Guest tubejack Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Idd hij kan MOOOOOOOOOOOOI vertellen, beetje te mooi naar mijn smaak en ook nogal droog. Laat me raden woonplaats..... Appelscha Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Wat Tent betreft: ik ben beslist niet overtuigd van speciale klokken, WEL van de voeding, klokdistributie en ontkoppeling daarvan.Wat ik een beetje jammer vind is dat Guido een zeer kundig electronicus is maar met veel (maar mijn mening) magie en onzin zijn producten verkoopt. In die zin vind ik dat Menno van der Veen en bijv. Bruno Putzeys veel "puurder" bezig zijn. Ik heb niet echt veel recht van spreken, maar zo komt Tent op mij ook een beetje over. Er staat ergens een filmpje op Youtube waarin Guido vanuit zijn luie stoel verteld over het zelf maken van buizen, o wat vond ik dat erg. Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Ik kom ook, ben benieuwd wat Guido te vertellen heeft Dit is mijn nieuwste aanwinst, ga hem morgen halen. Ik heb hem gekocht vanwege de solide bouw, een een mooie DAC de TDA1541 nog zonder A Op advies van Sander/KT88 komt er rondom de DAC en digitale gedeelte Sanyo 47uF OS-CON. (wel relatief duur trouwens) De decoupler aansluitingen worden weer vergroot naar 1uF. Verder ga ik een proefje doen met een 1:1 interstage trafo tussen de DAC en uitgang en daarmee hoop eenzelfde effect te krijgen, Als de 2 LM833 opamps en een berg filtering. Een buis past vanwege ruimte gebrek helaas niet verwacht ik Wie weet wordt dit wel weer de "Akai" onder de CD-spelers... vandaag weer iemand mee blij gemaakt. Groeten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Wat een 'lekkere platte'! En wat een bekende print Laat me raden, zit er een CDM-2 in? Ik geloof toch echt dat we een Philips cd-speler-clubje moeten gaan oprichten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Wat een 'lekkere platte'! En wat een bekende print Laat me raden, zit er een CDM-2 in? Volgens de verkoper nog in de doos Of CDM-2/10 of CDM-4/11 zie http://www.marantzphilips.nl/the_complete_...nverter_list/#P Ik geloof toch echt dat we een Philips cd-speler-clubje moeten gaan oprichten. Waarom alleen Philips CD-spelers? ze hebben nog veel meer mooie dingen gemaakt. En die club is er al http://forum.mfbfreaks.nl Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Waarom snappen sommige merken nog steeds niet dat je ook een print kunt ontwerpen zonder al die onnodige draadbruggen? Daarbij het soldeerwerkgepruts links bovenaan (maar nog 6 anderen wat minder ernstig) dit kleine stukje print, op/aan/onder die (jawel, weer een) draadbrug....... "Let's mak things better" ......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Waarom snappen sommige merken nog steeds niet dat je ook een print kunt ontwerpen zonder al die onnodige draadbruggen? Dat snappen ze wel maar dit is simpelweg goedkoper en net zo betrouwbaar, zo niet betrouwbaarder met het gebuikte pertinax printplaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Dat snappen ze wel maar dit is simpelweg goedkoper en net zo betrouwbaar, zo niet betrouwbaarder met het gebuikte pertinax printplaat. Ja, goedkoper zal het vast zijn, en betrouwbaarder dan pertinax heb je al h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Dat snappen ze wel maar dit is simpelweg goedkoper en net zo betrouwbaar, zo niet betrouwbaarder met het gebuikte pertinax printplaat. Ja, goedkoper zal het vast zijn, en betrouwbaarder dan pertinax heb je al h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Overigens is massafabricage tegenwoordig uitsluitend nog SMD en daarbij komt het niet meer voor. Alleen in China is een Chinees nog steeds goedkoper dan een machine. Niet die Chinees is veel goedkoper, maar het dompelen van een print, wat elders op deze wereld al jaren verboden is. Vandaar ook die half open soldeerverbindingen die je daar vaak vandaan ziet. Tegenwoordig word idd erg (te) veel gebruik gemaakt van SMD, maar gelukkig nog niet door de echte merken. (Waar er helaas nog maar weing van over zijn.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 maart 2009 Report Share Posted 28 maart 2009 Ik vind de printen w Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 maart 2009 Report Share Posted 28 maart 2009 'Tegenwoordig': die speler is meer dan 20 jaar oud Wetend dat door Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 maart 2009 Report Share Posted 28 maart 2009 Mij maakt het geen fluit uit Alle overbodige electronica gaat er zowiezo uit Ik heb hem net gehaald en alles werkt inclusief de AB Hij staat nu te spelen met de CD October van Blof en hij klinkt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 maart 2009 Report Share Posted 28 maart 2009 Audio-aanwinsten: een smoorspoel en wat weerstanden en buisvoetjes, gaan we eindelijk maar eens die buizenuitgangstrap voor de TDA 1541 maken, de rest heb ik al Slachtoffer wordt de Philips CD 650. Voorlopig nog wel m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 maart 2009 Report Share Posted 28 maart 2009 Audio-aanwinsten: een smoorspoel en wat weerstanden en buisvoetjes, gaan we eindelijk maar eens die buizenuitgangstrap voor de TDA 1541 maken, de rest heb ik al Slachtoffer wordt de Philips CD 650. Voorlopig nog wel m Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 28 maart 2009 Report Share Posted 28 maart 2009 Nieuwe versterker vandaag binnen: Audio research VSI 55. Vervangt mijn Musical Fidelity A5. Eens even een avondje muziek vanavond... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 maart 2009 Report Share Posted 28 maart 2009 Nieuwe versterker vandaag binnen: Audio research VSI 55. Vervangt mijn Musical Fidelity A5. Eens even een avondje muziek vanavond... veel plezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 28 maart 2009 Report Share Posted 28 maart 2009 Nieuwe versterker vandaag binnen: Audio research VSI 55. Vervangt mijn Musical Fidelity A5. Eens even een avondje muziek vanavond... goudvink Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 Leuk stap-voor-stap w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 1 april 2009 Report Share Posted 1 april 2009 M44, ik denk niet dat er direct iets met de filters is, al vraag ik me wel af of er niet meer uit te halen is met betere materialen. En dan moet ik ook gelijk zeggen dat ik ook niet weet of daar ook betere spullen voor te krijgen zijn die dan ook verschil maken. Maar dat is altijd leuk om te onderzoeken. Wat wel mis is, dat is de plaats waar ze zitten. Kijk het is een Matrix systeem, alle wanden zitten met een matrix verbonden waardoor de kast goed stijf is. behalve.... die bodeem, die is vaan kaartoon!!!! De bodem zit er dus gewoon in geschroefd, niet verbonden aan de matrix (he's in the Matrix...). Kijk en dat vind ik raar van B&W. Dus dat zou beter kunnen door de filter uit te bouwen en de bodem met de matrix constructie te verbinden. Tja en als we dan toch de filter in de handen hebben.... Als er eens geld en tijd is dan zal ik KT zeker eens vragen om een deskundig oog op mijn Sony te gooien. Vraag me dan af wat er te verbeteren is. @ weet ik niet meer... Klopt KT heeft mijn AA naar behoren gerepareerd, speelt nog steeds heerlijk. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 1 april 2009 Report Share Posted 1 april 2009 HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 3 april 2009 Report Share Posted 3 april 2009 Fraai CD speler, vindt het lade systeem van Naim een erg mooie oplossing, alleen je moet er voor zorgen dat je de magneet niet kwijtraakt in het apparaat. Welke speler is het eigenlijk, als die Naim CD spelers lijken erg op elkaar. Heb zelf ooit op het punt gestaan om een CD 5i te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 april 2009 Report Share Posted 3 april 2009 earspeaker en loudspeaker. wat doet dat ding eigenlijk. wat gebeurd er als je je speakers erop zet? en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 april 2009 Report Share Posted 3 april 2009 Dat Stax kastje sluit je op de LS uitgang van je versterker aan. De LS uitgangen worden dus door gelust. Als je LS kiest gaat de HT (ES) uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 april 2009 Report Share Posted 3 april 2009 thnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts