Langspeelplaat Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Dat klopt natuurlijk helemaal. Alleen de kringlopen in het midden van het land zijn geen kringlopen meer. Als ik die in de buurt had gehad...... Daar heb ik nou echt nog nooit iets gevonden. Alles wat ik daar ooit heb gekocht was stuk.... Het kan zijn dat het in limburg nog beter is... in het midden van het land zijn we zakelijker T ging mij voornamelijk om de B&O (eigenlijk gewoon een flips)die heb ik een weggegeven aan een vriend van mij alleen vond dat achteraf best jammer. een paar worden er ook verwerkt tot krat radio. Heb al 5X deze Classe T en die ene vriend van mij heeft de accu's (zal wel 2X loodaccu 7ah. met lader en 220V (omvormer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 heb al heel erg veel luidsprekers gehad, denk wel richting de 25 paar. Nu ik ook een echte set heb staan vind ik het leuk om met dit spul te rommelen. Heb nu alleen de sony's en daar kom echt een leuk geluid uit (wissefilter is vernieuwd). Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 ...voor E40,- krijg je veel luidspreker voor je geld... 40 euri zijn ook twee nieuwe LP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Ik vind het zo'n onzin om nieuwe lp's te kopen. Heb het een keer gedaan alleen ik vond de oude een stuk mooier klinken. Al dat geremaster hoef ik allemaal niet. En tegenwoordig worden ze met minder zorg ''geslagen''. Ook heb ik alleen maar interesse in muziek uit de jaren 70/80 dus waarom zal ik nieuw kopen ? Nee dan heb ik liever 3 paar luidsprekers waar ik lekker mee kan experimenteren en weggeven. Alleen ik denk niet 3X na voordat ik iets koop. Nee bijna alles zijn impuls aankopen die dan goed blijken uit te pakken !. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 ...ik neem aan dat Langspeelplaat ook nadenkt voordat hij zijn geld uit geeft. Misschien klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 ach tijden veranderen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Langspeelplaat: kringlopend Nederland is blij met je! Misschien niet in Bunnik, maar in Utrecht en omgeving zijn verschillende Kringloop-, Emaus- en Leger-des-Heils winkels, inclusief elektronicazooi. De grootste Emaus van Nederland zit in Bilthoven (echt waar). Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Ik vind het zo'n onzin om nieuwe lp's te kopen. Heb het een keer gedaan alleen ik vond de oude een stuk mooier klinken. Al dat geremaster hoef ik allemaal niet. Je kunt ook gewoon NIEUWE LP's kopen. Met nieuwe muziek dus ook. Herpersingen zijn vaak niet beter, dat ben ik met je eens. Overigens betaal ik 15 tot 20 euro voor een nieuwe LP. Ik merk die hoge prijzen dus niet zo. Kopen jullie alleen 180 grams spul ofzo? Dan ben je inderdaad gauw 20-30 euro kwijt. Langspeelplaat: Nee sorry, het is niet veel speaker voor 40 euro, vind ik. Dwz: Wel veel speakers, maar niet veel geluid. Voor 40 euro, laat me denken... Als je een beetje zoekt, vind je bijv. voor 40 euro: Wharfedale 504, Acoustic Research Ar4ax, IMF Compact II, BNS 382, Tannoy Titan, Yamaha NX-E100. Goed, je hebt dan geen vier sets speakers, maar wel in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 nieuwe muziek heb ik het niet zo op (alleen in de '' club''). Eigenlijk zal ik eens moeten kijken. Ik zal wel eens kijken in bildhove en op ''vlooien'' markt. Misschien vind ik ooit een goede kringloop ! heb namelijk nog wat versterkerjes nodig. Het is iederaad niet echt zo heel goed koop (zo'n 20 bier). Maar ze klinken niet verkeerd in ieder geval goed genoeg voor een krat radio! Heb ze toch even beluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Dan heb je je toch niet goed verdiept . Bands zat die nog 'goeie' muziek maken. Alleen moet je dan wel een stuk verder luisteren dan die zooi die in de Top40 staat. Maakte onlangs een bandje voor Maus0611 (die is hier ook lid) vol nieuwe, goeie bands. Kiekt u eens. Misschien het luisteren waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 bedankt, Zal ze even downloaden als ze in .flac te krijgen zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Och, als 't bevalt kun je 't altijd op LP kopen. Moet er wel bij zeggen dat the Last Shadow Puppets als vinyl uitvoering erg tegenvalt. Die kun je gewoon beter op CD kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Overgordijnen met 2 speciale coatings zodat de weergave tuusen 40Hz en 1000Hz evenwichtiger wordt, en dit gekoppeld aan een bepaald stikpatroon waardoor de plooien op een exacte manier worden gevormd. Het zijn 4 verschillende plooien die in een wisselpatroon terugkeren, iedere 38cm ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Langspeelplaat: kringlopend Nederland is blij met je! De grootste Emma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Overgordijnen met 2 speciale coatings zodat de weergave tuusen 40Hz en 1000Hz evenwichtiger wordt, en dit gekoppeld aan een bepaald stikpatroon waardoor de plooien op een exacte manier worden gevormd. Het zijn 4 verschillende plooien die in een wisselpatroon terugkeren, iedere 38cm ... Gr Stef Gefeliciteerd Stef, al wist ik uiteraard al dat je nieuw lappen voor de ramen had. Zal de akoestiek wel weer een stap vooruit helpen naar ik aan mag nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 I couldn't resist the offer ;D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Toch eindelijk echte speakers Stijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Ey Stijn wat is dat voor mooi's ? Van je AR's afgevallen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Dali 505. En nog niet van m'n AR's af gevallen hoor . Ze waren zes tientjes van iemand die volgens mij niet echt de prijs kent. Ik weet niet wat ze precies waard zijn, maar zes tientjes leek me de gok waard Heb ze nog niet in huis. Heb de Ikon 7 gehoord en vond daarvan alles behalve de bandtweeter goed. Zou best kunnen dat deze me bevallen. Probleem is vaak dat ik van speakers af moet stappen omdat ik er hoofdpijn van krijg, dus kan best dat ze goed klinken, maar ik ze toch weg moet doen (zoals bij mijn Impulse 24 ). Ik krijg ze met wat geluk 13 juni. Ben erg benieuwd. Ervaringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 De Ikon 7 heeft idd een wat schel klinkend hoog. Had je op kunnen lossen door die op 13.000 Hz te filteren. Dome tweeter daar dus ook heen brengen, en de kantelfrequentie van laag naar mid op 800 ipv 600 doet ook wonderen bij de Ikon. Het schelle van de Ikon komt niet van het bandje, maar van het dome tweetertje. Die gaat boven de 13.000Hz resoneren, en dat is erg irritant. De 505 klinkt een heel stuk rustiger dan een Ikon. Helaas klinken de woofertjes ook wat naar het materiaal waar ze van gemaakt zijn, maar wel rustiger dan een Ikon, en het tweetertje is geen detaillist. Zou best wel eens een speaker kunnen zijn die jij goed kan waarderen, en geen hoofdpijn van krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 De dali's die ik eens gehoord had Dali ikon 6 vond ik erg dof klinken. Voor 60euro lijkt mij het een erg goede koop. Laat ons weten hoe hij bevalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 De 505 klinkt een heel stuk rustiger dan een Ikon. Helaas klinken de woofertjes ook wat naar het materiaal waar ze van gemaakt zijn, maar wel rustiger dan een Ikon, en het tweetertje is geen detaillist.Zou best wel eens een speaker kunnen zijn die jij goed kan waarderen, en geen hoofdpijn van krijgt. Denk jij te kunnen zeggen waar die hoofdpijn in zit dan? Ik ben er nog niet achter. Ik kreeg ontzettend hoofdpijn van die DSS speakers, die ik verder best prettig vond klinken. Het geblazen laag is het probleem niet, dat hebben mijn eigen speakers ook een beetje. De Impulse 24 die ik had vond ik qua geluid prettig. Rustig, zacht hoog dat toch transparant was, mooi laag dat opvallend diep ging en toch nog, voor zo'n klein woofertje, een 'stevig' geluid neerzette. Geen slap geflapper van een trage woofer dus. Heel aangenaam klinkende dingen. Maar hoofdpijn. Om je inzicht te geven: Van MFB's (welke dan ook) heb ik binnen een uur hoofdpijn. Van de B&W DM2's na ongeveer 3 weken (maar het komt wel elke keer dat ik ze neerzet) en van de Visonik David (die Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 De dali's die ik eens gehoord had Dali ikon 6 vond ik erg dof klinken. Voor 60euro lijkt mij het een erg goede koop. Laat ons weten hoe hij bevalt. Ik heb de 7 gehoord aan een redelijk moderne Pioneer set. Behoorlijk spul, zeg maar. En daaraan vond ik ze goed, tot het hoog begon te sissen. De rest was helemaal niet verkeerd. Waar hing 't aan toen jij ze hoorde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Heb jij daar ook last van Stijn? Ik heb dat bijvoorbeeld bij transmissielijns, een vriend van mij had ze en ik kreeg daar binnen de 20 minuten problemen mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 De dali's die ik eens gehoord had Dali ikon 6 vond ik erg dof klinken. Voor 60euro lijkt mij het een erg goede koop. Laat ons weten hoe hij bevalt. Ik heb de 7 gehoord aan een redelijk moderne Pioneer set. Behoorlijk spul, zeg maar. En daaraan vond ik ze goed, tot het hoog begon te sissen. De rest was helemaal niet verkeerd. Waar hing 't aan toen jij ze hoorde? Volgens mij op een cambride of een primair. Had daarvoor dynaudio's geluisterd en bij de overgang naar dali dacht ik meteen : Bha, nee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts