Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Wat een machine! Geweldig.

Vind ik ook. Je hebt geen idee met hoeveel plezier ik 's avonds thuis kom na de zoveelste (te) lange werkdag. Het is een waanzinnig sculptuur van plexiglas en aluminium, die altijd licht lijkt te geven. De techniek is fantastisch. Het kost wat werk maar als alles klopt dan klinkt het fantastisch; vloeiend, soepel, dynamisch en superstrak. Geen spoortje van zweving of wat dan ook, alleen maar muziek.

Ik heb 'm uiteraard zelf opgebouwd en met name het afregelen van de afstand tussen de basis en het bovendeel mag hooguit 1 mm zijn en moet absoluut waterpas staan. Daarna is er geen enkel contact meer tussen het onder- en bovendeel. Je kunt een A-4'tje door de tussenruimte heen steken. Met recht dus een Free Magnet Drive!

Ik heb er inmiddels al een pagina aan gewijd op de site, binnenkort komen daar nog wat extra foto's bij van de techniek. >> Infopagina TR Orion <<

Prachtige draaitafel, Paul.

Gefeliciteerd ermee en leuk om hem terug te zien bij het phonokabelvergelijk.

Ja, Henk en MJ wisten zich even geen raad wat ze nu op het rack moeten gaan zetten. :D Hopelijk mist Henk 'm niet te erg. maar hij weet waar ik woon en hij is, samen met Aleida, altijd welkom. ;)

Prachtig.............

Zag deze arm. Misschien is dit wel iets????? Weet niet of deze hier al eerder is "geshowed".

Ik heb in ieder geval nog nooit zoiets gezien. :confused:

http://www.tonarm.ch/

Heel apart inderdaad. De keuze ligt nog open en ik weet op dit moment niet wat er allemaal mogelijk is voor de Orion, ik neem aan alles maar wacht nog op info van Transrotor (via Henk). Ik heb de Orion al wel gezien met een Schr

Prachtig.............

Zag deze arm. Misschien is dit wel iets????? Weet niet of deze hier al eerder is "geshowed".

Ik heb in ieder geval nog nooit zoiets gezien. :confused:

http://www.tonarm.ch/

Ziet er wel bijzonder uit, maar of het gaat werken.........?......... Ik denk van niet. Hoe meer scharnierpunten hoe meer weerstand, en weerstand is nu juist iets wat je NIET wilt bij een tonearm.

De theorie van die meebewegende headshell lijkt leuk, maar of het in de praktijk ook echt gaat werken...... Geef mij toch maar een vaste shell, zodat het element ook onwrikbaar vast zit.

@ Ruud:

Komt er wellicht een nieuwe Decca London onder?

Ik doe het trouwens ook met 3 motoren, maar dan helemaal dofgeschuurd...... :D

2rca0ko.jpg

Guest tubejack
Nog meer poetswerk ...

Gefeliciteerd Paul, Ikzelf zou zo' n futuristisch uitziende draaitafel, niet gauw aanschaffen.

Ik heb meer met klassieke vormgeving.

Poets ze en heel veel luisterplezier.

Jack

Dit zwarte onooglijke doosje...

326EA6F2D974D59548454239A118A301.jpg

Is de gemodificeerde DacMagic die ik vorige week van Sander terugkreeg, die overigens stikjaloers was.

Het is een beetje een afgekloven bot, maar hij klinkt nu dus, eh... analoog.

Ervoor zie je de nieuwe losse voeding.

De omgeving is 17e eeuws.

M :ph34r: rc

Ik zou de voeding er een beetje uit de buurt houden Marc, het kabeltje is lang genoeg........

Die is snel...

Ik heb het tijdelijk zo neergezet, ook aardig voor de photo.

Wel bedacht dat verder weg mogelijk beter is, maar ook dat alle andere apparaten een voeding

Die voeding gebruikt trouwens 0 Watt, hoe doet-ie dat?

Niet, lijkt me. Meetfout?

Er zit een 50VA ringkerntje in, de DAC trekt weliswaar niet zo gek veel stroom maar bij 12V toch wel zo'n 800 mA.

Dat is zonder de transformatorverliezen 9.6 watt.

Zal bij benadering dus een 12 VA ("watt") zijn vanuit de primaire kant bezien.

Power factor is wel gunstig, de belasting van de DAC is netjes ohms.

@ Paul,

Van harte gefeliciteerd met je referentietafel!

Deze gaat je ongetwijfeld heel veel plezier geven. Zoals je weet heb ik hem vaker gehoord (evenals velen hear) en bediend. Ik kan me goed voorstellen dat je aan een merk als Schr

@ Paul,

Ben benieuwd naar het phonokabel verslag. Zorg er wel voor dat het element niet teveel wordt belast (offset) Anders wordt het een dure grap.

Greetz,

Lestat

Bedankt.

Eigenlijk wil ik de phono gewoon aan laten en met volume omlaag en op een andere ingang de kabels wisselen. Als dat anders/veiliger kan hoor ik dat graag. Die offset treedt toch alleen op bij inschakelen van sommige phonotrappen? Ik meen me te herinneren dat de Roksan hier sowieso geen hinder van heeft. Bovendien schakel ik 'm nooit uit en wissel ik nu ook kabels (op de boven omschreven manier) zonder verdere schade, tenminste .. voor zover ik weet.

Die voeding gebruikt trouwens 0 Watt, hoe doet-ie dat?

Niet, lijkt me. Meetfout?

Er zit een 50VA ringkerntje in, de DAC trekt weliswaar niet zo gek veel stroom maar bij 12V toch wel zo'n 800 mA.

Dat is zonder de transformatorverliezen 9.6 watt.

Zal bij benadering dus een 12 VA ("watt") zijn vanuit de primaire kant bezien.

Power factor is wel gunstig, de belasting van de DAC is netjes ohms.

Zonder belasting meet ik echt 0 Watt, maar de onnauwkeurigheid van het meetding (Voltcraft Energy Check 3000) is 1 Watt (minder dan dat meet hij niets).

Samen met de DAC kom ik 2,5 Watt lager uit dan met de muurwrat. Totaalverbruik is nu 8,5-8,7 Watt.

Gek he.

Gefeliciteerd Marc.

FF wat ander die houtwormen in de (audio)kast lijkt me niet zo best.... straks kruipen ze in je DAC :D

Houtwormen, nee, gaatjes, ja.

Houtworm houdt niet van gedruis, die vindt dat niet pluis.

Waar mensen leven leeft geen houtworm.

Eigenlijk wil ik de phono gewoon aan laten en met volume omlaag en op een andere ingang de kabels wisselen. Als dat anders/veiliger kan hoor ik dat graag. Die offset treedt toch alleen op bij inschakelen van sommige phonotrappen? Ik meen me te herinneren dat de Roksan hier sowieso geen hinder van heeft. Bovendien schakel ik 'm nooit uit en wissel ik nu ook kabels (op de boven omschreven manier) zonder verdere schade, tenminste .. voor zover ik weet.

Phonoamp (Roksan) aan laten staan, voorversterker op andere ingang zetten, kabel er tussen uithalen (tussen DT en ingang phonoamp), daarna andere kabel ertussen en dan weer voorversterker op de phono-ingang zetten. Zo doe ik het ook.

DC kan ontstaan als de phonoamp DC Offset heeft van zichzelf en je de phonoamp Aan/Uit zet, dan kan de DC uiteindelijk in je element terecht komen en daarmee je element om zeep helpen (spoeltje verbrand). Zie ook dit topic : DC Offset

Paul, hier heb ik niets meer aan toe te voegen :)

Lestat

Guest tubejack
In de DC uiteindelijk in je element terecht komen en daarmee je element om zeep helpen (spoeltje verbrand). Zie ook dit topic : DC Offset

Dat hele topic had ik gemist, bedankt voor de tip.

Ik heb trouwens een MC step-up trafo in mijn preamp, dus de kans dat er DC op mijn element kan komen lijkt me klein.

Jack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...