Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Driade 103 MKII

Wow.. Ik ben er echt een beetje stil van. Enorme luidsprekers 40kg per stuk ruim 1 meter hoog. En wat een geluid !!!!

Zal er later nog wel wat meer over vertellen nu eerst luisteren. Wel is mijn zo snelle marantz versterker nu op hoge volumes futloos geworden. Op een gegeven moment draai je aan de volume knop en wil het gewoon niet harder.... (zit je al wel op volume gehoorschade)

dsc00711024x768.jpg

dsc00721024x768.jpg

gefeliciteerd met je nieuwe speakers .daar zal je voorlopig veel luisterplezier mee beleven.gr henkes

succes langspeelplaat. hoop dat het wat word voor je.

hier net in bezit gekomen van 2 audax hd13d34h

408478020.jpg

in mint conditie mag ik zeggen.

gaan netjes de kledingkast in voor het geval een van mijn eigen tweeters de geest geeft.

nu nog op zoek naar 2x 8" bextrene cone woofertjes.

oftewel de ls2/13

Beste m44,

Houd je er dan wel rekening me dat het gemiddeld rendement van die tweeters 92,5 dB / 1 W / 1m is?

(Vermoedelijk zo'n 6 dB hoger dan dat van de tweeters in je huidige Rogers monitors.)

Ondanks mijn armoede, toch een leuke aanwinst:

DBX-200_Effects_Processor_web.jpg

Dbx222.jpg

Een mooie tapeswitch die ook nog eens het ruisniveau van een tape zo ver naar beneden kunt halen dat je niet meer gelooft dat je naar tape luistert :).

Die 222 heb ik hier ook nog ergens staan, ben in het bezit van een paar DBX platen, jammer dat je die haast niet meer tegen komt.

Geeft ook een adembenemend resultaat, toch wel jammer dat Dolby het gewonnen heeft in het verleden, dit systeem is echt fabuleus !

:wub:

Die 222 heb ik hier ook nog ergens staan, ben in het bezit van een paar DBX platen, jammer dat je die haast niet meer tegen komt.

Geeft ook een adembenemend resultaat, toch wel jammer dat Dolby het gewonnen heeft in het verleden, dit systeem is echt fabuleus !

:wub:

Hoezo jammer, dit is een studio systeem. Het systeem moet echt goed afgeregeld zijn om goed te werken. DBX en Dolby A, de studioversie van Dolby, deden niet voor elkaar onder.

;)

DBX zie je nog wel eens bij Teac en Technics :)

Jawel maar dat is dan niet de studioversie, maar een gestripte versie / tam aftreksel daarvan.

De DBX studioversie werkte sowieso niet met cassette tape. Later is daarvoor wel een wat gemoedelijker versie gekomen die minder gevoelig was voor gevoeligheids/luidheids fluctuaties in de tape.

;)

Ik heb hier nog een >> Yamaha K-1020 << staan, die ik heb gekocht in 1986 en nog steeds prima werkt. Erg mooi deck, destijds het topmodel uit de Yamaha-lijn, en zeker een concurrent voor de betere Nakamichi's uit die tijd. Weegt ruim 10 kg., heeft 3 motoren, inregelautomaat voor alle soorten tapes, 3 koppen, dubbele capstans en ook HX Pro, Dolby B, C

succes langspeelplaat. hoop dat het wat word voor je.

hier net in bezit gekomen van 2 audax hd13d34h

408478020.jpg

in mint conditie mag ik zeggen.

gaan netjes de kledingkast in voor het geval een van mijn eigen tweeters de geest geeft.

nu nog op zoek naar 2x 8" bextrene cone woofertjes.

oftewel de ls2/13

Beste m44,

Houd je er dan wel rekening me dat het gemiddeld rendement van die tweeters 92,5 dB / 1 W / 1m is?

(Vermoedelijk zo'n 6 dB hoger dan dat van de tweeters in je huidige Rogers monitors.)

???

het zijn dezelfde......

1 ding vraag ik mij wel af: Het apparaat kan 1500W continue leveren en heeft een rendement van 85%, dat staat ook op de site van PS. Zou je hem dit vermogen continue laten leveren dan wordt er in kast ruim 260 W aan warmte verstookt. Dat gaat met die ielege koelvinnen nooit lukken zonder geforceerde koeling. Hij zal dus bij dat continue vermogen alsnog loeiheet gaan worden.

Er zit een stille ventilator in Pjotr, maar die heb ik behalve in de opstartmodus (self-check) nooit aan de gang kunnen krijgen.

Met mijn gebruik blijft ie zeer koel; bij normaal muziek luisteren verstook ik niet meer dan 250W aan elektrisch vermogen.

En zelfs bij heel luid draaien kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er meer dan 400W continu wordt afgenomen -- ik baseer me dan op de specificatie dat de Usher eindversterker 720W maximaal afneemt.

hoe klinkt het inmiddels thuis Toine?

ik hoop een beetje lekker.

of heb ik je update's gemist?

Uit de posting van Spido 24-02-2009 ergens rond 2 uur in de nacht. Dit gaat me echt te ver!

Als mensen de verkeerde luidsprekers kiezen,

op de verkeerde partij stemmen,

met de verkeerde vrouw trouwen,

veel geld uitgeven voor nutteloze dure netfiltertjes,

zich laten afzetten door het aanschaffen van kostbare kabeltjes of snoertjes,

nuffige Franse auto's kopen,

of onzinnig dure platenspelers in Sneek gaan halen, enz., enz.,...

dan zal Spido ze geduldig en vriendelijk vermanen,

hoewel hij er zich van bewust is

dat zijn moeite meestal helaas tevergeefs zal zijn.

Nee, hier kan ik echt niet tegen.......Spido, nu doe je me pijn.

Damn!

Tja,

Groet,

Andre

een van de mooiste busjes ooit gemaakt :)

samen met die van Vw

Guest kikkervisje
een van de mooiste busjes ooit gemaakt :)

samen met die van Vw

Alleen mag je er vandaag de dag van de ARBO niet zonder gehoorbeschermers in rijden. :rolleyes:

Spido mag veel zeggen, vaak ben ik het volkomen met 'm eens zolang het over audio gaat, maar van onze Franse Dames blijft hij af ! :wub:

Autio ????

MVG,

Haudio

Koop Zondag ????

Sommigen maken van hun hobby hun werk.

En bij heel weinigen blijft het daarna hun hobby.

Henk is zo iemand...

;)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...