buizenbart Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Ah, then is it good Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 oktober 2009 Report Share Posted 13 oktober 2009 De Ultra van Crystal hangt sinds kort onder de Bellaria arm Het is overgeweldigend: meer diepte, meer laag, meer details, betere separatie, betere plaatsing, etc, etc. Wow, BellaVista!!! Da's een mooie kabel, man! (en ook niet goedkoop... ) Veel plezier ermee gewenst! Het wordt toch eens tijd dat ik een keertje kom luisteren in B. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 13 oktober 2009 Report Share Posted 13 oktober 2009 Lestat! Het plaatje is niet van mij, maar de kabel ziet -met andere stekkertjes- hetzelfde uit. Momenteel is het aan het inspelen en dat gaat nog maanden(!) duren. Tzt zal ik mijn ervaringen delen in een stukje hear. Betreffende het laatste punt ben ik terughoudend (gezin, lange dagen, etc.), maar .....ik kom er op terug Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 oktober 2009 Author Report Share Posted 13 oktober 2009 Lestat! Het plaatje is niet van mij, maar de kabel ziet -met andere stekkertjes- hetzelfde uit. Momenteel is het aan het inspelen en dat gaat nog maanden(!) duren. Tzt zal ik mijn ervaringen delen in een stukje hear. Betreffende het laatste punt ben ik terughoudend (gezin, lange dagen, etc.), maar .....ik kom er op terug Wanneer je dat zou doen, zorg je voor een stukje leesplezier voor ons. En de ononkoombare negatieve inzendingen... daar moet je gewoon overheen lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 oktober 2009 Report Share Posted 13 oktober 2009 Ik wacht ook geduldig af, hoor (Blijft een mooie kabel!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 oktober 2009 Report Share Posted 13 oktober 2009 Omdat de LUA Blue Reference speakerkabel die ik in de slaapkamer gebruikte wat te lang was, en daardoor in een krul lag: Was ik al een tijdje op zoek naar een goede, kortere vervanger. Doordat ik in de woonkamer al geruime tijd een heel goede ervaring heb met de Harmonic Tech Pro 9+, en deze al in de slaapkamer uitgeprobeerd had, heb ik het er maar eens op gewaagd en een set Harmonic Tech Pro 11 speakerkabels van 1 meter lang/kort aangeschaft. Eerste indruk: Zeker geen miskoop. Iets luchtiger dan de LUA, iets minder, maar gedefinieerder bass en nog meer rust. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 13 oktober 2009 Report Share Posted 13 oktober 2009 Sinds vanavond staat hier een Jadis JD-3 Pro Drive (met regelbaar volume op zowel de digitale als analoge uitgangen) bovenlader CD-speler op de plaats van de Jadis Symphonia. De Symphonia is alvast naar de slaapkamer verbannen. Eerste indruk van de JD-3: Meer kracht, detail, verfijning, diepte, breedte en hoogte dan met de Symphonia. Vergeleken met een gelijke uitgangspanning. Enkel op gehoor vergeleken, dus subjectief. Wat ik er aankomende tijd van ga vinden zal de tijd moeten leren, maar mijn gevoel, en wat ik nu hoor, zegt mij dat deze speler hier voor langere tijd gaat blijven en dat de Symphonia zijn kunsten verder in de slaapkamer mag gaan vertonen. Mvg. Miracle. P.S. Als iemand zich afvraagd waar de VPI gebleven is die er in de slaapkamer stond sinds in een Musical Fidelity M1 in de woonkamer heb, die is verkocht. Sinds deze in de slaapkamer stond heb ik er zeggen en schrijven 5 LP's mee beluisterd. Ik luister in die ruimte veel meer CD's. Niet omdat de CD's beter klinken, maar voor het gemak. Ook klinkt de set beter met het rek zo opgesteld als het nu staat, en heb ik te weinig ruimte voor een DT zo. Die had aan de muur kunnen hangen, maar omdat ik hem te weinig gebruikte heb ik besloten die te verkopen. Daar heb ik dus ook een deel van de financiering van de JD-3 uit gehaald. Jij blijft ook maar bezig Miracle ..... Veel succes met je ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 oktober 2009 Report Share Posted 13 oktober 2009 Jij blijft ook maar bezig Miracle ..... .....terwijl ik dacht klaar en tevreden te zijn. Totdat de MF draaitafel op mijn pad kwam, en daar vlak achteraan een heel mooi element. Erg leuk, en het bleek nog weer beter te klinken dan wat ik al had. Nadeel was dat ik weinig plezier meer had in CD's luisteren. Omdat ik toch een heel aantal CD's heb die ik niet op LP heb ben ik toch maar weer op zoek gegaan naar een betere CD-speler, en die gevonden in de vorm van deze Jadis JD-3. Hierdoor kon de Symphonia naar de slaapkamer, waar het nog niet helemaal naar mijn zin klonk, en met de Symphonia alweer een stuk meer. Nu heb ik dat nog weer een stukje kunnen verbeteren met een nieuwe speakerkabel........en ja, zo blijf ik ook maar bezig..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 oktober 2009 Report Share Posted 13 oktober 2009 ...en wat is nu vast geen straf meer ? Het slapen gaan of het wakker worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 oktober 2009 Report Share Posted 13 oktober 2009 ...en wat is nu vast geen straf meer ? Het slapen gaan of het wakker worden Beide. Ik ga me nu ook weer verplaatsen naar de slaapkamer, met een mooie CD van Patrica Barber mee. Nog even een half uurtje ontspannen luisteren, en dan horizontaal staan met de ogen dicht, totdat de wekkerradio morgenochtend ook een half uur vroeger af gaat dan noodzakelijk. Na zo'n wekkerradio ongeveer 1 minuut aangehoord te hebben is het heerlijk om daarna nog een half uur naar een mooi klinkende set te kunnen luisteren, zonder me te hoeven verplaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Lestat! Het plaatje is niet van mij, maar de kabel ziet -met andere stekkertjes- hetzelfde uit. Momenteel is het aan het inspelen en dat gaat nog maanden(!) duren. Tzt zal ik mijn ervaringen delen in een stukje hear. Betreffende het laatste punt ben ik terughoudend (gezin, lange dagen, etc.), maar .....ik kom er op terug Wanneer je dat zou doen, zorg je voor een stukje leesplezier voor ons. En de ononkoombare negatieve inzendingen... daar moet je gewoon overheen lezen. Hans, u is een heer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 Na een mentale inzinking de draad weer opgepakt. De Blue Amp surzur staat gelukkig nog lekker te spelen. Ga wel sparen voor een 42 De Loth-X Troubadour en Sony XA50 cd speler pas wel verkocht. Ik ga de draad weer oppakken dus gisteravond een Marantz CD 80 in nieuwstaat voor heel weinig opgehaald. En volgende week een paar oude Spendor's SA-1. Voorlopig mee spelen en sparen voor iets anders. Dit wordt prioriteit No.1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 zonder me te hoeven verplaatsen. Kun je inderdaad nog een tijdje op je rug staan ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 Binnenkort in huize Hansko: Tube Elysium l'Apotheose mono eindversterkers Het bloed kruipt waar het...... Zie voor meer info:website tube elysium Paralel Single Ended triode eindversterker Buizenbezetting: (per kanaal) 3 x Chatham 5R4 WGY gelijkrichters 6SN7 stuurtrap-buis 300B triode driver-buis 2 x 845B Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 Na een mentale inzinking de draad weer opgepakt.De Blue Amp surzur staat gelukkig nog lekker te spelen. Ga wel sparen voor een 42 De Loth-X Troubadour en Sony XA50 cd speler pas wel verkocht. Ik ga de draad weer oppakken dus gisteravond een Marantz CD 80 in nieuwstaat voor heel weinig opgehaald. En volgende week een paar oude Spendor's SA-1. Voorlopig mee spelen en sparen voor iets anders. Dit wordt prioriteit No.1 Ik hoop en wens van harte dat je mentale gezondheid in stijgende lijn blijft gaan en al de rest volgt dan wel weer. Veel plezier met je nieuwe aanwinsten en prima dat je de blueamp nog hebt. Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 <foto> Binnenkort in huize Hansko: Tube Elysium Apotheose mono's Het bloed kruipt waar het...... .....niet gaan kan. Mooie versterkers Hansko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 Binnenkort in huize Hansko: Tube Elysium Apotheose mono's Het bloed kruipt waar het...... Paralel Single Ended triode eindversterker Botertge*l!!! 845 paralel SE, ik dacht eerst dat het een PP was. Gruwelijk mooi Hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 oktober 2009 Author Report Share Posted 20 oktober 2009 Binnenkort in huize Hansko: Tube Elysium l'Apotheose mono eindversterkers Het bloed kruipt waar het...... Zie voor meer info:website tube elysium Paralel Single Ended triode eindversterker Buizenbezetting: (per kanaal) 3 x Chatham 5R4 WGY gelijkrichters 6SN7 stuurtrap-buis 300B triode driver-buis 2 x 845B Dat gaat best goedkomen.... met 845's klinkt het zelfs in het laag goed... Proficiat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 Prachtig Hansko Gefeliciteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 Staat een mens op het punt te melden dat hij een 8TC een Kimber 8TC heeft liggen, komen er ineens van die prachtige monoblokken voorbij waardoor ao'n KImber een heel klein kimbertje wordt. Hansko van harte hoor Nu w de drang om bij jou langs te komen nog groter Wat heb je met Hawk monoblokken gedaan? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 Staat een mens op het punt te melden dat hij een 8TC een Kimber 8TC heeft liggen, komen er ineens van die prachtige monoblokken voorbij waardoor ao'n KImber een heel klein kimbertje wordt. Hansko van harte hoor Nu w de drang om bij jou langs te komen nog groter Wat heb je met Hawk monoblokken gedaan? Gr Stef Beste Stef, Je ben van harte welkom, dat weet je. De Hawks heb ik nog. Ook mooi, 50 Watt hybride klasse A. Ze zijn te koop, maar nog niet actief. Eerst de nieuwe eindversterkers maar eens laten komen. Gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt. Hoewel ik de tweede eigenaar wordt van de l'Apotheoses. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 Staat een mens op het punt te melden dat hij een 8TC een Kimber 8TC heeft liggen, komen er ineens van die prachtige monoblokken voorbij waardoor ao'n KImber een heel klein kimbertje wordt. Hansko van harte hoor Nu w de drang om bij jou langs te komen nog groter Wat heb je met Hawk monoblokken gedaan? Gr Stef Beste Stef, Je ben van harte welkom, dat weet je. De Hawks heb ik nog. Ook mooi, 50 Watt hybride klasse A. Ze zijn te koop, maar nog niet actief. Eerst de nieuwe eindversterkers maar eens laten komen. Gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt. Hoewel ik de tweede eigenaar wordt van de l'Apotheoses. Wijs besluit Hans Je weet ik ben aan het verbouwen dus richting najaar plan ik wel iets ... 30 okt komen ze isolatie inblazen en dat wil ik tegen dan klaar hebben + de opkuis. Kan ik aan een volgend hoofdstuk van het project beginnen nl trapgat en afwerking en vloer. Is hier een beetje offtopic i know Wil niet alleen je set horen maar ook kennismaken met de jazz wereld + puike opnamen die je hebt. Komt in sjakoch zoals we zeggen Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 oktober 2009 Author Report Share Posted 20 oktober 2009 Staat een mens op het punt te melden dat hij een 8TC een Kimber 8TC heeft liggen, komen er ineens van die prachtige monoblokken voorbij waardoor ao'n KImber een heel klein kimbertje wordt. Toch ook een heel mooie aanwinst die Kimbers... heb je ze al aangesloten..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 Gefeliciteerd hansko, nog meer spullen van TE. En nu maar sparen voor de TE phono voorversterker. Veel pelzier met je aankoop. Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 Gefeliciteerd hansko, nog meer spullen van TE. En nu maar sparen voor de TE phono voorversterker. Veel pelzier met je aankoop. Lourens Bedankt, ik ben echter zeer gelukkig met de Array phono, en zo kan ik altijd zeggen dat ik zowel van buizen als transistor versterkers houd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts