expres een wat normalere vorm aangehouden ,die pyramide vind men te extreem over het algemeen. Gr HJ Ps de Nagra valt toch iets tegen een beetje te fluweelzacht en clean en soft ik weet ook niet hoe ik het moet omschrijven , Audio research heeft meer balls in de weergave maar ik zie het wel, of misschien ben ik wel gewend geraakt aan de harmonische vervorming die de ARC heeft, het is al een oudje natuurlijk , 1978 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 9 februari 2009 Report Share Posted 9 februari 2009 Waar gaat het nu over over audio of de beeld grootte , okay volgende keer pas ik de resolutie wel aan, wat vind men van de vorm vd speaker? dat vind ik veel interessanter , ik heb expres een wat normalere vorm aangehouden ,die pyramide vind men te extreem over het algemeen. Gr HJ Ps de Nagra valt toch iets tegen een beetje te fluweelzacht en clean en soft ik weet ook niet hoe ik het moet omschrijven , Audio research heeft meer balls in de weergave maar ik zie het wel, of misschien ben ik wel gewend geraakt aan de harmonische vervorming die de ARC heeft, het is al een oudje natuurlijk , 1978 Ziet er in ieder geval netjes verzorgt uit. Er kan een plantje op staan en zal dus minder weerstand ondervinden als een piramide. Voor een 2.5 is het netjes maar ik zal eerder op je 3.0 systeem wachten met 1 grote conus voor het laag. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 februari 2009 Report Share Posted 9 februari 2009 In de meeste fotobewerkingsprogramma's zit de mogelijkheid de foto te draaien en een "Image size" mogelijkheid. Download het gratis Windows Image Resizer: http://download.microsoft.com/download/whi...wertoySetup.exe Installeren en dan met de rechtermuisknop op een foto icoontje klikken. Je zult je verbazen over de mogelijkheden ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 februari 2009 Report Share Posted 14 februari 2009 Mijn nieuwste aanwinst: de vd HUL the Condor en hij klinkt goed , ik denk beter als de ZYX wat natuurlijker over het algemeen . Vinyl rules gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 februari 2009 Report Share Posted 15 februari 2009 Powerslave Picturedisk? Gaaf Mooie speler zeg! Alleen de poelie van de motor ziet eruit als iets dat uit een gesloopte VHS cassette kan komen. Neem zondermeer aan dat het degelijker is dan het eruit ziet. Mooi, zo'n naakte naald. Ik voel me daar te lomp voor, maar mooi is het Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 februari 2009 Report Share Posted 15 februari 2009 Ja mooie he die Iron maiden picture discs ik heb er meerdere , en die aandrijfpoelie vd VPI is niet steviger dan ie lijkt jammergenoeg een beetje frummeloplosssing net als die antiskatingoplossing die ligt er ook af, en het motortje met de snaaraandrijving heeft ook opstartprobleempjes als ie het plateau opgang moet trekken, dan waggelt ie en piept ie , ik zou er wel 1 van alu/staal kunnen laten draaien maar dan is het niet meer origineel en misschien ruil ik hem ooit eens in voor een TW acoustic raven of zoiets , maar de speler klinkt wel mooi als ie opgang is , dan is de aandrijving gauw vergeten, nog een voordeel vd Condor ik heb het idee dat ie minder stof oppikt en er ook minder groefbijgeluiden hoorbaar zijn , wel is de ZYX misschien iets beter in de bas , maar over de klank kan ik nog geen definitieve uitspraken doen aangezien de laatste maand mijn set compleet is veranderd Ps o ja of ik maak zelf een loopwerk , dat ga ik misschien nog doen gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 februari 2009 Report Share Posted 15 februari 2009 Je zou ook gewoon je draaitafelplateau altijd kunnen laten draaien, dan heb je geen last van opstart verschijnselen. En al draaiend de LP erop en eraf:huh: bedoel je ? Gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 februari 2009 Report Share Posted 15 februari 2009 Het plateau altijd laten draaien is Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 15 februari 2009 Report Share Posted 15 februari 2009 Je zou ook gewoon je draaitafelplateau altijd kunnen laten draaien, dan heb je geen last van opstart verschijnselen. Ik heb vorige week zaterdag een Bluenote Bellavista lager laten plaatsen in mijn Bluenote Piccolo draaitafel. Dit lager is kwalitatief wat beter opgebouwd en heeft een wat betere gelijkloop dan het originele lager. Sindsdien draait het plateau ook continue. Klankmatig kan ik er nog niet veel over zeggen ('t is ook lastig als je niet direct kunt vergelijken). Ik heb wel het idee dat het motortje nu iets minder hard hoeft te werken (wordt minder warm; ondanks het feit dat deze continue aanstaat) dan bij het vorige lager. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 februari 2009 Report Share Posted 15 februari 2009 Hier het nieuwe 3 weg syteem , waarin alles wat " miste " aan de pyramide is veranderd en verbeterd . Units iets hoger , normaal op oorhoogte De kast is enorm verbeterd en verstevigt met een ander type MDF. Midunit met hoger rendement en en meteen het laatste uit de Thiel accuton stal. Bas bereik is aangevuld met een 26 cm woofer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 15 februari 2009 Report Share Posted 15 februari 2009 Lekker laten draaien dat plateau van je, Gruiter. Ik ben de laatste weken wat op buizenjacht geweest en inmiddels deze NOS buizen aangekocht voor de VTL voorversterker : Mullard 6201 12 AT7 / ECC 81: Sylvana 12 AU7 WA / ECC 82 Tesla 12 AU7 / ECC82 'deutse postmarke' Buisjes: altijd interessant. Waar heb je ze vandaan? Ik wil zelf ook nog wel eens een keertje verder experimenteren. Ik heb nu 2 Siemens Goldpins ECC88 in mijn Koala Tube CD speler. Dat vond ik zelf al een verbetering t.o.v. de Electro Harmonix die er standaard in zitten. Ook de Bugle Boys van Philips doen het erg goed. Ik zou nog wel eens Telefunken willen uitproberen. Deze had ik ten tijde van de Unison Research versterker en daarmee hoorde ik zo mooi de kuchjes en hijgjes. Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 februari 2009 Report Share Posted 15 februari 2009 (edited) Kijk hier eens, dan heb je gelijk een idee wat er allemaal is. https://www.tubeworld.com/6922.htm Niet goedkoop, Jack Zoek eens op MP met E88CC Overgens die Mullards zijn ook Edited 15 februari 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 februari 2009 Members Report Share Posted 15 februari 2009 Hier het nieuwe 3 weg syteem , waarin alles wat " miste " aan de pyramide is veranderd en verbeterd . Units iets hoger , normaal op oorhoogte De kast is enorm verbeterd en verstevigt met een ander type MDF. Midunit met hoger rendement en en meteen het laatste uit de Thiel accuton stal. Bas bereik is aangevuld met een 26 cm woofer. Netjes... Is dit nu het uiteidelijke model waarmee je eventueel op het Hollandse luidsprekervergelijk wilt verschijnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 februari 2009 Report Share Posted 15 februari 2009 Maakt me niet uit eigenlijk,het forum mag het zeggen beide modellen hebben/heeft zijn charmes , trouwens marco wat betreft die afspraak is het weekend van de 28 ste feb okay. Ik kan wel zeggen dat sinds ik van het kleine 2 weg(7 inch basmid ) principe ben afgestapt het geluidsbeeld er enorm op is vooruit gegaan en er nu een volwassen geluidsbeeld staat , membraanopp en lagere freq zijn toch wel enorm belangrijk voor een volledige muziekbeleving, het fundament miste gewoon, de ruimtelijkheid en plaatsing zijn ook nog eens sterk verbeterd , en des te steviger en inerter de kast des hoger het realisme vd weergave emotieoverdracht alles neemt toe , koploper is natuurlijk de exquisite serie van kharma bijv met een front en deel vd kast uit geperst phenol als ik het goed heb ,een soort kunsthars ,maar dan wordt het voor mij erg duur en worden de modellen ook een stuk prijziger omdat het kostbaar materiaal is en zeer moeilijk te berwerken groetjes hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 februari 2009 Report Share Posted 15 februari 2009 Mooie buisjes Onno. Heb je ze al een beetje vergeleken? Ik heb vandaag 2 Philips E288CC SQ Miniwatt goldpin's aangeschaft voor de Audio Research. @andromedaaudiodesign: Ziet er goed uit, en zal vast minstens net zo goed klinken. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 februari 2009 Members Report Share Posted 15 februari 2009 Maakt me niet uit eigenlijk,het forum mag het zeggen beide modellen hebben/heeft zijn charmes , trouwens marco wat betreft die afspraak is het weekend van de 28 ste feb okay. groetjes hj Nee, sorry, dan staan we op de show van Rinsma in Lippenhuizen. Zondag wel weer thuis, maar dan waarschijnlijk afgedraaid. We wonen echter niet al te ver bij elkaar vandaan, dus we regelen nog wel even wat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 februari 2009 Report Share Posted 15 februari 2009 Hier het nieuwe 3 weg syteem , waarin alles wat " miste " aan de pyramide is veranderd en verbeterd . Units iets hoger , normaal op oorhoogte De kast is enorm verbeterd en verstevigt met een ander type MDF. Midunit met hoger rendement en en meteen het laatste uit de Thiel accuton stal. Bas bereik is aangevuld met een 26 cm woofer. Mooi ontwerp ziet er netjes uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 16 februari 2009 Report Share Posted 16 februari 2009 Thanks! Je hebt gelijk Audiofreak. Nu herinner ik het me weer dat we het er vorige week nog over hebben gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 februari 2009 Report Share Posted 16 februari 2009 Als de andere fabrikanten met 1 speaker komen , kom ik ook maar met 1 speaker denk ik , ik weet niet met welke ,want ik weet niet precies de prijzen vd andere fabrikanten ,maar ik wil daar een beetje in de buurt blijven voor een duidelijk vergelijk denk ik , de speakers zullen met wederzijds goedvinden in de winkel van Ronald spaargaren(sense of music te leiden ) komen te staan , en dat zal al ruim voor de show in Bussum zijn ga ik van uit , maar dat komt binnenkort op de site te staan en ik zal dat ook hier melden , voor wie geinteresseerd is 1 of beide modellen te beluisteren. Gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 februari 2009 Report Share Posted 16 februari 2009 Hier het nieuwe 3 weg syteem , waarin alles wat " miste " aan de pyramide is veranderd en verbeterd . Units iets hoger , normaal op oorhoogte De kast is enorm verbeterd en verstevigt met een ander type MDF. Midunit met hoger rendement en en meteen het laatste uit de Thiel accuton stal. Bas bereik is aangevuld met een 26 cm woofer. ... Puntje van aandacht; de tweeter en middentoner zitten erg ver van elkaar af. Beter is als de (hart-hart) afstand niet groter is dan de golflengte van de scheidingsfrequentie (heb ik wel eens gelezen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 februari 2009 Report Share Posted 16 februari 2009 Mooie vorm, doet me een beetje aan mijn vorige weergever denken Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 17 februari 2009 Report Share Posted 17 februari 2009 Als de andere fabrikanten met 1 speaker komen , kom ik ook maar met 1 speaker denk ik Hopelijk komt iedereen met 2 speakers....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 februari 2009 Report Share Posted 17 februari 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 Via via kon ik voor een zacht prijsje deze tuner krijgen: Een Yamaha TX-350. Qua uiterlijk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 februari 2009 Report Share Posted 21 februari 2009 Zal wel weer het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts