thingman Posted 11 januari 2010 Report Share Posted 11 januari 2010 Ik denk erover om mijn 'Werdegang' hear nog eens in een apart Topic uiteen te zetten.Maar misschien blijft het bij denken. Ik denk dat dit laatste beter is voor de (gemoeds)rust hier, eerlijk gezegd. Voor alles is er een juiste plek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 januari 2010 Report Share Posted 11 januari 2010 Ik denk erover om mijn 'Werdegang' hear nog eens in een apart Topic uiteen te zetten.Maar misschien blijft het bij denken. Ik denk dat dit laatste beter is voor de (gemoeds)rust hier, eerlijk gezegd. Voor alles is er een juiste plek. Jij bent ouder en wijzer dan ik. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 11 januari 2010 Report Share Posted 11 januari 2010 Ik denk erover om mijn 'Werdegang' hear nog eens in een apart Topic uiteen te zetten.Maar misschien blijft het bij denken. Ik denk dat dit laatste beter is voor de (gemoeds)rust hier, eerlijk gezegd. Voor alles is er een juiste plek. Jij bent ouder en wijzer dan ik. M rc Ik ben hooguit minder enthousiast om het te delen... Afgezien van de huidige turbulentie denk ik verder ook aan alle misverstanden die voor de zoveelste keer de revue zouden gaan passeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 januari 2010 Report Share Posted 11 januari 2010 Ik denk erover om mijn 'Werdegang' hear nog eens in een apart Topic uiteen te zetten.Maar misschien blijft het bij denken. Ik denk dat dit laatste beter is voor de (gemoeds)rust hier, eerlijk gezegd. Voor alles is er een juiste plek. Jij bent ouder en wijzer dan ik. M rc Ik ben hooguit minder enthousiast om het te delen... Afgezien van de huidige turbulentie denk ik verder ook aan alle misverstanden die voor de zoveelste keer de revue zouden gaan passeren. indeed Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 11 januari 2010 Report Share Posted 11 januari 2010 Als ik hetzelfde album beluister op de DSS30Tube en op de draaitafel, dan hoor ik zeker verschillen zonder dat ik kan zeggen dat het een veel beter klink dan het andere... ...ach, de BellaVista Signature heeft nog genoeg upgrade mogelijkheden, itt de DSS Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 11 januari 2010 Report Share Posted 11 januari 2010 Mijn twaalfentigtigste versterker.... Karan Acoustics KAI 180. Komt in de plaats van een Audio Research CA 50. Is dit dan uiteindelijk een blijvertje?? Iemand ooit beluisterd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 januari 2010 Report Share Posted 11 januari 2010 Ik denk erover om mijn 'Werdegang' hear nog eens in een apart Topic uiteen te zetten.Maar misschien blijft het bij denken. Ik denk dat dit laatste beter is voor de (gemoeds)rust hier, eerlijk gezegd. Voor alles is er een juiste plek. Jij bent ouder en wijzer dan ik. M rc Ik ben hooguit minder enthousiast om het te delen... Afgezien van de huidige turbulentie denk ik verder ook aan alle misverstanden die voor de zoveelste keer de revue zouden gaan passeren. indeed Ok, ik kwijl wel in mijn eentje. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 11 januari 2010 Report Share Posted 11 januari 2010 Mijn twaalfentigtigste versterker.... Karan Acoustics KAI 180. Komt in de plaats van een Audio Research CA 50. Is dit dan uiteindelijk een blijvertje?? Iemand ooit beluisterd? Ken de naam Karan maar daar blijft het ook bij. Ik dacht dat het ergens uit Oost Europa komst. Als je zo veel van versterker wisseld vraag ik mij af ligt je "probleem" wel bij de versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 januari 2010 Report Share Posted 12 januari 2010 Heer de Jeu heeft er eens een getetst. Best een fraaie model. http://www.hifi.nl/recensies/1320/Karan_KA_i180.html Sindsdien niet veel van het merk vernomen. Holy sh*t 1200watt@8ohm. http://www.karan-acoustics.com/kam1200.php Kan volgens mij in het Guinness book of records Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 januari 2010 Report Share Posted 12 januari 2010 Ok, ik kwijl wel in mijn eentje. M rc Tranen, snot, kwijl.. what's the difference Zou leuker zijn als de heren B eens wat concreets op de markt zetten (ism een fabrikant of zo). Een beetje uit de achterkamertjes sfeer. Als het zo goed als als velen roepen, moet dat toch grote kans op succes hebben. Kom nog wel eens luisteren, als het goed is. Komende tijd even niet, te veel op mn hooivork (aankomende verhuizing). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 januari 2010 Report Share Posted 12 januari 2010 Ok, ik kwijl wel in mijn eentje. M rc Tranen, snot, kwijl.. what's the difference Zou leuker zijn als de heren B eens wat concreets op de markt zetten (ism een fabrikant of zo). Een beetje uit de achterkamertjes sfeer. Als het zo goed als als velen roepen, moet dat toch grote kans op succes hebben. Kom nog wel eens luisteren, als het goed is. Komende tijd even niet, te veel op mn hooivork (aankomende verhuizing). Je ben welkom in mijn achterkamertje. Ik dweil vantevoren wel eventjes. Succes met je verhuizing. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 januari 2010 Report Share Posted 12 januari 2010 Holy sh*t 1200watt@8ohm.http://www.karan-acoustics.com/kam1200.php Kan volgens mij in het Guinness book of records En een dempingsfactor van 10.000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 januari 2010 Report Share Posted 12 januari 2010 Een Crown Studio Reference deed 20.000 (tot 400 hz, dat weer wel) http://www.crownaudio.com/pdf/legacy/136734.pdf @Mumsoft. Lijkt me leuk. Bedankt voor je sterkte wens, ga ik wel nodig hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 januari 2010 Report Share Posted 12 januari 2010 Een Crown Studio Reference deed 20.000 (tot 400 hz, dat weer wel)http://www.crownaudio.com/pdf/legacy/136734.pdf Die doet, zo te lezen in de specs dus 2220 Watt @ 1Khz, en werkt in het frequentiegebied: van 20 Hz tot 20 kHz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 januari 2010 Report Share Posted 12 januari 2010 "Damping Factor: >20,000 from 10 Hz to 400Hz." 2220 watt is ook mooi, maar wel gebrugd (dus dan heb je er 2 nodig). Ik heb er overigens ooit bijna 1 gekocht voor $1800, maar transport kosten uit Californie waren me te hoog (meen $400). Jammer dat Crown gestopt is met dit model. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 januari 2010 Report Share Posted 13 januari 2010 Holy sh*t 1200watt@8ohm.http://www.karan-acoustics.com/kam1200.php Kan volgens mij in het Guinness book of records En een dempingsfactor van 10.000 Mijn versterker heeft een dempingsfactor van 1,5.... hooguit 2 Heeft er wel eens iemand over nagedacht dat een grote dempingsfactor helemaal niet zo goed hoeft te zijn..... het "dempt" ook de muziek ... Vergelijk het maar met een "zwart gat " in het heelal dat absorbeert ook alle energie .... in dit geval het geluid wat uitsterft... Ik vind het zo' n "buzz woord" van kijk mij eens interessant zijn, het zegt net zoveel als "megapixels" van een digitale camera ... niks dus van de uiteindelijk kwaliteit.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 13 januari 2010 Report Share Posted 13 januari 2010 Holy sh*t 1200watt@8ohm.http://www.karan-acoustics.com/kam1200.php Kan volgens mij in het Guinness book of records En een dempingsfactor van 10.000 Mijn versterker heeft een dempingsfactor van 1,5.... hooguit 2 Heeft er wel eens iemand over nagedacht dat een grote dempingsfactor helemaal niet zo goed hoeft te zijn..... het "dempt" ook de muziek ... Vergelijk het maar met een "zwart gat " in het heelal dat absorbeert ook alle energie .... in dit geval het geluid wat uitsterft... Ik vind het zo' n "buzz woord" van kijk mij eens interessant zijn, het zegt net zoveel als "megapixels" van een digitale camera ... niks dus van de uiteindelijk kwaliteit.... Dat jij er geen waarde aan hecht bevestigt mijn keuze voor een hoge dempingsfactor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 13 januari 2010 Report Share Posted 13 januari 2010 Holy sh*t 1200watt@8ohm.http://www.karan-acoustics.com/kam1200.php Kan volgens mij in het Guinness book of records En een dempingsfactor van 10.000 Mijn versterker heeft een dempingsfactor van 1,5.... hooguit 2 Heeft er wel eens iemand over nagedacht dat een grote dempingsfactor helemaal niet zo goed hoeft te zijn..... het "dempt" ook de muziek ... Vergelijk het maar met een "zwart gat " in het heelal dat absorbeert ook alle energie .... in dit geval het geluid wat uitsterft... Ik vind het zo' n "buzz woord" van kijk mij eens interessant zijn, het zegt net zoveel als "megapixels" van een digitale camera ... niks dus van de uiteindelijk kwaliteit.... Ik denk dat het helemaal afhangt van de speakers die worden gebruikt. Ben het wel met je eens wat de pixel hype betreft. Volgens mij is een goede lens belangrijker dan mega veel pixels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 januari 2010 Report Share Posted 13 januari 2010 Holy sh*t 1200watt@8ohm.http://www.karan-acoustics.com/kam1200.php Kan volgens mij in het Guinness book of records En een dempingsfactor van 10.000 Mijn versterker heeft een dempingsfactor van 1,5.... hooguit 2 Heeft er wel eens iemand over nagedacht dat een grote dempingsfactor helemaal niet zo goed hoeft te zijn..... het "dempt" ook de muziek ... Vergelijk het maar met een "zwart gat " in het heelal dat absorbeert ook alle energie .... in dit geval het geluid wat uitsterft... Ik vind het zo' n "buzz woord" van kijk mij eens interessant zijn, het zegt net zoveel als "megapixels" van een digitale camera ... niks dus van de uiteindelijk kwaliteit.... De mijne ws. n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 januari 2010 Author Report Share Posted 13 januari 2010 Uitklinken wat niet op de bron staat hoeft ook niet uit te klinken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 januari 2010 Report Share Posted 13 januari 2010 Holy sh*t 1200watt@8ohm.http://www.karan-acoustics.com/kam1200.php Kan volgens mij in het Guinness book of records En een dempingsfactor van 10.000 Mijn versterker heeft een dempingsfactor van 1,5.... hooguit 2 Heeft er wel eens iemand over nagedacht dat een grote dempingsfactor helemaal niet zo goed hoeft te zijn..... het "dempt" ook de muziek ... Vergelijk het maar met een "zwart gat " in het heelal dat absorbeert ook alle energie .... in dit geval het geluid wat uitsterft... Ik vind het zo' n "buzz woord" van kijk mij eens interessant zijn, het zegt net zoveel als "megapixels" van een digitale camera ... niks dus van de uiteindelijk kwaliteit.... Wat een proza toch weer. Is jouw versterker nu wel een planeet of niet? Dat dempingsfactor cijfers ad absurdum belachelijk zijn was al duidelijk maar het verkoopt wel. 'Tis gewoon een gevolg van een bepaald ontwerp maar dat zegt nog helemaal niets over de kwaliteit er van. P.s. als jouw speakers niet met een hoge dempingsfactor overweg kunnen zet je er toch een weerstand mee in serie? Je weet vast wel hoe je de juiste waarde moet uitrekenen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 januari 2010 Report Share Posted 13 januari 2010 Wat een proza toch weer. Is jouw versterker nu wel een planeet of niet? Zo'n antwoord had ik verwacht, maar denk er nog eens goed over na .....en dan n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 januari 2010 Report Share Posted 13 januari 2010 Daarmee kunnen ze ook overweg, ze hebben alleen niet zoveel controle nodig van een versterker.... van nature goed. Dat is betrekkelijk. Een dempingsfactor van zeg >50 is voor de meeste speakers niet nodig. Maar als je speakers optimaal klinken met een dempingsfactor van 2 gaan ze wel "droger" klinken in het laag met een veel hogere dempingsfactor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 januari 2010 Report Share Posted 13 januari 2010 Het zal allemaal wel los lopen..... als ik kijk wat naar de grootste serie weerstand t.w. de impedantie v/d speaker. Veel belangrijker zijn m.i. de ophanging en materiaal van de conussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 januari 2010 Report Share Posted 13 januari 2010 Die serieweerstand is onderdeel van het elektrische dempingsmechanisme van de speaker. De totale weerstand incl. de weerstand van de speaker en filter is daarbij bepalend. En als je daar naar kijkt zegt i.d.d. een hoge dempingsfactor vrij weinig. Een hoge dempingsfactor zegt meer iets over de versterker. N.l. hoe spanningsvast hij is bij laagohmige complexe belastingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts