Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

In een ander topic heb ik afgelopen weken uitgebreid mijn ervaringen besproken. Dit weekend de aanschaf financieel afgehandeld en nu dus eigenaar van:

uid1020_cb0560321479a265256ed9a879a4fd57.jpg

Blacknote DSS30 Tube

CD speler is er nu dus uit waardoor dressor wat minder vol oogt:

uid1020_42ee8a9f31dba54d435d5976eb80fd19.jpg

Verder nog 2 extra setjes aangeschaft zodat amp, phono-amp en DSS30 goed ontkoppelt zijn:

Quadraspire_QX!_120607_5904.jpg

Quadraspire QX25

Guest Kraus vonBentinck

Gefeliciteerd Gruiter, een goed ogend apparaat ook. Een weg die velen inmiddels al zijn ingeslagen en waar er nog zeer veel meer zullen volgen. Het is niet alleen een Grote Sprong Voorwaarts wat betreft bedieningsgemak, ook voor de komst van hi-res audio wordt op deze manier het pad steeds meer ge

Zonder quote zou dit een "grappige" posting zijn (verkeerde forum wel dan) :)

Ja, hoor! Bezoeker van AF, misschien? Maar zie de lol er wel van in hoor!!! Beetje precair misschien, daar Kraus zijn leeftijd nu ook al wat hoger is geworden... :P:P:P

Spido,

Niet zo materialistisch. 'Geld spielt keine Rolle!!'

In liefde en hobby is alles geoorloofd.

Jos

Beste Jos,

Het komt mij voor dat iemand die streeft naar meer bezit een materialist* genoemd mag worden, en dat bijvoorbeeld het verzamelen van buitensporig dure audioapparatuur daaronder gerekend kan worden.

* anders dan in de filosofische zin, waar het begrip het tegenovergestelde van idealist betekent.

materialistisch

ma - te - ri - a

Gefeliciteerd Gruiter, een goed ogend apparaat ook. Een weg die velen inmiddels al zijn ingeslagen en waar er nog zeer veel meer zullen volgen. Het is niet alleen een Grote Sprong Voorwaarts wat betreft bedieningsgemak, ook voor de komst van hi-res audio wordt op deze manier het pad steeds meer ge

(...) Niet om te bezitten - maar om me moeiteloos te laten meevoeren naar hoogstmuzikale oorden - terwijl ik toch thuis ben, dat was de inzet. En 't is gelukt :D (...)

Fans van Johan Ketelaar kunnen in de nieuwste HVT vers materiaal vinden voor hun plakboek!

(...) Niet om te bezitten - maar om me moeiteloos te laten meevoeren naar hoogstmuzikale oorden - terwijl ik toch thuis ben, dat was de inzet. En 't is gelukt :D (...)

Fans van Johan Ketelaar kunnen in de nieuwste HVT vers materiaal vinden voor hun plakboek!

Gezien het geschrevene ben je beter behandeld dan de voorgaande keer...je weet wel tijdens de versterkervergelijking :D

Da's toch vreemd, Spido!

Dat je eerst alles wist van HomeStudio en nu ineens reclame maakt voor HVT.... :unsure:

Schrijft jouw ..... KF daar ook voor, soms??? (In HS overigens zeer verdienstelijke artikelen!)

Guest kikkervisje

Da's toch vreemd, Spido!

Dat je eerst alles wist van HomeStudio en nu ineens reclame maakt voor HVT.... :unsure:

Schrijft jouw ..... KF daar ook voor, soms??? (In HS overigens zeer verdienstelijke artikelen!)

Voila: dit wist jij toch ook reeds?

In een ander topic heb ik afgelopen weken uitgebreid mijn ervaringen besproken. Dit weekend de aanschaf financieel afgehandeld en nu dus eigenaar van:

uid1020_cb0560321479a265256ed9a879a4fd57.jpg

Blacknote DSS30 Tube

CD speler is er nu dus uit waardoor dressor wat minder vol oogt:

uid1020_42ee8a9f31dba54d435d5976eb80fd19.jpg

Verder nog 2 extra setjes aangeschaft zodat amp, phono-amp en DSS30 goed ontkoppelt zijn:

Quadraspire_QX!_120607_5904.jpg

Quadraspire QX25

gefeliciteerd :)

mooi hoor.

wat is jouw ervaring met die blokjes.? zijn nogal prijzig namelijk

Natuurlijk wist ik dat, Kikkervisje!

Maar soms is het wel grappig hoe iemand hear alleen als alter ego bekend wil staan en dan af en toe zijn eigen tipjes van de sluier blijft oplichten... Desalniettemin acht ik KF een groot kenner en heb zijn artikelen met veel plezier gelezen :cool2:

Greetz,

Lestat

@ M44,

Onder sommige cd-spelers en niet te vergeten phonotrappen zie ik die Quadraspire QX-25 liever dan Masterbase!!!

Greetz,

Lestat

Klank wordt in mijn geval schoner en ruimtelijkheid neemt toe. Wel heb ik gemerkt dat overdaad van dit soort tweaks een beetje de "ziel" uit de muziek haalt. Het wordt dan te "steriel". Uitproberen is dus het advies.

Onder phonotrap en versterker pakt het heel goed uit, maar onder de DSS30 iets minder. Dus deze staat nu weer met zijn pootjes op het eiken van mijn dressoir en dat klinkt erg lekker.

T-4700.jpg

(...) En dus ook 366.874 knopjes en alle mogelijke toeters en bellen die je maar kunt verzinnen. (...)

Simple, simple, simple...

Leak-70.jpg

A Leak stereo 70 amplifier with Stereofetic tuner in wooden cabinet. (...) The tuner is pretty much unmarked, the amp has some minor signs of age (...) Both items are in perfect working order and will delight their new owners. These are one owner examples, I bought a complete system off the original buyer.

http://www.usedhifishop.co.uk/index.php?ma...7h8ol666pb8ef66

De "original buyer" was destijds (ca. 1970) heel kritisch en veeleisend. En in de veertig jaren daarna vond hij kennelijk geen aanleiding om zijn Leak "Stereofetic" tuner (links) en "Stereo 70" versterker (rechts) om te ruilen voor iets anders, nieuwers, beters...

Ik gebruik eenzelfde Leak Stereofetic tuner dagelijks, tot mijn grote tevredenheid. Er zitten maar een paar drukknoppies op, waarvan de meeste nooit worden gebruikt. Alleen AFC, soms, een tijdje. En On/Off, natuurlijk. Zenderkeuze gaat gewoon met een draaiknop, een schaal met naald, en een signaalsterktemetertje. Lekker makkelijk!

Simple, simple, simple...

Daar heb je wel een punt, Spido. Ik heb ook al enige malen met gemengde gevoelens naar die kermisverlichting in mijn audiorek zitten kijken. Anderzijds vind ik die Leak erg lelijk..

Die Onkyo ken ik van de folders van toen mijn ouders een nieuwe set gingen kopen, ik heb daar echt wel een zwak voor de topapparatuur uit die tijd aan over gehouden :huh: Straks word ik nog een verzamelaar, ik blijf maar op Marktplaats kijken..

Maar ik ben er wel blij mee hoor, ik heb voor een habbekrats een absolute toptuner kunnen kopen. En de wide/narrow, high blend etc vind ik wel handig. En ik hou niet van analoge tuners, doe mij maar lekker een afstandbediening en 40 voorkeurzenders, hoef ik niet telkens aan die knop te draaien..

Ik ga de uitgangsopamp door een buis vervangen, en misschien knutsel ik er nog wel een nieuw super-sober front op.

Een paar zelfbouw speakers: Milestones.

>

>

>

Geheel uit 30mm MDF in verstek gezaagd; ook de facetten :D

Het filter is nog niet gebouwd; daar gaan we deze week aan beginnen

Filterontwerp is van Marc Heijligers, de kast heb ik zelf in 3D getekend.

Verder nog een set Spectral versterkers waar ik later wat plaatjes van post.

Ik kan voorlopig vooruit :rolleyes:

Mark

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...