Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

De discussies zoals 1 op de middag leren mij dat half Nederland graag zijn mening uit ( er moeite voor doet om naar Radio te bellen ) en tevens dat ik het met het gros van die bellers nooit eens ben.

Lang leve democratie. En de niet onderbouwde meningen !

Als het gaat om de radio...

Ja, daar luister ik graag naar. Heerlijk om 's ochtends op te staan met Radio 4. En 's avonds thuis komen met Radio 4. En soms BBC3. En het nieuws, maar dat vind ik niet heerlijk.

En, nieuwe vondst, het Oude Radio Gevoel op West op zondagochtend van 9 tot 10.

Maar op mijn kamer heb ik liever mijn eigen muziek.

M :ph34r: rc

Guest tubejack
Toch steeds meer ook digitale tuners dus, Jack ;)

Zeker.... kennisverbreding, en af en toe moet je, je eigen visie weer eens bijstellen.

Er blijken ook digitale juweeltjes te zijn. Beide systemen hebben voor-en-nadelen.

Ik heb er z

:lol:

Ik geef zelf ook de voorkeur aan digitale tuners qua uiterlijk, lekker strak. En qua gemak.

(Maar een analoge tuner met motorgestuurde afstemming vind ik ook heel mooi.. Ik heb ooit een koelkastformaat buizenradio gehad waar dat op zat. Werkte helaas -zoals veel meer in die radio- niet meer..)

dan heb je echt een heel groot probleem, maar het is de mooiste en meest coherente japanse luidspreker die ik ooit gehoord heb. Beter dan de TAD's en zo. helaas zijn ze erg zeldzaam en goed aan de prijs E 600 en meer.

Ik kan me voorsetllen dat ze op de Japanase thuis markt wat langer verkocht zijn (en in meerdere modellen wellicht).

Maar ja, dan zit je met rete hoge transport kosten (en een taalbarriere)

Ook leuk

http://audio-heritage.jp/TECHNICS/speaker/sb-10000.html

Hangmat er tussen en spelen

Technics maakte idd mooi spul in de jaren '80. Ooit eens deze bakbeesten beluisterd:

s0238u.jpg

http://speaker.kir.jp/technics/sb-m1s.htm

Erg indrukwekkend met een erg zuiver geluid voor die tijd. Waren overigens geen speakers voor liefhebbers van een romantisch geluid :D

;)

Beste Pjotr,

Verr

Ik kan me voorsetllen dat ze op de Japanase thuis markt wat langer verkocht zijn (en in meerdere modellen wellicht).

Maar ja, dan zit je met rete hoge transport kosten (en een taalbarriere)

Ook leuk

http://audio-heritage.jp/TECHNICS/speaker/sb-10000.html

Hangmat er tussen en spelen

Helaas zijn ze maar relatief kort op de markt geweest, de serie bestond uit drie modellen, waarvan volgens mij alleen de grootse ooit in europa verkrijgbaar was en dan met name in Duitsland. Verzenden uit Japan valt op zich wel mee maar ook daar worden ze vrijwel nooit aangeboden. Bij HiFiDo ben ik maar twee paartjes tegen gekomen.

Helaas had Technics altijd een beetje een identitijds- en imago probleem. Eigenlijk het high-end merk van Matsushita / Panasonic maar nergen buiten Japan als zodanig (h)erkend.

omdat het zo mooi is, nog een SB-RX70 explosie plaatje

sb-rx70-unit.jpg

sb-rx70-in.jpg

En, nieuwe vondst, het Oude Radio Gevoel op West op zondagochtend van 9 tot 10.

Radio West? Serieus? Die neuzelzender? Maar goed, ik zal eens luisteren ........................ <_<

Ruis

Ach ja, vroeger had je daar Arie op Muzieksafari. Arie was een Haagse fietsenmaker die erg hield van klassiek en opera, en daar een uur per week een uitzending over maakte. Dat vonden wij smullen! Helaas is de goede man overleden.

Het programma wat ik nu bedoel geeft muziek uit de oude doos, zeg maar de jaren veertig, vijftig.

Het wordt 's avonds herhaald tussen 6 en 7.

Gewoon een keer luisteren of je het wat vind.

M :ph34r: rc

Guest tubejack
{.....} vondst, het Oude Radio Gevoel op West op zondagochtend van 9 tot 10.

Ik heb hem gevonden :rolleyes:

Met de Lux kan ik hem op 89,3 Mhz met een simpel dipooltje op 4 meter hoogte voor het raam

praktisch in ruisvrij ontvangen. Mooi stereo zeg :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...