gruiter Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 Dat kan ook heel goed, Gruiter! Ik heb hem los (zonder verpakking dus) meegenomen. Hij ziet er ook hetzelfde uit als op jouw Bellavista.Heb vandaag even uitgewisseld met de standaard kabel, met de nieuwe kabel merk ik meer zuiverheid in het geluid, maar het klinkt ook iets 'liever' als ik het zo mag omschrijven. Omdat het element nog moet inspelen zal ik pas na veel meer uurtjes muziek luisteren (vervelende hobby hebben wij toch, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 ...de Bluenote Betania... Volgens mijn informatie is dit de Bluenote Betania - een waanzinnige arm uitgevoerd in titanium: (...ik kan mij natuurlijk zwaar vergissen...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 ...de Bluenote Betania... Volgens mijn informatie is dit de Bluenote Betania - een waanzinnige arm uitgevoerd in titanium: (...ik kan mij natuurlijk zwaar vergissen...) Ha die Hans, Nee je vergist je helemaal niet en zeer zeker niet zwaar ; ) Het is op dit moment de Goldenote Betania interlink. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 20 juli 2009 Members Report Share Posted 20 juli 2009 Mijn VPI 16.5 begint al wat op te zetten. Ik zou er wel een acryl behuizing bij willen hebben ipv mdf. Da's ook 1 van de redenen waarom ik er 1 van aluminium wilde hebben. Geen kans van bollende behuizingen bij eventuele lekkages! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 ...de Bluenote Betania... Volgens mijn informatie is dit de Bluenote Betania - een waanzinnige arm uitgevoerd in titanium: (...ik kan mij natuurlijk zwaar vergissen...) Wat een mooie arm! Is dat ook een 1-punter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 ...de Bluenote Betania... Volgens mijn informatie is dit de Bluenote Betania - een waanzinnige arm uitgevoerd in titanium: (...ik kan mij natuurlijk zwaar vergissen...) Wat een mooie arm! Is dat ook een 1-punter? Ha die Gerald, Nee , het is geen 1 punter, maar wel erg goed . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 Mijn VPI 16.5 begint al wat op te zetten. Ik zou er wel een acryl behuizing bij willen hebben ipv mdf. Da's ook 1 van de redenen waarom ik er 1 van aluminium wilde hebben. Geen kans van bollende behuizingen bij eventuele lekkages! Ik heb er wel aardig wat mee gewassen ondertussen. Tegen de tijd dat die te veel opbolt koop ik weer een of nog liever een aparte behuizing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 ...de Bluenote Betania... Volgens mijn informatie is dit de Bluenote Betania - een waanzinnige arm uitgevoerd in titanium: (...ik kan mij natuurlijk zwaar vergissen...) Wat een mooie arm! Is dat ook een 1-punter? Ha die Gerald, Nee , het is geen 1 punter, maar wel erg goed . MvG, Haudio Ik heb me eigenlijk nooit zo in armen verdiept. Altijd gedacht dat element en loopwerk de grootste bijdrage leveren aan de klank. Van sommige armen kun je arm worden; dus kun je je soms maar van de domme houden ........ Maar zonder gekkigheid: wat onderscheid de ene van de andere arm. Behalve dat je element er op moet passen en de lengte precies goed moet zijn? Waarom zou je voor een 1-punter vs meer(?)punter kiezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 Waarom zou je voor een 1-punter vs meer(?)punter kiezen? En die vraag van iemand die al jaren met een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 .............................Helaas zijn er slechts weinigen die er goed mee overweg kunnen qua correct in- en afstellen van een arm en bijpassend element... Greetz, Lestat .....Terwijl het toch niet zo heel moeilijk is om een Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 Waarom zou je voor een 1-punter vs meer(?)punter kiezen? En die vraag van iemand die al jaren met een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Geen contact met de dt alleen het naaldje dat de plaat aftast en dan ook nog eens in de meest ideale positie.Je snapt dan toch niet waarom er dan nog steeds een of meer punters gemaakt worden. Groetjes George Tuurlijk Of deze elegante geen-punter: http://www.schroeder-tonarme.de/photos_neu.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Waarom zou je voor een 1-punter vs meer(?)punter kiezen? En die vraag van iemand die al jaren met een Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Geen contact met de dt alleen het naaldje dat de plaat aftast en dan ook nog eens in de meest ideale positie.Je snapt dan toch niet waarom er dan nog steeds een of meer punters gemaakt worden. Groetjes George Tuurlijk Of deze elegante geen-punter: http://www.schroeder-tonarme.de/photos_neu.html Fraai, maar ik denk dat die meer richting SME V prijzen en beyond zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 En dan toch meer weer de m.i. terecht gestelde hamvraag waar niemand tot nu toe antwoord op weet, behalve dan zijn persoonlijke smaak: Maar zonder gekkigheid: wat onderscheid de ene van de andere arm. Behalve dat je element er op moet passen en de lengte precies goed moet zijn? Waarom zou je voor een 1-punter vs meer(?)punter kiezen? Maar misschien is er ook niet meer dan dan persoonlijke smaak. Goed afgestelde lagers van een meer-punter rammelen echt niet meer dan van een 1-punter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 ...waarom zou ik voor een 1-punter vs meer(?)punter kiezen? Voor mij zijn er enkele belangrijke redenen: 1. Een 1-puntslagering klinkt -over het algemeen- sneller, levendiger, enthousiaster ...tijdje niks... 2. geen problemen met niet-vlakke platen 3. betere looks 4. ...? @ Pjotr: hangt dat ding aan een touwtje? Spannend armpie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Tja als je dit zo leest dan is het wel goed te verklaren waarom dit zo goed klinkt.Geen contact met de dt alleen het naaldje dat de plaat aftast en dan ook nog eens in de meest ideale positie. Je snapt dan toch niet waarom er dan nog steeds een of meer punters gemaakt worden. Groetjes George George...veel te goedkoop voor de geboden kwaliteit Mensen kijken enorm op tegen namen en reputatie's zoals je in de laatste postings kunt lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 ...mensen kijken enorm op tegen namen en reputaties zoals je in de laatste postings kunt lezen.... ...tangenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 @ Pjotr: hangt dat ding aan een touwtje? Spannend armpie! Aan 2 in elkaar gedraaide nylon draadjes meen ik. De torsie daarvan zorgt gelijk voor de dwarsdrukcompensatie. Meer of minder verdraaien van de ophanging stelt de dwarsdrukcompensatie in. Aan de onderkant wordt de arm op zijn plaats gehouden door een klein supermagneetje. De beweging van de arm door dit magneetveld zorg gelijk voor demping van de arm (wervelstroomdemping). De eenvoud en elegantie zelve... E.e.a. is op deze foto goed te zien: http://www.schroeder-tonarme.de/images/TaR...seitespalt1.JPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Er zullen meer wegen naar Rome zijn. Interessant is de vraag waarom iemand als Haudio geen tangiale arm verkoopt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Er zullen meer wegen naar Rome zijn. Interessant is de vraag waarom iemand als Haudio geen tangiale arm verkoopt Is dat eigenlijk wel zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Er zullen meer wegen naar Rome zijn. Interessant is de vraag waarom iemand als Haudio geen tangiale arm verkoopt Ha die Carl, Sorry , die verkoop ik wel alleen de eff. massa is erg klein en daardoor zijn ze veel beter geschikt voor hoogcompliance elementen. Die zijn er op dit moment niet zo veel meer zijn, maar ik heb een Thorens Concrete uitgerust met een Audio Technica arm die een lage eff. massa heeft , daarin gemonteerd een V/d Hul Frog die heeft dus een hoge compliance en die speelt erg goed, ook heb ik nog een v/d Hul Colibri liggen ,die het waarschijnlijk ook erg goed zal doen in de Audio Technica arm. Maar omdat de meeste armen een eff.massa hebben van rond de 11 gram passen daar veel beter MC elementen met een lagere compliance in. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Oeps, niet verwacht dat mijn vraag zoveel reacties zou oproepen Ik geef toe, ik ben een leek op dit vlak. Ook nooit echt de moeite genomen om me te verdiepen in armen. Waarom heb ik dan voor mijn arm gekozen, de Bluenote Borghese? Toen ik mijn eerste Bluenote Piccolo draaitafel kocht (in 2005) zocht ik daar een goede arm bij die "iets" beter was dan de instapper van Bluenote en niet meteen de top van de lijn. Daarbij kwam de Borghese in het beeld. Deze ging uit productie en ik kon de laatste voor een hele mooie prijs kopen. Dat pakte gewoon goed uit en nu doet hij naar alle tevredenheid dienst in mijn Bluenote Bellavista Signature. Bij het zien van het plaatje van de titanium Goldenote Bettania vroeg ik me af of zo'n mooie arm echt verschil kan uitmaken. Vandaar mijn vraag over 1-punter vs meerpunter. Ik kan me ook voorstellen dat de materiaalkeuze (stainless steel vs titanium) nog wat verschil kan uitmaken, maar hebben we het hier over "gerommel in de mage" of echt grote verschillen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Ik kan me ook voorstellen dat de materiaalkeuze (stainless steel vs titanium) nog wat verschil kan uitmaken, maar hebben we het hier over "gerommel in de mage" of echt grote verschillen? Verschillen in materiaal keuze zijn wel zeker gehoormatig. Ga maar eens bij de recentelijk door Pjotr genoemde Frank Schroeder te biecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 ...tangenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts