Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

@ M44,

Onder sommige cd-spelers en niet te vergeten phonotrappen zie ik die Quadraspire QX-25 liever dan Masterbase!!!

Greetz,

Lestat

Klank wordt in mijn geval schoner en ruimtelijkheid neemt toe. Wel heb ik gemerkt dat overdaad van dit soort tweaks een beetje de "ziel" uit de muziek haalt. Het wordt dan te "steriel". Uitproberen is dus het advies.

Onder phonotrap en versterker pakt het heel goed uit, maar onder de DSS30 iets minder. Dus deze staat nu weer met zijn pootjes op het eiken van mijn dressoir en dat klinkt erg lekker.

Update:

Eerste indruk van de Quadraspires is overweldigend: ruimtelijker, strakker, en noem maar op ........

Ik heb de Quadraspires nog maanden onder de apparatuur gehad en er eigenlijk nooit meer op gelet. Gewoon spelen en van de muziek genieten ...

Na het bezoek aan de luistershow in Alkmaar en de indruk die de set van Analogue Audio op mij heeft gemaakt, werd ik weer even wakker geschut dat muziekbeleving meer is dan alleen maar een technisch perfecte klank. Het moet natuurlijk klinken en het moet kippenvel oproepen. Ik wilde thuis ook horen wat ik daar heb gehoord. Nu is dat een compleet andere set, dus dat gaat nooit lukken. Maar ik ben de weken erna wat gaan experimenteren en tot de conclusie gekomen dat het de Quadraspires in mijn set geen goede oplossing zijn.

In het verleden had ik mijn set op glazen platen staan, maar dat klonk vreselijk kan ik achteraf zeggen. Nu heb ik een stevig eikenhout dressoir en dat zorgt voor enige kleuring. Hetzelfde geldt voor de ebbenhouten blokjes en spikeschoteltjes die ik onder mijn phonotrap, draaitafel en speakers heb geplaatst, maar daarom worden ze ook verkocht.

Ondanks deze kleuring (of juist dankzij) geniet ik wel meer van mijn muziek en krijg ik weer geregeld kippenvel. Ook heb ik de speaker nog een tikkeltje verder ingedraaid waardoor de diepte ook wat is toegenomen.

Nu klinkt het geheel iets minder clean zeg maar, maar wel wat levendiger en voller. De muziek "rolt" ahw meer. Als je Hugh Masekela kent weet je denk ik wat ik bedoel.

Er valt dus best veel te experimenteren zonder dat je meteen geld hoeft uit te geven ........

• Members
Nieuwe 2 ehands LP s

IRON MAIDEN

seventh son of a 7 th son

can i play with madness

somewhere in time

[...]:

gr hj

Wereldplaten!! Die Can I Play With Madness, is dat een maxi of een (live) verzamelaar? Dat nummer staat ook op Seventh Son...

Nieuwe 2 ehands LP s

IRON MAIDEN

can i play with madness

somewhere in time

[...]:

gr hj

Wereldplaten!! Die Can I Play With Madness, is dat een maxi of een (live) verzamelaar? Dat nummer staat ook op Seventh Son...

Inderdaad , tis een maxi single overigens

Weet iemand nog een platenzaak met een enorme hard rock collectie 2 e hands nieuw het maakt niet uit , record mania , record friends en die zaak bij paradiso ken ik al wat amsterdam betreft , ik zoek ac dc/ iron maiden/ deep purple tegen redelijke prijzen

gr :angry: hj :D

Nieuwe 2 ehands LP s

IRON MAIDEN

can i play with madness

somewhere in time

[...]:

gr hj

Weet iemand nog een platenzaak met een enorme hard rock collectie 2 e hands nieuw het maakt niet uit , record mania , record friends en die zaak bij paradiso ken ik al wat amsterdam betreft , ik zoek ac dc/ iron maiden/ deep purple tegen redelijke prijzen

Ga eens naar een platenbeurs... daar is zeker wat te vinden.

:)

• 2 weeks later...

Beetje late reatie, maar ga eens kijken bij de platenboef in Leiden.

@Hans: Liep de FB niet goed op snelheid?

Nieuwe 2 ehands LP s

IRON MAIDEN

can i play with madness

somewhere in time

[...]:

gr hj

Minstrel in Zwolle.

Zeer grote collectie 2de hands en nieuw.

Frank :rolleyes:

@Hans: Liep de FB niet goed op snelheid?

Best wel, maar nu kan ik het toerental precies instellen en bovendien omschakelen naar 45 toeren.

:)

Dat is wel handig ja. De snaar moeten verleggen voor een 45 toeren plaat is niet heel handig.

Dat vond ik met de VPI al niet, maar zo te zien is dat met een FB helemaal geen doen.

Gefeliciteerd met de upgrade.

• 2 weeks later...

gewaterd esdoornfineer , ik vind het een hele mooie fineersoort en ook goed betaalbaar en ik ook houd wel van een spartaans/zakelijk uiterlijk al moet de acoustiek nog wel verder worden geoptimaliseerd maar een houten vloer doet al veel goed , ik denk dat ik de komende 10 jaar geen andere eindtrap meer hoef . :D

Krell evo 400 monos

heb je die wanden vh appartement al gechecked bijna een halve meter dik

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...