Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Vanavond luister ik voor de laatste keer naar m'n Omega's... misschien ga ik ze nog wel missen... :confused:

:)

Volgens mij ga je die missen als kiespijn Hans. ;)

Is het de 5 of de 5.1?

De 5.1 is op te waarderen naar de 7, de 5 naar de 6. Beide met vrij simpele, en redelijk betaalbare ingrepen. ;)

De eerste geeft niet veel hoorbaar verschil, enkel een kleine fasecorrectie, de tweede geeft wel een groot hoorbaar verschil. Vooral in het middengebied, en dan met name de stemmen.

Mvg. Miracle

1. Het is de 5.0, het enige verschil is de Puppy tail, dit is de kabel die ban de baskast nar de topkast loot.

2. Updaten vanaf de 5 naar de 6 en zo verder is NIET mogelijk, omdat de baskast van de 6 en latere versies iets groter is.

1. Het is de 5.0, het enige verschil is de Puppy tail, dit is de kabel die ban de baskast nar de topkast loot.

2. Updaten vanaf de 5 naar de 6 en zo verder is NIET mogelijk, omdat de baskast van de 6 en latere versies iets groter is.

Het verschil tussen de 5.0 en 5.1 gaat iets verder dan alleen de kabel Hans.

Ik heb beide van binnen en van buiten mogen bestuderen.

Ook in de C's, maar ook de drivers, zit een significant verschil. (Bi-Polair vs. zilver/mica, en bij de drivers een ris-etime van 0,2Ms)

De iets grotere kast van de 6 en verdere typen is in de 5.1 ook te trigeren, op aanwijzingen van de bouwer. ;)

54_1569_2.jpg

Tis de Wilson Watt Puppy system 5 geworden.

Zeer fraai Hans, ik hoorde het vanmiddag al van Wim.

Ik hoop dat het laag in jouw luisterruimte goed gaat lukken!

Maarre ....Als je in een DS rijdt ga je hem toch ook niet up-graden

Waarom een DS niet "up-graden" naar een DS-3 of DS-4, of een DS-turbo (3 of 4) :confused:

Alle voornoemde typen zijn zeldzamer dan de gewone DS, en dus fors duurder, en vrij makkelijk en betaalbaar te up-graden. Zelfs met een RDW-goedkeuring. ;)

Een WWP 6 is ook fors duurder dan een 5.0, of 5.1. Een WWP7 is helemaal fors duurder dan een 5.1, ondanks dat je voor een miniem bedrag de 5.1 kunt opwaarderen naar een 7, als je weet wat je doet.

Zomaar betere/andere onderdelen in het filter toepassen, en/of op de gok de kast groter doen lijken voor de woofers kan ook weer funest zijn voor de sound.

Wanneer je weet waar je mee bezig bent kun je dingen goed opwaarderen naar een hoger type, maar ga niet lukraak experimenteren met dingen die vanzich al goed zijn, dan help je vaak meer om zeep dan je verbeterd. ;)

54_1569_2.jpg

Vanavond luister ik voor de laatste keer naar m'n Omega's... misschien ga ik ze nog wel missen... :confused:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Dat wordt zeker weer afzakken naar het zuiden binnenkort. Ben erg benieuwd en hoop dat ze dat extra beetje drive en openheid leveren wat je miste bij de Omega's.

Ik mag, van een crack als Hans, verwachten dat de speakers thuis beluisterd zijn alvorens ze aan te schaffen :confused: Lijkt mij, gezien het bedrag dat je neer moet tellen, een vereiste.

54_1569_2.jpg

Gefeliciteerd Hans. Breng ze volgende week zaterdag maar mee naar de HEAR meeting, dan hoef ik niet met de mijne te sjouwen en weten we zeker dat de zaal gevuld zal worden :D

54_1569_2.jpg

Gefeliciteerd Hans. Breng ze volgende week zaterdag maar mee naar de HEAR meeting, dan hoef ik niet met de mijne te sjouwen en weten we zeker dat de zaal gevuld zal worden :D

Misschien alleen de Watt's,?? Dan hebben we wel stands nodig, eventueel zou ik die bij Frans Heijkamp kunnen lenen.

Ik mag, van een crack als Hans, verwachten dat de speakers thuis beluisterd zijn alvorens ze aan te schaffen :confused: Lijkt mij, gezien het bedrag dat je neer moet tellen, een vereiste.

Dus niet, maar w

54_1569_2.jpg

Gefeliciteerd Hans ziet er indrukwekkend uit, hier zal je vast wel veel plezier mee hebben. We horen het wel na een poosje luisteren van je.

gr henkes

54_1569_2.jpg

Mooie aankoop Hans. Misschien als ik jouw leeftijd heb :P kan ik misschien ook een set 2de hands watt/puppies veroorloven. :)

• 2 weeks later...

mooi ding hoor.

zo iets hoop ik ook ooit aan te schaffen.

mag ik vragen wat zoiets kost?

ommenabij op MP.

Guest tubejack

Je moet m.i. wat mazzel en er eigenlijk een beetje kijk op hebben Robin. Zodat alles

compleet is en niet versleten (gewoon vooraf manual downloaden en bestuderen)

En b.v. deze pagina lezen http://www.platenspeler.com/draaitafel/projects/nl_td166mk1_1.html

Voor 75euro heb je soms al wat leuks.... meestal komt er een nieuwe naald en/of element, snaar

en natuurlijk een phono-pre bij...

Gisteren een oude Lenco L75 opgetuigd en aangesloten op de zolderset, aangenaam verrast door alweer een idler-drive. Kan mijns insziens geen DD of snaar tegenop. De drive in het laag is zo ongelofelijk goed...eng gewoon :D Nu nog een tangentiaal ding er op prutsen tesamen met de EMT vd Hul en een mooie sokkel maken.

het leuke aan platenspelers lijkt me ook dat je er lekker aan kan prutsen.

veel onderdelen om te tweaken denk ik.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...