Members Arden Posted 7 juni 2009 Members Report Share Posted 7 juni 2009 [...]Ik heb hier verschillende van die aso dure elementen vergeleken, oa. vd.Hul Colibri XC-HO, JA MC2, Lyra Titan en Zyx R-1000 Airey 3, maar geen van allen konden de ACE echt verbeteren, aan de Acoustech, met Elco Audio SR-22R interlinks. Wie weet als ik echt aan de gang ga met die elementen zoals ik met de ACE gedaan heb dat ik het mss net zo mooi, of mss nog mooier ga krijgen, maar ik vermoed dat ik dan ook aan een andere, waarschijnlijk veel duurdere phonopre moet, en andere kabels. Hoogstwaarschijnlijk ook veel duurder. Ik heb er heel veel tijd in gestoken om de ideale combinatie met de ACE te vinden. Eerst zo'n 12 verschillende phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Heren muziekliefhebbers, maar dan van harte ... Onno en Michel, ik lees jullie bevindingen nog wel via een mailtje Arden Tijd is zeker te koop Mensen inschakelen die dingen vr jou kunnen doen zodat je tijd krijgt om de dingen te doen die je nu niet kan ... De juiste mensen vinden, is een andere zaak Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Juiste woorden, de combinaties, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 @LP: fr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 En ik wist niet dat MF ook draaitafels maakt Is ook niet een dagelijkse bezigheid van ze. Dit is een Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Maandag staat de Fat Bob S in mijn set. Dat is goed nieuws zeg! Ik wens je heel veel plezier toe met je nieuwe combi en ik weet zeker dat je er van gaat genieten. Ik wil binnenkort zeker weer eens een keertje langs komen. Overigens staat hier de Bellavista Siganture al weer een klein maandje naar alle tevredenheid te spelen en ik kan ja zeggen dat het echt genieten is nu ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 ...de Bellavista Siganture al weer een klein maandje naar alle tevredenheid... No.3 dit weekend met een posting over een high-end TT: gefeliciteerd met dit Italiaanse raspaardje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Da's ook een heel mooie tafel Gruiter. Zijn dat de originele poten die eronder zitten, of heb je die er zelf onder gezet? Ik vind ze nl. wat afwijken van de rest van het ontwerp, en dat voor een Italiaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Da's ook een heel mooie tafel Gruiter. Zijn dat de originele poten die eronder zitten, of heb je die er zelf onder gezet? Ik vind ze nl. wat afwijken van de rest van het ontwerp, en dat voor een Italiaan... Probeer maar eens italiaans design eierdopjes te vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Da's ook een heel mooie tafel Gruiter. Zijn dat de originele poten die eronder zitten, of heb je die er zelf onder gezet? Ik vind ze nl. wat afwijken van de rest van het ontwerp, en dat voor een Italiaan... Thanks en jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf! Volgens mij zijn het wel de originele poten die er onder zitten. Klankmatig is het verschil tov de Piccolo groter dan ik had verwacht. Het is net of ik naar een compleet andere set aan het luisteren ben met vooral een "volwassener" geluid. Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Wat een mooie nieuwe aankopen bij iedereen! Gaan we nog wel op vakantie dit jaar Gefeliciteerd en geniet er van! Groet, Azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Da's ook een heel mooie tafel Gruiter. Zijn dat de originele poten die eronder zitten, of heb je die er zelf onder gezet? Ik vind ze nl. wat afwijken van de rest van het ontwerp, en dat voor een Italiaan... Thanks en jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf! Volgens mij zijn het wel de originele poten die er onder zitten. Klankmatig is het verschil tov de Piccolo groter dan ik had verwacht. Het is net of ik naar een compleet andere set aan het luisteren ben met vooral een "volwassener" geluid. Groeten, Gerald Gerald hoi, Mooi mooi je Bellavista Als ik mij herinner, heb je je arm en element behouden en enkel je loopwerk vervangen ... Zo zie je maar welke invloed een loopwerk kan hebben Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 En daar is ie dus van terug. Ik heb mijn zeer geliefde Technics EPC-P100CMk4 weer in mijn bezit en deze keer met een echte FGS naald erin. Deze EPC-P100CMk4 ga ik nu in de Fatbob installeren, want dat verdient dit kleinood. Ook volgens Jan Alaerts is het een echt juweel en zitten er onderdelen in die hij niet zo kan krijgen (mini neodinium magneet, schroefje van 2 micron met getapte draad en dat allemaal al in 1982). Het dingetje verdiende dan ook alleen maar het beste, volgens Jan. Ik heb het elementje in 1991 2de hands gekocht van een ex-collega. Het ding was niet eens ingespeeld en had er misschien 10 speeluren opzitten. Had ik destijds blijkbaar toch ook al verstand van zake Ik denk dat er wel meer leuke audio produkten zijn die als je ze namaakt (met moderne methoden) nog helemaal actueel zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 op je ladder veel plezier onno, het is je gegund Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Mooi spulleke Onno Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Gefeliciteerd en heel veel plezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Mooi spulleke Onno Dacht ik ook, s_k. en dat ga jij volgende week ook even horen hier thuis. Ik neem een mooie schone plaat mee . Weet niet of ik dan de Okki Nokki al heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Om toch maar weer eens een ander element uit te proberen ga ik morgen een Transfiguration Spirit MKIII ophalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Kwijlen ziet er mooi uit Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Kwijlen H Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Kwijlen H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 Zeker en vast zal het de Ace verbeteren Michel !!!Dat durf ik nu wel te stellen ... Transfiguration is 1 van de elmenten die ik zo'n 6j geleden hoorde toen ik eens naar platendraaiers ging luisteren Je bent toch niet Zevenbergen geweest? Ben benieuwd Gr en veel plezier Stef Dat de Spirit de ACE k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 juni 2009 Report Share Posted 30 juni 2009 Vanavond de Transfiguration Spirit MKIII opgehaald, en uiteraard direct ingebouwd. Eerst de ACE van de arm af: En de Spirit eraan: Afstellen, met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 30 juni 2009 Report Share Posted 30 juni 2009 @Miracle. Ziet er erg goed uit, Zo te zien kan je zo'n element aardig afstellen. Ik merk dat je een lichte voorkeur voor MM had ? Hoe komt dat zo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 juni 2009 Report Share Posted 30 juni 2009 @Miracle. Ziet er erg goed uit, Zo te zien kan je zo'n element aardig afstellen. Ik merk dat je een lichte voorkeur voor MM had ? Hoe komt dat zo ? Een element aftellen gaat me redelijk makkelijk af ja. Dit was ook weer in een half uurtje gebeurd. Ik heb geen lichte voorkeur voor MM elementen, alleen het laag vind ik wel mooier dan van de meeste MC's. Mijn voorkeur gaat uit naar een muzikaal element die veel detail en sprankeling geeft, in combinatie met voldoende krachtig laag. In de prijsklasse van bijvoorbeeld een Goldring 1042 ben ik nog geen MC tegen gekomen die een echt mooi laag heeft, en het mid en hoog zijn in die prijsklasse bij de MC's die ik ken niet beter dan van de 1042. Daarom heb ik in die prijsklasse gekozen voor de 1042 (MM). Zelfde geld voor een Ortofon SuperOM20. In die prijsklasse is er helemaal geen concurrentie van MC's voor de OM20 (MM). In de prijsklasse waar de Benz ACE in valt ben ik nog geen ander element tegen gekomen wat de ACE weet te evenaren of verbeteren, en al helemaal geen MM elementen. Daarom heb ik bij aanschaf van de ACE daarvoor gekozen. Nu in de prijsklasse van de Spirit zou ook de MusicMaker vallen, maar die vind ik bovenin weer niet zo mooi als deze Spirit, die tot mijn verbazing in deze opstelling minstens een net zo mooi laag laat horen als wat een dure MM doet. Dat was ik nog niet tegen gekomen met MC elementen. Zelfs niet met de duurdere JA, Zyx of Koetsu elementen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts