Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik bedoelde eigenlijk "niet electronisch corrigeren".

Toch goed dus...

Electronisch heb ik op zich niet zo'n probleem mee, maar pas als alle andere middelen gebruikt zijn.

Het grootste probleem met electronisch corrigeren is dat het directe geluid geen vlakke frequentie karakteristiek meer laat zien, dat is voor mij nog steeds een vereiste.

e-mu tracker en behringer ecm800, tijd om de akoestiek in twee ruimten grondig aan te pakken.

tracker_front.jpg

Net kaartje en klinkt ook nog eens niet verkeerd.

Hou er wel rekening mee dat die Behringer mic een paar dB kan oplopen boven de 10 kHz.

;)

Net kaartje en klinkt ook nog eens niet verkeerd.

Dat hoop ik toch, zal tzt in een van de sets ingepast worden en wil ook weer eens proberen wat opnamen te maken. Beetje prutsen.

Hou er wel rekening mee dat die Behringer mic een paar dB kan oplopen boven de 10 kHz.

Dat zag ik inderdaad Pjotr, best wel wat spreiding ook voor een meetmic, maar voorlopig goed genoeg voor de eerste stappen en voor E50.-.... Kan hem altijd nog laten kalibreren. Heb ook nog ergens een B&k 2218 SPL meter, maar weet niet wat daar voor kapsule op zit.

een plaatje van een heleboel curves van verschillende ecm's

ecm8000_frequency_response_large.jpg

Zelf heb ik deze:

Voor een paar euro meer komt die compleet gekalibreerd en met een individuele kalibratie file die je in je meetsoftware kunt inladen ter compensatie. Die kun je ook direct op de 3,5 mm jack van de Tracker aansluiten. Kijk anders ook even op http://zelfbouwaudio.nl/forum/index.php onder het hoofdstuk "Meten".

;)

Sinds vanavond staat hier een Jadis JD-3 Pro Drive (met regelbaar volume op zowel de digitale als analoge uitgangen) bovenlader CD-speler op de plaats van de Jadis Symphonia.

imgp1014m.jpg

imgp1015s.jpg

De Symphonia is alvast naar de slaapkamer verbannen. :)

imgp1017v.jpg

Eerste indruk van de JD-3: Meer kracht, detail, verfijning, diepte, breedte en hoogte dan met de Symphonia. Vergeleken met een gelijke uitgangspanning. Enkel op gehoor vergeleken, dus subjectief. :P:lol:

Wat ik er aankomende tijd van ga vinden zal de tijd moeten leren, maar mijn gevoel, en wat ik nu hoor, zegt mij dat deze speler hier voor langere tijd gaat blijven en dat de Symphonia zijn kunsten verder in de slaapkamer mag gaan vertonen.

Mvg. Miracle.

P.S. Als iemand zich afvraagd waar de VPI gebleven is die er in de slaapkamer stond sinds in een Musical Fidelity M1 in de woonkamer heb, die is verkocht.

Sinds deze in de slaapkamer stond heb ik er zeggen en schrijven 5 LP's mee beluisterd. Ik luister in die ruimte veel meer CD's.

Niet omdat de CD's beter klinken, maar voor het gemak.

Ook klinkt de set beter met het rek zo opgesteld als het nu staat, en heb ik te weinig ruimte voor een DT zo. Die had aan de muur kunnen hangen, maar omdat ik hem te weinig gebruikte heb ik besloten die te verkopen.

Daar heb ik dus ook een deel van de financiering van de JD-3 uit gehaald. :)

Guest kikkervisje
Mijn nieuwste audio aanwinst en voorlopig de laatste!

The Perfect Performer SoundStone 2x16,5 loudspeakers!

En ze klinken waanzinnig goed, vind ik !

Proficiat! Eindelijk, jij ook weer wat rust in je lijf. ;)

Mijn nieuwste audio aanwinst en voorlopig de laatste!

The Perfect Performer SoundStone 2x16,5 loudspeakers!

En ze klinken waanzinnig goed, vind ik !

Proficiat! Eindelijk, jij ook weer wat rust in je lijf. ;)

Absoluut. Nu ga ik waarschijnlijk weer veel meer luisteren en genieten en eindelijk weer een teruggetrokken bestaan leven. <_<

Geen apparatuur, maar een geweldige aanwinst:

Electronic tube handbook - De Muiderkring

Electronenbuizen - Grondslagen van radiobuizentechniek - Philips bibliotheek

Instrumentele electronica - Klein & Zaalberg van Geest

Gratis toegestuurd gekregen door Seed7, hierbij mijn dank! :)

In perfekte staat btw, geen afgeragd oud papier B)

Mooie kabel om te zien Bella, en zo te lezen ook om te horen. Gefeliciteerd.

Zeker achter een DT kan een kabel heelwat doen. Daar wil ik binnekort ook weer eens wat mee gaan expirimenteren.

Afgelopen tijd wel weer kabels die ik al in huis heb (Harmonic Tech Pro Silway MKIII (zilver + koper, niet verzilverd koper dus) = geen succes achter een MC element (alles klinkt lomp) wel heel goed achter de VV, net als met een vd. Hul The Jubilee Hybrid (zilver + koolstof). Een vd. Hul MC Silver klinkt dun, waar hij met een groter signaal juist vrij stevig klinkt, een Straight Wire Crescendo lijkt het of het signaal verdwaald, wat met een groter signaal absoluut niet het geval is. Een Elco Audio SR-22R is tot nu toe het mooiste wat ik gehoord heb, achter verschillende lo MC's, maar de Ultra van Crystal en de Kimbers heb ik hier nog niet geprobeerd.

allemaal gefeliciteerd met de nieuwe spullen.

veel uurtjes luisteren gewenscht ;)

vandaag bedacht ik mij dat ik hout gebruikt voor een speakerkast veel mooier vind om te zien dan hout gebruikt bij......whatever

zodra het een luidsprekerkast is vind ik ineens de glans mooier, waardeer ik de houtnerf meer.

net als zijpanelen op een versterker of cd speler. het zelfde hout lijkt ineens ....mooier.

herkenbaar?

vandaag bedacht ik mij dat ik hout gebruikt voor een speakerkast veel mooier vind om te zien dan hout gebruikt bij......whatever

zodra het een luidsprekerkast is vind ik ineens de glans mooier, waardeer ik de houtnerf meer.

net als zijpanelen op een versterker of cd speler. het zelfde hout lijkt ineens ....mooier.

herkenbaar?

Ja, zeker herkenbaar. Ik vind speakers met houtfineer of van echt hout gemaakt erg mooi, maar hout aan een versterker of CD-speler absoluut niet. Van die houten zijpanelen aan de Sjonnie ES versterkers en CD-spelers vind ik niet om aan te gluren.

De draaitafel is daar weer een uitzondering op, zoals een Dual CS5000 vind ik in houtfineer veel mooier dan in zwart.

herkenbaar?

Wat heb jij gerookt Robin? ;):lol:

Ja en nee. Nee omdat het 'hout' op geluidsapparatuur vaak (plastic) fineer is. <_<

En ja, ik heb een voorliefde voor natuurlijke materialen, dus hout vind ik meestal wel mooi. Antieke meubels, heel 'oud hout' vind ik geweldig -niet dat ik het zelf heb. Het 'karakter'spreekt me aan.

En 'houten' zijpanelen op apparatuur vind ik ook prachtig :cool2: Als het mooie apparatuur is tenminste, niet van die jaren '70 meuk toen dat overal op zat..

Ik heb zelfs nog een vaag plannetje om mijn apparaten van zijpanelen te voorzien, dan wel met

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...