Henrie Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 Geloofwaardig is het allemaal niet meer. Ach Pjotr, zo'n antwoord had ik van jou allang verwacht. Wat ik ook geschreven had. Vandaar dat ik er ook niet serieus op in ga bij jou. Ja, jij gaat wel vaker niet serieus op mensen in als ze een beetje kritische vragen gaan stellen. Dat kan makkelijk op zo'n forum, maar hoe doe je dat eigenlijk in je dagelijks leven? Ik ben ook wel benieuwd wat Eddy currents hier nou voor probleem opleveren, maar dat zullen we wellicht nooit te weten komen... volgens mij werkt miracle op jou ook als de welbekende rode lap.............. Oh dat valt wel mee hoor. Het meeste negeer ik gewoon... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 Bedankt Sander voor je toelichting, hoef ik het niet te doen Trouwens, er bestaan ook siliconedempers zonder ijzer/staal/geleidend iets erin. Ja, die heb ik zo'n 20 jaar geleden geprobeerd in een buizen VV. Dat waren 1 cm dikke ringen van silicone rubber. Eerlijk gezegd merkte ik geen verschil. Het werd niet beter en het werd niet slechter. Als ze al zouden uitmaken dan is dat bij buizen in trappen met een hoge versterking, dus b.v. in phono-trappen. Ze dempen dan enigszins de trillingen in het glas die daar ontstaan door akoestische overdracht vanuit de kamer. Dat zou kunnen uitmaken met klein-signaalbuizen die buiten op de kast staan. Zitten ze netjes in een gesloten kast dan zal de akoestische koppeling al veel minder zijn. Een ieder is vrij om dat te proberen. En v.w.b. die wervelvelstromen: Die ontstaan ten gevolge van wisselende magnetische velden en dan alleen in een gesloten geleidende kring. Het is sowieso zaak om buizen niet in een wisselend magnetisch veld te plaatsen, dat komt het geluid beslist niet ten goede. Dat hele issue van wervelstromen lijkt mij dan ook een non-issue. Maar goed, ik kan het mis hebben, wil ik wel een goede beschrijving van het fenomeen zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 Ik ben zelf nog nooit een microfonische buis tegengekomen. Er tegenaan tikken enz enz, allemaal zonder hoorbaar gevolg. Ik zal wel de verkeerde types gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 maart 2009 Author Report Share Posted 17 maart 2009 HEREN WIE HEEFT ER NOG OUDE AB'S VOOR PHILIPS CD SPELERS!!! niet te vinden die krengen. Gewoon een Philps universele afstandbediening kopen. Werkt perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 HEREN WIE HEEFT ER NOG OUDE AB'S VOOR PHILIPS CD SPELERS!!! niet te vinden die krengen. Ik zal vlgde week even voor je kijken. Misschien liggen ze nog op de zaak. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 HEREN WIE HEEFT ER NOG OUDE AB'S VOOR PHILIPS CD SPELERS!!!niet te vinden die krengen. Wel hoor..... 3 seconden M44 je heb toch een CD-650? die kan je toch gewoon nieuw kopen? http://www.afstandsbediening-online.nl/ass...ning-online.nl/ En volgens mij doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 HEREN WIE HEEFT ER NOG OUDE AB'S VOOR PHILIPS CD SPELERS!!! niet te vinden die krengen. Die van moderne flipsen werken ook op oude flipsen . Dus als 't er modern uit mag zien: Net getest, werkt prima op mijn '86er CD 650. Je mag 'm zo hebben, al is een reep melkchocola met nootjes altijd welkom . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 HEREN WIE HEEFT ER NOG OUDE AB'S VOOR PHILIPS CD SPELERS!!! niet te vinden die krengen. Is dit geen schatje? Zo`n dicht klappertje. Kan je eventueel ook aan het vlooienbandje van de hond hangen. $ 10 weetje alles! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 HEREN WIE HEEFT ER NOG OUDE AB'S VOOR PHILIPS CD SPELERS!!! niet te vinden die krengen. Wat een rare aanwinst Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 liefst een ouwe natuurlijk. iemand op audiofreaks heeft in ieder geval een ouwe liggen maar ik heb er ook nog een voor een vriend nodig. toekomstige aanwinst duck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 HEREN WIE HEEFT ER NOG OUDE AB'S VOOR PHILIPS CD SPELERS!!! niet te vinden die krengen. Die van moderne flipsen werken ook op oude flipsen . Dus als 't er modern uit mag zien: Net getest, werkt prima op mijn '86er CD 650. Je mag 'm zo hebben, al is een reep melkchocola met nootjes altijd welkom . deze wil ik dan zoweizo wel want ik speel tegenwoordig ook weer met mijn 650. ik regel een dikke reep choco met nootjes voor je ik ga je pmm Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 ontvangen en beantwoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 laten we dan gelijk de cd650 club beginnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 Nou het zijn bizar goede spelertjes voor 't geld in elk geval . We hebben hier een keer een leuke vergelijkende test gedaan. Philips CD 650 met- en zonder A-dac Philips CD 630 met- en zonder A-dac, Sony CDP-XB940QS, Pioneer PD-S604 De conclusie is dat de Onkyo alles by far weg speelt. Is de enige die in de buurt komt van mijn platenspeler, maar toch 1. Onkyo DX-7500 2. Philips CD 650 met A dac 3. Philips CD 650 zonder A dac, Sony CDP-XB940QS 4. philips CD 630 zonder A Dac 5. Philips CD 630 met A dac 6. Pioneer PD-S604 Waarbij moet worden gezegd dat de Pioneer gewoon erbarmelijk slecht was. De 630 heeft van origine een A-dac, maar presteert beter met een niet-A Dac (rustiger en transparanter van geluid). De 650 wordt v Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 in een verghelijk hier heeft de 304mk2 het afgelegd tegen de 650 met 1541 dac. wel is ie een beetje gemod door KT88. de 304 was van voor naar achter , van boven naar onder gemod. alles wat je kon bedenken was er wel aangedaan. ( niet door KT) in eerste instantie dacht ik dat de 304 superieur was tov de 650 maar na ik denk een half jaar begon het toch te kriebelen. idd de 304 klinkt iets minder korrelig, wat schoneren daarmee (vind ik ) ook kouder. de 650 heeft iets vintage achtigs over zich maar duidelijk meer lol in muziek maken. klinkt sponaner, meer sfeer. maar zoals KT altijd roept, een beetje vervorming vind jij wel lekker dus waarschijnlijk is de 304 beter maar de 650 meer mijn ding. de 304 ga ik verpatsen denk ik. mischien een leuke ouwe philips terug kopen om buizen in te laten zetten door de lampenman KT bij deze mag hij mij vertellen welk model ik dan moet nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 bij deze mag hij mij vertellen welk model ik dan moet nemen. Ik zou een 620 of 630 nemen beide hebben een TDA1541A. Er zit lekker veel ruimte in om eventeel een buizentrap of andere trap in te zetten. Buizen hoeft niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 bij deze mag hij mij vertellen welk model ik dan moet nemen. Ik zou een 620 of 630 nemen beide hebben een TDA1541A. Er zit lekker veel ruimte in om eventeel een buizentrap of andere trap in te zetten. Buizen hoeft niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 laten we dan gelijk de cd650 club beginnen Mag ik dan ook meedoen? Die Onkyo is trouwens een b Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 laten we dan gelijk de cd650 club beginnen Mag ik dan ook meedoen? Die Onkyo is trouwens een b Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 in een verghelijk hier heeft de 304mk2 het afgelegd tegen de 650 met 1541 dac. wel is ie een beetje gemod door KT88. de 304 was van voor naar achter , van boven naar onder gemod. alles wat je kon bedenken was er wel aangedaan. ( niet door KT) in eerste instantie dacht ik dat de 304 superieur was tov de 650 maar na ik denk een half jaar begon het toch te kriebelen. idd de 304 klinkt iets minder korrelig, wat schoneren daarmee (vind ik ) ook kouder. de 650 heeft iets vintage achtigs over zich maar duidelijk meer lol in muziek maken. klinkt sponaner, meer sfeer. maar zoals KT altijd roept, een beetje vervorming vind jij wel lekker dus waarschijnlijk is de 304 beter maar de 650 meer mijn ding. de 304 ga ik verpatsen denk ik. mischien een leuke ouwe philips terug kopen om buizen in te laten zetten door de lampenman KT bij deze mag hij mij vertellen welk model ik dan moet nemen. Die 304 heeft nog w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 ligt eraan , als KT zegt dat ik em moet houden doe ik dat anders heb jij het eerste aanbod Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 ligt eraan , als KT zegt dat ik em moet houden doe ik dat anders heb jij het eerste aanbod Bah, als KT zegt dat je in de sloot moet springen, doe je dat dan ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 hij ziet de potentie van een apparaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 zijn de 620 danwel 630 beter dan de 650? voor zover je dat zeggen kan. Het maakt niet zo veel uit de CD620 en CD630, maar ook de Marantz CD40,50,60 en wellicht nog een berg anderen delen dezelfde printen. De 650 is iets eerder of later gemaakt en heeft dacht ik een iets andere print. Maar als ik het schema bekijk zie ik veel overeenkomsten. Verder is "beter" een relatief begrip, het is vaak maar net hoeveel tijd en moeite je ergens instopt. In mijn CD-630 ben ik onderdelen aan vervangen van 3 mm en daar komen onderdelen van een 1cm voor terug. Ik weet niet of het lukt, maar ik weet wel, dat ik het g Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 laten we dan gelijk de cd650 club beginnen Mag ik dan ook meedoen? Die Onkyo is trouwens een b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts