Frank K. Posted 15 mei 2010 Report Share Posted 15 mei 2010 Eerste indruk minder plaatruis dan de condor hij moet eerst inspelen al klinkt hij niet slecht vanaf de start en ik moet nog de juiste instelling vinden/bepalen , het is overigens de urushi wajima geworden deze heeft dezelfde opbouw als de tsugaru er was weinig op het net over te vinden vandaar. Probeer instelling is 1,8 gram naaldkracht en 100 ohm en daarna 1 k ohm afsluitweerstand ,arm horizontaal gr hj Mooi element. Het kan gezichtsbedrog zijn, maar het lijkt net of het element licht naar voren helt. Als dit inderdaad zo is, zou ik de arm aan de achterzijde iets laten zakken. Zou zonde zijn als op deze manier het element, maar zeker het vinyl vernielt wordt. Maar zoals gezegd, je schrijft dat je de arm horizontaal hebt, dus zal het wel gezichtsbedrog zijn. Nogmaals, een schitterend element. Veel plezier ermee. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 mei 2010 Report Share Posted 15 mei 2010 Arm staat niet helemaal horizontaal hij staat inderdaad iets hoger van achter , ik heb er nu een aantal uren naar geluisterd en het is inderdaad een bijzonder ding je kunt het een beetje vergelijken met die audionote sets toen in het audiotorium in den haag er zit erg veel detail /innerlijke emotie in de weergave , daarom heb ik hem ook gekocht aangezien de krell en nagra niet echt romantisch warm te noemen zijn , maar wees gerust er beschadigd niets het element loopt helemaal vrij van de plaat en de naaldkracht is een minimale 1,80 gram de afsluitweerstand staat weer op 1 kohm in tegenstelling tot de advies weerstand . Het maakt analoog de moeite waard ,echt apart spul zonder dollen. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 mei 2010 Report Share Posted 15 mei 2010 Arm staat niet helemaal horizontaal hij staat inderdaad iets hoger van achter , ik heb er nu een aantal uren naar geluisterd en het is inderdaad een bijzonder ding je kunt het een beetje vergelijken met die audionote sets toen in het audiotorium in den haag er zit erg veel detail /innerlijke emotie in de weergave , daarom heb ik hem ook gekocht aangezien de krell en nagra niet echt romantisch warm te noemen zijn , maar wees gerust er beschadigd niets het element loopt helemaal vrij van de plaat en de naaldkracht is een minimale 1,80 gram de afsluitweerstand staat weer op 1 kohm in tegenstelling tot de advies weerstand . Het maakt analoog de moeite waard ,echt apart spul zonder dollen. gr hj Juist met een (te)lage naalddruk verkloot je meer dan met een (iets) (te)hoge. Met een (te)lage naalddruk kan deze gaan stuiteren en/of skaten. Ook is de bewegingsvrijheid in de groef groter bij een lagere naalddruk. Dus: Juist als je het element (ver)voorover wilt gebruiken raad ik je aan om een iets hogere naalddruk te hanteren. Liefst tegen het max van wat opgegeven word aan. Beter is, zeker met dat element, om het 100% horizontaal af te stellen, en dan te beginnen op de opgegeven ideaaldruk. Vanuit daar steeds een heel klein stapje verhogen die druk, totdat je geen vervorming hebt. Zeker met een JMW arm is het aan te raden een iets hogere druk te hanteren dan gemiddeld. Lees de gebruiksaanwijzing van je arm er nog maar eens op na, of lees op de site van VPI wat de ontwerper erover schrijft. Lees daarbij ook even wat de ontwerper van het element aanraad. Mvg. Miracle. P.S. Gefeliciteerd met die mooie aanwinst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 mei 2010 Report Share Posted 15 mei 2010 Bedankt michael , ik zal het eens nalezen , ik zal eens achter wat meer info aangaan wat betreft de instelling volgens de fabriek ,er zit overigens geen gebruiksaanwijzing bij de koetsus, dat heeft vd Hul toch beter voor elkaar een koetsu fabrieks site is er ook niet voor zover ik weet , ik zal via de importeur eens achter wat meer info aangaan. Overigens zoals ik al eerder zei het element is erg stil komt solide en degelijk over en is minder kwetsbaar dan de naked body van vd hul daar moet je erg voorzichtig mee zijn groeten hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 21 mei 2010 Report Share Posted 21 mei 2010 http://nl.picturepush.com/+EcO1 plaatje Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 eichmann bullet pluggen 4 stk. uiteraard de koper versie. en wat verguld koperdraad. en dan een beetje tin, boutje en wat fibonacci en gehakt. en klaar is m44 Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 eichmann bullet pluggen 4 stk. uiteraard de koper versie. en wat verguld koperdraad. en dan een beetje tin, boutje en wat fibonacci en gehakt. en klaar is m44 En nog wat carbon of rijstepapier Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 ja ik zoek nog een goede isolator die makkelijk eromheen te draaien is. veters zijn zo'n gepruts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 juni 2010 Author Report Share Posted 6 juni 2010 ja ik zoek nog een goede isolator die makkelijk eromheen te draaien is. veters zijn zo'n gepruts Nee hoor, veters zijn eigenlijk buisjes. Gewoon die plastic dingen er af knippen en je kunt er zo een draad doorheen schuiven. Ik weet overigens niet of dit met alle schoenveters zo is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 eichmann bullet pluggen 4 stk. uiteraard de koper versie. en wat verguld koperdraad. en dan een beetje tin, boutje en wat fibonacci en gehakt. en klaar is m44 Hallo, Eerst een tip: Ik meen mij te herinneren dat ze bij Triple M in Rhenen katoenen isolatie kous verkopen. Lijkt mij ideaal voor jouw doel. Verder zou ik wel eens willen weten wat je met de Fibonacci reeks gaat doen bij het maken van een interlink. Kun je het uitleggen/vertellen? Ik ben daar uitermate nieuwsgierig naar. En het gehakt; wat gaat dat worden? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 ik ga 2 draden in elkaar draaien ( rechtsom uiteraard ) tot een bepaalde hoek die goed in verhouding staat tot dikte van de draad. en een gehakt behandeling geven. beetje snot erop, lijn olie en nog iets van mijzelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 ja ik zoek nog een goede isolator die makkelijk eromheen te draaien is. veters zijn zo'n gepruts Nee hoor, veters zijn eigenlijk buisjes. Gewoon die plastic dingen er af knippen en je kunt er zo een draad doorheen schuiven. Ik weet overigens niet of dit met alle schoenveters zo is. nee...precies Hans niet alle veters Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 ik ga 2 draden in elkaar draaien ( rechtsom uiteraard ) tot een bepaalde hoek die goed in verhouding staat tot dikte van de draad. en een gehakt behandeling geven. beetje snot erop, lijn olie en nog iets van mijzelf. Hallo, Wat heeft Fibonacci daar mee te maken? Fibonacci heeft een getallenreeks ontwikkeld waar je de gulden snede uit kunt berekenen. Dat is een verhouding. Ga je een hoek wikkelen met een tangens van 1,618 of een sinus van 0,618? Of verhoudt de spoed van de draad zich ten opzichte van de dikte met een factor 1,618 of 2,618 of ???? Wees eens iets duidelijker aub. Als je dat tenminste wilt; het kan natuurlijk ook allemaal super geheim zijn. Waarom rechtsom? (ik zie de smiley wel, maar je weet nooit) Rechtsom heet trouwens in het vakjargon "Z twijn". Als je naar de schuine draadassen kijkt kun je daaroverheen een Z tekenen. Andersom is "S twijn" (schuine draadas in de andere richting). Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 ik ga 2 draden in elkaar draaien ( rechtsom uiteraard ) tot een bepaalde hoek die goed in verhouding staat tot dikte van de draad. en een gehakt behandeling geven. beetje snot erop, lijn olie en nog iets van mijzelf. Hallo, Wat heeft Fibonacci daar mee te maken? Fibonacci heeft een getallenreeks ontwikkeld waar je de gulden snede uit kunt berekenen. Dat is een verhouding. Ga je een hoek wikkelen met een tangens van 1,618 of een sinus van 0,618? Of verhoudt de spoed van de draad zich ten opzichte van de dikte met een factor 1,618 of 2,618 of ???? Wees eens iets duidelijker aub. Als je dat tenminste wilt; het kan natuurlijk ook allemaal super geheim zijn. Waarom rechtsom? (ik zie de smiley wel, maar je weet nooit) Rechtsom heet trouwens in het vakjargon "Z twijn". Als je naar de schuine draadassen kijkt kun je daaroverheen een Z tekenen. Andersom is "S twijn" (schuine draadas in de andere richting). Groet, Leobus beste leobus. weet ik nog niet exact. fibonacci is meer om aan te geven dat de gedachte gang van de heilige geometrie door mij (zover het lukt) word toegepast. alles is in verhouding terug te vinden in de natuur. dat gebruik ik om spullen te maken. fibonacci was niet de enige die zich daarmee bezig hield. ik heb een methode voor mijzelf of een draad goed gewikkeld is maar daar vertel ik idd niks over hier. rechtsom dus zeg maar wikkelen met de klok mee naar beneden klink beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 Lijnolie en Rechtsom is dus gehakt, volgens mij. Fibonacci (gulden snede) is dus één van de 10 wetten van het universum, net zoals de wet van ohm. Met de getallenreeks van de Fibonacci (gulden snede) kan je de ideale lengte bepalen. @ Leobus: Zoek maar eens op Fibonacci en de gulden snede op Google. Deze link legt het leuk uit. (pdf bestandje). Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 7 juni 2010 Report Share Posted 7 juni 2010 @ Leobus:Zoek maar eens op Fibonacci en de gulden snede op Google. Deze link legt het leuk uit. (pdf bestandje). Beste Audiofreak. Ik ben al een poosje aardig op de hoogte van deze zaken. In mijn interlink heb ik ook de gulden snede toegepast. Jij weet dat dat geen slecht resultaat heeft opgeleverd. Groet, leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 Mijn nieuwste aanwinst. Celestion SL12Si. Ik was op zoek naar niet al te dure gebruikte speakers om boven bij de computer op te stellen. Celestion stond op het verlanglijstje en zo trof ik deze op marktplaats aan. Bij de verkoper heb ik alleen even geluisterd of alles naar behoren functioneerde en de speakers gekocht. Eenmaal thuis heb ik ze eerst maar eens beneden aangesloten en een cd opgezet. Mijn mond viel open van verbazing. In één woord: WAUW! Ik wist wel waaartoe Celestion in staat was, want ik heb ooit de SL700 in huis gehad voor een speakervergelijk. De SL700 is top (is ook de top van de SL lijn), maar naar mijn smaak een beetje weinig levendig. Iets wat ik bij de SL12Si niet ervaar. Het meest indrukwekkend is de grote en diepe soundstage en de tonale balans. Ik verwachtte een beetje dik laag, maar het laag is heel mooi in balans. De speakers zijn nog maar even beneden blijven staan om ze langer te kunnen vergelijken met mijn Totem Model 1 speakers. T.o.v. de Totems geven de Celestions een iets minder precieze plaatsing van zangers en instrumenten, maar de soundstage is in breedte en diepte op gelijk niveau met de Totems en de tonale balans vind ik zelfs beter. Nooit gedacht dat een voordelige gebruikte speaker het mijn Totems moeilijk zou maken. Om eerlijk te zijn..., ik weet nog niet welke speakers beneden blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 prachtige speakers gefeliciteerd met je aankoop de 700 was ik ook erg van onder de indruk als 16/17 jarige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 Van mij ook. Celestion heeft bij ons definitief de benedenverdieping ingenomen, een prima (oud) merk. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 Via dit adres zijn nog wat gegevens te vinden over de Celestion SL lijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 Zou je het aandurven om de verouderde condensatoren uit het wisselfiter te vervangen door moderne MKPs van dezelfde waarden? Vermoedelijk zou dat een einde maken aan je twijfel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juni 2010 Report Share Posted 9 juni 2010 Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 9 juni 2010 Report Share Posted 9 juni 2010 Zou je het aandurven om de verouderde condensatoren uit het wisselfiter te vervangen door moderne MKPs van dezelfde waarden? Vermoedelijk zou dat een einde maken aan je twijfel... Beste Spido, Je hebt dus het vermoeden dat de Celestions het zeker van de Totems gaan winnen als ik de condensatoren vervang? Op electrotechnisch gebied ben ik nog volkomen leek, dus een paar vragen hierover. Ik denk dat de speakers tussen de 15 en 20 jaar oud zijn. Wordt het dan inderdaad tijd om de condensatoren te vervangen? Maakt het nog uit van welke makelij de nieuwe condensatoren zijn? Op het net vond ik nog deze twee plaatjes van het filter van de SL12Si. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 juni 2010 Report Share Posted 9 juni 2010 (edited) heb uiteindelijk toch een Achroplatter aangeschaft voor mijn rega P25, ter vervanging van het glazen plateau Ik weet dat er vele sceptici zijn omtrent zo'n veranderingen Achroplatter op de foto zie je de nieuwe RB301 arm vermoed ik ... Gr stef Edited 9 juni 2010 by stefk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts