mumsoft Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Grappig dat jij bij bakken teringherrie aan mij denkt, ik heb eigenlijk helemaal niet zo'n donderset. Wel zo'n set waarbij je het in Keulen hoort donderen. M rc Je hebt ooit eens aangegeven wel open te staan voor Dimmu Borgir -onee, het was Cradle of Filth, dat is me wel bijgebleven En jouw set kan ws veel harder donderen dan de mijne, als het goed is haal ik met mijn bakkie wel 1,9 Watt, dus... Donderen kan het lekker t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Ik kan het me niet voorstellen, bij zo' n gerenommeerd merk. Toch is het wel zo. Ik heb er in de hoogtijdagen heel wat ge-serviced en dat wat beslist geen pretje. Maar goed, een top deck van Sony uit die tijd repareren was ook geen sinecure. Als er ook maar iets mis was met een dual capstan loopwerk van Sony kon je er maar beter gelijk een heel nieuw loopwerk in gooien. De topdecs van Nakkamukkie waren idd ook echt top, dat zeker. Maar ze maakten ook een hele lijn goedkopere decks en dat waren toch echt wel probleemkindjes die soms snel stuk waren. Voor hetzelfde geld had je van Technics een veel degelijker deck. Die hele 400 lijn van Nakkamukkie was toentertijd wel echt top, niet alleen die tuner, ook de VV en EV uit die serie. Veel plezier er mee Jack en als je een bijpassende VV en EV uit die serie voorbij ziet komen: Gelijk in de kraag vatten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Dank je Peter, Het bijzondere van het apparaat is, dat de aan/uit knop achterop zit. Kennelijk mag hij niet uit Ik heb hem zelf nog niet beluisterd om dat er zo' n kleine Amerikaanse? stekker aan zit. En ik wil hem orgineel houden .... moet nog ergens zo' n verloopstekker hebben maar waar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Anders heb ik die nog wel liggen, stuur ik wel even op. Wel even je adres PM-en dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Hoi Jack, hier vond ik nog die 400 serie op een rijtje: http://my.reset.jp/~inu/ProductsDataBase/Products/Nakamichi/Nakamichi-400/Nakamichi-400%20Series%20Component%20Audio%20System.htm Is vrij zeldzaam tegenwoordig en zie je weinig 2e hands. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 juli 2010 Author Report Share Posted 23 juli 2010 De topdecs van Nakkamukkie waren idd ook echt top, dat zeker. Maar ze maakten ook een hele lijn goedkopere decks en dat waren toch echt wel probleemkindjes die soms snel stuk waren. Voor hetzelfde geld had je van Technics een veel degelijker deck. Die hele 400 lijn van Nakkamukkie was toentertijd wel echt top, niet alleen die tuner, ook de VV en EV uit die serie. Ik kan me nog herrineren dat een kroegbaas uit Boxtel zulke dikke vingers had, dat hij zelfs met z'n pink de mechanische toetsen van die Nakamichi niet per stuk kon bedienen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Ik kan me nog herrineren dat een kroegbaas uit Boxtel zulke dikke vingers had, dat hij zelfs met z'n pink de mechanische toetsen van die Nakamichi niet per stuk kon bedienen. Hans, Welke kroeg was dat? Ik kan me maar 1 kroeg herinneren die een Nak (en dat was een LX3) had staan en dat was Barbizon in de Kerkstraat. Groeten, Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Hoi Jack, hier vond ik nog die 400 serie op een rijtje: http://my.reset.jp/~inu/ProductsDataBase/Products/Nakamichi/Nakamichi-400/Nakamichi-400%20Series%20Component%20Audio%20System.htm Is vrij zeldzaam tegenwoordig en zie je weinig 2e hands. Heb destijds vele uren kwijlend voor de etalage van Smit (Zoutmanstraat) gestaan voor deze Nakkers http://my.reset.jp/~inu/ProductsDataBase/Products/Nakamichi/Nakamichi-600/Nakamichi-600%20Series%20Component%20Audio%20System.htm Er was toch ook een receiver die er best fraai uit zach (B&O looks zeg maar, in zwart natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Hmm, over de versterker uit de 400 serie is men hier wat minder enthousiast: http://www.diyaudio.com/forums/solid-state/146817-nakamichi-410-pre-420-amp.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 [Er was toch ook een receiver die er best fraai uit zach (B&O looks zeg maar, in zwart natuurlijk) Deze bedoel ik http://www.nakremotes.com/Nak_730/Nak_730.htm Beetje stoffig exemplaar helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Hmm, over de versterker uit de 400 serie is men hier wat minder enthousiast: http://www.diyaudio.com/forums/solid-state/146817-nakamichi-410-pre-420-amp.html Leuk die Japanse links mannen. En ach.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 juli 2010 Author Report Share Posted 23 juli 2010 Ik kan me nog herrineren dat een kroegbaas uit Boxtel zulke dikke vingers had, dat hij zelfs met z'n pink de mechanische toetsen van die Nakamichi niet per stuk kon bedienen. Hans, Welke kroeg was dat? Ik kan me maar 1 kroeg herinneren die een Nak (en dat was een LX3) had staan en dat was Barbizon in de Kerkstraat. Groeten, Edwin Op de Markt zat vroeger een hifi winkel "ST Markt 26" heette die. Simon Tangerink was daar eigenaar van. Naast die winkel, dus aan de kerkzijde van de markt zat die kroeg. Ik weet niet meer wat de naam van die kroeg was. Ik heb het dan over ongeveer 1978. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Nou heb jij notabene van mij een 2 keer 40 watter gekregen, en nou doe je het met 1,9 watt. Wat? Heb je het nu over die speakers? Die staan in het hobbyhol, aan een 60W versterker geknoopt Enfin, we weten allemaal dat 1 Watt ook wel genoeg is. Allemaal? Nou nee. Maar mijn versterkergoeroe vertelt dat het erom gaat om een flink piekvermogen te hebben, en dat het ook in die piek onvervormd en netjes moet worden overgebracht. Daarom, mede daarom klinken luide en drukke passages nog steeds glashelder. En dat is een feest.Weet alleen niet of dat een eigenschap is waar teringherrie welig op tiert. M rc Klopt helemaal, Marc, maar the first Watt is the most important Watt Zou wel leuk zijn om dat bij jou dan eens te vergelijken met hoe ik het thuis gewend ben. Nu ik mijn gebakkies heb 'opgevoerd' kan het zo hard dat ik er hoofdpijn van krijg, heb niet de indruk dat ik iets mis maar misschien komt die hoofdpijn juist daardoor. En teringherrie vaart daar wel bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Nou heb jij notabene van mij een 2 keer 40 watter gekregen, en nou doe je het met 1,9 watt. Wat? Heb je het nu over die speakers? Die staan in het hobbyhol, aan een 60W versterker geknoopt Ik vermoed dat Marc een beetje in de bonen is Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Ja, Pjotr vroeg al of het wel goed met me ging. Ik nader de pensioengerechtigde leeftijd en nu dacht ik dus abusievelijk dat wat ik (als oude meuk) aan Duck heb gegeven bij BB terecht kwam. Gelukkig gaat het luisteren me nog goed af. PS: Duck, dat ziet er prachtig uit. Maar eet dat wel lekker zo? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 (edited) Klopt helemaal, Marc, maar the first Watt is the most important Watt Zou wel leuk zijn om dat bij jou dan eens te vergelijken met hoe ik het thuis gewend ben. Nu ik mijn gebakkies heb 'opgevoerd' kan het zo hard dat ik er hoofdpijn van krijg, heb niet de indruk dat ik iets mis maar misschien komt die hoofdpijn juist daardoor. En teringherrie vaart daar wel bij Hoofdpijn had ik vanmiddag ook een beetje. Te weinig koffie gedronken, bepaald niet door teveel herrie op k'toor. Ben zelf een voorstander van zo hard als nodig is, niet zo hard als mogelijk is. BV een symfonie-orkest moet zo klinken alsof je er op een meter of tien vanaf zit, en een strijkkwartet ook, en dat vergt andere volume-instellingen. Bij (hard)rock is dat toch anders. Dat moet knallen, punt uit. En daar heb ik niet altijd evenveel zin in. Cradle of Filth is de enige havy metal band die op de Olive staat (voorlopig dan, als jij bent langsgekomen hebben ze vast gejonkt). Kom laat ik het nog even opzetten. Oef. Normaal standje negen uur voor een symfonie-orkest, deze krat wieg wil het wel op elf tien uur hebben. Dat is het nu (elf uur), ik ga nokken. M rc PS Hoofdpijn? Beetje doofheid wellicht... Edited 24 juli 2010 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Ja, Pjotr vroeg al of het wel goed met me ging. Ik nader de pensioengerechtigde leeftijd en nu dacht ik dus abusievelijk dat wat ik (als oude meuk) aan Duck heb gegeven bij BB terecht kwam. Gelukkig gaat het luisteren me nog goed af. PS: Duck, dat ziet er prachtig uit. Maar eet dat wel lekker zo? M rc Aha, de terpentijn olie werkt nog goed... Dit was alleen voor de foto, het staat nu in een ikea boekenkassie in de slaapkamer, samen met een Yamaha cassette deck en 2 gereficeerde IMF monitors. Ik luister er circa 35 jaar oude cassette opnames mee af. Lekker reminiscing. Cradle of Filth, wat is dat? Ben nog uit de tijd van Pantera en Motorhead (maar luister liever naar iets anders). Green Jello vind ik wel leuk. Blijft lache. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 PS Hoofdpijn? Beetje doofheid wellicht... Wat? Niet de hele avond van Willem Breuker genoten? (op Cultura24) Nou ja, met hoofdpijn kan mij dat wel voorstellen maar doofheid hoeft geen bezwaar te zijn. Die registratie van de Matinee op de Vrije Zaterdag was echt fascinerend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Cradle of Filth, wat is dat? Opgemaakte mannen met gitaren. Net zoiets als Kiss dus... En die mevrouw die je hoort (als je het zo lang hebt uitgehouden tenminste ) is Sarah Jezebel Deva. Die doet meer van dat soort herrie. En een heel mooi nummer van The Gathering (Black Light District), maar dan zingt ze niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 PS Hoofdpijn? Beetje doofheid wellicht... Wat? Niet de hele avond van Willem Breuker genoten? (op Cultura24) Nou ja, met hoofdpijn kan mij dat wel voorstellen maar doofheid hoeft geen bezwaar te zijn. Die registratie van de Matinee op de Vrije Zaterdag was echt fascinerend. Pjotr, nu ben ik eindelijk een beetje jaloers op jou. Wij zijn zuinig en hebben (dus!?!) geen Cultura24. Als we ooit knarsetandend het abo bij Ziggo hierop aanpassen, zal ik niet aarzelen dat hier als een nieuwe AUDIO aanwinst te vermelden. Ziggo heeft de voor cultuurminnend Nederland interessante TV-zenders verdeeld over alle abo-pakketjes. De.. de.. de.. xxxxxxxx! Nou ja, gisteren hebben we een (oude) docu over Normaal (weer) bekeken. Ik kom altied weer terug! Alex is er een fan van. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 Cradle of Filth, wat is dat? Opgemaakte mannen met gitaren. Net zoiets als Kiss dus... En die mevrouw die je hoort (als je het zo lang hebt uitgehouden tenminste ) is Sarah Jezebel Deva. Die doet meer van dat soort herrie. En een heel mooi nummer van The Gathering (Black Light District), maar dan zingt ze niet... CoF komt in september van dit jaar met het nieuwe album 'All Hallows Eve'...Volgens mij zonder sarah Jezebel Deva, die eerder dit jaar haar eigen gothic-plaat heeft opgenomen met de titel 'A Sign of Sublime'. Wat mij betreft een wat minder album, je kan beter haar project Angtoria uit 2006 beluisteren ('God has a Plan For Us All') En de vergelijking met Kiss? hahaha! Mumsoft; luister ook eens naar het album 'Irreligious' van het Portugese Moonspell, vind je gegarandeerd een fijne plaat! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 [...] Mumsoft; luister ook eens naar het album 'Irreligious' van het Portugese Moonspell, vind je gegarandeerd een fijne plaat! Greetz, Lestat Ow, moet ik weer ergens achteraan... Ik houd het even in beraad. Hij staat op mijn verlanglijstje bij Bol. Misschien kun je um meenemen bij je bezoek tzt.? Daarbij wordt vermeld: anderen bestelden ook... Paradise Lost Dimmu Borgir Cradle Of Filth My Dying Bride Volg dat spoor, dan kom je overal en nergens. Of je draait in een kringetje rond. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 Ow, moet ik weer ergens achteraan... Ik houd het even in beraad. Hij staat op mijn verlanglijstje bij Bol. Misschien kun je um meenemen bij je bezoek tzt.? Daarbij wordt vermeld: anderen bestelden ook... Paradise Lost Dimmu Borgir Cradle Of Filth My Dying Bride Volg dat spoor, dan kom je overal en nergens. Of je draait in een kringetje rond. M rc Tuurlijk joh Geen probleem. Paradise Lost is toch wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 Ow, moet ik weer ergens achteraan... Ik houd het even in beraad. Hij staat op mijn verlanglijstje bij Bol. Misschien kun je um meenemen bij je bezoek tzt.? Daarbij wordt vermeld: anderen bestelden ook... Paradise Lost Dimmu Borgir Cradle Of Filth My Dying Bride Volg dat spoor, dan kom je overal en nergens. Of je draait in een kringetje rond. M rc Bij Paradise Lost maakt het nogal wat uit welk album je van ze beluistert. De eerste 2 of 3 zijn een stuk ruiger en wat mij betreft ook minder dan wat ze daarna hebben uitgebracht. Mijn voorkeur ligt bij 'Icon' en 'Draconian Times'. Daarna zijn ze steeds meer richting popmuziek gegaan. Enigszins vergelijkbaar met Depeche Mode (als dat je wat zegt). Ik ben ze toen ook een beetje uit het oog verloren... My Dying Bride vind ik wel geweldig. Ook van MDB ken ik niet alles, maar de laatste 3, 4 albums ('The Dreadfull Hours' (2001), 'Songs Of Darkness, Words Of Light' (2004), 'A Line Of Deathless Kings' (2006) en 'For Lies I Sire' (2009)) zijn stuk voor stuk goed. En 'The Angel And The Dark River' (1996) is denk ik wel een klassieker, in de doom metal... Ik denk dat in dit rijtje Anathema ook niet mag ontbreken. Ik heb het zelf eigenlijk nog maar vrij recent ontdekt, maar ze worden vaak wel in een adem genoemd met Paradise Lost en My Dying Bride. Is wat rustiger, en met normale zang (althans, de albums die ik ken)... Dimmu Borgir en Cradle Of Filth hebben me nooit zo kunnen boeien. Die hele black metal scene niet eigenlijk. Met die zwart/wit geschilderde gezichten. Beetje sneu als je dat nodig hebt om 'spooky' over te moeten komen... @Lestat: Vandaar ook mijn vergelijking met Kiss. Maar alle verdere vergelijkingen gaan mank denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 MDB is briljante muziek met een zanger die mij op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts