Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Een NBS Omega 3 power cord.

Gefeliciteerd. Mooie powercord, en een behoorlijke verbetering met de dragonfly die je al had.

De Dragonfly die nu nog op de DAC zit gaat naar mijn loopwerk verhuizen en de Omega komt dan op de DAC in eerste instantie. Mijn ervaringen uit het verleden met powercords is dat ze bij een DAC de grootste invloed hebben, daarna bij het loopwerk. Bij de amp kon ik weinig of geen verschil horen.

Gefeliciteerd. Mooie powercord, en een behoorlijke verbetering met de dragonfly die je al had.

De Dragonfly die nu nog op de DAC zit gaat naar mijn loopwerk verhuizen en de Omega komt dan op de DAC in eerste instantie. Mijn ervaringen uit het verleden met powercords is dat ze bij een DAC de grootste invloed hebben, daarna bij het loopwerk. Bij de amp kon ik weinig of geen verschil horen.

De Symphonic Line versterkers zijn idd niet heel kieskeurig wat powercord betreft, totdat je er een Electraglide Ultra Khan II, of goede namaak daarvan, de Advanced Listening Audio Cable aan hangt. Daar zijn ze dan wel weer gevoelig voor.

Of met een SME 3012, die met een TD124 laatst gehoord bij Hanze Hifi in Zwolle, absoluut een heel mooie combinatie.

Dat is idd een heel fijne combinatie, met het juiste element eraan, maar ik heb nu eenmaal geen 3012, en wil er ook geen (zijn mij gewoon te duur in aanschaf, doordat ze te bekend zijn).

Daarna zien of de sloopdoos van een 124 die ik hier heb staan niet economisch totalloss is.

Dat ding komt uit een Duitse radiostudio, en is daar in de loop der jaren zo mishandeld dat alles wat kan bewegen wel aan vervanging toe is.

Ook deze sloopdoos heb ik gekocht voor een prijs waar je nog geen tweedehands plastick fantastick usb spelertje voor aanschaft. :)

Weer een paar projecten voor de verloren uurtjes, die ik helaas vaak veel te weinig heb, maar ooit..... :lol:

Jaap Pees van Hanze hifi knapt die oude 124 op tot beter dan nieuw. Wat mag trouwens zo'n SME 3012 tweedehands kosten?

Op het web een tweedehands Garrard 401 met een tweetal armpjes:

Garrard 401 SME3012 Ortofon 212 one owner!

Brand: Garard

Model: 401

Year: 1970+

Condition: 8/10

turntable

Details: British collectors item

One carefull owner

Options: two arms included 2 SME headshells, dustcover, original box, original manual

Newprice:

Ha, Mordante heeft een mooi (duur) powercord, en ik heb niet zo lang geleden een audiofiele stekkerdoos in gebruik genomen. De oude met schakelaar en beveiliging was niet goed genoeg, en toen werd het deze die ik nog had liggen:

BF27FBD8117F60A32D2EEECE51A897E1-mijn-stekkerblok-audiofiel.jpg

Hier zit nu de versterker, de streamer en de DAC op aangesloten.

Hans van Liempd had de eer er naar te mogen luisteren, maar sindsdien heb ik hem drastisch gemodificeerd.

M :ph34r: rc

Dat kan beter (snob :) )

verdeelstekker-stekker-3-weg-5183.jpg

less is more

Jaap Pees van Hanze hifi knapt die oude 124 op tot beter dan nieuw.

Weet ik, maar als ik deze daar heen breng ben ik bang dat ik voor dat geld een nieuwe auto kan kopen, en dat ben ik niet van plan.

Ik heb hier al een aantal gescheurde tandwielen, lagers met speling, een verbrande motor en wat verdroogde rubbers gevonden.

Met andere woorden: Alles wat kan bewegen moet vernieuwd worden, op het chassis en de platter na.

Nu ben ik in overleg met een maat van me, die wss die tandwielen wel kan frezen (computer frees), en met SKF voor de lagers en rubbers. Wanneer de prijs van die onderdelen zoveel gunstiger uitvalt dan voor de originele onderdelen dat het rendabel word (goedkoper dan een gereviseerde uit Duitsland halen) ga ik verder met opknappen. Anders gaat hij naar een maat van me in Frankrijk, die hem voor zijn museum wil hebben.(Het uiterlijk is nog 100%)

Wat mag trouwens zo'n SME 3012 tweedehands kosten?

Ik zie die dingen al snel voor zo'n €400,- tot €500,- (of nog meer) gaan op e-bay.

De Exel ES-801 die ik hier heb gaat vaak ook voor die prijs, als je hem al kunt vinden, en soms met wat mazzel inclusief een Gerrard 401 of TD124 voor een leuk bedrag van tussen de €750,- en €1000,-, maar gaat ook wel eens voor €700,-, zoals vorige maand op e-bay.jp, alleen de arm, of €2000,- met G401, mei dit jaar op eachnet.com (=e-bay China).

Een 3012 zal dus ook ooit wel eens voor een fatsoenlijke prijs voorbij gaan komen, en dan zal ik hem ook vast wel aanschaffen voor weer nieuwe experimenten, ook al is het een opknapper (zolang de lagers maar goed zijn), maar voorlopig ben ik er nog geen tegen gekomen voor een fatsoenlijke prijs.

Ik heb €75,- voor deze arm betaald, terwijl deze er nog wel mooi uit ziet. Het chroom is nog bijna helemaal perfect. Ook de lagers voelen als nieuw aan (wat ook nog wel eens anders is bij zulke oude armen), de bedrading meet nog 100% (ook dat wil nog wel eens voorkomen dat dat vervangen moet worden) en de gewichten vertonen geen enkele speling.

Ik mis enkel een paar stangetjes en een gewichtje, maar dat gaat ook wel weer goed komen, voor een paar tientjes.

Jaap Pees van Hanze hifi knapt die oude 124 op tot beter dan nieuw.

Weet ik, maar als ik deze daar heen breng ben ik bang dat ik voor dat geld een nieuwe auto kan kopen, en dat ben ik niet van plan.

Een nieuwe auto? Zal wel mevallen, je koopt er een gereviseerde TD 124 inclusief een mooie plint voor 2000 euro.

Waarschijnlijk had ik dat ook gedaan ware het niet dat er een Garrard 401 inclusief SME 3012 aangeboden werd.

Ben gaan kijken en voor 600 euro is hij van eigenaar verwisseld. Nu op mijn gemak de Garrard reviseren en een nieuwe plint maken waar de Trans-Fi arm op gezet kan worden.

De Symphonic Line versterkers zijn idd niet heel kieskeurig wat powercord betreft, totdat je er een Electraglide Ultra Khan II, of goede namaak daarvan, de Advanced Listening Audio Cable aan hangt. Daar zijn ze dan wel weer gevoelig voor.

Ik zal proberen die 2 merken en type te onthouden. Ik heb ze even gegoogled maar ik kon er niet zo heel veel over vinden.

Dat kan beter (snob :) )

verdeelstekker-stekker-3-weg-5183.jpg

less is more

Duck, dat is too little

Echter, voor je allerlei dure spullen gaat aanschaffen, kom dan eerst eens bij mij luisteren. Ik weet wel dat mijn versterker jouw laag-speakers niet zal beheersen, maar je krijgt wel een idee. Meer dan twee/drie dunne apparaatjes is niet nodig.

@KT88: je bent/dat is onbetaalbaar.

M :ph34r: rc

Ik heb een nieuw element! B)

Een Ortofon X5-MC :)

Leuk elementje Bart, vooral als je installatie wat te vol klinkt met een gemiddeld element.

Ik heb hem eens in de Goldring GR-1 (Rega RP-1) gehad, en vond het absoluut iet verkeerd. Iets dunner dan de GR1012 waar die DT mee geleverd werd, maar wel meer detail in het hoog.

Jazeker :)

Gisteren mijn eerste plaatjes gedraaid, moest nog wel een beetje fiedelen met de afstelling maar ik ben er nu

Guest tubejack

nice nice jack !!

ik hoop de delos te gaan beluisteren op een dr feickert draaitafel

just voor de fun

Hij zit nu een paar dagen in de speler.

Hoewel het element nog moet inspelen zit ik met rode oortjes te luisteren.

Net deze gedraaid ik heb de 180grams versie

dire_straits.jpg

Werkelijk, spectaculaire effecten.

Maar ook b.v. de debuut LP van Simply Red van een eurotje uit de kringloop.

Het overbekende, en wellicht verguisde nummer: " holding back the years"

Klinkt wel h

Guest tubejack

Ha Hans gefeliciteerd. :)

http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/477/index5.html

Description: Small, reflex-loaded monitor loudspeaker with separately enclosed, reflex-loaded woofer system. Drive-units: two 8" polymer-cone woofers, 7" treated-paper midrange unit, 1" inverted titanium-dome tweeter. Frequency response: 28Hz-21kHz, +0/-3dB. Nominal impedance: 4 ohms. Nominal Sensitivity: 93dB/W/m. Minimum power required: 10W.

Die kun je dus heel gemakkelijk aansturen zo te lezen.

Edited by tubejack

Vanavond luister ik voor de laatste keer naar m'n Omega's... misschien ga ik ze nog wel missen... :confused:

:)

Volgens mij ga je die missen als kiespijn Hans. ;)

Is het de 5 of de 5.1?

De 5.1 is op te waarderen naar de 7, de 5 naar de 6. Beide met vrij simpele, en redelijk betaalbare ingrepen. ;)

De eerste geeft niet veel hoorbaar verschil, enkel een kleine fasecorrectie, de tweede geeft wel een groot hoorbaar verschil. Vooral in het middengebied, en dan met name de stemmen.

Mvg. Miracle

@Jack: Hans zal deze speakers idd heel makkelijk aan kunnen sturen, met zijn versterkers, maar de Wilsons zijn over het algemeen, ondanks dat de cyfers anders doen geloven, niet heel makkelijk aan te sturen.

Wilsons zijn net als grotere PA-systemen en/of Tannoy's. Op papier makkelijk aan te sturen, maar in de praktijk toch behoorlijk controle verslaafd.

@Mumsoft: De Wilson Watt Puppy word zo genoemd omdat het de leerschool, ofwel de jongeling, voor de grotere systemen van Wilson Watt zijn.

Al het geleerde uit die speakers komt dus terug in de grotere systemen van Wilson Watt.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...