Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Gefeliciteerd!

Mooie speakers, moet ik zeggen. Heb de review van W.E. gelezen. Nou is W.E wel iemand die met veel woorden schrijft alsof spullen allemaal niets kosten, maar goed.

Vind de versterker niet echt in de prijsklasse van de speakers passen, maar goed, dat is dan ook vooral een commercieel verhaal.

Je kunt nou ergens naar toe leven, veel plezier ermee!

Gefeliciteerd!

Mooie speakers, moet ik zeggen. Heb de review van W.E. gelezen. Nou is W.E wel iemand die met veel woorden schrijft alsof spullen allemaal niets kosten, maar goed.

Vind de versterker niet echt in de prijsklasse van de speakers passen, maar goed, dat is dan ook vooral een commercieel verhaal.

Je kunt nou ergens naar toe leven, veel plezier ermee!

Dank je! Ik heb de speakers (nog) niet gekocht: dat wordt nog een paar jaar sparen. waarom vind je de prijzen niet bij elkaar passen?

Groet,

Azh

Tot mijn grote genoegen (en eerlijkheidshalve ook opluchting) kan ik meedelen dat de Finals gedurende een aantal dagen een ware gedaanteverwisseling hebben ondergaan en inmiddels op vrijwel alle terreinen de Chario monitors ver achter zich gelaten hebben. Het schrale en slappe uit de eerste paar uren is volkomen verdwenen en de speakers zijn razendsnel, clean & crisp, produveren een mooi homogeen, transparant geluid en, het allervoornaamste, ze geven het plezier in de muziek ook weer terug. Voor "Auf der Jagd" of de Tritsch-Tratsch-Polka hoeft Strauss zich niet meer te schamen. Het is nog steeds lichtvoetig maar de "skeletachtige" afbeelding is de hemel zij dank geheel verdwenen. Het allerlaagste laag ontbreekt weliswaar maar het gaat in de meeste gevallen diep zat (zeker voor klassiek, exclusief orgel uiteraard) en het laag dat er wel uit komt is zo strak en droog als je het graag zou willen.

Het mooie plaatje van de monitors waarbij de speakers geheel verdwijnen in een wolk van geluid heb ik nog niet terug. Dat zal waarschijnlijk komen door de provisorische opstelling en het feit dat de afstand tussen beide speakers bijna 4 meter is. Dat is nu enigszins noodgedwongen. Een halve meter minder ver uit elkaar en het is allemaal voor de bakker, vermoed ik. Over een week of vijf, zes is een nieuwe opstelling aan de beurt. Eerst maar eens over de grote plas.

Leuk te lezen dat het geluid zich ten positieve verandert. Het gemis van een 'wolk' van geluid is iets wat ik herken van de keren dat ik electro/magnetostaten heb gehoord. Naast de vele positieve punten van dit soort weergevers is dit mogelijk toch een wat zwakkere eigenschap.

Hoe zit het tegenwoordig overigens met de betrouwbaarheid van de Final speakers? Een kennis van mij had ongeveer 1-2 jaar geleden een paar Finals. Echter, nadat hij er een jaar met plezier mee had gespeeld begon het rendement enorm terug te lopen en werd dit rendement ook heel afhankelijk van de vochtigheidsgraag in de lucht. Uiteindelijk heeft hij de speakers weggedaan omdat het rendement zo laag was dat (en per kanaal nogal verschillend) dat er in de praktijk niet meer mee te leven viel.

Uiteindelijk heeft hij de speakers weggedaan omdat het rendement zo laag was dat (en per kanaal nogal verschillend) dat er in de praktijk niet meer mee te leven viel.

Hallo,

Was hij een roker misschien?

Rookaanslag op je folie is funest. Waarschijnlijk is dan de aanslag die op de vochtigheidsgraad reageert.

Groet,

Leobus

Juist ja, ik heb er nu even een Empire 2000 E2 onder hangen, maar ik moet nog wat gaan luisteren overal. En een keer naar Sneek vrees ik nu ;) En een spaarvarken stuk slaan ofzo.

Hier ben je iig welkom. Ik heb verschillende mooie elementen die je kunt beluisteren.

Naar Sneek is zeker een aanrader, al is het alleen al voor de stad, maar een bezoek aan AudioSelectief hoort daar zeker bij. :D

Voordat je je spaarvarken kapot slaat, kijk wel eerst of er iets in zit, anders sla je hem voor Jan met de korte achternaam kapot. :lol:

Juist ja, ik heb er nu even een Empire 2000 E2 onder hangen, maar ik moet nog wat gaan luisteren overal. En een keer naar Sneek vrees ik nu ;) En een spaarvarken stuk slaan ofzo.

Hier ben je iig welkom. Ik heb verschillende mooie elementen die je kunt beluisteren.

Naar Sneek is zeker een aanrader, al is het alleen al voor de stad, maar een bezoek aan AudioSelectief hoort daar zeker bij. :D

Voordat je je spaarvarken kapot slaat, kijk wel eerst of er iets in zit, anders sla je hem voor Jan met de korte achternaam kapot. :lol:

Goed plan, het is binnenkort vakantie tijd enzo, hebben we vast wel een keer tegelijk tijd. Kom ik eens luisteren.

Goed plan, het is binnenkort vakantie tijd enzo, hebben we vast wel een keer tegelijk tijd. Kom ik eens luisteren.

Lijkt me gezellig. Ik heb de aankomende 2 weken nog vakantie, en anders een keer in het weekend.

Guest kikkervisje

Wat is er mis met dat elementje?

Wat is er mis met dat elementje?

Op zich helemaal niks. Maar het kan vast nog beter :D

Op zich is er met het empire element niks mis, maar ik gok dat ik nog wel wat winst kan maken met de juiste afstelling van het element. Ook heb ik het idee, dat ik wat laag en rust in de weergave te kort kom. Maar dat wil ik dus vergelijken door eerst eens bij andere te gaan luisteren.

Verder heb ook nog een andere versterker beneden gezet, welke ik net van nieuwe mosfets voorzien heb en een paar andere elco's. Nee, geen upgrade ofzo, gewoon reparatie ;)

IMG_5452Medium.jpg

Guest kikkervisje
Op zich is er met het empire element niks mis, maar ik gok dat ik nog wel wat winst kan maken met de juiste afstelling van het element.

Ook heb ik het idee, dat ik wat laag en rust in de weergave te kort kom.

Maar dat wil ik dus vergelijken door eerst eens bij andere te gaan luisteren.

Dit element heeft een freq. response van 6-33.000 Hz daar moet echt wel laag uit komen.

Voordat je gaat vergelijken: Controleer eerst je afstellingen maar eens. En dan zal de benodigde rust ook wel komen.

Op zich is er met het empire element niks mis, maar ik gok dat ik nog wel wat winst kan maken met de juiste afstelling van het element.

Ook heb ik het idee, dat ik wat laag en rust in de weergave te kort kom.

Maar dat wil ik dus vergelijken door eerst eens bij andere te gaan luisteren.

Dit element heeft een freq. response van 6-33.000 Hz daar moet echt wel laag uit komen.

Voordat je gaat vergelijken: Controleer eerst je afstellingen maar eens. En dan zal de benodigde rust ook wel komen.

Nog wat geklooid vandaag, naalddruk nu op 1,25 gram en dat scheelt nog al. Ik had een instelling fout op de SME arm, waardoor ik veel minder naalddruk had, dan ik dacht te hebben. Kan het zijn dat spelen met de armhoogte en dus VTA nog wat gaat doen in het laag? De boel staat nu parallel met het plateau, dus in principe goed toch? Anders wordt het denk ik ook tijd om even een eigen topic aan te maken ;)

Guest kikkervisje
Nog wat geklooid vandaag, naalddruk nu op 1,25 gram en dat scheelt nog al. Ik had een instelling fout op de SME arm, waardoor ik veel minder naalddruk had, dan ik dacht te hebben. Kan het zijn dat spelen met de armhoogte en dus VTA nog wat gaat doen in het laag? De boel staat nu parallel met het plateau, dus in principe goed toch? Anders wordt het denk ik ook tijd om even een eigen topic aan te maken ;)

VTA op het gehoor afregelen, die horizontale stand is slechts je uitgangspunt.

Dit is echt een heel mooi muzikaal elementje. ;)

Succes!

VTA op het gehoor afregelen, die horizontale stand is slechts je uitgangspunt.

Dit is echt een heel mooi muzikaal elementje. ;)

Succes!

.....arm iets omhoog om wat meer hoog en detail te krijgen, arm iets achterover om iets meer laag en autoriteit te krijgen.

Die 1,25Gr vind ik persoonlijk ook iets aan de lage kant (mag gerust op 1,4 of 1,5 staan). Daar zou je ook nog iets mee kunnen spelen.

Opzich een mooi element, met opgegeven 35Db kanaalscheiding, en een nude elliptical diamond 0.2 x 0.7 mm., maar toch zeker wel voor verbetering vatbaar. ;)

E2000EII.jpg

Guest kikkervisje
.....arm iets omhoog om wat meer hoog en detail te krijgen, arm iets achterover om iets meer laag en autoriteit te krijgen.

Die 1,25Gr vind ik persoonlijk ook iets aan de lage kant (mag gerust op 1,4 of 1,5 staan). Daar zou je ook nog iets mee kunnen spelen.

Opzich een mooi element, met opgegeven 35Db kanaalscheiding, en een nude elliptical diamond 0.2 x 0.7 mm., maar toch zeker wel voor verbetering vatbaar. ;)

E2000EII.jpg

Zo te lezen heb jij zelf nimmer met dit element gespeeld. :D

Zo te lezen heb jij zelf nimmer met dit element gespeeld. :D

Ik zelf niet, maar een vriend van me speelt er al enige jaren mee. Ik heb het nu al 3 keer in een andere arm gebouwd en afgesteld voor hem, omdat hij er maar niet vanaf wil.

Ik had het al lang vervangen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...