Guest Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Ivan ,proficiat met je TD 125 en veel luisterplezier . Met oud wafelijzer bedoel ik ,wij zijn dertig jaar verder en de wetenschap stop niet. he Spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Een heel mooie combinatie met Apogee Duetta Sigs was een Sansui BA5000 (transistor met uitgangstrafo's!) die ik bij een forumlid heb gehoord. Met als bron een Thorens 126, SME arm en Decca London element. Oud, maar beslist niet oudbakken. Met die set zou ik best kunnen leven............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Bij Hanzehifi deze week mijn gerenoveerde platenspeler, excuus WOL - oud wafelijzer - Thorens TD125 opgehaald. Het staat aangesloten en er draait een LP. Een en ander moet natuurlijk inspelen, nieuwe headshell bekabeling, element, interlink. En de stroboscoop werkt, dat had ik nog niet eerder gezien! Een pluim voor de Hanze-heren uit Zwolle. De eerste ervaringen: Je luistert eigenlijk alleen maar naar de muziek, ik heb het nog nooit met zoveel gemak gehoord in mijn huiskamer. Petje af voor Hanzehifi. Aan het geluid van een Grado moving iron element moet ik toch even wennen. Anders dan de Nagaoka op mijn Sony. Er lijkt ook bijna geen 'groefgeluid' aanwezig te zijn, het lichte snirpen aan het begin. We draaien nog even door. Ivan10 zo te horen een goeie keuze om een mooie platenspeler de Thorens TD125 te upgraden. De element Grado moving iron, is dat een nieuw element ? Veel luister plezier gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Het grote broertje van de TX-500 De TX-9800 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Morgen een Marantz SA 8400 cd speler tweede hands beluisteren en wellicht kopen. De planning is om deze speler naar AudioMart- medevoort te brengen voor een modificatie zie link klik. Eerst wilde ik de C 565BEE CD Player van nad kopen lijkt mij een mooie cd speler. Maar ik ben toch erg benieuwd naar hoe een sa cd speler klinkt aan gezien ik ook al aardig wat super audio cd ,s heb. Ik ben erg benieuwd hoe deze speler klinkt. Qua prijs zit er niet veel verschil tussen de nieuwe nad of een tweede hands gemodificeerde Marantz SA 8400. Wat is wijsheid ?. moeilijk, geld kan je maar een keer uit geven helaas. Goede raad is altijd welkom. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Anyway, tenzij je Melvin bent irl denk ik dat jij je tekst ook alleen hier vandaan gecopy/past hebt (mag wel, maar is eigenlijk niet netjes zonder brondvermelding: Erg knap hoor, dat je Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Morgen een Marantz SA 8400 cd speler tweede hands beluisteren en wellicht kopen. De planning is om deze speler naar AudioMart- medevoort te brengen voor een modificatie zie link klik. Eerst wilde ik de C 565BEE CD Player van nad kopen lijkt mij een mooie cd speler. Maar ik ben toch erg benieuwd naar hoe een sa cd speler klinkt aan gezien ik ook al aardig wat super audio cd ,s heb. Ik ben erg benieuwd hoe deze speler klinkt. Qua prijs zit er niet veel verschil tussen de nieuwe nad of een tweede hands gemodificeerde Marantz SA 8400. Wat is wijsheid ?. moeilijk, geld kan je maar een keer uit geven helaas. Goede raad is altijd welkom. gr henkes Ik heb zelf ook immiddels zo'n 100 sacd's en heb ook de Sa 8400. Dat is een hele fijne speler. Ik heb hem toen door Sound Evolution van de beruchte Bas laten modificeren. (dat duurder een jaar) Geluid was toen beter geworden maar Bas had het hoog scherper gemaakt en daar was ik niet blij mee. Nu is hij onderhanden van Sander (KT88) en binnenkort komt hij terug. Dan zal ik er even verslag van doen. Maar op het gebied van Sacd's is de Marantz echt een topper. Voor cd's weet ik niet of hij die C565 verslaat want deze speler ken ik niet. Maar als je die Marantz voor een leuke prijs kan krijgen dan zou ik het doen. En als Sander hem onderhanden wil nemen dan kan er helemaal een topspeler ontstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Morgen een Marantz SA 8400 cd speler tweede hands beluisteren en wellicht kopen. De planning is om deze speler naar AudioMart- medevoort te brengen voor een modificatie zie link gr henkes Mooie speler henkes. Ik zou hem echter niet door v.Medevoort laten modden. Vraag KT88 maar eens wat die daar van vind. Ik ken het verschil tussen de DV-6500 origineel en met v.M mod, en de originele is beduidend beter. Bij de v.M gemodde word er veel te veel weggezogen door enkele 10-tallen c's, op onnuttige plaatsen. In de SA8400 doet v.M een zelfde mod als in de DV-6500. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 De aanval op ons betwetertje komt omdat dat figuur altijd alles beter denkt te weten, maar iedere keer weer bewijst dat hij nog te stom is om te kunnen rekenen, laat staan denken. Betwetertjes krijgen van mij de bal net zo hard retour als dat ze hem spelen, en op den duur steeds harder. Net zo lang totdat ze inzien dat ze belachelijk bezig zijn. Zeg hou eens effe op, zullen we jou dan voortaan maar "Kiftkuiken" gaan noemen? Je zit er gewoon naast en koppiepaist wat. Doe je rekenwerk zelf eens en laat dan gedegen zien hoe het zit. Met schelden haal je nooit je gelijk, is alleen maar een teken van onmacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Je zit er gewoon naast en koppiepaist wat. Laat jij dan eens zien dat ik ernaast zit. Als jij al niet eens kunt uitrekenen dat 30x0,00034=0,102 ipv 0,105 is lijkt het mij h Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 geheel eens met Miracle wat betreft Van Medevoort modificaties (ervaring). En Sebastiaan de Vries had mooie gedachten maar plakte dan bijv. weer een Black Gate NiHQ nonpolar condensatortje op de uitgang en zo (ervaring). ieks. ieks. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Ok daar kan ik wat mee, bedankt voor de info Jepe! en Miracle . Ben benieuwd morgen hoe hij klinkt, dat laat ik natuurlijk even weten. Ben ook benieuwd hoe jou marantz gaat klinken als KT88 ermee klaar is jepe!. Het zou mooi zijn als Sander jou speler [de cd sound] nog beter laat klinken, dan meld ik mij ook graag aan. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Miracle, Jouw algemene gaswet is simpel terug te brengen tot V/T=C (Volume/Temp in K = constant).Immers n en R zijn constanten. Je hebt dan de uitzettingsco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Bij Hanzehifi deze week mijn gerenoveerde platenspeler, excuus WOL - oud wafelijzer - Thorens TD125 opgehaald. Het staat aangesloten en er draait een LP. Een en ander moet natuurlijk inspelen, nieuwe headshell bekabeling, element, interlink. En de stroboscoop werkt, dat had ik nog niet eerder gezien! Een pluim voor de Hanze-heren uit Zwolle. De eerste ervaringen: Je luistert eigenlijk alleen maar naar de muziek, ik heb het nog nooit met zoveel gemak gehoord in mijn huiskamer. Petje af voor Hanzehifi. Aan het geluid van een Grado moving iron element moet ik toch even wennen. Anders dan de Nagaoka op mijn Sony. Er lijkt ook bijna geen 'groefgeluid' aanwezig te zijn, het lichte snirpen aan het begin. We draaien nog even door. Ivan10 zo te horen een goeie keuze om een mooie platenspeler de Thorens TD125 te upgraden. De element Grado moving iron, is dat een nieuw element ? Veel luister plezier gr henkes Ja, voor mij is het een nieuw element. Maar het model bestaat al langer: Grado Prestige Gold-1. Ik begrijp dat Grado het principe moving iron hanteert: Moving Magnet http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_cartridge#Moving_Magnet_.28MM.29_cartridges Moving Coil http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_cartridge#Moving_Coil_.28MC.29_cartridges Moving iron http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_cartridge#Moving_Micro_Cross_.28MMC.29_cartridges Grado design http://www.gradolabs.com/frameset_cart.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Miracle, Jouw algemene gaswet is simpel terug te brengen tot V/T=C (Volume/Temp in K = constant).Immers n en R zijn constanten. Je hebt dan de uitzettingsco Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Bij Hanzehifi deze week mijn gerenoveerde platenspeler, excuus WOL - oud wafelijzer - Thorens TD125 opgehaald. Het staat aangesloten en er draait een LP. Een en ander moet natuurlijk inspelen, nieuwe headshell bekabeling, element, interlink. En de stroboscoop werkt, dat had ik nog niet eerder gezien! Een pluim voor de Hanze-heren uit Zwolle. De eerste ervaringen: Je luistert eigenlijk alleen maar naar de muziek, ik heb het nog nooit met zoveel gemak gehoord in mijn huiskamer. Petje af voor Hanzehifi. Aan het geluid van een Grado moving iron element moet ik toch even wennen. Anders dan de Nagaoka op mijn Sony. Er lijkt ook bijna geen 'groefgeluid' aanwezig te zijn, het lichte snirpen aan het begin. We draaien nog even door. Ivan10 zo te horen een goeie keuze om een mooie platenspeler de Thorens TD125 te upgraden. De element Grado moving iron, is dat een nieuw element ? Veel luister plezier gr henkes Ja, voor mij is het een nieuw element. Maar het model bestaat al langer: Grado Prestige Gold-1. Ik begrijp dat Grado het principe moving iron hanteert: Moving Magnet http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_cartridge#Moving_Magnet_.28MM.29_cartridges Moving Coil http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_cartridge#Moving_Coil_.28MC.29_cartridges Moving iron http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_cartridge#Moving_Micro_Cross_.28MMC.29_cartridges Grado design http://www.gradolabs.com/frameset_cart.htm Jij zit voorlopig voor je platenspeler . veel plezier ermee. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 november 2010 Report Share Posted 6 november 2010 Komt van de week binnen Pioneer F-99X Ziet er uit als een 14 in een dozijn apparaat .... gelukkig maar Groet, Jack P.s. ben de laatste tijd érg Minded Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 november 2010 Report Share Posted 7 november 2010 Dat was me al opgevallen http://www.silverpioneer.netfirms.com/ Heb nog een Pioneer receiver (SX-434 dinges) uit rond 1975 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 7 november 2010 Report Share Posted 7 november 2010 Toch zul je nog eens opnieuw moeten gaan rekenen met die 7 liter en 15Cm woofer.Ik kom op een veel lager waarde dan die 2,8Cm uit, nl. 0,028Cm, wanneer de lucht werkelijk nergens kan ontsnappen, zoals bij de speakers die ik nu in de slaapkamer heb staan. OK Miracle, Ik zal het je voor rekenen. We gaan van 10°C naar 30°C. Sorry ik kan geen superscript typen, dus kwadraadtekens enz. staan op normale hoogte. V1/T1=V2/T2 7dm3/283=V2/303 V2=7,4947 dm3 Volume toename dus 0.4947dm3 Oppervlak woofer= PixR2 =0,75X 0,75 x3.14=1,76625 dm2 Delen: 0,4947dm3/1,76625dm2= 0,280085dm= 2,8 cm. Zoek jij de fout maar. Oh ja, waar komt die drukmeting nu weer vandaan. Is dat de druk op(of eigenlijk de spanning van) de conus? Zo ja, dan is de verandering vermoedelijk ontstaan door het uitzetten van de korf van de speaker. De conus of conusrand moet dan meerekken en komt dus onder hogere spanning te staan. De druktoename in jouw zogenaamd dichte kast is in 8 uur al lang vereffend door lekkage en difussie van de lucht door alle wanden en de (dunne) conus. Groet, Leobus Ik houd er nu mee op, want het is wel erg off topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 november 2010 Report Share Posted 7 november 2010 Ik houd er nu mee op, want het is wel erg off topic. Ach eigenlijk moet je rekenen met PxV/T = constant. Dan kom je iets minder uit maar nog steeds op een flinke uitslag die niet gezond is voor speakers en voor de weergave. Laat Miracle nu zelf zijn zakrekenmasjien maar verder ter hand nemen, dit is ten slotte gewoon middelbare school stof. Er is nu wel genoeg voorbeeld gegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 7 november 2010 Report Share Posted 7 november 2010 De marantz sa 8400 gekocht na dat ik hem bij de vorige eigenaar beluisterd te hebben. Thuis gelijk aan gesloten en een sacd van Mark Knopfler Shangri-la er in gestopt , Ik hoorde gelijk een lekker sound anders dan mijn nad cd speler. Maar na 1.08 min. een hapering heel kort de teller blijft op 1.08 min staan , en het nummer blijft wel verder door gaan . Natuurlijk gelijk teleurgesteld , er zitten wel wat krasjes op de cd maar op mijn nad speler heb ik geen last van hapering op deze cd. Op nummer 2 weer hetzelfde 3.40 min. weer blijft de teller staan terwijl de nummer verder loopt. Daarna nog drie sacd ,s die gelukkig wel goed door bleven spelen,met echt een super mooi sound b.v bij de sacd van Genesis Invisible Touch hier hoor ik dingen die ik eerder niet gehoord heb. Bij de sacd van Sara k. Hell or High Water merk ik pas echt het verschil tussen de twee spelers , De stem is LIVE of ze in de kamer staat ook de instrumenten kan je aanwijzen en er is rust. Met het geluid ben ik heel tevreden ik was weer bijna vergeten van het haperingen , ik hoop dat het aan de cd,s ligt . Anders moet ik de laser na laten kijken denk ik ?. Voorlopig blijft hij nog mooi door spelen met de sacd van antiphone blues van Arne Domnerus en Gustaf Sjokvist. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 november 2010 Report Share Posted 9 november 2010 Er zit een groot verschil tussen een goed geluid en de werkelijkheid benaderen of zelfs evenaren met speakers. Een goed geluid benadert de werkelijkheid ! Evenaren van de werkelijkheid doet zelfs de beste speaker niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 november 2010 Report Share Posted 9 november 2010 Er zit een groot verschil tussen een goed geluid en de werkelijkheid benaderen of zelfs evenaren met speakers. Een goed geluid benadert de werkelijkheid ! Evenaren van de werkelijkheid doet zelfs de beste speaker niet. Miracle. luistert alleen naar luidsprekers bij optredens, dus die kun je best wel thuis nadoen. 't Is maar wat je de werkelijkheid noemt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 9 november 2010 Report Share Posted 9 november 2010 Een heel mooie combinatie met Apogee Duetta Sigs was een Sansui BA5000 (transistor met uitgangstrafo's!) die ik bij een forumlid heb gehoord. Met als bron een Thorens 126, SME arm en Decca London element. Oud, maar beslist niet oudbakken. Met die set zou ik best kunnen leven............ Sander, toch even een kleine correctie. Het is een Thorens TD-125 i.p.v. TD-126. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 9 november 2010 Report Share Posted 9 november 2010 Er zit een groot verschil tussen een goed geluid en de werkelijkheid benaderen of zelfs evenaren met speakers. Een goed geluid benadert de werkelijkheid ! Evenaren van de werkelijkheid doet zelfs de beste speaker niet. Miracle. luistert alleen naar luidsprekers bij optredens, dus die kun je best wel thuis nadoen. 't Is maar wat je de werkelijkheid noemt. M rc Ach, we weten toch allemaal dat de werkelijkheid niet bestaat, absoluten komen zover ik weet alleen maar voor in de wiskunde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts