buizenbart Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 Dat lijkt me zeker een uitdaging, Jack. Maar jij bent ook geen doorsnee reparatiebedrijf M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 Een defecte Lux T-530 ..... m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 Een defecte Lux T-530 ..... m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 Dat lijkt me zeker een uitdaging, Jack. Maar jij bent ook geen doorsnee reparatiebedrijf Een "reparatiebedrijf" kun je het niet noemen. Ik zit gewoon lekker te sleutelen, het meeste aan mijn eigen spullen.... Heel af en toe help ik iemand, die kennelijk nergens anders terecht kan...... "wegwerpmaatschappij" M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 Uit de T-530 komt alweer een beetje muziek, alleen het audio eindtrapje werkt niet ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Even een update van mijn eindtrap verkoop / ruilacties . De ruil met een 336 werd op het laatste moment afgeblazen door de andere partij , maar waarschijnlijk is mijn 431 (met pijn in het hart ) toch over niet al te lange tijd verkocht en de opvolger word dan waarschijnlijk deze of ie beter is moet ik maar afwachten . http://www.soundstage.com/revequip/krell_fpb300c.htm En dan de nieuwere 300 cx serie, 300 WATT ,FULL POWER BALANCED. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Even een update van mijn eindtrap verkoop / ruilacties . De ruil met een 336 werd op het laatste moment afgeblazen door de andere partij , maar waarschijnlijk is mijn 431 (met pijn in het hart ) toch over niet al te lange tijd verkocht en de opvolger word dan waarschijnlijk deze of ie beter is moet ik maar afwachten . http://www.soundstage.com/revequip/krell_fpb300c.htm En dan de nieuwere 300 cx serie, 300 WATT ,FULL POWER BALANCED. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Het "kleinste" telg van de familie Maar wel impressive specs http://www.krellonline.com/assets/support/0162_020_MAN.pdf http://media.photobucket.com/image/Krell%2.../Krell-amp3.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 @Andro.....: Mooie versterker, maar ben je niet bang dat dat wat teveel aan laag gaat worden met jouw speakers? Of had je met de ML nu te weinig laag? Groet, Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2010 Author Report Share Posted 31 januari 2010 @Andro.....: Mooie versterker, maar ben je niet bang dat dat wat teveel aan laag gaat worden met jouw speakers? Of had je met de ML nu te weinig laag? Groet, Miracle. Wanneer het goed is, maakt de laagweergave niet uit. In het uiterste geval zou de Krell meer controle kunnen hebben waardoor het laag juist wat minder aanwezig lijkt. In het midden en hoog zou ik voor de ML kiezen.... Maar zoals bij elk merk... niet alle typen voldoen aan dezelfde specificaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ik heb dus een nieuwe HigH enD platenmat. De xtremephono Speed. Had ik hier al gezegd. Ben er heel tevreden mee, dat stond hier nog niet. Wel wat prijzig voor wat je krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ik neem aan dat de krell een versterkende tolerantie heeft die ruim binnen 1 dB is ,ook in de lagere regionen ,dus meer laag ? gecontroleerder word het denk ik wel , al kan ik met de ML ook goed leven en heb ik controle genoeg , ik wil gewoon eens in de wereld van (krell ) meer vermogen stappen een ML terugkopen kan altijd weer . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ik heb dus een nieuwe HigH enD platenmat. De xtremephono Speed. Had ik hier al gezegd. Ben er heel tevreden mee, dat stond hier nog niet. Wel wat prijzig voor wat je krijgt. Hoe moeten we dat prijzig interpreteren? Duur vr wat het als materiaal inhoudt? Of duur vr wat de meerwaarde uiteindelijk is? Als je heel tevreden bent en de mat is betaald, prima toch Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Prijzig tov gebruikt materiaal en benodigde materiaalbewerking. Ik ben er tevreden mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 , al kan ik met de ML ook goed leven en heb ik controle genoeg , ik wil gewoon eens in de wereld van (krell ) meer vermogen stappen een ML terugkopen kan altijd weer . gr hj Ik kan ook prima met een ML "leven". Ik heb zelf een ML No. 333 die specificeert 300/600/1200 Watt bij resp. 8, 4 en 2 Ohm. Controle is er dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Gisteren eens weer een lekker dagje doorgebracht in Sneek samen met m'n neef en m'n zoon. Ik heb bij Audioselectief m'n nieuwe SME 309 en een mooi Benz Glider L2-element laten monteren en uiteraard laten afstellen. Ik voelde me gisteren net weer een klein kind in een snoepjeswinkel . Op dit moment draait hier de MFSL UHQR-versie van D.S.O.T.M. Oh, oh, oh, wat klinkt dat weer mooi!!!! Frank. p.s. Henk, Marten-Jan en Aleida, via deze weg nogmaals bedankt voor de perfecte service en de hartelijke ontvangst. Ook namens Harrie en mijn zoon Leroy. Hij heeft al aangegeven 10 April ook weer mee te willen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Gisteren eens weer een lekker dagje doorgebracht in Sneek samen met m'n neef en m'n zoon. Ik heb bij Audioselectief m'n nieuwe SME 309 en een mooi Benz Glider L2-element laten monteren en uiteraard laten afstellen. Ik voelde me gisteren net weer een klein kind in een snoepjeswinkel . Op dit moment draait er de MFSL UHQR-versie van D.S.O.T.M.Oh, oh, oh, wat klinkt dat weer mooi!!!! Frank. Gefeliciteerd met je 309 en de mooie Glider. Ik heb zelf ook enkele jaren een Glider L2 gehad en later ingeruild voor een JA. Nu de Leonardo zonder element is verhuisd naar de werkkamerset heb ik opnieuw m'n oog laten vallen op een Glider L2. Ik heb alleen nog geen gelegenheid gehad om 'm op te halen maar daar ga ik iets voor regelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Het verbaast mij wel eens dat ik regelmatig slechte kritiek op ML versterkers lees vwb. controle in het laag...... Ik ervaar dat absoluut niet zo, ook niet bij de wat oudere MLs. Anders dan Krell: jazeker. Maar niet minder of slechter. Alleen 'anders' . En soms ook domweg mooier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Het verbaast mij wel eens dat ik regelmatig slechte kritiek op ML versterkers lees vwb. controle in het laag...... Ik ervaar dat absoluut niet zo, ook niet bij de wat oudere MLs. Anders dan Krell: jazeker. Maar niet minder of slechter. Alleen 'anders' . En soms ook domweg mooier. Ik had het niet beter kunnen omschrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2010 Author Report Share Posted 31 januari 2010 Het verbaast mij wel eens dat ik regelmatig slechte kritiek op ML versterkers lees vwb. controle in het laag...... Ik ervaar dat absoluut niet zo, ook niet bij de wat oudere MLs. Anders dan Krell: jazeker. Maar niet minder of slechter. Alleen 'anders' . En soms ook domweg mooier. Slechte kritiek..?? Een Krell staat nu eenmaal bekend als de krachtpatser in het laag... een ML is daar wat liever. Of zoals een kennis dat zei... het laag Krellt eruit... Voor beide zijn er liefhebbers beter of slechter kune je dat inderdaad niet noemen. Ik heb ook liever met een ML te doen dan met een Krell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Gisteren eens weer een lekker dagje doorgebracht in Sneek samen met m'n neef en m'n zoon. Ik heb bij Audioselectief m'n nieuwe SME 309 en een mooi Benz Glider L2-element laten monteren en uiteraard laten afstellen. Ik voelde me gisteren net weer een klein kind in een snoepjeswinkel . Op dit moment draait er de MFSL UHQR-versie van D.S.O.T.M.Oh, oh, oh, wat klinkt dat weer mooi!!!! Frank. Gefeliciteerd met je 309 en de mooie Glider. Ik heb zelf ook enkele jaren een Glider L2 gehad en later ingeruild voor een JA. Nu de Leonardo zonder element is verhuisd naar de werkkamerset heb ik opnieuw m'n oog laten vallen op een Glider L2. Ik heb alleen nog geen gelegenheid gehad om 'm op te halen maar daar ga ik iets voor regelen. Dankjewel Paul, ik denk als deze is versleten, een J.A. ook wel in beeld zal komen (maar dan zal eerst de phono-trap ge-upgrade moeten zijn). Heb jij jouw nieuwe Glider laten reserveren? Volgens mij heb ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Dankjewel Paul, ik denk als deze is versleten, een J.A. ook wel in beeld zal komen (maar dan zal eerst de phono-trap ge-upgrade moeten zijn). Heb jij jouw nieuwe Glider laten reserveren? Volgens mij heb ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Het is net zo als kiezen tussen een duurdere bmw en een vergelijkbare mercedes , ieder heeft wel wat ,wat je aanspreekt , in de reviews lees je dat de krell (nog)meer controleert en dat bij de nieuwere krells (ook de cx serie ) het mid hoog ook mooi is , het meest scherpe stereobeeld ooit , heb ik gehoord op krell het leek net of het instrument /stem verankerd was aan de grond heel apart , maar de ml is erg neutraal en ik ben bang dat ik dat misschien ga missen , maar een keer iets anders is ook wel gezond . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Dankjewel Paul, ik denk als deze is versleten, een J.A. ook wel in beeld zal komen (maar dan zal eerst de phono-trap ge-upgrade moeten zijn). Heb jij jouw nieuwe Glider laten reserveren? Volgens mij heb ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 februari 2010 Report Share Posted 6 februari 2010 Ik heb net een op 500 LPs gelimiteerd IRON MAIDEN dubbel album gekocht van een live concert in buenos aires , een gele persing gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts