Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Yamaha = Yapanse Arbeiders Maken Alles Half Af :lol:

Gut, ben jij al zo oud? Dat is een kreet uit de jaren '50.

Maar de Engelsen kunnen w.d.b. er ook wat van. Bij Engelse spullen moet je altijd vragen of het voor de thee of na de thee in elkaar is gezet. Is het na de thee dan niet kopen, dan zitten er altijd wat schroeven los of ontbreken die zelfs.

;)

Deze was nog redelijk goedkoop , ik vraag me eigenlijk af er in andere bedrijfstakken ook nog zulk soort meters te koop zijn ,die bijv van 0 tot 5 gram wegen ,....coffeeshop :D

Ps ik zal op de batterijen letten , ik zal me ook eens gaan verdiepen in fotografie want dat ziet er niet uit. :confused:

gr :angry: hj :D

Deze was nog redelijk goedkoop , ik vraag me eigenlijk af er in andere bedrijfstakken ook nog zulk soort meters te koop zijn ,die bijv van 0 tot 5 gram wegen ,....coffeeshop :D

.....

Die koffieshop dingen gaan niet verder dan 1 cyfer achter de comma.

Ik betwijfel echter of je meer echt nodig hebt.

Ik heb er ook

...coffeeshop :D

Nee, bij de Detectorshop. Is Hear al meerdere malen voorbij gekomen.

Maar ik heb zo'n zelfde Chinees gevalletje als jij. Beetje gammel maar wel goed. Je zit met die andere weegschaaltjes met het feit dat de naald een stuk hoger komt dan in werkelijkheid op de plaat en dus niet goed meten. Dat was voor mij de reden om ook voor deze "naaldweger" te kiezen.

;)

IK zal er eens naar kijken , maar hoezo , wijkt de naaldkracht instelling die je met de scoop bereikt zoveel af van de opgegeven fabrikanten opgave ?

De fabrieksopgave is bepaald met een door hun gebruikte arm. Aangezien niet iedere arm gelijk is geeft de fabrikant van - tot op.

Met mijn JMW-9 arm klonk de ACE niet lekker op de door de fabrikant opgegeven ideaalwaarde. Nameten met de scoop gaf ook aan dat het behoorlijk vervormde.

Na de naaldkracht iets te hebben verhoogd, ongeveer 1,5-1,8 (schatting), had ik geen vervorming meer.

Zet ik de ACE in een Dual OPS arm dan moet hij weer wel op de opgegeven 1,8 gram om onvervormd zijn werk te doen.

Per arm verschillend dus.

...coffeeshop :D

Nee, bij de Detectorshop. Is Hear al meerdere malen voorbij gekomen.

Maar ik heb zo'n zelfde Chinees gevalletje als jij. Beetje gammel maar wel goed. Je zit met die andere weegschaaltjes met het feit dat de naald een stuk hoger komt dan in werkelijkheid op de plaat en dus niet goed meten. Dat was voor mij de reden om ook voor deze "naaldweger" te kiezen.

;)

Ja dat is zo maar dat zou je evt op kunnen vangen door een kokertje metaal van bijv 50 mm vierkant , afzagen op de hoogte (inl wegerhoogte ) en dat geheel naast het plateau zetten als je gaat wegen .

Veel platen liefhebbers hier weten niet eens wat een zaag is, laat staan hoe je daar een kokertje metaal van 50 mm vierkant mee zaagt :lol:

Van mij had het meetbereik wel iets groter gemogen, 10 gr. b.v. zodat je er ook het element + schroefjes mee kunt wegen.

Overigens ziet de mijne er ietsje anders uit:

dsfg.jpg

;)

lothxtroubadour3ap9.jpg

w800.png

Mijn nieuwe aanwinsten :D

Loth-X Troubadour. Backloaded Horn.

Met papieren Stamm driver zonder filter. Ongelooflijk snel en veel detail. Niks minder dan de Harbeth's die Ik hiervoor had. 104db. Dus in de verre toekomst eens een single ended proberen van maar liefst 1 1/2 tot 8 watt. :rolleyes:

vorizoo6uj8.jpg

w500.png

En de Blue Amp Vorizoo.

Deze heb Ik al 2 maanden in huis. Met een mazzeltje gekocht in het Ruhrgebied ten tijde van de kerstmarkten. :D

Guest kikkervisje
Met papieren Stamm driver zonder filter. (...)

Het 9710M geloof!

De Fostex/Jordan/Stamm/Coral/Lowther/etc. fantasie!

De schijn van snelheid!

Het bedrog van break-up vrijheid!

De illusie van intermodulatievervormingsloosheid!

Sch

w800.png

Mijn nieuwe aanwinsten :D

Loth-X Troubadour. Backloaded Horn.

Met papieren Stamm driver zonder filter. Ongelooflijk snel en veel detail. Niks minder dan de Harbeth's die Ik hiervoor had. 104db. Dus in de verre toekomst eens een single ended proberen van maar liefst 1 1/2 tot 8 watt. :rolleyes:

w500.png

En de Blue Amp Vorizoo.

Deze heb Ik al 2 maanden in huis. Met een mazzeltje gekocht in het Ruhrgebied ten tijde van de kerstmarkten. :D

Grats met je fraaie aankoop, nu nog een SET versterker erbij en je bent klaar, of misschien is een 47labs versterker ook wel wat.

Het wordt door bepaalde mensen steeds leuker hear.

Heb Ik iets anders waar Ik trots op ben is er een of andere zalf die het direkt de grond in boort. :mad2:

Een of andere Einstein die alles uitgevonden heeft???

Schijn?? Illusie?? bedrog???

Bij jou thuis klinkt een opname uit bv. de Royal Albert Hall of van mij part de Doelen precies of dat je daar op de eerste rij zit?? Grote luisterruimte heb jij.

Wat een illusie.

Je zal wel een schattig luisterruimtetje hebben.

Ja, je haddook zo'n holle grafzerk met speakers uut de knaak'nbak van Appelska moeten koop'n jong... ;)

Maar veel genoegen ermee.

Jouw oren vertellen de waarheid, dus laat je door zo'n mislukte en afgunstige ondernemer middenin een kredietcrisis maar niet van de wijs brengen!

Met papieren Stamm driver zonder filter. (...)

Het 9710M geloof!

De Fostex/Jordan/Stamm/Coral/Lowther/etc. fantasie!

De schijn van snelheid!

Het bedrog van break-up vrijheid!

De illusie van intermodulatievervormingsloosheid!

Sch

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...