gruiter Posted 30 maart 2010 Report Share Posted 30 maart 2010 Dat dacht ik al Stef Ik speelde al een tijdje met Philips SQ E88CC buisjes. Eerst in mijn CD speler en later heb ik deze buisjes ook in de DSS30Tube gezet. Ik vond de Philips al een hele verbetering t.o.v. de standaardbuisjes: minder saai, maar wel rustiger en met name veel meer detail. Achteraf gezien misschien een tikkeltje aan de slanke kant als ik het vergelijk met nu. Omdat het een relatief simpele en redelijk betaalbare ingreep is om met buisjes te experimenteren heb ik weer wat verder rond gekeken naar een buis die in mijn setup misschien nog wel mooier (naar mijn smaak) tot uitdrukking komt. Ik heb me hierin ook laten adviseren en we kwamen naast Philips SQ premium, Siemens, ook op Mullard uit. Een 188CC zou dan nog weer een stapje beter zijn dan een E88CC buis. Siemens zou wat feller klinken, Mullard wat warmer en de Philips zou daar weer tussen in zitten. Omdat mijn set van nature al open en gedetailleerd klinkt, zou een Mullard wellicht een hele mooie match kunnen zijn. Ik heb ze nu een aantal uren laten spelen. Ik zou heel veel woorden kunnen gebruiken om te beschrijven wat ik hoor, maar dat vind ik lastig. Het verschil is wel erg groot kan ik zeggen. Een aspect wat me duidelijk opvalt is dat vibratie in stemmen beter te horen is en het geheel voller en ietsje minder slank klinkt. In elk geval klinkt het spannender, sprankelender en verfijnd. Na een paar uurtjes luisteren met verschillende muziekstijlen lijkt het een schot in de roos is (meestal geeft langer luisteren de definitieve doorslag). Het is erg leuk en leerzaam en als je de goede match hebt gevonden kun je net wat meer uit je set halen. Verder heb ik het idee dat hoe beter de buis is, des te negatiever de impact van buizendempers. Gelukkig zijn deze Mullards niet erg microfonisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 30 maart 2010 Report Share Posted 30 maart 2010 Dat dacht ik al Stef Ik speelde al een tijdje met Philips SQ E88CC buisjes. Eerst in mijn CD speler en later heb ik deze buisjes ook in de DSS30Tube gezet. Ik vond de Philips al een hele verbetering t.o.v. de standaardbuisjes: minder saai, maar wel rustiger en met name veel meer detail. Achteraf gezien misschien een tikkeltje aan de slanke kant als ik het vergelijk met nu. Omdat het een relatief simpele en redelijk betaalbare ingreep is om met buisjes te experimenteren heb ik weer wat verder rond gekeken naar een buis die in mijn setup misschien nog wel mooier (naar mijn smaak) tot uitdrukking komt. Ik heb me hierin ook laten adviseren en we kwamen naast Philips SQ premium, Siemens, ook op Mullard uit. Een 188CC zou dan nog weer een stapje beter zijn dan een E88CC buis. Siemens zou wat feller klinken, Mullard wat warmer en de Philips zou daar weer tussen in zitten. Omdat mijn set van nature al open en gedetailleerd klinkt, zou een Mullard wellicht een hele mooie match kunnen zijn. Ik heb ze nu een aantal uren laten spelen. Ik zou heel veel woorden kunnen gebruiken om te beschrijven wat ik hoor, maar dat vind ik lastig. Het verschil is wel erg groot kan ik zeggen. Een aspect wat me duidelijk opvalt is dat vibratie in stemmen beter te horen is en het geheel voller en ietsje minder slank klinkt. In elk geval klinkt het spannender, sprankelender en verfijnd. Na een paar uurtjes luisteren met verschillende muziekstijlen lijkt het een schot in de roos is (meestal geeft langer luisteren de definitieve doorslag). Het is erg leuk en leerzaam en als je de goede match hebt gevonden kun je net wat meer uit je set halen. Verder heb ik het idee dat hoe beter de buis is, des te negatiever de impact van buizendempers. Gelukkig zijn deze Mullards niet erg microfonisch. Moet ik nou weer komen luisteren zeker. :lol: Volgende week vrijdag dan maar voor de analoogshow met koffie, gerald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 30 maart 2010 Report Share Posted 30 maart 2010 Ja graag! Ik ben wel benieuwd wat je er van vindt. Ook van de Benz Micro Wood, maar ik neig kwa element toch wat meer naar de Lyra. Misschien is de nieuwe Delos iets. Die krijgen we vrijdag ook te horen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 30 maart 2010 Report Share Posted 30 maart 2010 Ben ik ook benieuwd naar, net zoals naar VTL (hoe kan het ook anders ) en naar de BlueAmp. In ieder geval gefeliciteerd met de Mullard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 30 maart 2010 Report Share Posted 30 maart 2010 Gaat zeker weer leuk en gezellig worden! Koffie vooraf bij mij komt in orde .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 maart 2010 Report Share Posted 31 maart 2010 Via Marktplaats (bij een verkoper waar ik eerder zaken mee heb gedaan) een setje Mullard E188CC buisjes voor de DSS30Tube :wub: Zijn dat NOS Mullards of New-Mullards? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 31 maart 2010 Report Share Posted 31 maart 2010 Dit zijn buisjes uit de 60's die als NOS meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 maart 2010 Report Share Posted 31 maart 2010 Dit zijn buisjes uit de 60's die als NOS meten. Dan helemaal gefeliciteerd, en nog meer als ze van voor '63 zijn. Die kom je niet zo heel vaak meer in goede staat tegen, en zijn een heel stuk mooier dan de New-Mullards. Wil je dat nog verbeteren zul je moeten gaan denken in de richting van een Philips Miniwatt SQ Goldpinn E288CC , maar die zijn nog moeilijker te vinden. De Siemens uitvoering daarvan kom je wel wat vaker tegen, maar die komen niet in de buurt van de Mullards en Philips Miniwatts (wat overigens uit de zelfde fabriek in NL kwam. Siemens uit DL). Link to comment Share on other sites More sharing options...
blindetests Posted 31 maart 2010 Report Share Posted 31 maart 2010 Ik heb onlangs tapijttegels tegen het plafond geplakt. Dat doet wonderen voor de akoestiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blindetests Posted 31 maart 2010 Report Share Posted 31 maart 2010 Trouwens, over buizen gesproken, ik heb op zolder nog ongeveer 150 oude ongebruikte Telefunken buizen liggen. Voor de rest GE, etc. Kan iemand daar iets mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 maart 2010 Report Share Posted 31 maart 2010 Ja kan ie..... 1 april! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 maart 2010 Report Share Posted 31 maart 2010 Ik heb onlangs tapijttegels tegen het plafond geplakt. Dat doet wonderen voor de akoestiek. Bruine of groene? En natuurlijk gelijk de vloer gewit............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 maart 2010 Report Share Posted 31 maart 2010 Ik heb onlangs tapijttegels tegen het plafond geplakt. Dat doet wonderen voor de akoestiek. Heeft hetzelfde effect als op je kop gaan staan. Moet je wel tapijttegels op de vloer hebben, natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 1 april 2010 Report Share Posted 1 april 2010 Een nieuwe afstandsbediening voor het Sonos systeem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 april 2010 Members Report Share Posted 4 april 2010 Van de week aangeschaft voor mijn nog in opzet zijnde ''Wereldreis door High-End museum'' Een in absolute nieuwstaat verkerende set Avalon Avatar's... ... misschien niet de meest ''open'' klinkende luidspreker, toch kunnen deze weergevers nog steeds bijzonder goed meekomen met de moderne ''concurrentie'' Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 Museum??? vind ik ook , mooie speaker voor het geld . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 april 2010 Members Report Share Posted 4 april 2010 Museum??? vind ik ook , mooie speaker voor het geld . gr hj Yep, loop al een tijdje met dat idee. Sinds ik een enorme verzameldrang heb ontwikkeld voor High-End uit de jaren 80-90 neemt dit steeds duidelijkere vormen aan. We zijn al een tijdje aan het rondkijken voor een huis richting Friesland, een boerderij zou heel goed kunnen werken in dit verband. Voor mijn werkzaamheden heb ik zowiezo veel meer ruimte nodig, een grote schuur is daarnaast dan ook het obstakel niet meer zodat deze als een museum in te richten valt. Het idee is dan ook High-End uit ''vervlogen'' dagen per werelddeel. Bij Europa denk ik dan bijvoorbeeld aan Tannoy, B&W, Kef, Sphinx en dergelijken, Amerika met Levinson, Krell, Avalon etc, Japan met Marantz, Luxman en Accuphase, ga zo maar door. Er zijn in die tijd zulke fantastisch mooie dingen gemaakt dat deze gerust nog eens ergens in het zonnetje mogen worden gezet. Uiteraard zal er ook heel veel aandacht aan de draaitafel worden gegeven. Het zal allemaal zijn tijd nog wel uitduren, maar komen d Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 Leuk idee gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 Een precieze datum moet nog bevestigd worden, maar zeg over ongeveer een maandje een afspraak met SoundScapes voor een plan van aanpak mbt tot de akoestiek van onze woonkamer. Niet dat we meteen alles gaan implementeren, maar dan hebben we in elk geval hopelijk een goed advies waar stapje voor stapje mee aan de gang kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 Museum??? vind ik ook , mooie speaker voor het geld . gr hj Yep, loop al een tijdje met dat idee. Sinds ik een enorme verzameldrang heb ontwikkeld voor High-End uit de jaren 80-90 neemt dit steeds duidelijkere vormen aan. We zijn al een tijdje aan het rondkijken voor een huis richting Friesland, een boerderij zou heel goed kunnen werken in dit verband. Voor mijn werkzaamheden heb ik zowiezo veel meer ruimte nodig, een grote schuur is daarnaast dan ook het obstakel niet meer zodat deze als een museum in te richten valt. Het idee is dan ook High-End uit ''vervlogen'' dagen per werelddeel. Bij Europa denk ik dan bijvoorbeeld aan Tannoy, B&W, Kef, Sphinx en dergelijken, Amerika met Levinson, Krell, Avalon etc, Japan met Marantz, Luxman en Accuphase, ga zo maar door. Er zijn in die tijd zulke fantastisch mooie dingen gemaakt dat deze gerust nog eens ergens in het zonnetje mogen worden gezet. Uiteraard zal er ook heel veel aandacht aan de draaitafel worden gegeven. Het zal allemaal zijn tijd nog wel uitduren, maar komen d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 april 2010 Report Share Posted 5 april 2010 Wat is er eigenlijk met je Ardens gebeurd, Arden?? Btw http://www.hifimuseum.info/index.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 april 2010 Members Report Share Posted 5 april 2010 Mijn Arden's zijn naar een echte liefhebber in Belgie verhuisd! E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 april 2010 Report Share Posted 5 april 2010 Koel man, heb je wel wat ruimte nodig beter pic http://cyfa.co.kr/data/file/market_1/74139...annoy%2BFSM.jpg Lol, geen last van waf http://www.canuckaudiomart.com/uploads/41/...522b48bf15f.jpg (uit http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?p=930968 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 april 2010 Members Report Share Posted 5 april 2010 Ach ja, maar ik bespaar dan weer ruimte met het Marantz setje. Hier heb je een betere foto met ''bijpassend'' audiorekkie... ... en een beetje hoogglans zwart afwerking doet ook wonderen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 april 2010 Report Share Posted 5 april 2010 Wat een grote weergevers Arden! Waarom heb je ze weggedaan? vanwege de lage WAF? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts