Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Sinds begin november staat deze versterker bij mij thuis muziek te maken:

20332_1207948361280_1305819101_30498995_8107970_n.jpg

Blacknote DSA 100

Vorige week heb ik toch maar de knoop doorgehakt dat deze versterker mijn Bluenote S1 gaat vervangen. Met de DSA100 zijn er meer laagjes muziek waar te nemen, het klinkt rustiger, verfijnder, maar wel met meer ballen en meer dynamiek dan met de S1.

Ook is de plaatsing (zowel breedte als diepte, maar ook in de hoogte) er een stuk op vooruit gegaan en het geluid lijkt minder uit de speakers zelf te komen.

Gitaren klinken "echter" dan voorheen. Hoorde ik eerder vooral de snaar zelf, nu hoor nog beter het moment dat de snaar wordt aangeraakt tot en met het uitsterven van de klank in de gitaarkast ('k weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven). Hetzelfde geldt ook voor het aanslaan van trommels. Je hoort het vel ahw meetrillen. Hoe hard ik de versterker ook zet, het blijft netjes onder controle. Kwa looks combineert deze versterker ook mooi met de Blacknote DSS 30 Tube streamer.

Met de S1 klonk het ook mooi, maar dit is duidelijk weer een stapje beter :rolleyes: .

Mooi spul Gruiter gefeliciteerd.Je heb dus 2 maanden de tijd gehad om deze versterker op je gemak uit te mogen testen. Chique hoor..Zo hoort het eigenlijk ook, maar ja dat gaat niet altijd op.

gr henkes

Wad een gedoe om dad "houd". M'n hard slaad er beina van ofer :blink:

ja tog!

nie dan?

Het bijpassende April Stello loopwerk bij de al aanwezige DAC.

(bijde tweede hands). De Teac VRDS9 is nu werkloos.

EPSN0915.JPG

Hoop dat plaatje zich resized

Aardige is dat ik nu zonder truken het loopwerk zowel via de (wat verouderde) Berhinger 8024 (met AES/EBU XLR in/out optie) kan aansluiten, als rechtsreeks via s/pdif coax. Vergelijken van de effecten van de DSP correctie met direct, is dus een kwestie van selecteren van een input op de DAC.

PS. Die oude kist links onder is staat daar ("is bewaard") om emotionele redenen. De oude scheepkist van mijn (te vroeg gestorven) opa, die in de oorlog op als bootsman op de koopvaardij voer.

Als het een beetje meezit word mijn 431 van mark levinson dit weekend geruild met een 336 van hetzelfde merk , de 431 had ik te koop staan maar een inruiler was ook welkom zodoende .

Niet omdat ik de 431 slecht vond , maar men wil na dik 4 jaar wel eens wat anders en ik houd wel van een uit de kluiten gegroeide eindtrap 350 aan 8 ohm :D

http://www.marklevinson.com/downloads/pdf/ultaudio336.pdf

groeten :angry: hj :D

Hoewel ik me had voorgenomen geen cd's meer te kopen, is me dat het afgelopen jaar toch slecht gelukt.

En nu zijn mijn twee cd-kasten niet meer voldoende. Kijk maar, op de voorgrond zie je wat er allemaal niet meer inpast:

6FF9E9A8BB690F24EC2317733DD3CCFE.jpg

Maar aangezien ik die toch allemaal hier opsla:

2EAF8C63F51AB95C25A9A24BC54D548C.jpg

Leek het mij nuttig eens wat aan de omvang te doen.

Op Marktplaats bij Who's Your Daddy Records, advertentienummer 305389619, 2000 enkele cd-hoesjes en 500 dubbele gekocht, voor

Iets eerder dan gepland nieuwe tweeters aangeschaft van Scan Speak.De Revelator D2904/9600se.deze zijn gefilterd met een 4,7 pf condensator en een

2.2 ohm weerstand.Ook heb ik gelijk de bedrading vervangen door verzilverde kabels en alles vast gesoldeerd.Zo weet ik zeker dat het goed vast blijft zitten.

Het was een leuke klus.Kan nog niet echt een oordeel geven,maar mijn eerste indruk is dat het minder scherp is,de hoge tonen.Wellicht moeten ze nog ingespeeld worden.En daar ga ik nu aan werken met o.a. een dubbel cd van Mahler Symphonie no.9 live recording 1979.

Foto-RISADOGL-D.jpg

gr.henkes

Kan nog niet echt een oordeel geven,maar mijn eerste indruk is dat het minder scherp is,de hoge tonen.Wellicht moeten ze nog ingespeeld worden.En daar ga ik nu aan werken met o.a. een dubbel cd van Mahler Symphonie no.9 live recording 1979.

gr.henkes

Wat zat er eerder in dan? De 9600 is gewoon een mild en verfijnd tekenende tweeter.

;)

Ha die Mumsoft / Marc,

Ik herken een groot deel van je verhaal. Ook bij mij geldt dat ik de FLAC en WAV bestanden die op de harde schijf staan en door de DSS30 Tube worden afgespeeld echt veel beter vind klinken dan de CD's via de CD-speler. Het grootste verschil is dat elk spoortje van stress nagenoeg is verdwenen.

Ook vind ik het moeilijk om nu te zeggen dat ik LP's veel beter vind klinken. Uiteindelijk is de kwaliteit van de opname bepalend. Zo heb ik een aantal LP's die niet om aan te horen zijn en klinken bepaalde 24-bits opnames van HDtracks.com werkelijk subliem.

Als ik hetzelfde album beluister op de DSS30Tube en op de draaitafel, dan hoor ik zeker verschillen zonder dat ik kan zeggen dat het een veel beter klink dan het andere. De digitale bestanden klinken misschien technisch wel wat meer gelikt en verfijnder, maar de LP geeft me wel meer betrokkenheid. Ook slagwerk of aanslagen op snaarinstrumenten komen er op LP net nog wat realistischer uit, waardoor ik nog een groter live-gevoel ervaar.

Misschien heeft het ook meer met de grote hoezen en het ritueel te maken, maar heb ik de rust om er echt voor te gaan zitten, dan zet ik liever de LP op. Ben ik ook met andere dingen bezig, dan is de DSS30Tube net wat gemakkelijker. Verder download ik veel muziek om nieuwe artiesten te ontdekken. En als de muziek bevalt, dan koop ik meestal wel de LP als die te verkrijgen is. Ik wil toch ook iets tastbaars om te verzamelen en in de platenkast te zetten .....

Beide bronnen hebben dus hun voor en nadelen, maar ik kan van beide heerlijk genieten van mijn muziek.

Groeten,

Gerald

Kan nog niet echt een oordeel geven,maar mijn eerste indruk is dat het minder scherp is,de hoge tonen.Wellicht moeten ze nog ingespeeld worden.En daar ga ik nu aan werken met o.a. een dubbel cd van Mahler Symphonie no.9 live recording 1979.

gr.henkes

Wat zat er eerder in dan? De 9600 is gewoon een mild en verfijnd tekenende tweeter.

;)

Een mild en verfijnd tweeter!!Dan heb ik het wel goed gehoord :rolleyes: . Hiervoor heeft een gewoon <_< Vifa XT25TG-30/04 in gezeten.

Het is allemaal niet echt spectaculair maar ik vond het leuk om even te melden.

gr henkes

Ha die Mumsoft / Marc,

Ik herken een groot deel van je verhaal. Ook bij mij geldt dat ik de FLAC en WAV bestanden die op de harde schijf staan en door de DSS30 Tube worden afgespeeld echt veel beter vind klinken dan de CD's via de CD-speler. Het grootste verschil is dat elk spoortje van stress nagenoeg is verdwenen.

Ook vind ik het moeilijk om nu te zeggen dat ik LP's veel beter vind klinken. Uiteindelijk is de kwaliteit van de opname bepalend. Zo heb ik een aantal LP's die niet om aan te horen zijn en klinken bepaalde 24-bits opnames van HDtracks.com werkelijk subliem.

Als ik hetzelfde album beluister op de DSS30Tube en op de draaitafel, dan hoor ik zeker verschillen zonder dat ik kan zeggen dat het een veel beter klink dan het andere. De digitale bestanden klinken misschien technisch wel wat meer gelikt en verfijnder, maar de LP geeft me wel meer betrokkenheid. Ook slagwerk of aanslagen op snaarinstrumenten komen er op LP net nog wat realistischer uit, waardoor ik nog een groter live-gevoel ervaar.

Misschien heeft het ook meer met de grote hoezen en het ritueel te maken, maar heb ik de rust om er echt voor te gaan zitten, dan zet ik liever de LP op. Ben ik ook met andere dingen bezig, dan is de DSS30Tube net wat gemakkelijker. Verder download ik veel muziek om nieuwe artiesten te ontdekken. En als de muziek bevalt, dan koop ik meestal wel de LP als die te verkrijgen is. Ik wil toch ook iets tastbaars om te verzamelen en in de platenkast te zetten .....

Beide bronnen hebben dus hun voor en nadelen, maar ik kan van beide heerlijk genieten van mijn muziek.

Groeten,

Gerald

Ja, precies. Ik doe mijn lp's dan ook niet weg, en mijn cd's trouwens ook niet. Of een streamer beter of minder is dan de draaitafel hangt echter van zoveel factoren af, dat je er bijkans gek van wordt. Het is een vergelijking die ik niet graag trek (het thema van de komende Hear-dag dus). Aan downloaden heb ik nog niet veel gedaan, voorlopig heb ik nog mijn handen vol aan het opbouwen van mijn muziekverzameling op de streamer. Eindelijk staat al die muziek voor me open, op een manier die mij het beste bevalt: op compositie en componist.

Met een knipoog naar Spido: een Wagneropera als een geheel, niet verdeeld over twee of drie cd's.

Groetjes

M :ph34r: rc

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...