Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

succes langspeelplaat. hoop dat het wat word voor je.

hier net in bezit gekomen van 2 audax hd13d34h

408478020.jpg

in mint conditie mag ik zeggen.

gaan netjes de kledingkast in voor het geval een van mijn eigen tweeters de geest geeft.

nu nog op zoek naar 2x 8" bextrene cone woofertjes.

oftewel de ls2/13

Beste m44,

Houd je er dan wel rekening me dat het gemiddeld rendement van die tweeters 92,5 dB / 1 W / 1m is?

(Vermoedelijk zo'n 6 dB hoger dan dat van de tweeters in je huidige Rogers monitors.)

???

het zijn dezelfde......

Beste m44,

Dan had ik niet het juiste type voor ogen. Waar vind ik een goede beschrijving van jouw Rogers monitors?

2e bladzijde ls3/4C

als je nog laagmid drivers weet!

Beste m44,

In jouw Rogers boxen zitten "Spendor" laag/middentoners, zo meende ik op een ander forum te hebben gezien. Wellicht hetzelfde type als de B&W DM2A laag/middentoners? Misschien kunnen de service-afdelingen van Spendor of B&W je wel informeren / adviseren.

2008a.jpg

http://cgi.ebay.nl/Bowers-Wilkins-DM-2a-2-...A1%7C240%3A1318

spendor in ieder geval niet. al waren ze zeer bereid even te zoeken en een senoir van de zaak erbij te halen die blij verrast naar de foto's had gekeken die ik mee had gestuurd. ( of ik er nog een paar wilde sturen, natuurlijk wel)

hij had niet gedacht die ooit nog terug te zien. echter hebben ze geen vervangende drivers.

de B&W lijkt er wel op. ken de driver echter niet. zal eens kijken

bedankt

ik denk toch wel dat het een heel ander type driver is. dikkere rolrand, andere stofkap.

gefeliciteerd. uit het thuisland dus.

mooi hoor. wel erg groot. tenminste 1,5 meter hoog zijn ze zeker wel denk ik?

Net deze gekocht. Moeten uit Glasgow komen, dus het duurt nog even voor ik mijn rug erop mag breken.

Jos

http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...DN%26start%3D60

De Westminsters...???

:o

Nee...een stel Omega's.

Tis dat ik die kolossen niet op m'n zolder krijg, maar dan zelfs kwamen ze er niet in.

Alleen geschikt voor de luchtmachtkapel...

:)

Brave new world? Leg dat eens uit?

Ik zie het meer als 'de tereur van de windtunnel', ik kan aan een auto echt niet meer zien welk merk het is :(

Alleen met het logo onderscheidt het merk zich nog maar..... Wij 50+sers onderscheiden zich sowieso met de hang naar het oude...... (enev generaliseren ;-) ) En volgens mij is daar ook niets mis mee: de ontwerpen waren ook meer uitgesproken, en de kwaliteit, tja.......

Het gebeurt weinig dat ik het doe, erg negatief zijn. Ik heb er helemaal niks mee met Tannoy. Maar ondanks dat, wel gefeliciteerd met je aankoop. Ik kan me dus wel weer voorstellen dat je er erg blij mee bent.

ach en die Audi van Citroen mogen ze best bij mij voor de deur zetten, wel de tourer he ;).

Die GT ook trouwens HAHAHA

groet,

Andre

Ben erg benieuwd hoe die reusachtige luidsprekers klinken eigenlijk ze zien er erg vintage uit, Het zijn toch tannoy's ?

Een echte aanwinst is het niet alleen dit houd wel mijn luidspreker aankoop verslaving even stil. In eerste set is nu allemaal prima geregeld alleen bij de computer/slaapkamer had ik 2 weken geleden een woofer uit een mission711 luidspreker gemold (mede door langdurig hoge belasting met loudness). Nou heb ik geen geld om daar een nieuwe woofer in de kopen dus was het op zoek na andere luidsprekers. Ik haat eigenlijk al kleine luidsprekers dus het criteria was : Groot & ''70 & engels en maximaal E20,-.

Eerdere pogingen tot aankopen bij de kringloop liepen tot niets uit. Meestal staan er alleen merken zoals Philips en akai enzo en hebben ze STANDAARD ingedeukte dome's. Maar mijn oog viel toch op 2 onooglijke luidsprekers met enorm veel beschadigingen aan de lak (dan bedoel ik echt heel veel). Maar ze waren wel de grote die ik zocht en van een leuk merk : wharfedale type Linton 3XP.

En de unit's waren in zeer goede staat het zag er eigenlijk wel leuk uit. Een mooi 3 weg sytheempje met aan de grote van de woofer te zien een leuke bas. De prijs was E20,- maar ik heb er gelukkig nog E5,- van af weten te krijgen dus heb ze voor E15,- mee genomen (ja ik weet het de kringloop zeist is slecht en duur). Het op de fiets vervoeren van deze dingen was een hel, ik had er een in mijn jas gestopt voor achter op de snelbinders en de een reactie van een voorbijganger was : Neem jij een lijk mee naar huis ?

Even neergezet een aangesloten en weer aangenaam verast door zo'n oude luidspreker. Vergeleken met mijn ander luidsprekers mist het enorm veel detail en het echt lage bass (40hz) en lijkt het alsof er wel 30 gordijnen voorhangen. Maar wat ik bijna altijd heb met luidsprekers uit je jaren 70 is dat het gewoon lekker klinkt. Gemakkelijk en vriendelijk met een zeer lekkere bas rond de 65/80 hz. Ze hebben de vermogens test ook al doorstaan. Het voordeel van grotere luidsprekers is dat ze meestal beter in staat zijn om een ruimte onder druk te zetten. En zeker met een kamertje van 2X3 laten deze jongens alles trillen. Gewoon zo'n lekker vintage geluid en het is soms leuk om de bas door je heen te voelen gaan. Natuurlijk zijn ze niet erg audiofiel wand de bas gaat niet zo enorm diep maar is aardig strak en kan lekker hard.

Ik koop elke maand wel dit soort luidsprekers (goedkoop en oud) en blijf het een leuke bezigheid vinden voor in de weekeinden. Verbaas mij eigenlijk wel dat je voor een appel en een ei een echt leuke luidspreker kan krijgen. Vind ze eigenlijk beter klinken dan de kleinere mission 711's. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nu toch al wel 2 uur zit te luisteren, ze zijn niet geperfectioneerd allen ze klinken gewoon lekker... Natuurlijk moet je ze niet te streng beoordelen (zeker niet op detail en natuurgetrouwheid want die is waardeloos )

dsc0084n.jpg

spendor in ieder geval niet. al waren ze zeer bereid even te zoeken en een senoir van de zaak erbij te halen die blij verrast naar de foto's had gekeken die ik mee had gestuurd. ( of ik er nog een paar wilde sturen, natuurlijk wel)

hij had niet gedacht die ooit nog terug te zien. echter hebben ze geen vervangende drivers.

de B&W lijkt er wel op. ken de driver echter niet. zal eens kijken

bedankt

ik denk toch wel dat het een heel ander type driver is. dikkere rolrand, andere stofkap.

Beste m44,

Dus deze foto bij onderstaande bijdrage van m44, die vond ik op AudioFreaks.nl, is niet van jouw speakers?

Het verbaast me... :huh:

Op de magneet van de linker woofer (uitvergroting) is de merksticker "Spendor" te lezen, plus de resultaten van een kwaliteitscheck...

m44

persoonlijke homepage

Hero Member

jbl in de morgen is een dag zonder zorgen

rogers Ls3/4C

@ LP: wat ik altijd het met die serie Wharfedales (Denton's, Lintons, Dovedales... enzo) is dat ze amper laag hebben, scherp hoog aan de meeste versterkers, weinig midden en een heel hol geluid. Ik laat ze tegenwoordig altijd staan, ook al staat er wharfedale op. Heb je daar een zeldzame match gevonden of luister je met het idee 'ach ze waren oud en kostten 12,50, best prima voor dat geld'?

vpi_4.jpg

Eindelijk de nieuwe arm erop gezet en afgesteld. Ik had al gehoord hoe deze arm het op de MicroSeiki BL71 deed dus een volslagen verrassing was het niet dat hij de 'spreekwoordelijke' sterren van de hemel speelt.

De Graham 2.2 zal in ieder geval niet missen.

Voordat er kommentaar komt, het blokje hout wordt nog vervangen door een iets mooier blokje of een blokje van aluminium.

@ LP: wat ik altijd het met die serie Wharfedales (Denton's, Lintons, Dovedales... enzo) is dat ze amper laag hebben, scherp hoog aan de meeste versterkers, weinig midden en een heel hol geluid. Ik laat ze tegenwoordig altijd staan, ook al staat er wharfedale op. Heb je daar een zeldzame match gevonden of luister je met het idee 'ach ze waren oud en kostten 12,50, best prima voor dat geld'?

Het is een beetje van beide denk ik. Ik moet wel zeggen dat dit een zeer kleine kamer is en ze staan lekker tegen de muur aan dus de hele kamer trilt !

Ik weet niet of jij ook ervaring met dit type hebt alleen ik vind het hoog helemaal niet zo scherp eerder een beetje te laf vind dat hoog als de muziek er om vraagt best wel scherp mag zijn. Alleen ik heb natuurlijk ook andere oren dan jij. Echt heel laag gaan ze niet maar het laag wat er wel uitkomt (70 a 80 hertz). Ik moet ook wel zeggen dat die marantz de wolligste versterker is die ik ooit in mijn leven heb gehoord.klinkt wel erg lekker. Het is ook een beetje dat de noot aan de man is en helaas mijn vorige mission luidspreker kapot is. Maar ik koop zo vaak luidsprekers ze zijn echt niet meer op een hand te tellen. Nu ik voor de echte set iets gevonden hebt was blijft ga ik altijd in me andere kamer aan de slag. Vind het gewoon leuk om oude luidsprekers te kopen. Deze zullen over een maand wel weer de deur uitvliegen (als ik weer eens wat anders wil ) het voordeel van die dingen is dat het je geen cent kost omdat je ze altijd kan verkopen. Het zijn in ieder geval leuke luidsprekers om lekker overdreven hard te draaien ze kosten toch geen drol.

S_K : Ik ben de AR luidsprekers nog niet vergeten. Ik ben daar eigenlijk extreem benieuwd naar als ik een oud paartje zie en ik heb het geld (en dat is nog maar de vraag) Koop ik ze meteen

Guest kikkervisje
vpi_4.jpg

Eindelijk de nieuwe arm erop gezet en afgesteld. Ik had al gehoord hoe deze arm het op de MicroSeiki BL71 deed dus een volslagen verrassing was het niet dat hij de 'spreekwoordelijke' sterren van de hemel speelt.

Fantastisch: The Good, Bad and the Ugly.

Trek je dit niet aan, voor mij getuigd dit van lef om zoiets op een dikke VPI te monteren. :D

Guest kikkervisje
Ben erg benieuwd hoe die reusachtige luidsprekers klinken eigenlijk ze zien er erg vintage uit, Het zijn toch tannoy's ?

Heel erg gekleurd!

vpi_4.jpg

Voordat er kommentaar komt, het blokje hout wordt nog vervangen door een iets mooier blokje of een blokje van aluminium.

Gefeliciteerd ermee!

Ik ben benieuwd naar je verder bevindingen*, m.n. het 'impulsgedrag'.

Je hebt bepaald geen kinderachtige DT en die Graham lijkt me ook geen kinderspeelgoed, dus als je het zo beter vindt.. :cool2:

*Ga ik toch ook eens zoiets in elkaar knutselen. Ojee, de plannen stapelen weer op...

vpi_4.jpg

Gefeliciteerd ermee!

Ik ben benieuwd naar je verder bevindingen*, m.n. het 'impulsgedrag'.

Je hebt bepaald geen kinderachtige DT en die Graham lijkt me ook geen kinderspeelgoed, dus als je het zo beter vindt.. :cool2:

*Ga ik toch ook eens zoiets in elkaar knutselen. Ojee, de plannen stapelen weer op...

Hoi Ruud,

Geweldige arm he! het heeft nog wel lang geduurd voor dat je hem binnen heb gehad.

Ik hoop voor je dat hij het net zo goed doet als op de micro.

en ja dat blokje dat moet toch netter kunnen.

Na mijn bezoek bij jou ben ik ook verder in deze arm gedoken en heb toch wel het zelfde idee als Bart

Ik ben al wat aan het tekenen geslagen en nu maar hopen dat het net zo mooi wordt als bij jou.

Groetjes George

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...