m44 Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 Ow, moet ik weer ergens achteraan... Ik houd het even in beraad. Hij staat op mijn verlanglijstje bij Bol. Misschien kun je um meenemen bij je bezoek tzt.? Daarbij wordt vermeld: anderen bestelden ook... Paradise Lost Dimmu Borgir Cradle Of Filth My Dying Bride Volg dat spoor, dan kom je overal en nergens. Of je draait in een kringetje rond. M rc Bij Paradise Lost maakt het nogal wat uit welk album je van ze beluistert. De eerste 2 of 3 zijn een stuk ruiger en wat mij betreft ook minder dan wat ze daarna hebben uitgebracht. Mijn voorkeur ligt bij 'Icon' en 'Draconian Times'. Daarna zijn ze steeds meer richting popmuziek gegaan. Enigszins vergelijkbaar met Depeche Mode (als dat je wat zegt). Ik ben ze toen ook een beetje uit het oog verloren... de 1e twee zijn de beste man Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 Bij Paradise Lost maakt het nogal wat uit welk album je van ze beluistert. De eerste 2 of 3 zijn een stuk ruiger en wat mij betreft ook minder dan wat ze daarna hebben uitgebracht. Mijn voorkeur ligt bij 'Icon' en 'Draconian Times'. Daarna zijn ze steeds meer richting popmuziek gegaan. Enigszins vergelijkbaar met Depeche Mode (als dat je wat zegt). Ik ben ze toen ook een beetje uit het oog verloren... de 1e twee zijn de beste man Ja, een vriend van mij beweert dat ook, maar daar hoef ik het gelukkig niet mee eens te zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 Bij Paradise Lost maakt het nogal wat uit welk album je van ze beluistert. De eerste 2 of 3 zijn een stuk ruiger en wat mij betreft ook minder dan wat ze daarna hebben uitgebracht. Mijn voorkeur ligt bij 'Icon' en 'Draconian Times'. Daarna zijn ze steeds meer richting popmuziek gegaan. Enigszins vergelijkbaar met Depeche Mode (als dat je wat zegt). Ik ben ze toen ook een beetje uit het oog verloren... Heb dezelfde voorkeuren qua favorieten van PL. Hoewel sommig nieuwer werk ook prima is, zijn ze wat mij betreft een beetje hun gezicht verloren in de strijd om de commercie. Er schijnt trouwens binnenkort een gelimiteerde LP-uitvoering van Draconian Times uit te komen Ik denk dat in dit rijtje Anathema ook niet mag ontbreken. Ik heb het zelf eigenlijk nog maar vrij recent ontdekt, maar ze worden vaak wel in een adem genoemd met Paradise Lost en My Dying Bride. Is wat rustiger, en met normale zang (althans, de albums die ik ken)... Geheel mee eens! Nog steeds Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 Heb dezelfde voorkeuren qua favorieten van PL. Hoewel sommig nieuwer werk ook prima is, zijn ze wat mij betreft een beetje hun gezicht verloren in de strijd om de commercie. Er schijnt trouwens binnenkort een gelimiteerde LP-uitvoering van Draconian Times uit te komen Boeiend... Tja, ik heb toch geen platenspeler en ik heb 'm al op cd. Ik draai 'm veel te weinig trouwens... Geheel mee eens! Nog steeds Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 25 juli 2010 Report Share Posted 25 juli 2010 My Dying Bride, Paradise Lost en Anathema zijn ooit in de begin jaren '90 bij het label Peaceville begonnen. Deze bands zijn toen begonnen met een stroming wat vele mensen "Doom metal" zouden noemen. Misschien is de band Winter de eerste echte slow death metal band geweest met de demo tape "Hour of Doom" uit 1989. De band winter heeft slechts 1 volledig album gemaakt "into darkness" uit 1990. Nu is deze term helemaal ingeburgerd maar eigenlijk niet correct. Het type muziek wat deze 3 bands ontwikkelde en My Dying Bride als enige van het trio nog maakt is eigenlijk slow death metal of doom death. Wat slow death metal of doom death anders maakt dan, traditionele doom en epic doom en is dat slow death metal hun inspiratie niet bij het vroege Black Sabbath vandaan komt maar bij extremere bands als Celtic Frost en trash en death metal bands uit de jaren 80. In slow death metal bands als My Dying Bride zal je dan ook weinig Iommi type riffs tegenkomen. Bij epic doom metal bands als Candlemass, Isole en Solitude Aeturnus zal je duidelijk Iommi early Black Sabbath invloeden horen. De eerste 4 Black Sabbath albums zijn misschien ook wel de eerste 4 doom metal albums. Slow death metal word door sommige ook wel gothic metal genoemd. Dit klopt niet. Bands als Within Temptation, Lacuna Coil en the Gathering hebben erkend dat ze beinvloed zijn door slow death metal. Er zijn ook andere spin offs van death/doom zoals funeral doom, Evoken en Skepticism bijvoorbeeld. Martin Powell (toetsen en viool) die in My Dying zat van 1991 tot 1998 heeft ook in Cradle of Filth gezeten, waar hij voor het album "Damnation and a Day" verantwoordelijk voor de klasieke stukken was. Voor het CoF album "Nymphetamine" heeft Powell een aantal nummer (mee)geschreven en heeft de toesten ingespeeld tijdens de opnames. Les "Lector" Smith was is een toesenist van Anathema. Na het Album Anathema album "Eternity" is hij bij CoF gaan spelen. Vanaf 2000 is Les weer de toesenist bij Anathema. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 juli 2010 Report Share Posted 25 juli 2010 Heb dezelfde voorkeuren qua favorieten van PL. Hoewel sommig nieuwer werk ook prima is, zijn ze wat mij betreft een beetje hun gezicht verloren in de strijd om de commercie. Er schijnt trouwens binnenkort een gelimiteerde LP-uitvoering van Draconian Times uit te komen Boeiend... Tja, ik heb toch geen platenspeler en ik heb 'm al op cd. Ik draai 'm veel te weinig trouwens... Geheel mee eens! Nog steeds één van mijn favoriete bands. Zowel het oude doom-werk als de nieuwere albums. Qua opname is het voorlaatste semi-akoestische album 'Hindsight' echt wel audiofiel eeuh, dynamisch opgenomen te noemen! Die ken ik nog niet. Ik heb een tijdje geleden 3 albums gedownload, om eens te luisteren of het wat is. Het zijn de albums Eternity, Judgement en A Natural Disaster... Hoort nu éénmaal bij het genre, hoewel het nog nauwelijks black metal te noemen is. CoF heeft hun eigen muziek eens omschreven als duister erotische muziek. Qua muzieklijnen en teksten trouwens wel een vette uitsteker boven het weidse maaiveld van de metal... Op teksten let ik doorgaans niet zo. Het gaat mij vooral om de muziek, al vind ik instrumentale muziek dan vaak weer minder interessant. Vreemd eigenlijk... Ik heb me eerlijk gezegd nooit heel erg verdiept in CoF en/of black metal. Heeft me nooit zo kunnen boeien, al vind ik dat nummer wat ik hier eerder postte (Her Ghost In The Fog) wel om aan te horen... persoonlijk vind ik dat geen een van bovengenoemde bands valt onder de black metal. cradle of filth ook niet. Het heeft er zeker elementen van maar het is allemaal te symfonisch. echte black metal is wat mij betreft toch meer Bathory,burzum, marduk met als muzikale uitschieter Akercocke Als ej daarnaar luistert hoor je het verschil direct met bands al MDB,COF e.d. wel maken dit soort bands uitstapjes ( binnen nummers) naar de black metal stijl. het prachtige "born in a burial gown" van COF laat dat duidelijk horen.( is ook wel direct hun stevigste nummer zo'n beetje) MDB heb ik persoonlijk niks mee net als children of bodom (of zoiets) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juli 2010 Report Share Posted 25 juli 2010 Ik heb me eerlijk gezegd nooit heel erg verdiept in CoF en/of black metal. Heeft me nooit zo kunnen boeien, al vind ik dat nummer wat ik hier eerder postte (Her Ghost In The Fog) wel om aan te horen... persoonlijk vind ik dat geen een van bovengenoemde bands valt onder de black metal. cradle of filth ook niet. Het heeft er zeker elementen van maar het is allemaal te symfonisch. echte black metal is wat mij betreft toch meer Bathory,burzum, marduk met als muzikale uitschieter Akercocke Als ej daarnaar luistert hoor je het verschil direct met bands al MDB,COF e.d. wel maken dit soort bands uitstapjes ( binnen nummers) naar de black metal stijl. het prachtige "born in a burial gown" van COF laat dat duidelijk horen.( is ook wel direct hun stevigste nummer zo'n beetje) MDB heb ik persoonlijk niks mee net als children of bodom (of zoiets) Zoals ik al zei, ik heb me nooit erg verdiept in de black metal. Dus het kan best zijn dat Cradle Of Filth 'strikt gezien' geen black metal is. Maar als ik CoF al weinig aan vind, dan zullen bands als Bathory, Burzum (was dat niet die band van een veroordeelde moordenaar?) en Marduk mij al helemaal niet aanspreken. Net als death metal vind ik het te extreem. Te veel herrie en te weinig muziek, in mijn oren... Overigens, een band die hier nog niet genoemd is, maar wellicht voor mumsoft ook wel interessant is, is Opeth. Wat mij betreft een van de best/muziekaalste metalbands... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 juli 2010 Report Share Posted 25 juli 2010 Ik heb me eerlijk gezegd nooit heel erg verdiept in CoF en/of black metal. Heeft me nooit zo kunnen boeien, al vind ik dat nummer wat ik hier eerder postte (Her Ghost In The Fog) wel om aan te horen... persoonlijk vind ik dat geen een van bovengenoemde bands valt onder de black metal. cradle of filth ook niet. Het heeft er zeker elementen van maar het is allemaal te symfonisch. echte black metal is wat mij betreft toch meer Bathory,burzum, marduk met als muzikale uitschieter Akercocke Als ej daarnaar luistert hoor je het verschil direct met bands al MDB,COF e.d. wel maken dit soort bands uitstapjes ( binnen nummers) naar de black metal stijl. het prachtige "born in a burial gown" van COF laat dat duidelijk horen.( is ook wel direct hun stevigste nummer zo'n beetje) MDB heb ik persoonlijk niks mee net als children of bodom (of zoiets) Zoals ik al zei, ik heb me nooit erg verdiept in de black metal. Dus het kan best zijn dat Cradle Of Filth 'strikt gezien' geen black metal is. Maar als ik CoF al weinig aan vind, dan zullen bands als Bathory, Burzum (was dat niet die band van een veroordeelde moordenaar?) en Marduk mij al helemaal niet aanspreken. Net als death metal vind ik het te extreem. Te veel herrie en te weinig muziek, in mijn oren... Overigens, een band die hier nog niet genoemd is, maar wellicht voor mumsoft ook wel interessant is, is Opeth. Wat mij betreft een van de best/muziekaalste metalbands... Opeth heb ik op jouw aanraden een keer beluisterd. zeker niet verkeerd en zeer volwassen muziek. waar ik veel metal bands iets "kinderlijks"vind hebben is dat bij opeth niet. erg kundige band dat zeker. heb er nog niks van gekocht wel op een lijste staan. is opeth opname technisch ook interessant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juli 2010 Report Share Posted 25 juli 2010 Opeth heb ik op jouw aanraden een keer beluisterd. zeker niet verkeerd en zeer volwassen muziek. waar ik veel metal bands iets "kinderlijks"vind hebben is dat bij opeth niet.erg kundige band dat zeker. heb er nog niks van gekocht wel op een lijste staan. is opeth opname technisch ook interessant? Zoals met veel metal is ook Opeth niet bijzonder, qua opname. Zeker de oudere albums niet. Het debuut, 'Orchid', is zelfs heel matig opgenomen. Daarna is het wel beter geworden, en met name de laatste 2 ('Ghost Reveries' en 'Watershed') zijn heel aardig qua opname. Ja, en 'Damnation', maar dat is een beetje een buitenbeentje binnen het Opeth-repetoir, want het is geen metal album. Bijna geheel akoestisch zelfs. Het album was eigenlijk bedoeld als 1 helft van een dubbelalbum (samen met 'Deliverance'), maar ze zijn alleen los verkrijgbaar. Samen zijn ze een soort Dr. Jeckyll en Mr. Hyde. Als je ze beide hebt beluisterd, snap je wel wat ik bedoel... Muziekaal gezien vind ik 'Blackwater Park', 'Deliverance' en 'Ghost Reveries' het beste. 'Still Life' vind ook nog wel goed. De oudere albums 'Orchid', 'Morningrise' en 'My Arms, Your Hearse' vind ik wat minder, al staan er op elk album wel goeie nummers. Die goeie nummers staan trouwens ook op het life-album 'The Roundhouse Tapes'. Dat is een erg fijn album vind ik. Is er ook op dvd dacht ik, maar ik heb alleen de (dubbel-)cd. Overigens zijn er ook Opeth-albums op lp uitgebracht. In ieder geval 'Watershed', maar wellicht meer albums... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 25 juli 2010 Report Share Posted 25 juli 2010 Opeth heb ik op jouw aanraden een keer beluisterd. zeker niet verkeerd en zeer volwassen muziek. waar ik veel metal bands iets "kinderlijks"vind hebben is dat bij opeth niet.erg kundige band dat zeker. heb er nog niks van gekocht wel op een lijste staan. is opeth opname technisch ook interessant? Zoals met veel metal is ook Opeth niet bijzonder, qua opname. Zeker de oudere albums niet. Het debuut, 'Orchid', is zelfs heel matig opgenomen. Daarna is het wel beter geworden, en met name de laatste 2 ('Ghost Reveries' en 'Watershed') zijn heel aardig qua opname. Ja, en 'Damnation', maar dat is een beetje een buitenbeentje binnen het Opeth-repetoir, want het is geen metal album. Bijna geheel akoestisch zelfs. Het album was eigenlijk bedoeld als 1 helft van een dubbelalbum (samen met 'Deliverance'), maar ze zijn alleen los verkrijgbaar. Samen zijn ze een soort Dr. Jeckyll en Mr. Hyde. Als je ze beide hebt beluisterd, snap je wel wat ik bedoel... Muziekaal gezien vind ik 'Blackwater Park', 'Deliverance' en 'Ghost Reveries' het beste. 'Still Life' vind ook nog wel goed. De oudere albums 'Orchid', 'Morningrise' en 'My Arms, Your Hearse' vind ik wat minder, al staan er op elk album wel goeie nummers. Die goeie nummers staan trouwens ook op het life-album 'The Roundhouse Tapes'. Dat is een erg fijn album vind ik. Is er ook op dvd dacht ik, maar ik heb alleen de (dubbel-)cd. Overigens zijn er ook Opeth-albums op lp uitgebracht. In ieder geval 'Watershed', maar wellicht meer albums... Ik heb alle Opeth albums op vinyl behalve de Roundhouse tapes. Ik heb geen intresse in deze live opnames. Opeth is ook een leuke live band. Mikel Akerfield zit ook nog een de band Bloodbath. Dit is een wat extremere death metal band. Deze heb ik op graspop gezien dit jaar, was erg leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 juli 2010 Report Share Posted 25 juli 2010 Van die Roundhouse Tapes is veel op Youtube te vinden. Goed spul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 Van de week aangeschaft een goed uitziende Garrard 401 inclusief SME 3012 met een Shure V15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 Ruud proficiat, met je Garrard 401 ,top turntable Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 Van de week aangeschaft een goed uitziende Garrard 401 inclusief SME 3012 met een Shure V15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 Van de week aangeschaft een goed uitziende Garrard 401 inclusief SME 3012 met een Shure V15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 Miracle, onderschat een Garrard niet, kijk maar eens op de show in Krefeld met al die geflpte platen freaks :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 Nog mooier dan de 3012 Wat ik nooit bij die armen begrepen heb is dat het verticale lager in de gymball niet onder dezelfde hoek staat als he element t.o.v. het armlager (zoals Thorens dat doet). Nu kantelt het element bij verticale beweging: Bij niet vlakke platen een variërende Azimuth. Maar ach in die tijd had je natuurlijk alleen maar sferisch naalden en daar maakt het niet zoveel bij uit. Dus ja, zo super is dat armpje nou ook weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 Als iemand dat prachtig vindt ,dat kan,daar is toch niks mis mee kijk naar Verdier met SME 3012 met Denon 103 ,er zijn menige die dromen er over Zoals ene op het forum die beweert zijn ultimate draaitafel beter als een SME 20,dat mag als hij dat vindt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 Miracle, onderschat een Garrard niet, kijk maar eens op de show in Krefeld met al die geflpte platen freaks :D Ik onderschat de Gerrard absoluut niet wol. In het verleden waren dat heel mooie professionele tafels, maar gezien de leeftijd zou ik er toch minstens aan denken het lager, maar nog wel meer andere onderdelen, te gaan vervangen nu. De 3012 is ook oud, maar die lagers zijn zo degelijk, en worden zo minimaal belast, dat die nog wel een 100 jaar mee gaan. @Pjotr: Die armen moet je dan ook niet met een modern element willen gebruiken, maar dan ook met een vintage element, met sferisch naald. Dan heb je een combinatie die menig moderne arm met moderne naald behoorlijk de hoek in kan spelen. Een in nieuwstaat zijnde 3012 met goed vintage element koop je al voor onder de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 Miracle,daar heb je gelijk in, het lager en de rest controleren. En in de SME 3012 een mooie SPU monteren dat wordt smullen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 @Pjotr: Die armen moet je dan ook niet met een modern element willen gebruiken, maar dan ook met een vintage element, met sferisch naald. Dan heb je een combinatie die menig moderne arm met moderne naald behoorlijk de hoek in kan spelen. Zekers. En zoals genoemd een DL103 is een mooi huwelijk er mee. Een eenvoudige eliptische naald gaat ook nog wel maar ga zeker geen fine-line e.d. er in zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 (...) En in de SME 3012 een mooie SPU monteren dat wordt smullen Beste Wol, Hoe is 't mogelijk?? We zijn 't een keertje eens! De Shure V15 III lijkt me te compliant voor deze arm: de SPU lijkt er voor gemáákt. En de Garrard is een gewèldige draaitafel. (Alleen jammer dat-ie zo rumbelt...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 Ik zou er ook mijn Colibri zeker niet inzetten De EMT is een goede gegadigde ware het niet dat ik de arm eraf haal en er een Trans-Fi Terminator op ga zetten. Daar gaat in het begin naar alle waarschijnlijkheid de EMT zijn werk doen, de Colibri gaat het terrein verlaten. Tevens ben ik zeer ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 Ik zou er ook mijn Colibri zeker niet inzetten De EMT is een goede gegadigde ware het niet dat ik de arm eraf haal en er een Trans-Fi Terminator op ga zetten. Daar gaat in het begin naar alle waarschijnlijkheid de EMT zijn werk doen, de Colibri gaat het terrein verlaten. Tevens ben ik zeer ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 augustus 2010 Report Share Posted 6 augustus 2010 Ik zou er ook mijn Colibri zeker niet inzetten De EMT is een goede gegadigde ware het niet dat ik de arm eraf haal en er een Trans-Fi Terminator op ga zetten. Daar gaat in het begin naar alle waarschijnlijkheid de EMT zijn werk doen, de Colibri gaat het terrein verlaten. Tevens ben ik zeer ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts