Langspeelplaat Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Driade 103 MKII Wow.. Ik ben er echt een beetje stil van. Enorme luidsprekers 40kg per stuk ruim 1 meter hoog. En wat een geluid !!!! Zal er later nog wel wat meer over vertellen nu eerst luisteren. Wel is mijn zo snelle marantz versterker nu op hoge volumes futloos geworden. Op een gegeven moment draai je aan de volume knop en wil het gewoon niet harder.... (zit je al wel op volume gehoorschade) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Wow.. Ik ben er echt een beetje stil van. Enorme luidsprekers 40kg per stuk ruim 1 meter hoog. En wat een geluid !!!! Gefeliciteerd met je aankoop, mooie dingen. Maarreh.. Had jij niet onlangs gemeld dat je geen Driade meer wilde? Op een gegeven moment draai je aan de volume knop en wil het gewoon niet harder.... (zit je al wel op volume gehoorschade) Dat is dus lood om oud ijzer. Als hij wel harder had gekund had je er toch minder van kunnen horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 ik ben van zowat de kleinste driade naar de grootste gegaan. Het een 3weg sytheem met onderin een enorme woofer die je in een subwoofer vind... De versterker trekt het op zich wel echt prima !. Blijf helemaal lauw ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Dat zijn idd wel even andere Driade's als wat je had. Gefeliciteerd ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Ik vond het geluid bij de 85/bwel mooi, alleen het laag en de belastbaarheid stelde niets voor. Nu heb je dat allemaal ! Ben erg blij om de grootste driade's 103MKII te bezitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Gefeliciteerd LP! Vandaag gekregen, een van de "kleinste" Sony's Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Ben erg blij om de grootste driade's 103MKII te bezitten... Gefeliciteerd met de Driade's, maar je vergeet de 104 die 4-units heeft en ook nog 's 6 cm hoger, 4 cm breder en wel 16 cm dieper is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Bedankt ben best trots om op 15 jarige leeftijd dit te bezitten, ik denk dat ik deze luidsprekers echt nog een tijd ga houden. Dit dacht ik eigenlijk nooit van de vorige luidsprekers (en dat zijn der een hoop) Tuurlijk, alleen volgens mij is dit alleen maar een prototype gebleven. Moest volgen mij toen 9000 gulden opbrengen Mocht ik hem ooit tegenkomen dan ga ik ervoor (moet ik wel wat beter in het geld zitten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Voor Jack maak ik altijd tijd. Het treintje loopt weer goed hier, zakelijk gezien. He super, ik stuur een PM Wil niet te vroeg juichen ...... maar ik heb de kappen er even provisorisch opgezet. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Kenwood KD700. Mooie tafel voor erbij, zometeen even een DL301 eronder schroeven. Kap heb ik losgemaakt, want die kan niet open op de plek waar die nu staat...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Ziet er mooi uit, gefeliciteerd mocht je de manual oid zoeken http://www.vinylengine.com/library/kenwood/kd-700.shtml Dat finger crossed heeft helaas niet geholpen, de Rotel heb ik vervangen door een Philips van 25euro. Ze klinken t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Schop die Reutel hier maar eens naar binnen, maar dan MET alle extra electronica op de kap. PS manual van de DT heb ik erbij op papier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Mooie DT, KT Maar heb jij niet een vergelijkbare JVC gehad? Wat is daarmee gebeurd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Ik had inderdaad ooit een QL-Y5F met DL160, die heb ik verkocht. Ergens boven moeten nog een paar Denons uit de goeie ouwe tijd staan, nog een Micro Seiki, een Revox tangentiaal, een stel Thorensen en zo nog wat spul. Ik heb een beetje een ouwe-draaitafeltjes-tic vrees ik...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Ik heb een beetje een ouwe-draaitafeltjes-tic vrees ik...... Ken mensen met een tuner-tik Super dat ik die Reutel langs mag brengen. Maar wat doe je met al die draaitafels Sander? Tuners kun je stapelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Ergens boven moeten nog een paar Denons uit de goeie ouwe tijd staan Mail maar als je gaat opruimen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Da's een mooie tafel KT, en met wat modificatie heel mooi te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 maart 2009 Report Share Posted 2 maart 2009 Ergens boven moeten nog een paar Denons uit de goeie ouwe tijd staan Mail maar als je gaat opruimen staat een klein museum bij hem thuis. ruimen zal ie al jaren doen. maar magnepan bezorgers krijgen voorrang is mij ooit verteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 PS Audio Power Plant Premier Een review is net elders op dit forum geplaatst. Zie HIER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 Zie HIER Wat moet ik mij bij de 4 cijferige prijs exact voorstellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 Zie HIER Wat moet ik mij bij de 4 cijferige prijs exact voorstellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 5 maart 2009 Report Share Posted 5 maart 2009 Een voeding voor de prijs van 7x mijn set (naja, amp/speak/cd/LP). Ongelofelijk ;D. Ik weet zeker dat ik er anders over zou denken als ik 't geld had . Ondanks mijn armoede, toch een leuke aanwinst: Een mooie tapeswitch die ook nog eens het ruisniveau van een tape zo ver naar beneden kunt halen dat je niet meer gelooft dat je naar tape luistert . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 maart 2009 Report Share Posted 5 maart 2009 Zie HIER Wat moet ik mij bij de 4 cijferige prijs exact voorstellen? €2795,- Dat is een redelijke prijs voor een dergelijk apparaat. Heb je trouwens de beschrijving van de techniek erachter in de review al gelezen? Jah, een heel verhaal met technisch nogal wat vaagheden/onzuiverheden. Maar goed, het is neem ik aan, niet voor techneuten geschreven. 1 ding vraag ik mij wel af: Het apparaat kan 1500W continue leveren en heeft een rendement van 85%, dat staat ook op de site van PS. Zou je hem dit vermogen continue laten leveren dan wordt er in kast ruim 260 W aan warmte verstookt. Dat gaat met die ielege koelvinnen nooit lukken zonder geforceerde koeling. Hij zal dus bij dat continue vermogen alsnog loeiheet gaan worden. Een echt goed apparaat wat dat wel kan is de Agilent 6813B AC Power Source maar dan kom uit je idd in de 5 cijfers qua prijs. Alhoewel in euries blijft het nog in de 4 cijfers. Maar deze maakt met zijn paar stevige ingebouwde ventilatoren wel een behoorlijk kabaal. Bovendien is het een geschakelde voeding en is daarmee niet audiofiel. Iig van harte gefeliciteerd met je aankoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 maart 2009 Report Share Posted 5 maart 2009 1 ding vraag ik mij wel af: Het apparaat kan 1500W continue leveren en heeft een rendement van 85%, dat staat ook op de site van PS. Zou je hem dit vermogen continue laten leveren dan wordt er in kast ruim 260 W aan warmte verstookt. Dat gaat met die ielege koelvinnen nooit lukken zonder geforceerde koeling. Hij zal dus bij dat continue vermogen alsnog loeiheet gaan worden. Er zit een stille ventilator in Pjotr, maar die heb ik behalve in de opstartmodus (self-check) nooit aan de gang kunnen krijgen. Met mijn gebruik blijft ie zeer koel; bij normaal muziek luisteren verstook ik niet meer dan 250W aan elektrisch vermogen. En zelfs bij heel luid draaien kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er meer dan 400W continu wordt afgenomen -- ik baseer me dan op de specificatie dat de Usher eindversterker 720W maximaal afneemt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 maart 2009 Report Share Posted 5 maart 2009 Hallo Toine, 260W aan warmte is best veel om af te voeren in zo'n kast. Denk ook dat ie voor gewoon audio gebruik prima zal voldoen en dan idd niet warm wordt. Het gemiddeld verbruik is bij audio natuurlijk veel lager. Maar ze geven het wel op in de specificaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts