Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

dat ding klinkt niet beter dan mijn bose :)

die is al gefoefeld.

enige dat de bose ooit zal vervangen is een buizenbak met gehakt. maar das voor later. kan ik toch niet betalen nl.

ik wil hem wel ophalen voor je hoor.

laat maar weten. volgende week heb ik tijd zat......als het goed is

Jaja, en hem dan even thuis aan je kermisversterker hangen ;) ;) Bose aan een AR, dat is pas heiligschennis B)

Dag Buis Bart,

Ik zal niet zo gauw iets on'gefoefeld's tussen mijn setje hangen, hooguit bij wijze van experiment. Conventionele audio klinkt nu eenmaal, eh, conventioneel. Ooit komt Pjotjr met een legertje DACs, waarvan er best eentje kan zijn die conventioneel beter is dan mijn DacMagic, maar zonder magic mayo ontbreekt er toch e.e.a. Ik zeg overigens niet dat het niet mooi kan zijn hoor.

Jij zou trouwens ook nog es komen buurten, is het niet?

Wacht trouwens maar even tot ik de interne speakerbekabeling heb aangebracht, dan ben ik voorlopig uitgefoefeld.

M :ph34r: rc

wat las ik nou weer .... resonantievrije cd speler .... wat een giller. de makkelijkste winst bij zo'n ding is resonanties bestrijden.

groet

Waar las je dat dan?

Ik mis iets denk ik.

wat las ik nou weer .... resonantievrije cd speler .... wat een giller. de makkelijkste winst bij zo'n ding is resonanties bestrijden.

Beste Robx,

Een platenspeler tast mechanisch af en is daardoor onderhevig aan allerlei mechanische resonanties, rumble, airborne feed-back, needle talk, oscillaties, enz. Die resonanties e.d. hebben aantoonbaar invloed op het signaal.

Een CD-speler tast optisch af. Daardoor spelen eventuele mechanische resonanties geen rol: zij kunnen geen invloed hebben op de uitlezing van de eentjes en nulletjes.

Dat men meent een gemakkelijke winst te kunnen behalen door het bestrijden van een niet existente - of anderszins sowieso niet relevante - mechanische resonantie verbaast mij niet: die strijd is immers al bij voorbaat gewonnen? Net zoals bij al die andere onmeetbare, onbewijsbare, oncontroleerbare "verbeteringen".

Het beste van nu, ongeacht of dit platenspelers, auto's, jachten of huizen zijn, daar heeft men later vast nog belangstelling voor. Wat raar om te denken dat de tijden wat dat betreft veranderd zijn.

Beste RBH,

Producten van nu zijn bedoeld om maar korte tijd mee te gaan.

Als een product te duurzaam is, stagneert de vervangingsmarkt.

(Zie verder mijn antwoord aan Henrie.)

Spido, je wilt toch niet vertellen dat er geen betere draaitafels als de TD 126,ga eens naar HS daar kun je het verschil horen een voorbeeld SME 30,wel centjes meenemen :):D :D

Beste Wol,

Ik heb wel duurdere, zwaardere, grotere, exclusievere, high-end-erigere draaitafels dan die bij HS kunnen vergelijken met mijn TD126!

En de beste (ongelooflijk zware en grote massaloopwerken op actieve stabilisatieplatforms) bleken niet beter te "klinken" dan mijn antieke TD126 op z'n stukkie schuimrubber...

(...) Na enige tijd rijden in nieuwe Fiats, Honda's of Skoda's zijn ze immers niet nieuw meer... ;):rolleyes:

Beste Henrie,

Na enige tijd rijden ze überhaupt niet meer, want ze zijn gemaakt met de bedoeling om binnen zes jaar òp te zijn.

Reserve-onderdelen worden ook nog maar een jaar of zes op voorraad gehouden.

Bovendien kunnen moderne producten dikwijls niet meer op componentniveau worden gerepareerd, maar moeten complete modules of units worden vervangen. (Als het deurhendeltje stuk is, moet je een heel nieuwe binnenkant van een deur kopen, bijvoorbeeld.)

Als die modules of units er niet meer zijn, kan de auto niet meer worden gerepareerd.

In de audio-industrie is het niet veel anders.

Wat een vreselijk brok onzin verkoop je hier weer Spiekerboertje!

Verdiep je eerst eens in de materie voordat je gaat blabla-en.

Voor iedere auto van nu 1 tot 50 jaar oud zijn alle onderdelen nog steeds nieuw leverbaar (origineel en/of imitatie), en zullen dat de aankomende 50 jaar ook minstens nog blijven, en is ieder elektronisch/computer gerelateerd probleem 100% oplosbaar.

Ook een defect deur hendeltje waar een heel nieuwe binnenkant van de deur voor gekocht moet worden is een (zwak uitgedrukt) fabeltje.

Hooguit dat als een raam mechanisme defect is dat je daar geen losse onderdelen voor moet/wilt kopen (wel kan), maar een geüpgraded raam mechanisme, omdat dat de aankomende 20 jaar gegarandeerd niet meer stuk gaat, terwijl het oude wss weer binnen 10 jaar de geest geeft.

Ook de moderne audio is gewoon steeds te repareren als het al defect raakt.

Natuurlijk is het zo dat als je moderne elektronica koopt wat nog in de kinderschoenen staat dat dat sneller defect raakt en/of kinderziektes vertoond, maar niets daarvan is onoplosbaar.

Vaak is een probleem in audioapparatuur tegenwoordig al op te lossen door een update van de software, of juist het terugdraaien van die update, omdat het probleem juist ontstaat/stond door die update, doordat daar een programmeervfaudt in zit/zat.

Hooguit dat het bij de budget apparatuur niet rendabel is om het te repareren (omdat de uren duurder zijn dan een nieuw apparaat), maar dat was vroeger al zo.

Een Yoko versterker uit 1980 was ook niet de moeite waard om te laten repareren in 1985. :P

Zoals Robx je al schreef: gooi je dogma's en theoretische benaderingen overboord en ga luisteren.

Daar zou je heel wat verder mee kunnen komen. Ook met de ontwikkeling van jouw speakers, en .....wie weet zul je dan ooit eens speakers kunnen bouwen die wel bekendheid verwerven, om hun echt goede prestaties.

Neen, jouw speakercreaties worden niet ondergewaardeerd omdat men het niet kent. Men kent het niet omdat het niet presteerd zoals de welbekende merken, die in de zelfde prijsklasse wel beter presteren.

Bekendheid verwerf je niet met grootspraak. Ook niet met alterego's die de boel alleen maar verder de drek in duwen, en al helemaal niet met betweterigheid.

Bekendheid verwerf je met prestaties.

Zie bijvoorbeeld maar een JMR.

Die man heeft geen alterego's, grootspraak (op fora) en/of betweterigheid nodig (gehad) om een bekende te worden in audioland.

Ook hij is als één mans zaakje begonnen met speakers bouwen, en is onderhand uitgegroeid tot één van de meest bekende speaker fabrikanten van de wereld.

Daarin is hij echt niet de enige. Legio voorbeelden zijn daarvan te bedenken, die korter bezig zijn dan jij Spiekerboertje.

Kom eindelijk eens uit die droomwereld, stap uit die jaren '60 denkwereld, en stap in het heden. Leer bij, en kijk verder, in het heden en de toekomst.

Dan zal er voor jou ook een mooie toekomst in het verschiet liggen.

Mvg. Miracle.

Tijdje terug mocht ik van Henk de Achroplatter uitproberen en deze is toen ook gebleven!

Ik had gevraagd om de platenklem van Michell mee op te sturen maar deze bracht niets toe.

Vrijdag vond mn bij een luistersessie de sound toch een beetje "dunnetjes", de HEED Orbit II was toen al aangesloten, en ging Pierre naar pianomuziek luisteren. Met piano kun je het beste horen (wist ik niet) of deze correct wordt weergegeven. Te traag te snel draaiend met piano komt dat vrij makkelijk aan het licht. Als je tenminste weet hoe piano hoort te klinken. :) Toen werden er allerlei pucks op de P25 gezet ... neen geen zwaargewichten van 1kg. De puck van Kuzma is gebleven. Plateau draait nu juister, exact meten konden we niet, en de sound heeft meer autoriteit!

Van vrienden, die niet zo met hifi en draaitafels bezig zijn, krijg ik soms de vraag of ik niet beter de P25 had verkocht en de centen van de upgrades had bijgelegd vr een nieuwe draaitafel. Mijn antwoord is resoluut neen. Een betere draaitafel en arm en motorsturing en element, kosten nog steeds een veelvoud van wat ik voor de P25 zou kunnen krijgen + de prijs van de upgrades. :)

Int kort is er dit jaar het volgende gekomen vr de P25

Funk Firm Achroplatter 14mm

Heed Orbit II voeding (echt een aanrader vr alle rega bezitters)

Kuzma platenpuck

Voor diegenen die de Gemme Ketana luidsprekers super mooi vonden in Munchen of elders, er komt een instap lijn uit de G5 en G7 telkens met 2 afwerkingen en 3 tweeter mogelijkheden.

Ben er zeer benieuwd naar want ik vond de Ketana heel heel fraai klinken.

Gr

Stef

Hoi Stef,

Jij bent inderdaad goed bezig de laatste tijd.

Pas je op dat je niet te snel gaat met de upgrades achterelkaar.

Naar mijn ervaring moet je soms wat langer luisteren naar een upgrade voor dat je weet of deze ook echt een upgrade is.

Als je dan snel na de vorige upgrade al weer een wijziging doet dan wordt het lastig om aan te geven wat verantwoordelijk is voor die verandering in je geluid.

Nu is een platenpuk nooit een slechte investering en ook weer makkelijk terug te draaien dus dat kan niet veel kwaad zo en kan dus echt een verbetering zijn.

Van harte met de aanwinst.

Groetjes George.

@George

Het zijn wel overwogen stappen geweest hoor ! ;)

Van Henk mocht ik de platter een mooie tijd aan de tand voelen! :)

De voeding was op 2 plaatsen een positieve upgrade. Ik bedoel dat 2 mensen onafhankelijk geoordeeld hebben dat het idd een interessante upgrade is ... De feedback HEAR over HEED en elders was natuurlijk ook niet gering.

En de puck, tja, soms moet een mens voortgaan op een dealer en zijn luisterkennis ...

De arm moet nog een klein beetje naar beneden, wordt een lastig huzarenstukje om de arm helemaal pas te hebben als de naald op de lp staat.

Hoi Stef,

Je weet nu hoe makkelijk de arm bij jou is in te stellen.

Met een geo driehoek kan je dan goed controleren of de arm evenwijdig staat aan de plaat.

Controleer daarna wel even of de naald druk nog juist staat.

Ik weet dat jij de upgrade juist overweegt en dus niet zomaar wat doet.

Ik bedoel dat het alleen niet te snel moet gaan.

Juist om dat je dan na een langere tijd beter het effect kent van een upgrade en dan ook goed kan in schatten wat dan het effect is van de volgende stap.

Voor de rest is jou set al op een behoorlijk niveau zo als ik dat gehoord had en vond ik het zeker aangenaam om naar te luisteren.

Groetjes George

Tijdje terug mocht ik van Henk de Achroplatter uitproberen en deze is toen ook gebleven!

Ik had gevraagd om de platenklem van Michell mee op te sturen maar deze bracht niets toe.

Vrijdag vond mn bij een luistersessie de sound toch een beetje "dunnetjes", de HEED Orbit II was toen al aangesloten, en ging Pierre naar pianomuziek luisteren. Met piano kun je het beste horen (wist ik niet) of deze correct wordt weergegeven. Te traag te snel draaiend met piano komt dat vrij makkelijk aan het licht. Als je tenminste weet hoe piano hoort te klinken. :) Toen werden er allerlei pucks op de P25 gezet ... neen geen zwaargewichten van 1kg. De puck van Kuzma is gebleven. Plateau draait nu juister, exact meten konden we niet, en de sound heeft meer autoriteit!

Van vrienden, die niet zo met hifi en draaitafels bezig zijn, krijg ik soms de vraag of ik niet beter de P25 had verkocht en de centen van de upgrades had bijgelegd vr een nieuwe draaitafel. Mijn antwoord is resoluut neen. Een betere draaitafel en arm en motorsturing en element, kosten nog steeds een veelvoud van wat ik voor de P25 zou kunnen krijgen + de prijs van de upgrades. :)

Kuzma platenpuck

Voor diegenen die de Gemme Ketana luidsprekers super mooi vonden in Munchen of elders, er komt een instap lijn uit de G5 en G7 telkens met 2 afwerkingen en 3 tweeter mogelijkheden.

Ben er zeer benieuwd naar want ik vond de Ketana heel heel fraai klinken.

Gr

Stef

waaruit bestaat je set nu eigenlijk stef?

Dit is zijn set beschrijving onder zijn profiel:

Setbeschrijving:

- Rega P25 + benz Ace L + Bluenote Phono

- Primaluna Dialogue One

- Master Three luidsprekers

Kuzma platenpuck

'k moet altijd even googlen voor ik weet wat wat is.

Enfin, geen cd-speler dus.

Wel een prachtige versterker, die ik zelf op de shortlist had staan indertijd.

Producten van nu zijn bedoeld om maar korte tijd mee te gaan.

Als een product te duurzaam is, stagneert de vervangingsmarkt.

(Zie verder mijn antwoord aan Henrie.)

Beste Spido,

Als wij over 70 jaar kijken naar Nederland zijn al onze vinexwijken gesloopt, zul je geen Ford Focus meer zien rijden, is elk minisetje verleden tijd. Van een mooi gebouwd huis op een mooie locatie, van een exclusieve auto, die weinig te lijden heeft gehad en van apparatuur als bijvoorbeeld een mooie Avid draaitafel met handgemaakt element zullen mensen, treurend over de tijd en plaats waar ze verkeren, zeggen: dat kon toen nog in die tijd, de tijd dat mensen aandacht hadden voor de zaken in het leven die er toe doen.

Dan weet ik wel beter. :)

De Nak tuners zijn nog wel te servicen ja, de beroemde cassettedecks schijnen een drama te zijn..

@Mumsoft: inderdaad, ik ben dat een beetje uit het oog verloren, ik kom hear tegenwoordig meestal maar

Guest tubejack

De Nak tuners zijn nog wel te servicen ja, de beroemde cassettedecks schijnen een drama te zijn..

Ik kan het me niet voorstellen, bij zo' n gerenommeerd merk. :rolleyes:

De tuner is in ieder geval top ze www.fmtunerinfo.com

Klein stukje:

I can only think of a few other tuners that approached this level of build quality.

Ryan also says that the 430 is one of the best-sounding vintage tuners that he has heard.

En hij wordt n

Grappig dat jij bij bakken teringherrie aan mij denkt, ik heb eigenlijk helemaal niet zo'n donderset. Wel zo'n set waarbij je het in Keulen hoort donderen. :D

Je hebt ooit eens aangegeven wel open te staan voor Dimmu Borgir -onee, het was Cradle of Filth, dat is me wel bijgebleven ;)

En jouw set kan ws veel harder donderen dan de mijne, als het goed is haal ik met mijn bakkie wel 1,9 Watt, dus... :rolleyes: Donderen kan het lekker t

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...