Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

philips-gogear-raga-mp3-player.jpg

Philips GoGear Raga MP3 speler.

Toch wel lekker om wat muziek te kunnen luisteren tijdens een vliegreis van 11 uur. :huh:

Donderdag vertrek ik voor een paar weken naar Jamaica, en om 11 uur in een vliegtuig naar het geluid van de motoren en de mensen om me heen te gaan zitten luisteren.....nee dus.

Daarom toch maar zo'n ding aangeschaft.

Ik heb er meerdere uitgeprobeerd, en allemaal geven ze zo'n beetje het zelfde geluid, met een Sennheiser CX550. Absoluut niet mooi, maar voor in een vliegtuig goed genoeg voor mij.

Met de originele koptelefoontjes zijn die dingen helaas helemaal niet om aan te horen.

Daarom maar

Je gaat naar Jamaica, geen reggae? B)

Staan wat reggea nummers tussen op de MP3 speler, maar gelukkig niet te veel. Dat kan ik daar nog genoeg live horen.

Ik logeer haast naast het Reggae Xplosion in Ocho Rios. :)

Genietse Miracle! :)

Dank je Ivan, gaat zeker lukken. B)

Kleine nuancering op de koptelefoon: De Sennheiser CX550 is retour winkel.

Na zo'n uur luisteren in totaal (gelukkig heb ik het ding toch nog even uitgeprobeerd voordat ik weg ga) begon dat ding al te knerpen.

Terug in de winkel kreeg ik te horen dat dat een vaker voorkomende klacht was.

Daarom nog wat andere koptelefoons beluisterd, en uitgekomen bij een veel goedkopere Sjonnie. :blink::o

De MDR-EX35LP:

77709_4195_zS_hi_1248444885.jpg

Zit geen fancy mapje en verlengkabel bij, zoals bij de Sennheiser CX550, maar is wel veel lichter, dus meer draagcomfort.

Het geluid: Iets voller dan de Senheiser.

Oplossing: Fullsound op de MP3 speler uitzetten.

Resultaat: Klinkt zelfs beter dan de Senheiser. :)

Genietse Miracle! :)

Dank je Ivan, gaat zeker lukken. B)

Kleine nuancering op de koptelefoon: De Sennheiser CX550 is retour winkel.

Na zo'n uur luisteren in totaal (gelukkig heb ik het ding toch nog even uitgeprobeerd voordat ik weg ga) begon dat ding al te knerpen.

Terug in de winkel kreeg ik te horen dat dat een vaker voorkomende klacht was.

Daarom nog wat andere koptelefoons beluisterd, en uitgekomen bij een veel goedkopere Sjonnie. :blink::o

De MDR-EX35LP:

77709_4195_zS_hi_1248444885.jpg

Zit geen fancy mapje en verlengkabel bij, zoals bij de Sennheiser CX550, maar is wel veel lichter, dus meer draagcomfort.

Het geluid: Iets voller dan de Senheiser.

Oplossing: Fullsound op de MP3 speler uitzetten.

Resultaat: Klinkt zelfs beter dan de Senheiser. :)

En nu maar hopen dat je niet naast een mooie vrouw zit in het vliegtuig. Moet je toch nog praten <_<

En nu maar hopen dat je niet naast een mooie vrouw zit in het vliegtuig. Moet je toch nog praten <_<

Ja, dat zou zonde zijn van de aanschaf van de koptelefoon. :lol: De MP3 speler kan ik altijd nog in de auto aan de Radio/CD-speler hangen. Scheelt CD's wisselen. B)

Waarom geen Sennheiser PX100 of PX200 hetgeen wij voor Lana gedaan hebben ... en ik Hear oa van Audiopaul als tip heb gekregen. Deze is opvouwbaar en neemt dus niet that much ruimte in.

Niets in je oren, dus beter vr je trommelvliezen en kwa geluid best ok hoor

In ieder geval een opperbeste vakantie en don't walk on the grass just ... it :rolleyes:;)

Greetz

Stef

Waarom geen Sennheiser PX100 of PX200 hetgeen wij voor Lana gedaan hebben ... en ik Hear oa van Audiopaul als tip heb gekregen. Deze is opvouwbaar en neemt dus niet that much ruimte in.

Niets in je oren, dus beter vr je trommelvliezen en kwa geluid best ok hoor

In ieder geval een opperbeste vakantie en don't walk on the grass just ... it :rolleyes:;)

Greetz

Stef

Ik kan niet tegen een koptelefoon op mijn oren. Dat gaat binnen 2 minuten heftig irriteren.

Miracle, veel plezier daar... Jamaica! Wow!

Wel oppassen, schijnt een beetje gewelddadig te zijn, al kan dat media-hype wezen.

Hoe dan ook, veel plezier.

M :ph34r: rc

Gisteren weer eens een 'ouwere jongere' aangeschaft, namelijk de B&W DM2a. Nou heb ik al transmissielijnluidsprekers, namelijk de IMF TLS-80 II, maar die zijn gehuisvest in de huiskamer waar mijn echtgenote haar (Teutoonse) leeswoede uitleeft en, detail, ook nog eens de televisie staat. Dus verhuisden de B&W's naar mijn hok. Eerlijk gezegd had ik ze daar ook voor gekocht :lol:

De eerste indruk is nogal indrukwekkend. Ik vrees dat de omvang van het hok (vier bij drie meter) daar met name debet aan is. Daar pasten de voorgangers van de B&W's (de IMF compact II) inderdaad beter in. Maar met de balkondeur open gaat het allemaal wel :D

Ofschoon het nogal wat lenigheid van geest veronderstelt deze B&W's te verwarren met iets als monitorluidsprekers, zijn zij substantieel kleiner dan de grote IMF transmissielijnen. En dus kwam mijn echtgenote om voor de hand liggende redenen op het idee de luidsprekers van plaats te doen veranderen. Dus de B&W's naar de huiskamer <_< Bij het argument dat van luisteren dan weer weinig zou komen, kon zij zich inderdaad na een half uur redeneren iets voorstellen. Maar de overweging dat een in triode gezette KT-88 balansversterker de DM2a (evenmin als de IMF TLS-80) onvoldoende kan uitsturen, leed schipbreuk. For obvious reasons :D

En dus zijn de B&W's inmiddels druk bezig met de baritonsax van Gerry Mulligan, geholpen door een stokoude Pioneer versterker die gelukkig volstrekt nog geen tekenen van verval van krachten vertoont.

Ruis

img2726r.jpg

img2710y.jpg

img2706b.jpg

img2708s.jpg

Ik ben voorlopig klaar. :D

Het afgelopen half jaar mijn set veranderd.

Als eerste de Blue Amp Surzur aan mijn vriend verkocht en een 42 aangeschaft. Ook een Vorizoo puck.

Hierbij ook een Shelter 501 MKII waar elders op het forum al over geschreven wordt. Ik vind hem erg mooi.

Dan een paar Quads ESL 57 die geheel zijn gereviseerd door ESL labs in Roermond. Van binnen alles nieuw en vernieuwd.

Deze vorige week opgehaald. Met de One Thing audio Rupert stands.

Ook nieuwe speaker kabel van JAC music. 800 strengetjes koper met katoen. Perfekt.

Net kabel van JAC music voor de speakers en alle apparaten. Ook nieuwe stekkers van Oyaide gemonteerd.

Dan nog een rackje op marktplaats gescoord. Luisterkamertje verbouwd en opgeruimd :(

Helaas is het erg warm nu en met een plat dak dus erg warm op mijn luisterkamer.

Moet maar snel winter worden.

Cool, Ruis. Ritje Lochem?

Ivan10,

Als je je afvraagt of ik voor die luidsprekers richting Lochem moest, luidt het antwoord ontkennend. Volgens de tomtom hoefde ik vanuit Voorburg maar 16 kilometer te rijden. Of beter gezegd, bij gebrek aan een rijbewijs, me te laten rijden. Inderdaad, Delft :D

Overigens zal ik mij vandaag of morgen wel weer gaan afvragen of het zin heeft de condensatoren van het wisselfilter te vernieuwen. En Joost mag weten wat voor &&&^$^))(&*&^^ ijzerkernspoelen er in zitten ................... <_< Had ik nou maar nieuwe luidsprekers gekocht :mad2:

Ruis

Guest KT88

Coole foto KT88! Had 'm al willen Googlen.

Ja, zo mooi kan ik niet fotograferen hoor!

Mijn exemplaar zit in een Jelco arm. Ben er zeer content mee. B)

Heb al dagen geen CD meer gedraaid......

(...) Mijn exemplaar zit in een Jelco arm. Ben er zeer content mee. B)

Beste KT88,

Laten we hopen dat je verliefdheid nog lang zal aanhouden!

Maar zo'n resonant massa-veersysteem kan natuurlijk nooit zo r

Guest KT88

(...) Mijn exemplaar zit in een Jelco arm. Ben er zeer content mee. B)

Beste KT88,

Laten we hopen dat je verliefdheid nog lang zal aanhouden!

Maar zo'n resonant massa-veersysteem kan natuurlijk nooit zo rècht - en dus zo neutraal... zo ècht! - zijn als een (volstrekt resonantievrije) CD-speler, nietwaar?

Zet maar gauw weer eens een goede CD op!

Zo nu en dan moet het gehoor toch weer geijkt worden, hè?

Beste Spido,

Om mijn gehoor te ijken hoef ik maar naar mijn piano te lopen, of een live muziekuitvoering te bezoeken.

De werkelijkheid uit 2 kastjes (of 2 vellen) of uit 5.1 of zelfs 7.1 weergevers (asjeblief niet zeg!) is te allen tijde een illusie.

OOK met CD.

Natuurlijk hangt alles van de opname af, en die kan uitstekend of afschuwelijk zijn voor zowel LP als CD.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...